sawik Napisano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 Przede wszystkim witam, to mój pierwszy post tutaj Chciałbym się Was spytać jak 'widzicie' projekt ramy, która w przyszłym tygodniu idzie do realizacji w Mielcu. W założeniu jest to kopia ramy bianchi pista 2006 concept, ale ze względu na brak kilku wymiarów w specyfikacji umieszczonej na stronie producenta, projekt należy traktować raczej jak niezobowiązującą interpretacje oryginału. Stąd moje obawy czy z tej interpretacji nie wyszło coś koślawego Do tej pory jeździłem tylko na szosach, nie znam się na geometrii torowej, więc wolę się upewnić. Geo oryginału: http://www.bianchiusa.com/06-bicycles/06-specialty/06-pista-concept.html Mój projekt Najwięcej namieszał widelec 1) W bianchi pista fork rake (wychylenie widelca) to 28 mm (podobno najmniej ze wszystkich seryjnie produkowanych torówek) Widelec, który ja wybrałem ma fork rake 45 mm (typowo szosowy). Po pierwsze rośnie mi wheelbase (ale powiedzmy, że płakać nie będę) ale przede wszystim niebezpiecznie zmniejszył mi się trail. Wychodzi 50 mm, a na większości for (na cholerę to czytałem:)) ludzie piszą, że jest to właśnie dolna granica. Poniżej rower ma sie b. kiepsko prowadzić. Co tam - ryzykuje 2) Większy problem to długość widelca (A-C). Nie udało mi się zdobyć info o wymiarze oryginalnego z pisty, ale po torowej sredniej wnioskuje ze ma ok 34-36 cm. Mój ma 38 cm. Musiałem gdzieś tą nadwyżkę zniwelować - padło głownie na rure sterową, która ma teraz tylko 110 mm. Z widelcem to właściwie tyle; ) Mam jeszcze problem z rear wheel gap (odległość między podsiodłową a kołem). W oryginale bianchi chainstay ma 383 mm (mało). Jaram się tym i chciałem to zachować, ale taką długość osiągnięto z pomocą wyprofilowanej rury ( tutaj dość wyraźnie to widać). W Mielcu czegoś takiego nie zrobią, zaproponowali takie wygięcie Wszystko super, ale z czymś takim to się robi wolna amerykanka, a nie rama na wzór wspomnianej wcześniej Na razie odrzucam te opcje. Zwiekszyl