Radzio1234 Napisano 2 Stycznia 2010 Napisano 2 Stycznia 2010 Witam. Od 7 lat jeżdżę na atrapie roweru typu makrokesz. Jej przebieg to zaledwie ok.4500km dzięki czemu jeszcze się nie rozpadła. Niestety przerzutki tylne już nie działają, korbowód jest zniszczony i ma tendencję do wydawania dziwnych odgłosów (ogólnie cały napęd jest zajechany), błotniki oraz manetki są zniszczone, przedni hamulec nigdy nie działał, dętki są poklejone i ogólnie wszystko jest poobdzierane i uszkodzone. Tylna opona to slick, a przednia w pół terenowa (zdarły się). Rama jest stalowa i dosyć ciężka. Koła były już wiele razy centrowane, i mimo czyszczenia łożyska są nadal zatarte (już raz były wymieniane bo kulki były sześcianami ). Nie chcę pchać pieniędzy w remont typowej atrapy . Była to atrapa roweru komunijna i na początku całkiem przyjemna . Postanowiłem zakupić rower, który będzie niezawodny, o który będzie warto dbać i ogólnie będzie się przyjemnie na nim jeździć (a nie jak na zatartym czymś). Niestety niemalże wszystkie ciekawe modele jakie do tej pory znalazłem w internecie i które mają przychylne opinie są niedostępne w sprzedaży. Między innymi moje typy to: Kross Hexagon v5 Export 2008, Giant Rock SE 2006, Giant Rock 2009, Arkus VIP 401, Unibike MISSION FS czy Decathlon Rockrider 5.2. Jednak czy warto brać któryś z nich i jeśli tak to gdzie je dostać? Czy mają one możliwość montażu błotników? Jeżdżę również i w deszczu także byłyby przydatne. Podłoże to 76% asfalt i chodniki, 20% drogi leśne itp, 3% to przełaj i 1% kamienie. W lato pokonuję ok. 10-20 km dziennie, a w porywach do 40km. Wiosną i jesienią jeżdżę dużo mniej, kilka razy na tydzień po kilka km. Zimą również zdarza mi się jeździć ale to max kilka razy i po kilka kilometrów (do 10). Proszę o pomoc w wyborze czegoś porządnego w cenie max 900zł (ewentualnie 1000zł jeśli warto byłoby dołożyć do czegoś wyjątkowego). Myślę, że dokupię tylko błotniki i zmienię opony na semi-slick bardziej dla mnie odpowiednie . Pozdrawiam
Szkielko Napisano 2 Stycznia 2010 Napisano 2 Stycznia 2010 Z tych rowerów najlepszym wyborem wg mnie byłby unibike Mission, który jest dostępny w paru sklepach lub Giant rock 09" lecz ja zaproponował bym Ci Krossa Hexagona V4 http://www.mudserwis.com/kross-hexagon-v4-2009-p-19.html - bardzo dobra rama i niezły osprzęt za dobrą cenę. Jednak patrząc na twój styl jazdy kupiłbym Crossa na kołach 28", ponieważ jazda na takim rowerze będzie szybsza, wygodniejsza i mniej męcząca. Przykładowo http://allegro.pl/item869985182_merida_2010_crossway_10_v_48cm_nowy_sklep.html
Radzio1234 Napisano 2 Stycznia 2010 Autor Napisano 2 Stycznia 2010 Ok. Dzięki za pomoc A czy ten Kross Hexagon V4 będzie lepszy od tego Gianta i Hexagona v5? Poza tym na każdym rowerze będzie mi się wygodniej jeździło niż na tym co mam Przykładowo na Hexagonie v6 jechało mi się bardzo lekko mimo, że były to opony terenowe i jechałem po asfalcie Ale to było w czerwcu, a wtedy miałem ekstra kondycję bo przez kilka dni zrobiłem 200km co jest moim małym rekordem . Jednak jeśli warto brać 28 calowe koła to czy jest coś innego wartego polecenia? Bo ta Merida to troszkę brzydka. Już ten Hexagon v4 o wiele ładniejszy Choć wiem, że to osprzęt najważniejszy, a nie wygląd
Szkielko Napisano 2 Stycznia 2010 Napisano 2 Stycznia 2010 Akurat malowanie Merid 10" jest wogóle średnie ale np. merida 09" jest już ładniejsza i sporo tańsza http://allegro.pl/item870087581_merida_crossway_10_v_wysylka_gratis_nowa_sklep.html i ew. jakiś kross, np fitness czy preria, lecz akurat w tym przedziale cenowym nie ma ich na allegro A jeśli chodzi o to czy hex v4 będzie lepszy od v5 Export i Gianta to mogę powiedzieć, że v4 ma lepszą ramę od tych pozostałych i troszke gorsze przerzutki od v5. Jednak niestety V5 Export już zupełnie nigdzie nie znajdzie, ostatnią to widziałem w internecie w marcu 09" także już raczej ich nie będzie. Wg mnie najlepiej wziąć tego hexa v4
Radzio1234 Napisano 2 Stycznia 2010 Autor Napisano 2 Stycznia 2010 No ta Merida '09 jest już dość ok. Zainspirowałeś mnie tymi 28' A co ma lepszy osprzęt ? Ta Merida czy Hex v4? I czy te przerzutki w v4 to jakieś lipne budżetówki? I dlaczego np. v4 2007 kosztowała tylko 699zł a 2009 kosztuje 899zł ? Była gorsza?
