TocaS Napisano 2 Stycznia 2010 Napisano 2 Stycznia 2010 Witam po dzisiejszej jeździe w śniegu postanowiłem zrobić mały serwis konserwacyjno - przeglądowy. Pedały dawno nie miały konserwacji mają już prawie 3000 km. Jest lekki luz na osiach. Teraz pytania: 1. Jak zredukować luz na osi ?? Czy jak wykręcę główną oś to posypią się kulki ?? 2. Czy te małe ośki na wkrętak krzyżowy na których siedzą sprężynki jest sens wykręcać ?? Czy starczy jak porządnie to w ropie wypłuczę i potem ewentualnie dam jakiś smar na sprężynki ?? Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.
miciu22 Napisano 2 Stycznia 2010 Napisano 2 Stycznia 2010 Nic sie nie wysypie po wykreceniu osi. Tych malych nie wykrecaj- wyplucz i nasmaruj. Luz mozna skasowac tak jak w piastach na kulkach- odkrecasz gorna nakretke, dokrecasz dolna tak, by byl lekki opor przy kreceniu. Pozniej dokrecasz gorna nakretke jednoczesnie odkrecajac dolna. Jak sie nie uda, to kombinuj az bedzie dobrze- nie za ciasno nie za luzno.
Mod Team Odi Napisano 2 Stycznia 2010 Mod Team Napisano 2 Stycznia 2010 Aczkolwiek zdrowszy dla pedałów będzie lekki luz niż lekki opór.
TocaS Napisano 2 Stycznia 2010 Autor Napisano 2 Stycznia 2010 Wszystko jasne, problemem był brak klucza 6 do kontry, bo są dwie nakrętki pod klucz 10 i 6, ale dałem jakoś radę kluczem nastawnym.
@lek Napisano 2 Stycznia 2010 Napisano 2 Stycznia 2010 Nic sie nie wysypie po wykreceniu osi. Tych malych nie wykrecaj- wyplucz i nasmaruj. Tutaj się nie zgodzę Pod aluminiową śrubą zbiera się masę syfu, którego nie widać z zewnątrz Trzeba wszystko rozkręcić i przeczyścić
TocaS Napisano 2 Stycznia 2010 Autor Napisano 2 Stycznia 2010 Przepłukałem porządnie w ropie i sporo syfu wyleciało. Jutro i tak wyjdę to na nowo będzie zasyfione. Nie mniej jednak sam napęd już się prosił o konserwacje, a nie wspominając o tylnym hamulcu.
iknowwho Napisano 15 Stycznia 2010 Napisano 15 Stycznia 2010 Witam! Mam nadzieję, że będzie ok, jak się podepnę. Ale też o 770'kach - właśnie zakupiłem nowe Dzięki tematowi i Waszym postom wiem już co mnie czeka. Być może to też się tyczy konserwacji: Wykręciłem, nie bez problemu, stare platformy i wyczyściłem gwinty w korbach, ale nie wiem czego użyć do nasmarowania na nowo. Napiszcie, proszę, czym smarujecie gwinty, żeby się nie zapiekały? Wystarczy smar grafitowy? Czy trzeba mieć jakiś super, np. http://www.bike-center.pl/index.php?p3693,shimano-anti-seize-preparat-zapobiegajacy-spiekaniu-sloik-455g ? W innych tematach wyczytałem, że się smaruje. Ale czym..? Przy okazji jeszcze jedno pytanie (sorry za off-top, ale nie opłaca się chyba zakładać nowego tematu?): Potrafilibyście powiedzieć czy podkładki widoczne na zdjęciu "należą" do korb czy do starych pedałów? Macie podobne? Korby, to RaceFace_RideXCForged. Dzięki za podpowiedzi!
Duke Napisano 31 Stycznia 2010 Napisano 31 Stycznia 2010 Wystarczy duuuuuuuużo smaru grafitowego, też mam 770, mają tendencję to zapiekania. Czy admin mógłby w końcu zrobić coś z forum, żeby działało pod IE i żeby nie traciło się odpowiedzi jak coś się forum nie podoba(jakieś niezgodności).
TocaS Napisano 4 Lutego 2010 Autor Napisano 4 Lutego 2010 macie za mało siły.... Co do IE to przejdź na Operę.
Duke Napisano 11 Lutego 2010 Napisano 11 Lutego 2010 opera jest wkurzająca, w tej chwili z niej korzystam, chora przeglądarka.
TocaS Napisano 12 Lutego 2010 Autor Napisano 12 Lutego 2010 Nie widzę problemów z operą. co do IE boje się dziur, a Mozilla jest dla mnie męcząca, jakaś inna alternatywa ?
Mod Team Odi Napisano 13 Lutego 2010 Mod Team Napisano 13 Lutego 2010 Panowie - do dyskusji o przeglądarkach zapraszam do Nierowerowego.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.