Sol Napisano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2009 Upgrade napędu - tematu ciąg dalszy. W zasadzie wszystkie elementy układanki już są, poza drobnostką w postaci korby . Zależy mi na elemencie spełniającym dwa z trzech słynnych kryteriów - czyli ma być lekka i mocna. Od początku chodzi mi po głowie XTR, ewentualnie Rotor 3D. XTR dlatego, że nie słyszałem o nim złych opinii, Rotor 3D dlatego, że fajnie wygląda i intryguje mnie patent z jajowatymi zębatkami. Z drugiej strony XTR jest opatrzony, a o Rotor 3D nie słyszałem w zasadzie nic. Poza może plotkami, że jakiś team zrezygnował z Agilisa. Pytanie jest proste - czy mając przed sobą XTR jest sens rozglądać się za czymś jeszcze. Pytam dlatego, że nie ścigam się i nie zależy mi na maksymalnym zerowaniu gramów. Nie mam więc ciśnienia na niewiadomoco - chodzi po prostu o wysokiej klasy osprzęt, który przez kilka sezonów sprawdzi się w górach i okazjonalnych startach, a z drugiej nie będzie na tyle wylajtowany, żeby się giąć pod moimi 84 (ostatnio) kg. Jeżeli warto, to czy poza Rotorem godne uwagi byłby np. RF Next http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=41257 albo coś innego. Tylko co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DAMIAN24 Napisano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2009 jeśli ma być lekka i mocna to XTR lub NEXT Sl będą najlepsze ale jeśli chcesz spróbować czegoś mocnego i lekkiego ale innego niż wszytko to Rotor Q jest super, co prawda trzeba przyzwyczaić się do innego stylu pedałowania(bez martwego punktu) ale potem jest to już zupełnie inna jazda , kiedyś mój brat miał rower z taką korbą(dokładnie ten http://media.photobucket.com/image/miyata%20sky%20runner/VintageMiyata/SkyRunner-90Carbon.jpg ) i jest po prostu super(jednak ja nie mogę jej używać bo boje się, że nie wytrzyma ponad 2 metrowych dropów), dzięki niej możesz pedałować efektywnie ale i dłużej bo utrzymujesz stałe tempo roweru >> jednak nie da się tego do końca wyrazić słowami trzeba po prostu się przejechać >> ja bym wybrał Rotora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2009 rotor uparcie wierzy w jajowate tarcze - inni nie widzialem roznie wynalazki mające pokonac tzw martwy punkt, widzialem rozne testy tych cudów i z oceną poprawy czegokolwiek to bywało również róznie znam jedną osobę ktora uzywala agilisa i zarzneła tą korbę kompletnie - a dystrybutor prawie chciał przez to płakać nooo moze to wina wysokiej masy juzera z interesujących korb jest jeszcze middleburn, brytyjska dobra i kultowa robota. jest i aerozine - zerknij do linka w moim poscie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
.PaVLo. Napisano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2009 Też miałem brać XTR, ale postanowiłem zmodernizować obecnego XT 09 i wymieniłem wszystkie tarcze na KCNC, po tym zabiegu korba waży: suport: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 1 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2010 Dzięki za sugestie. RF rozważam tylko pod kątem zwykłego Next wskazanego w linku. To dlatego, że w CRC jest w przecenie i kosztowo zbliża się do poziomu Rotora 3D. Generalnie budżet chciałbym zamknąć na poziomie +/- 1,5k i raczej go nie przekraczać, chyba że będzie autentycznie warto. W przypadku SL takiej "autentyczności" nie widzę. Jak rozumiem różnica sprowadza się głównie do 45g, za które trzeba dopłacić blisko drugie tyle. Emm, no nie dziękuję. Rotor interesuje mnie też dlatego, że jak rozumiem można do niego zamontować zębatki XTR. Więc jeżeli coś nie podpasuje z jajami, to się je po prostu wymieni. Tylko martwi mnie trwałość produktów Rotora. Więc mam pytanie do Tobo - w jakim sensie zarżnął? Zębatki czy same korby? P.S. Co w ogóle myślicie o Race Face, zwłaszcza tym z linka. Tutaj też mam obawy, z uwagi na kompozytowe korby, a konkretnie trwałość i sztywność, o której nie mam pojęcia. P.S.S. Tobo, czy mógłbyś w dwóch słowach wskazać dlaczego zdecydowałeś się na Aerozine? