woodu16 Napisano 4 Stycznia 2010 Napisano 4 Stycznia 2010 Witam Jak to w nowym roku czasem sa niespodzianki ja tez takowa otrzymalem. Otorz za pare dni bede mial ramke jak w temacie ( darowanemu koniu nie patrzy sie w zeby ) wiec uprzedzam, ze nie oczekuje wpisow typu lepszy bylby A6 bo to bez pisania postu wiem. No coz jest jak jest. Rama bedzie "gola" i tu pytanie do posiadaczy takowej co powinienem kupic zeby zlozyc ja w calosc. Ponizej lista osprzetu , ktory posiadam i tego , ktory mysle ze bede musial kupic: 1. Stery - mam stary rower 1" wiec bede musial kupic mysle nad zintegrowanymi a dokladnie takimi - Futura S311 2. Sztyca - nie wiem jaki rozmiar pytanie do posiadaczy A4 3. Zacisk podsiodlowy - jak wyzej 4. Suport - posiadam BB-UN26 szerokosc mufy 68 mm / dł. osi 123 mm - czy bedzie pasowac ? 5. Przerzutka tyl Acera - bedzie pasowala 6. Przerzutka przod Alivio FD-M411 - bedzie pasowala 7. Mostek - jakies propozycje ? Kol i calej reszty nie wpisuje bo to wiadomo pasic bedzie. Teraz tak czy widzicie cos co powinienem kupic dodatkowo w szafie lezy mi XCR 2009 wiec pod niego ta ramka pojdzie. Prosze o sugestie czysto techniczne czyli jakies podkladki i tp. do sterow czy czegos innego. Pozdrawiam
arroyo Napisano 4 Stycznia 2010 Napisano 4 Stycznia 2010 Napisz jaki rocznik oraz rozmiar ramy! Oraz dopisz swój wzrost oraz wagę. 1. Stery - średnica wewnętrzna główki ramy w krossie to bodajże 44mm, natomiast futura S311 dostosowana jest pod 34mm. Osobiście polecam stery vp, np. VP-A41AC które są fabrycznie montowane w levelach i przy podobnej cenie spokojnie dają radę (http://www.allegro.pl/item868870261_lekkie_stery_vp_a41ac_pol_zintegrowane_44mm_103g.html) 2. Sztyca 27,2mm 3. Zacisk 31,8mm, polecam na imbus ale coś mocnego np. firmy Pro 4. Suport powinien pasować 5. Okej. 6. Powinno pasować, ewentualnie może nieco kolidować z mocowaniem pod bidon. 7. Zależy od preferencji jeźdźca, wzrostu i rozmiaru ramy. Podobnie z podkładkami, zależy jak wysoko chcesz mieć mostek, w każdym razie będziesz potrzebował ich tyle, aby zakryć całą część rury sterowej która będzie wystawać ponad stery i mostek. Chyba, że rura sterowa jest bardzo długa, wtedy przyda się ją przyciąć.
