Qamal Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 Witam, mam pytanie dotyczące tych dwóch amortyzatorów. Zastanawiam się który wybrać, waże ok. 65kg i liczę na to że wytrzyma przynajmniej 2 sezony xc. Różnice pomiędzy nimi są dość duże z jednej strony dart 2 dosyć twardy jak dla mnie i bardziej wytrzymały a z drugiej xcr lo który był by w sam raz dla mnie, ale może szybko złapać luzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 4 Stycznia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 Przedewszystkim róznica w cenie jest chyba znaczna. XCR jak bedziesz dbał o golnie, czesto serwisował i odpowiednio smarował to dość sporo wytrzyma. Dart ma golenie 28 wiec raczej mało sztywny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qamal Napisano 5 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 tyle ze ten XCR chyba jest bez kartridza olejowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krosiant Napisano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 XCR i Dart 2 to niemalże bliźniaki różniące się paroma szczegółami i jakością wykonania. Ja bym brał Darta 2, bo to w końcu RS i nie jest to amor na jeden, czy dwa sezony tak jak XCR. Skoro jest twardy to zapytaj czy nie byłaby możliwa wymiana sprężyny na miękką. Mój na początku też był dość klockowaty, ale wyrobił się Darta też łatwiej sprzedać niż XCR'a. A rady Puklusa możesz spokojnie ignorować. Facet nie ma pojęcia o czym mówi, co potwierdził również tutaj odnośnie swojej teorii o 28mm goleniach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 Średnica goleni to jeden z ważniejszych czynników wpływających na sztywność :/ Za dartem przemawiają lepsze uszczelki i ogólnie jakość wykonania. Poza tym dość łatwo go przerabiać (pasuje sprężyna od simsona, wystarczy dociąć), a zalany olejem nie wymaga dodatkowych uszczelnień. Jak ktoś nie wierzy - mam dowód w rowerze mojej dziewczyny - do wglądu w garażu Panna waży 45 - 47kg a Darciak pracuje płynnie i lekko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 zdecydowanie XCR byle wersję z kartridżem, to chyba LO? Dart jest zbyt twardy nawet dla 80kg... xcr jeśli go smarujesz działa naprawdę, a nie udaje, choć buja jak cholera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krosiant Napisano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 Średnica goleni to jeden z ważniejszych czynników wpływających na sztywność :/ Ale nie tylko i nie przy różnicy 2mm. Poza tym liczą się również materiały i jakość wykonania, a tutaj Dart 2 zdecydowanie przewyższa XCRa. BTW. ja ważę 55kg i mój Dart również pracuje elegancko i to bez zalewania olejem(nie mam w zwyczaju zalewać amora olejowego olejem...). Tutaj też sprężyna ma znaczenie, bo D2 można dostać w dwóch wariantach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 co do sprężyny się nie wypowiadam, bo nie wiem. Trzeba tylko wiedzieć którą się kupuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qamal Napisano 6 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2010 rower już został wysłany więc nie mam już nic do powiedzenia ^^ A xcr jest z lo i regulacją wstępną która podobno nie działa Może ktoś tu napisać albo na priv czym i jak go czyścić i czym go smarować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.