afly Napisano 2 Stycznia 2010 Napisano 2 Stycznia 2010 No ta Merida '09 jest już dość ok. Zainspirowałeś mnie tymi 28' A co ma lepszy osprzęt ? Ta Merida czy Hex v4? I czy te przerzutki w v4 to jakieś lipne budżetówki? I dlaczego np. v4 2007 kosztowała tylko 699zł a 2009 kosztuje 899zł ? Była gorsza? Może i gorszy nie był, ale jednak Kross z roku na rok staje się firmą która zaczyna się cenić, najbardziej opłacalne modele cena/jakośc byly w roku 2007/2008 i to była bardzo dobra reklama dla tej firmy aby mogła preżnie funkcjonować, co teraz widać. Cross znacznie podnosi komfort jazdy po asfalcie/mieście i do twoich preferencji najlepiej się nadaje, rozważałbym rowerki na kołach 28"
Radzio1234 Napisano 2 Stycznia 2010 Autor Napisano 2 Stycznia 2010 Tzn. np. jeżdżę także po lasach, drogach polnych, utwardzonych, jak i nie utwardzonych także. Np. droga do najbliższego sklepu to tylko w 10% asfalt (no chyba, że skorzystał bym z asfaltu obok, ale ścieżką się przyjemniej jedzie ) Także czy na drogach polnych komfort jazdy na 28' jest gorszy od 26'? Czy różnica polega tylko na polepszeniu komfortu na asfalcie? Bo jeśli to drugie to już na 80% kupuję 28' Czy np. ten model http://allegro.pl/item862390521_kross_crow_preria_deore_alivio_hydraulika_okazja.html to jest bardzo dobry sprzęt? Kosztuje niestety ponad budżet, ale może poczekałbym i coś jeszcze wysupłał jeśli warto
afly Napisano 2 Stycznia 2010 Napisano 2 Stycznia 2010 Ja bym tego bardzo poważnie rozważył http://allegro.pl/item870405104_mega_obnizka_kross_fitness_28_shimano_alivio.html , Cross głównie podnosi komfort na utwardzonych nawierzchniach (asflaty,chodniki) ale to nie znaczy że w lesie nie pojeździsz
Radzio1234 Napisano 2 Stycznia 2010 Autor Napisano 2 Stycznia 2010 Cena świetna jak na 28' ale czy osprzęt przez to nie lipny? Gorszy od hexagona v4 2009? Bo szczerze mówiąc to mi się podoba. I czy dużo gorszy od tego co podałem wcześniej Crossa? Na oko to tylko brak hamulców hydraulicznych, grubszych pedał i brak możliwości regulacji kierownicy. I czy da się na 28' koła zamontować jakieś opony semi-slick czy tutaj są już tylko slicki?