woodu16 Napisano 4 Stycznia 2010 Autor Napisano 4 Stycznia 2010 Rama 2008 19". Waze ~ 90 kg ( teraz , bylo 100 ) 178 cm wzrostu. Obawiam sie czy ten XCR 2009 da rade , ale zobaczymy. Maly offtop: cytat : "Otorz za pare dni bede mial ramke" OTOZ z rana zdarza sie kazdemu maly "byk"
gdy Napisano 4 Stycznia 2010 Napisano 4 Stycznia 2010 suport bedzie raczej za długi bo standardowo dają 113 mm( przy korbie truvativ isoflow czy coś takiego )
Ubotek Napisano 4 Stycznia 2010 Napisano 4 Stycznia 2010 Przy ten wadze na pewno nie xcr. Co najmniej dart, a najlepiej powietrzna tora
Wiewiór Napisano 4 Stycznia 2010 Napisano 4 Stycznia 2010 Tora to świetny amortyzator! szczególnie duża jest różnica między modelem z Mission Control a zwykłym tylko z Turnkey Lockout. Ten pierwszy jest zdecydowanie czulszy i lepiej wykorzystuje skok. (to odnośnie modeli sprężynowo - olejowych). Nie wiem jak z Twoją wagą, do 90kg dojdzie pewnie plecak czasem nieźle zapakowany, ciuchy i bidon. Jeśli miałbyś okazję gdzieś sprawdzić zachowanie Tory pod swoja wagą - zrób to! (na pewno w Twoim mieście znajdzie się rower w sklepie z takim amorem, przymierz się do niego, niech sprzedawca Ci powie czy jest ok i pobaw się twardością). Gorąco polecam Torę z Motion Control Powietrzny dokładniej dostroi się do wagi, nie wiem jak z praca i czułością. Suntoura odradzam. Kiepska jakość niezależnie chyba od modelu. Sam przyjacielowi odradzałem, ale się uparł i żałuje. Dart.... ehm, nic ciekawego. Ponadto przy Twojej wadze dyskwalifikują go cienkie golenie i mała sztywność. Wśród amortyzatorów TORA to niezbędne minimum. Najniższy model można wyrwać za 350zł. Kiepski amortyzator będzie wkurzał stukaniem a rower będzie jechał gdzie chce (mała sztywność przodu), nie wspomnę już o pracy. Już lepiej kupić sztywniaka i mieć spokój. suport jakiś długaśny masz... takie to prawie mam w trialówce. 113mm standardowo mostek... hmm, to żadna filozofia. Może Accent? i do tego sztyca Accenta i zacisk! dobierzesz ładnie pasujący zestaw i się nie wykosztujesz. Odradzam ZOOMa, szczególnie w przypadku sztyc. Robią je z plasteliny, szczegolnie te najtansze sztyce. ( a modele carbonowe sa tylko carbono-podobne, taki reklamowy fejk) Okres żywotności takiego cuda (zarówno alu i carbo-niewiadomo)to kilka jazd, do tego Twoja waga... ja ważę 62 i trzymam się od tego z daleka. Śmigając na wysuniętej ~30cm sztycy możesz ją wygiąć zjeżdżając z krawężnika. przerzutka tylna zależnie jaką kupisz kasetę, 8 czy 9tkę ps. może mam mało postów ale parę rowerów już złożyłem ;PP miłej zabawy
wojtekkrakow Napisano 4 Stycznia 2010 Napisano 4 Stycznia 2010 Tora to świetny amortyzator! To nie prawda, przeciętny tylko, a w wersjach topowych nieprzyzwoicie drogi do swoich możliwości. Przyzwoity , poprawnie działający ale nic więcej. Choć od XCR na pewno lepszy. szczególnie duża jest różnica między modelem z Mission Control a zwykłym tylko z Turnkey Lockout. Ten pierwszy jest zdecydowanie czulszy i lepiej wykorzystuje skok. Od kiedy to Mission Control znajduje się w Torze? Rozumiem, literówka, bo zapewne chodziło o Motion Control, nie mniej na pewno ta wersja nie jest czulsza od tej drugiej. Wszystko sprowadza się do ciśnienia powietrza lub twardości sprężyny. Motion C. to "tylko" regulacja tłumienia. Jeśli miałbyś okazję gdzieś sprawdzić zachowanie Tory pod swoja wagą - zrób to! Tu się zgadzam , szczególnie trzeba wziąć poprawkę na twardość sprężyny, moim zdaniem katalogowa tabelka nie jest idealna, i trzeba brać miększe sprężyny pod swoją wagę niż podaje producent, zresztą podobnie jest z zalecanymi ciśnieniami dla powietrznych wersji, też są trochę na wyrost. O ile powietrze można zawsze spuścić, tak sprężynę wymienić to już większa fatyga, a moim zdaniem opinia o rzekomo twardych Torach bierze się właśnie z tego, że sporo ludzi ma je za twarde jak na swoją wagę.
