Skocz do zawartości
  • 0

Wymiana napędu


Gość Adam

Pytanie

Witam

Chciałbym się poradzić trochę w sprawie wymiany napędu. Otóż od jakiegoś czasu w rowerze przeskakuje mi łańcuch i to do tego stopnia, że nie da się już jechać. I teraz mam wątpliwości czy lepiej samemu się za to zabrać czy oddać do serwisu? Nie mam za dużo doświadczenia w tych rzeczach, ale chciałbym się nauczyć. Też chodzi o koszty, tutaj się nie orientuje. Czy przypadkiem nie wyjdzie drożej jeśli miałbym kupować te wszystkie klucze? Rower to gary fisher 2002, 8 przełożeń z tyłu i 3 z przodu shimano. I ostateczne pytanie to jak wygląda różnica kosztów Z gw robieniu samemu a oddania do serwisu oraz ryzyko zepsucia czegoś. Z góry dziękuje, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym się poradzić trochę w sprawie wymiany napędu. Otóż od jakiegoś czasu w rowerze przeskakuje mi łańcuch i to do tego stopnia, że nie da się już jechać. I teraz mam wątpliwości czy lepiej samemu się za to zabrać czy oddać do serwisu? Nie mam za dużo doświadczenia w tych rzeczach, ale chciałbym się nauczyć. Też chodzi o koszty, tutaj się nie orientuje. Czy przypadkiem nie wyjdzie drożej jeśli miałbym kupować te wszystkie klucze? Rower to gary fisher 2002, 8 przełożeń z tyłu i 3 z przodu shimano. I ostateczne pytanie to jak wygląda różnica kosztów Z gw robieniu samemu a oddania do serwisu oraz ryzyko zepsucia czegoś. Z góry dziękuje, pozdrawiam.

 

Jeśli przeskakuje łańcuch to na pewno do wymiany jest kaseta/wolnobieg i łańcuch. Koronki korby lub cała korba (jeśli jest nierozbieralna) też może być do wymiany. Ale jeśli nie potrafisz tego ustalić to lepiej idź do serwisu. W serwisie wezmą oczywiście za robociznę. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Pytanie czy łańcuch przeskakuje ci z powodu źle wyregulowanej przerzutki czy zużycia napędu :)