Skocz do zawartości

[hamulec tarczowy] Tarcza Aligator 180 i Juicy 3


czkier

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem po zamontowaniu tarczy aligator 180mm do Juicy 3. Hamulec cały czas ociera i tj może normalne ale dźwięk jest dziwny, jakby głuche uderzenia a nie ciągłe ocieranie. W tarczy Avid 160 tego nie było. Fakt ciut obcierało ale tj standard. Tarcze na grubość wyglądają tak samo, i teraz nie wiem czy ta tarcza "tak ma" ? Czy może mam za mała szczelinę miedzy klockami, bo tarcza ledwo wchodzi - hamulec łapie prawie od razu po naciśnięciu klamki. Klocki cofają się jak trzeba ale czy wystarczająco ? Jaka jest prawidłowa szczelina miedzy klockami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Spróbuj wykręcić zacisk, zdemontować klocki, następnie śrubokrętem chwilę przytrzymać tłoczek tak żeby pozostały w pozycji na max. rozchylonej. Teraz zmontuj wszystko jak było i spróbuj ustawić tarczę, może zacisk musi się "ułożyć" do nowej tarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Imbus w klamce reguluje odległość klamki do kierownicy. J3 nie ma regulacji odległości klocków od tarczy.

Przede wszystkim spróbuj porządnie ustawić zacisk. Poluzuj śruby trzymające zacisk i adapter, zaciśnij hamulec, na zaciśniętym hamulcu trochę "potargaj" zaciskiem i następnie przykręć śruby. Jeżeli to nie pomoże, to musisz "ręcznie" ustawić zacisk. Tarcza nie powinna cały czas ocierać o klocki :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam ten problem. Najpierw z tarczą 160 mm teraz 180 mm wiele razy już kombinowałem i dalej jest to cykanie co jakiś czas zwłaszcza gdy jadę szybko lub gdy tarcza mocno się rozgrzeje. Niektórzy mówią że ten Avid tak po prostu ma :rolleyes: Zależy też jakie klocki bo po zmianie na jakieś lepsze trochę się to poprawiło ale w tej chwili nie powiem jakie to klocki. Muszę popróbować tych waszych sposobów :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To ciekawe jak to ustawiłem dwa dni temu.

Z każdym obrotem klamka była w tym samym miejscu, klocki zbliżały się do tarczy,

a klamka podczas hamowania nie dochodziła już do kierownicy jak po zamontowaniu,

no chyba że tak działa regulacja odległości klamki od kierownicy.

 

Choć z tego co wiem to regulacja odległości klamki nie powoduje zmiany położenia punktu rozpoczęcia hamowania.

 

Tak czy inaczej u mnie klamka nie poruszała się i była w tym samym miejscu co na początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...