Moloch89 Napisano 2 Stycznia 2010 Napisano 2 Stycznia 2010 Cena świetna jak na 28' ale czy osprzęt przez to nie lipny? Gorszy od hexagona v4 2009? Bo szczerze mówiąc to mi się podoba. I czy dużo gorszy od tego co podałem wcześniej Crossa? Na oko to tylko brak hamulców hydraulicznych, grubszych pedał i brak możliwości regulacji kierownicy. I czy da się na 28' koła zamontować jakieś opony semi-slick czy tutaj są już tylko slicki? hexagon ma gorsze przerzutki/manetki ale zdaje sie lepszy amortyzator, hexagon dużow więcej waży nic ten cross Ja bym na twoim miejscu brał tego crossa dobra cena, jak jeździsz wiecej po asfalcie to sie nawet nie wahaj, spokojnie można na nim po lasach śmigać, wybór opon jest duży, wiec nie ma problemu, spokojnie założysz semi-slicki
Radzio1234 Napisano 2 Stycznia 2010 Autor Napisano 2 Stycznia 2010 Ok. Wielkie ogromniaste dzięki Jeszcze tylko powiedzcie mi co bym zyskał kupując ten droższy model http://allegro.pl/item862390521_kross_crow_preria_deore_alivio_hydraulika_okazja.html i czy czasem nie warto dołożyć te 200zł
Qamal Napisano 2 Stycznia 2010 Napisano 2 Stycznia 2010 Dodam że hexagon v4 to dobry rower jeśli nie jeździ się bardzo dużo. Brakuje tam blokady amortyzatora z tego co widziałem u kolegi co znacznie przeszkadza na podjazdach i utwardzanych drogach. Co do tych rowerów to: przerzutka przednia i tylnia na lepsze korba (chyba porownywalne modele ale to by musial stwierdzic ktos kto mial oba modele) hamulce opony (podobne modele raczej nie ma wiekszy roznic miedzy nimi)
Moloch89 Napisano 2 Stycznia 2010 Napisano 2 Stycznia 2010 Ok. Wielkie ogromniaste dzięki Jeszcze tylko powiedzcie mi co bym zyskał kupując ten droższy model http://allegro.pl/item862390521_kross_crow_preria_deore_alivio_hydraulika_okazja.html i czy czasem nie warto dołożyć te 200zł jak dla mnie nie warto, prawie 3kg cieżejszy, tylna przerzutka o 1 klase lepsza, troche lepsza kierwonica i wspornik, ale mimo wszystko nie warto, lepeij za te 200zl coś innego sobie kupic np spd'ki
afly Napisano 3 Stycznia 2010 Napisano 3 Stycznia 2010 Płacisz 900zł i masz rower ważacy 12,5kg jak dla mnie coś pięknego dlatego Kross Crow Fitness , temu rowerowi w tej cenie niczego nie brakuje w porównaniu z konkurencją wygrywa.
Radzio1234 Napisano 3 Stycznia 2010 Autor Napisano 3 Stycznia 2010 Ok. Czyli warto brać tego Fitnessa Jeszcze mi tylko powiedzcie czy ma miejsca montażowe na błotniki, bagażnik, dynamo itp. ? I czy wentyle w tym rowerze to są samochodowe? Pozdrawiam.
Moloch89 Napisano 3 Stycznia 2010 Napisano 3 Stycznia 2010 Ok. Czyli warto brać tego Fitnessa Jeszcze mi tylko powiedzcie czy ma miejsca montażowe na błotniki, bagażnik, dynamo itp. ? I czy wentyle w tym rowerze to są samochodowe? Pozdrawiam. za bardzo nie widać ale wygląda mi to na preste, da sie zamontowac bagazniki,błotniki. Po co Ci dynamo
Radzio1234 Napisano 3 Stycznia 2010 Autor Napisano 3 Stycznia 2010 Co do dynama to tak się tylko zapytałem, czy ma możliwość montażu choć i tak wątpię, że korzystałbym z niego . Jeśli presta to ok, byle by tylko miała nakrętki zabezpieczające przed chowaniem się w obręczy I dlaczego ten Kross Fitness jest inny od tego co go chcę kupić? Może ta wersja będzie lepsza? http://www.allegro.pl/item832317317_rower_kross_crow_fitnes_19_najtaniej_bmk_moto.html Na pierwszy rzut oka ma inne obręcze i korbę
WaGiant Napisano 3 Stycznia 2010 Napisano 3 Stycznia 2010 Oj ostrożnie z tym krossem fitnes - (wogóle rowery fitnes to oddzielna kaeegoria - od specyficznych celów ) . Ten rower ma bardzo cieńkie opony ,właściwie tylko na asfalt . Popatrz jak wygląda rama ( rura podsiodłowa ) nie wiem czy zmieścisz tam grubsza oponę , a błotnik ? - wątpię . Tobie potrzebny jest rower crossowy lub trekking , opony 700*32 na asfalt , w teren 700* 40 - rozsądny kompromis to 700* 35 .Moim zdaniem ten kross Preria jest bardziej uniwersalnym rowerem . Tylko hamulce wolał bym zwykłe V-ki - łatwiejszy serwis i tańsze . Fakt że to ciężki rower - 15 kg to powinien ważyć z pełnymi błotnikami i bagaznikiem . Cóż cena czyni cuda
Radzio1234 Napisano 3 Stycznia 2010 Autor Napisano 3 Stycznia 2010 Oj rzeczywiście myślałem, że ten Kross Fitness to jest też trekingowy a nie szosowy. Co do ramy to rzeczywiście troszkę inaczej wygląda. Ale czy naprawdę nie zmieści się tam jakaś szersza troszkę semi-slick? Także niby Preria będzie lepsza? Heh, no to ja już zdezorientowany troszkę jestem... A w Prerii dużo gorszy ten amortyzator jest? No i czy te hydrauliczne hamulce to bardzo problemowe są, drogie w eksploatacji??
