doriand1 Napisano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2010 Witam, mam klamkomanetki lx dual control i wiem, że lepiej pracują z jakimiś innymi przerzutkami, odwrotny ciąg? Mógłby mi ktoś wysłać link z takimi przerzutkami z grupy Slx? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ubotek Napisano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2010 doriand1sam takie manetki posiadam, i prawdę mówiąc wolę normalną sprężynę (top normal), niż sprężynę odwrotną (low normal). Wolę tylnę przerzutki typu TOP, gdyż przed jakimś podjazdem mogę redukować po dwa biegi na raz. Większość osób nie cierpi przy DC przerzutek tylnych typu TOP, a ja niewyobrażam sobie jazdy na LOW. Ale moją opinią się nie przejmuj, bo ja zawsze byłem inny. Przerzutka SLX nie występuje w wersji low normal. Zamiast tego możemy zastosować XT, jednak bez technologi Shadow.KLIK Innym wyjściem jest kupno poprzedniej edycji LX, która była dedykowana do MTB. KLIK W technologii low normal występuje także XTR(970), jednak jego cena waha się w okolicach 290zł w sklepie. Ogólnie jeżeli masz pieniądze proponowałbym dołożyć do XT. Około 80g mniejsza waga, większy prestiż i mniejsza wrażliwość na błoto. Jednak sam musisz pomyśleć czy na pewno chcesz przerzutkę typu LOW? Daje ona możliwość zrzucania po dwa biegi, ale przed podjazdem jak będzie musiał zredukować szybko bieg zajmie ci to dwa razy więcej czasu. W takim przepadku na placu zostają wszystkie przerzutki. Myślę, że w takim przepadku warto zastanowić się nad przerzutkami typu Shadow. W takim razie możemy wybierać pomiędzy: - Deore 2010 Shadow - SLX 2009 Shadow - XT 2008 Shadow. Osobiście kupiłbym XT. Dlaczego? Stare typy deorek nie należały do najtrwalszych i szybko łapały luzy. Slx tu jednak wolałbym dołożyć jakieś 30-40zł i cieszyć się przerzutką o wyżeszym prestiżu, mniej zapychającą się błotem i lżejszą. Tak więc ja wybrałbym XT Shadow TN. Odnośnie przedniej przerzutki to tu wybrałbym SLX. Myślę, że nie warto dopłacać tu do XT bo różnica będzie niewielka. NO chyba, że uda ci się wyhaczyć jakiegoś starszego nowego XTR. Ostatnio było troszkę takich aukcji. Jeżeli to polowałbym na modele: - XTR 95x, najlżejsze, w wersji Top Swing ważyły około 112g, ostatnio taka przerzutka tylko Down Swing poszła, o ile pamiętam za 70 kilka złotych. - XTR 96x, niewiele różniące się od najnowszych, które chodzą po 250zł bywały nowe Top Swing po 90 kilka złotych, ja kupiłem swoją za 100zł waga około 130g. Osobiście polowałbym tu na któregoś z XTR-ów jeżeli czas cię nie goni. Aha. I najważniejsze przerzutki TOP SWING chodzą duuużo lepiej. Jeżeli jakieś pojęcia typu: dolny/górny ciąg, Top/Down Swing, Top/Low Normal będą niejasne, pisz, a chętnie Ci wyjaśnię. To tyle ode mnie. Jeżeli pomogłem proszę o "+" Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku Ubotek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2010 - XTR 96x, niewiele różniące się od najnowszych, które chodzą po 250złbywały nowe Top Swing po 90 kilka złotych, ja kupiłem swoją za 100zł waga około 130g. Akurat różni się znacząco Generalnie to najoptymalniej poszukać używanej 970 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2010 Akurat różni się znacząco taaaa, chyba wycinanym a nie grawerowanym napisem... http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/FD/EV-FD-M960-2154_v1_m56577569830608842.pdf http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/FD/EV-FD-M970-2587B_v1_m56577569830647966.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2010 taaaa, chyba wycinanym a nie grawerowanym napisem... http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/FD/EV-FD-M971-2599A_v1_m56577569830682465.pdf http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/FD/EV-FD-M961-2155_v1_m56577569830608843.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2010 Ładny mi Top-swing Zresztą nawet w przypadku DS, różnice nie są na tyle znaczne, by kupować używaną 971 zamiast nowej 961. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ubotek Napisano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2010 fd-970 a fd-960 różnią się jak już miskov17wspomniał logiem z boku oraz innym wyglądem obejmy. Czy warto płacić 2,5raza tyle? IMHO nie. A jakbym miał dostać za free to wybrałbym fd-960 zamiast fd-971. A tak ogółem to IMHO ten "X" w fd-971 wygląda wieśniacko (nie mówie tu o rd) Pozdrawówka Noworoczne Ubotek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlody_x Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Pozwole sie dolaczyc. Sam smigam na dual controlach z XT low normal, nie mialem okazji jezdzic na xtr. Jednak z doswiadczenia wiem ze duzo bedzie zalezalo od manetek. Wczesniej mialem przez krotki czas LX top normal z Dual'ami, po przejsciu na XT low normal, oczywiscie zniknely problemy z lancuchem(byl nie prawdidlowy naciag, dwa razy sie zerwal, skakal itp)biegi zmienia sie zdecydowanie lepiej, szczegolnie na wieksze zebatki. Same plusy, ale zakladam ze nie odczulbym duzej roznicy pomiedzy XTR czy XT, moge byc w bledzie. Zgadzam sie z Ubotkiem, XT bedzie git strzal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.