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mako7 Napisano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2010 Rotor 3D jeśli chodzi o jakość wykonania, moim zdaniem numer jeden. Co od trwałości, to i znałem takich co XTR zajeżdżali dość szybko..., ja się wypowiem po sezonie co do Rotora nie oczekuj, że na forum usłyszysz coś mądrzejszego oprócz kilku "pogłosek" i różnych komentarzy najczęściej zasłyszanych, samych użytkowników nie wielu bo to jest jednak egzotyka (choć Europejska). CO do Race Face Next SL miałem go na uwadze, ale przyznam że użytkuje go mój znajomy który waży około 85> wzwyż i opinie ma mieszane (według niego jest miękki). No i ważna uwaga raczej przy nisko położonym suporcie odpada..., może być urazowy pomimo, że ma nakładki gumowe na końce ramion korby to jednak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2010 uzytkownik korby wazy ok 95 kilogramow, jego stylu jazdy nie mozna nazwac pieszczotliwym. dystrybutorowi oddał korbę z trzaskami na osi i zdemolowanymi lozyskami. przy czym warto zwrocic uwage ze okres uzytkowania daleki byl od limitu okresu gwarancyjnego czyli 24 miesiace no chyba ze taka korba ma normalnie funkcjonowac tylko przez okres wakacyjny co do race face - wątpliwą jakosc mialy wklady - pytanie na ile uleglo to poprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mako7 Napisano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2010 Oj Tobo wkłady w Race Face to nadal masakra... i nic się nie zmieniło wiem coś o tym. Nic nie wart śmietnik. Choć same koronki i korby są generalnie OK. Mój wkład plus minus 300 - 400km jak zaczął mocno dziwne dźwięki wydawać, a znajomego ciut więcej ,ale chyba 1000 nie dojechał..., choć są i tacy co chwalą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2010 Rotor interesuje mnie też dlatego, że jak rozumiem można do niego zamontować zębatki XTR. Więc jeżeli coś nie podpasuje z jajami, to się je po prostu wymieni. Od XTR? A widziałeś ceny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 1 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2010 Tak. Ale cykloza to ciężka choroba ... A serio, zanim się przekonam czy problem z jajami to kwestia Rotora, ustawień czy mojej indolencji minie trochę czasu, więc zdążę uzbierać . Poza tym raz się żyje. Tak więc póki co wszystko wskazuje, że korba będzie made in Spain. Thx. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mako7 Napisano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2010 A moja Rada co do Rotora Nie kupuj wersji Ti tylko zwykłą, różnica w wadzę nie współmierna do różnicy ceny..., ja niestety zapłaciłem frycowe i kupiłem wersję Ti... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 6 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2010 Ok - korba dojechała, jutro odbieram (nie Ti ) Pozostała jeszcze kwestia suportu i łańcucha. Co do tego pierwszego znowu myślałem głównie o XTR, ale oczywiście jestem otwarty na alternatywy. Najbardziej interesuje mnie Hope lub Chris King. Rozumiem, że ważą więcej niż XTR, więc od razu rodzi się pytanie w czym przejawia się ich przewaga nad Shimano. A zakładam że taką mają, skoro są droższe. Co do łańcucha, wygląda że znowu będzie Rotor - http://allegro.pl/item848062504_lancuch_rotor_sl_900_cr_shimano_sram_connex.html Pytanie mam oczywiście o trwałość oraz spinkę (Rotorowa czy jakaś inna, no i czy się nie rozpina). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2010 od razu rodzi się pytanie w czym przejawia się ich przewaga nad Shimano. A zakładam że taką mają, skoro są droższe. Tak tak szczegolnie CK sa drozsze bo sa drozsze... CK jak dla mnie to porazka, chyba ze bududesz drogi czolg to i owszem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 6 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2010 Tak tak szczegolnie CK sa drozsze bo sa drozsze... CK jak dla mnie to porazka, chyba ze bududesz drogi czolg to i owszem. Nope. Dlatego pytam, a nie biorę w ciemno. Rozumiem, że CK to marka i niewiele poza tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.