Moloch89 Napisano 3 Stycznia 2010 Napisano 3 Stycznia 2010 ja myśle że semi slicki tam sie zmieszczą, pełnych błotników raczej nie założysz, ja na moim crossie z oponami 700x28c przejechałem jure więc nie ma tak źle jak chcesz wygodny rower z bagażnikiem dynemem, błotnikami to jest jeszcze taki Kross http://allegro.pl/item868994670_okazja_kross_alp_meski_23_alivio_wysylka_0zl.html http://www.kross.pl/578-g519-k2157-crow_fitnes.html na stronie Krossa lepeij go widać, wydaje mi sie że jest tam wmiare miejsca
Radzio1234 Napisano 3 Stycznia 2010 Autor Napisano 3 Stycznia 2010 Oo fajny dosyć I ta kierownica jaskółka Ale troszkę ma zbyt dużą ramę bo aż 23 cale. Na mój wzrost obecnie 175cm to najlepsza byłaby raczej 19'. No i za tą samą cenę to zdaje się Preria lepsza Błotniki na pewno od razu dokupię, potem może bagażnik... Tylko ta kierownica mnie w tym Alpie ciekawe czy wygodna . Tylko od tej Prerii to mnie teraz te hydrauliki odstraszają. Bo przeczytałem o nich artykuł i dużo z nimi zachodu w ogóle i dbać trzeba i klocki drogie itp.
Moloch89 Napisano 3 Stycznia 2010 Napisano 3 Stycznia 2010 Oo fajny dosyć I ta kierownica jaskółka Ale troszkę ma zbyt dużą ramę bo aż 23 cale. Na mój wzrost obecnie 175cm to najlepsza byłaby raczej 19'. No i za tą samą cenę to zdaje się Preria lepsza Błotniki na pewno od razu dokupię, potem może bagażnik... Tylko ta kierownica mnie w tym Alpie ciekawe czy wygodna . Tylko od tej Prerii to mnie teraz te hydrauliki odstraszają. Bo przeczytałem o nich artykuł i dużo z nimi zachodu w ogóle i dbać trzeba i klocki drogie itp. ja bym i tak brał tego fitnesa, no chyba że Preriie i zamnotował normalne v-braki a tamte na allegro sprzedał
Radzio1234 Napisano 3 Stycznia 2010 Autor Napisano 3 Stycznia 2010 A kupi ktoś w ogóle te hydrauliki?? No w sumie ten fitness gdyby był trekkingowym rowerem to bym go wziął, a tak to niezbyt mi się widzi. No bo w sumie po terenie też troszkę jeżdżę. Może nie te 20%, ale 35% nawet Szczególnie, że w okolicy dużo dróg nieasfaltowych.
Radzio1234 Napisano 5 Kwietnia 2010 Autor Napisano 5 Kwietnia 2010 Się troszkę czasu upłynęło, a roweru nie ma nadal... Ale, że już pora wiosenna trzeba koniecznie jakiś kupić. Co do stylu jazdy to jednak tak dużo asfaltu to nie ma jak napisałem w 1 poście. Jest go ok.60%, a reszta to terenik Także może już jednak nie '28 tylko zwyczajne porządne '26 mi polećcie. Cena może być jednak troszkę wyższa i wynosi ok.1100zł
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.