Skocz do zawartości

[przerzutka tylna] SRAM


snooki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od pewnego czasu mam problem z tylnią przerzutką. Biegi nie chcą wchodzić albo jak wejdą to podczas pedałowania łańcuch skacze pomiędzy dwoma koronkami z tyłu. Zauważyłem że tylna przerzutka jest pod skosem w stosunku do koła. Nie przygladałem sie jej przed tem i nie wime czy była od nowości tak ustawiona. Martwi mnie też luz na mocowaniu samej przerzutki do haka. Zaznaczyłem na zdjęciu miejsce, w którym przerzutka wyczuwalnie rusza sie na boki, pomimo że jest mocno dokręcona. Czy czy to normalne ?

 

dsc03010n.th.jpg

 

dsc03013e.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ewidentnie masz krzywy hak. Oprócz tego masz za długi pancerz przy przerzutce. Wszystkie SRAMy x7 dostają luzu na śrubie głównej- tak ma być i tak będzie. Wymień hak i skróć pancerz.

Na stronie SRAMa w dziale Service masz manuala - pozycja nr 5 -jak obliczyć długość pancerza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie masz krzywy hak. Oprócz tego masz za długi pancerz przy przerzutce. Wszystkie SRAMy x7 dostają luzu na śrubie głównej- tak ma być i tak będzie. Wymień hak i skróć pancerz.

Na stronie SRAMa w dziale Service masz manuala - pozycja nr 5 -jak obliczyć długość pancerza.

 

 

a czy wózek musi być równolegle w stosunku do opony czy ma byc lekko po skosie ? Chodzi mi o ten element (czarny), który ma dwa kółka zebate

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Generalnie przyjmuje się ,że wózek ma być równolegle do płaszczyzny koła, ale SRAMowe wózki czasami ustawiają się lekko " do korby", ale to akurat nie ma znaczenia. W SRAMie ważne jest,aby hak był prosty, ostatni odcinek pancerze o odpowiedniej długości, prawidłowo założona linka ( inaczej ma X7 a inaczej X9) i prawidłowa odległość górnego kółka od zębatki ( ok. 5-6 mm) i musi działać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wózek nie zahacza Ci o szprychy ??

 

wlasnie wszystko zaczeło sie od tego ze jak miałem z tyłu najwieksza koronke to zachaczał mi o szprychy. Nie wiedziałem co sie stało i podkreciłem tą śrubę regulacji naciągu co jest w przerzutce i wtedy zwiększył sie odstęp miedzy wózkiem a szprychami.

 

Dziś naprostowałem sobie hak domowymi sposobami. Wózek jest teraz równolegle z kołem zobaczymy jutro jaki jest efekt naprawy.

 

Wiecie może czy śruby którymi mocuje sie hak do ramy są do kupienia w wiekszości sklepach rowerowych? Czy sa one sprzedawane wraz z hakiem ? Potrzebuję kupić takie dwie śrubki, gdyż są strasznie miękkie i już się wyrobiły i nie mogę ich mocniej dokrecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To faktycznie doradziłeś. Może Snooki woli robić to sam. Jeśli chciałby iść do serwisu to by nie pytał.

 

 

Dla mnie to jest bezsens... bez urazy, ale problem toczy się już trochę czasu, a po pójściu do serwisu masz gwarancje, że wszystko będzie dobrze i będzie to trwało nie dłużej, niż 5 min :thanks:

 

Ja jak miałem krzywy hak, to złapałem za przerzutkę (korpus) i podgiąłem w stronę przeciwną do "skrzywienia" i wszystko wróciło do normy, chociaż się bałem, że hak pęknie czy coś w tym stylu :D Zrób tak i powiedz czy przerzutka chodzi dobrze, czy nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to jest bezsens... bez urazy, ale problem toczy się już trochę czasu, a po pójściu do serwisu masz gwarancje, że wszystko będzie dobrze i będzie to trwało nie dłużej, niż 5 min :)

 

Ja jak miałem krzywy hak, to złapałem za przerzutkę (korpus) i podgiąłem w stronę przeciwną do "skrzywienia" i wszystko wróciło do normy, chociaż się bałem, że hak pęknie czy coś w tym stylu :) Zrób tak i powiedz czy przerzutka chodzi dobrze, czy nie...

 

juz naprostowałem go wczoraj i smiga jak za dawnych czasów nic nie przeskakuje i nie wydaje dziwnych dzwieków. Ja naprostowałem przy pomocy "francuza" i klucza oczkowego. Francuzem złapałem hak w miejscu gdzie jest śruba mocująca przerzutkę do haka, a oczkowy założyłem na tą stronę która mocuje się do ramy i wygiołem w przeciwną stronę niż był wygięty. Teraz mam wózek równolegle ustawiony wzgledem koła. :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, od pewnego czasu mam problem z tylnią przerzutką. Biegi nie chcą wchodzić albo jak wejdą to podczas pedałowania łańcuch skacze pomiędzy dwoma koronkami z tyłu. Zauważyłem że tylna przerzutka jest pod skosem w stosunku do koła. Nie przygladałem sie jej przed tem i nie wime czy była od nowości tak ustawiona. Martwi mnie też luz na mocowaniu samej przerzutki do haka. Zaznaczyłem na zdjęciu miejsce, w którym przerzutka wyczuwalnie rusza sie na boki, pomimo że jest mocno dokręcona. Czy czy to normalne ?

 

dsc03010n.th.jpg

 

dsc03013e.th.jpg

 

 

sramy sa zawsze lekko wykrzywione. jest takie pierwsze wrażenie jakby była krzywa. Masz Hak skrzywiony, albo rozregulowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

juz naprostowałem go wczoraj i smiga jak za dawnych czasów nic nie przeskakuje i nie wydaje dziwnych dzwieków. Ja naprostowałem przy pomocy "francuza" i klucza oczkowego. Francuzem złapałem hak w miejscu gdzie jest śruba mocująca przerzutkę do haka, a oczkowy założyłem na tą stronę która mocuje się do ramy i wygiołem w przeciwną stronę niż był wygięty. Teraz mam wózek równolegle ustawiony wzgledem koła. :sorcerer:

Rakers, czy Ty wiesz coś o czym Snooki nie wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odkopię trochę temat z piekielnych czeluści. Ostatnio też urwałem hak i zastanawia mnie luzu w moim Sramie X-9. Tak jak we wcześniejszych postach luz jest pomiędzy hakiem przerzutki, a samym mocowaniem. Czy posiadacze Sramów mają podobny problem? Próbowaliście stosować jakieś podkładki czy coś w tym stylu? Może pomoże wymiana samego mocowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...