Skocz do zawartości

[Hamulce] Hayes Stroker Trail V8


GozDD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przymierzam się do zakupu hamulców hydraulicznych na przód. Kiedy byłem już zdecydowany na Avid Juicy Three znalazłem na Allegro heble podane w temacie (Hayes Stroker Trail V8). Jeździł ktoś na tym wynalazku? Co lepiej kupić - wspomnianego Avid'a czy Hayes'a? Dodam, że mam okazje kupić oba hamulce w tej samej cenie, oba z tarczą 203mm.

Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące mocowania/adapterów do zacisków. W widelcu mam mocowanie typu IS. Hamulce, które chce kupić mają mocowanie PM. Oczywiście w komplecie są adaptery do IS ale czy istnieją różne rodzaje mocowań IS (chodzi mi o rozmiar pod tarcze - 160, 180, 203mm)?

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Avidy uchodzą za mniej awaryjne niż Hayesy ale niech wypowiedzą się użytkownicy jednych i drugich. Co do mocowania to większość hamulców ma mocowanie PM ale kiedy są sprzedawane z tarczą sprzedawca dodaje adapter odpowiedni do rozmiaru tarczy, zazwyczaj do amortyzatora w standardzie IS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aukcji jest napisane "tarcza 8 cali (203mm) (...) adapter na tarcze 8 calową." Czyli mogę to bez problemów zamontować do widelca Sr Suntour nex 4100 V2? Już się trochę pogubiłem z tymi adapterami dlatego pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W aukcji jest napisane "tarcza 8 cali (203mm) (...) adapter na tarcze 8 calową." Czyli mogę to bez problemów zamontować do widelca Sr Suntour nex 4100 V2? Już się trochę pogubiłem z tymi adapterami dlatego pytam.

Do tego "amorka"chcesz założyć tarczę 203????? Po co? Dlaczego? Ten amorek dopuszcza tarcze max 180 mm. Tarcz 203 używa się w dwóch wypadkach:

1- sporty ekstremalne

2- dla szpanu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ekstremalnie nie jeżdżę ale po prostu mam okazje nabyć te hamulce z tarczami 203mm, więc dlaczego by nie? Widelec i tak pewnie będę zmieniał na coś o większym skoku.

Czy nie ma tym forum nikogo kto jeździł na tych Hayes'ach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego "amorka"chcesz założyć tarczę 203????? Po co? Dlaczego? Ten amorek dopuszcza tarcze max 180 mm. Tarcz 203 używa się w dwóch wypadkach:

1- sporty ekstremalne

2- dla szpanu

 

3- ktoś waży grubo ponad 100 kg i jeździ jakieś maratony lub podobne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Bardzo ekstremalnie nie jeżdżę ale po prostu mam okazje nabyć te hamulce z tarczami 203mm, więc dlaczego by nie? Widelec i tak pewnie będę zmieniał na coś o większym skoku.

Czy nie ma tym forum nikogo kto jeździł na tych Hayes'ach?

Jeśli cena jest dobra to można faktycznie zakupić- ale tak czy inaczej w 98% przypadków tarcza 203 jest po prostu zbędnym dodatkiem. Jeśli miałbym wybierać -to po widzianych i słyszanych problemach z Hayesami - wybrałbym Avidy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaką Ty masz ramę żeby wkładać amortyzator o większym skoku? Bo sądząc po amortyzatorze to jakiś cross/trekking a do niego nie wsadzisz żadnego amortyzatora o większym skoku z 2 powodów:

 

-geometria nie będzie nadawała się do niczego

-nie produkuje się amortyzatorów pod koła 28" z większym skokiem (chyba że wsadzisz coś dla 29' ale pierwszy powód to wyklucza)

 

Poza tym możliwe że masz główkę pod 1'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam te hamulce, lecz z tarczą 180mm.

 

Cóż powiedzieć? Dobry hampel. Siła - jak najbardziej dobra, modulacja - dla mnie wystarczająca (a jeżdżę na Kenda'ch SBE które przyczepnością w przyśpieszaniu/hamowaniu nie grzeszą). Awarii jeszcze nie miałem :D

 

Tyle że ta tarcza... nie rozwali Ci amorka? Chyba że kupiłbyś go, a tarczę + adapter sprzedał lub wymienił na 160mm/180mm ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A jaką Ty masz ramę żeby wkładać amortyzator o większym skoku? Bo sądząc po amortyzatorze to jakiś cross/trekking a do niego nie wsadzisz żadnego amortyzatora o większym skoku z 2 powodów:

 

-geometria nie będzie nadawała się do niczego

-nie produkuje się amortyzatorów pod koła 28" z większym skokiem (chyba że wsadzisz coś dla 29' ale pierwszy powód to wyklucza)

 

Poza tym możliwe że masz główkę pod 1'.