gdy Napisano 4 Stycznia 2010 Napisano 4 Stycznia 2010 bez przesady z tym jeżdżeniem roweru gdzie sobie chce . nawet na xcr można sie dobrze bawić jeżeli tylko chce sie jeździć
Krosiant Napisano 4 Stycznia 2010 Napisano 4 Stycznia 2010 Jak facet pisał - złożył w swoim życiu dużo rowerów. Jeśli jednak u niego Darty, XCR'y i wszystko, co jest tańsze od Tory chodzi, gdzie sobie chce to znak, że trzeba omijać tego ''mechanika'' szerokim łukiem Wszystko zależy od specyfiki jazdy. Im cięższa jazda tym lepszy amor powinno się mieć. Do amatorskiego XC starczy i XCR, a do bardziej wyczynowej jazdy dopiero Tora się nada.
adii22 Napisano 4 Stycznia 2010 Napisano 4 Stycznia 2010 Do amatorskiego XC starczy i XCR, a do bardziej wyczynowej jazdy dopiero Tora się nada. Zgodzę się, że do amatorskiego XC się nada, ale trzeba dodać, żę dla lżejszego jeźdźca - do 75kg góra, potem jest za miękki. Do tego nie jest sztywny bocznie - znam to z autopsji (ważę ~60kg, rower ~13,5, więc rowerowi krzywdy nie robię). Nie mniej jednak, XCR to dobry amorek na początek. Zawsze możesz ten założyć, zajechać a w międzyczasie uzbierać na Torę czy coś podobnego. Dart jest zdecydowanie twardszy i sztywniejszy, ale jak ktoś to ujął, "Dart to skok w bok a nie w przód [w porównaniu do XCR]".
woodu16 Napisano 4 Stycznia 2010 Autor Napisano 4 Stycznia 2010 Witam wszystkich ponownie. Dzieki za odpowiedzi ( zrobil sie temat o amorze ) choc mial byc o osprzecie ramy. Jednak dziekuje za dyskusje. Powiem tak zgadzam sie, ze lepsze amorki sa fajne i tp. i td. Jednak na rowerku popylam juz 16 rok ( hmmm chyba stary jestem ) Aktualnie mam takie cos Mój rower Wiem wiem usmiejecie sie , ale jezdze i jest mi fajnie co do amorka jes przelozony z poprzedniego makrokesza ( tylko go pomalowalem ) i uwierzcie moj rower nie jezdzi gdzie chce Wiec mysle ze taki byle jaki XCR w porownaniu z tym czyms bedzie lepszy, ale to wyjdzie w praniu ( moze kiedys jak sypnie sie kasa kupie sobie amorka za 1000 PLN ). Jednak na koncu zaznaczam , ze dziekuje za wszystkie opinie bo o to chyba na forum chodzi Pozdrower
Krosiant Napisano 4 Stycznia 2010 Napisano 4 Stycznia 2010 Rany, pora ten złom wywalić tam, gdzie jego miejsce . W porównaniu z tym amorkiem to XCR będzie działał jak marzenie - gwarantuję!
adii22 Napisano 4 Stycznia 2010 Napisano 4 Stycznia 2010 Rany, pora ten złom wywalić tam, gdzie jego miejsce A ja bym proponował zostawić go na "zimówkę", bo o ile ci go nie szkoda, można go zajechać w zimie, nie niszcząc przy tym nowego Levela W porównaniu z tym amorkiem to XCR będzie działał jak marzenie - gwarantuję! Tylko troszkę "mlaskate" marzenie Ale będzie działać
Wiewiór Napisano 4 Stycznia 2010 Napisano 4 Stycznia 2010 To nie prawda, przeciętny tylko, a w wersjach topowych nieprzyzwoicie drogi do swoich możliwości. Przyzwoity , poprawnie działający ale nic więcej. Choć od XCR na pewno lepszy. Od kiedy to Mission Control znajduje się w Torze? Rozumiem, literówka, bo zapewne chodziło o Motion Control, nie mniej na pewno ta wersja nie jest czulsza od tej drugiej. Wszystko sprowadza się do ciśnienia powietrza lub twardości sprężyny. Motion C. to "tylko" regulacja tłumienia. Tak literówka przepraszam Amortyzator świetny ... oczywiście jak na swoja cenę! a co wyście myśleli? świetny to jest mój lefty ^^ ... 350-450zł to mała kasa za ten amortyzator i MC jest bardziej czuły, polecam przetestować a nie teoretyzować. Sam jeszcze niedawno miałem model z Turnkey a kumpel z MC - praca bez porównania, czułość też. Porównywaliśmy je równolegle. Kupiliśmy w podobnym czasie i nie kombinowaliśmy przy nich, zwykle śmigaliśmy po tym samym. (kumpel jeszcze z licealnej ławki)
wojtekkrakow Napisano 4 Stycznia 2010 Napisano 4 Stycznia 2010 Polecam nie podejrzewać mnie o teoretyzowanie. Nie tylko jeździłem, ale też oba rozbierałem i serwisowałem. To były dwa powietrzne amortyzatory z takim samym ciśnieniem w obu? MC nie jest bardziej czuły, to tylko tłumik o rozbudowanej w porównaniu do TK regulacji. A nie tak jak TK gdzie regulacja tłumienia działa na zasadzie zero jedynkowej. Jak w obu odkręcisz tłumienie to będą chodzić tak samo, a czułość zależeć będzie od twardości sprężyny i tyle w temacie.
Mod Team Puklus Napisano 4 Stycznia 2010 Mod Team Napisano 4 Stycznia 2010 4. Suport - posiadam BB-UN26 szerokosc mufy 68 mm / dł. osi 123 mm - czy bedzie pasowac ? 5. Przerzutka tyl Acera - bedzie pasowala 6. Przerzutka przod Alivio FD-M411 - bedzie pasowala 7. Mostek - jakies propozycje ? Kol i calej reszty nie wpisuje bo to wiadomo pasic bedzie. Teraz tak czy widzicie cos co powinienem kupic dodatkowo w szafie lezy mi XCR 2009 wiec pod niego ta ramka pojdzie. Prosze o sugestie czysto techniczne czyli jakies podkladki i tp. do sterow czy czegos innego. Pozdrawiam 4. Suport do ramy pasować bedzie ale do korby juz nie konmioecznie. Taka długość zazwyczaj jest stosowana w stalowych tanich korbach z duzym odsadzeniem. W zalezniści jaką korbe chcesz zastosować to trzeba dobrac odpowiednią długość suportu. 5. Przezutka bedzie pasować i jest przyzwoita 6. Ta tez bedzie dobra o ile obejma bedzie pasowała do ramy (nie za duza, nie za mała) 7. Hmm mostek to kwestia do dyskusji, na jakiej długości czujesz sie komfortowo. Podkłądki pod mostek (lub na mostek) stosować jak rura sterowa jest za długa a nie chcesz jej ucinać. Plusem dłuzszej rury jest to ze mozesz sobie podniejść kokpit jezeli masz taka potrzebe Mozna do tego celu tez uzyć mostek o regulowanym wzniosie ale one sa dość cieżkie
woodu16 Napisano 4 Stycznia 2010 Autor Napisano 4 Stycznia 2010 Rany, pora ten złom wywalić tam, gdzie jego miejsce . W Ej noooooooo moj wymiatacz na zlom ... nigdy , tyle kmow razem zrobilismy ze po myciu i innych zabiegach trafi na sznurek w piwnicy ... na 100 % nie na zlom, choc wiem moze wyglada dziwnie , ale jeszcze dziwniej wygladaly miny gosci na sprzecie za pare k zeta , ktorych mijalem na tym zlomie :D Starsi beda pamietac jak trabanty robili z silnikiem polo i jakie byly kwasy na drodze jak poloneza trabi mijal ... to podobne uczucie :D
woodu16 Napisano 6 Stycznia 2010 Autor Napisano 6 Stycznia 2010 A czy takie stery STERY podejda pod ta ramke ??
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.