Nex 4100 jest pod koła 26"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja także mam Hayes Stroker Trail i nie narzekam dość dobrze je przetestowałem w różnych warunkach i nawet gdy było dość mocno rozgrzane to nadal dość dobrze hamowały z przodu mam tarcze 180 i uważam że kupowanie 203 jest bez sensu ale jak chcesz to możesz kupić z 203 zawsze wygląda bardziej szpanersko a hamulce jak najbardziej polecam i nie powiedział bym że są awaryjne miałem okazję jeździć na rowerze w którym były hamulce shimao slx i moim zdaniem hayesy mają dużo większą siłę hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W takim razie ostatnie pytanie. Czy ten hebel jest warty zakupu (za tą cenę)? http://allegro.pl/item871869162_hamulec_hydrauliczny_avid_juicy_five_przod_185mm.html

Tarcza nie wygląda na zużytą a klocki i tak pójdą do wymiany - chyba, że będą w dobrym stanie.

W tej cenie są nowe Juicy 3- więc chyba warto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dziwne, bo zalecana przez producenta wielkość tarczy to właśnie 185mm... Zazdrość? :)

A gdzieś ty to wyczytał ??

 

Koło: 26" Kolor: czarny Skok: 63 mm Tłumienie: sprężyna Regulacja: Regulacja naprężenia wstępnego Mocowanie hamulca: hamulec tarczowy + piwoty do V-brake Max. średnica tarczy: 185 mm Rura sterowa: 1-1/8" x 255 mm Ahead

Niewiem jak u ciebie z interpretacją tekstu czytanego ale raczej producent pisze ze max rozmiar to 185 a nie zalecany.

Tak na marginesie nie mam czego zazdroscic bo przypadkiem mam tarcze 7".

Pozatym zalecać tarcze 180 w amorze do trekingu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale panowie, nie kłóćcie się o ten amorek. To, że ma on takie przeznaczenie nie znaczy, że rower jest w tym celu używany. Jak tak koniecznie zależy wam na tych informacjach to poprzedni widelec pożegnał się z życiem i musiałem kupić cokolwiek, żeby na czymś jeździć (na nic innego wtedy nie było mnie stać). Jak ten się posypie to kupię coś porządnego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie no ja cie rozumiem ale stosowanie amora trekingowego inaczej niz został on zaprojektowany zaskutkuje jego szybką smiercią dodając do mieszanki tarcze 203 mozesz sie czuć prawie jak inwalida :) Przy takiej tarczy amor mogłby sie złamać mimo ze producent niby podaje max 185 ale ja bym tam nie ryzykował a przy 160 na pewno ci siły hamowania nie zabraknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takiej tarczy amor mogłby sie złamać mimo ze producent niby podaje max 185 ale ja bym tam nie ryzykował a przy 160 na pewno ci siły hamowania nie zabraknie.

 

Skoro producent napisał, że 185mm to taka tarcza absolutnie nie zaszkodzi temu amorkowi i nie skróci jego żywotności. W każdym razie ja używam 160mm i faktem jest, że siła hamowania w zupełności wystarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie!

Na wstępnie chciałbym przeprosić, że tak długo nie pisałem, ale miałem małe problemy z internetem.

Heble już przyszły :wallbash: Wszystko w najlepszym porządku. Stan idealny - tylko jedna rysa na pokrywie zbiorniczka. Oczywiście musiałem zainwestować w nowe koło (mocowanie pod tarcze). Postanowiłem tym razem nie oszczędzać za bardzo i kupić coś lepszego ;) po wizycie w paru sklepach zakupiłem taki oto zestaw: piasta Winzip, 36 otworów, 9mm ze stalowym korpusem na dwóch łożyskach maszynowych; szprychy DT chyba 250mm; obręcz dokładnie nie pamiętam modelu (napisze wieczorem) ale w każdym bądź razie jest 3 komorowa, oczywiście kapslowana, typowo pod tarcze - brak możliwości zamontowania V-brake'ów. Za cały zestaw wraz z robocizną (zaplatanie) zapłaciłem 270zł. Może trochę dużo, ale tym razem nie chciałem kupować na necie (przede wszystkim chodziło mi o gwarancje). Co do hamulców. Na pierwszy rzut oka wszystko OK, jakieś 50% klocków więc jest dobrze. Po zamontowaniu dopasowały się bez problemów, zero bicia tarczy czy obcierania klocków. Tarcza i klocki oczywiście zostały odtłuszczone. Tylko z siły hamowania na razie nie jestem zbyt zadowolony. Nie podejrzewam, żeby były zapowietrzone bo wszystko chodzi dobrze. Może po prostu muszą się jeszcze trochę dotrzeć. Jak nic się nie poprawi spróbuje regulacji tłoczka. Chyba, że macie jakieś porady?

To chyba wszystko co miałem napisać:) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...