Gazda Napisano 30 Grudnia 2009 Napisano 30 Grudnia 2009 Tak jak z temacie. Przymierzam się do kupienia używanej kierownicy z mostkiem. Gdzieś na forum znalazłem opinię, że 'nigdy nie kupiłbym używanej kierownicy'. Powiedzmy, że sprzęt ma sporo przejechane, ale brak jakichkolwiek wgnieceń, pęknięć, jedynie rysy od klamek, manetek. W takim razie, jeśli cena jest okazyjna warto pchać się w używki, czy raczej jest to niebezpieczna zabawa, obciążona większym ryzykiem uszkodzenia? (mówimy o sprzęcie klasy, boplight team xl, WCS, itd.) Pozdrawiam
Pr5Rider Napisano 30 Grudnia 2009 Napisano 30 Grudnia 2009 To zalezy kto na nim wczesniej jezdzil bo jak jakis rider wagi piórkowej to mozna smiało kupowac ale warto poogladac i zobaczyc czy nie ma wgiec pekniec czy cos w tym stylu...Jezeli osoba o sporej wadze i sporej ilosci km na tym kokpicie to ja bym nie kupowal widzialem na allegro ostatnio okazyjna cene całego setu [kierownic+mostek+rogi+sztyca] OTo linki: Boplight 1 Boplight 2
tobo Napisano 30 Grudnia 2009 Napisano 30 Grudnia 2009 przy ocenie sensu zakupu uzywanego kokpitu przyjalbym takie kryteria: 1) stan wizualny - im mniej sladow uzytkowania tym lepiej; sprawdzilbym konce kierownicy - obicia, zadziory itp swiadcza badz o niezbyt troskliwym traktowaniu roweru lub o.... szlifach ; stan gwintow mostka i stan srub mocujacych 2) rocznik produkcji komponentu - im czesc mlodsza tym wieksza szansa ze ma krotszy zywot rowerowy 3) pozostale czynniki do zweryfikowanie jedynie na slowo honoru sprzedawcy... jesli twoj budzet nie jest baardzo napiety to jednak chyba wybralbym cos nowego jesli chodzi o lekkie czesci klasy sredniej....
creative1989 Napisano 30 Grudnia 2009 Napisano 30 Grudnia 2009 Kwestia jak zmęczony jest dany materiał w kierownicy, bo pomimo, że wizualnie jest idealny, ale z całą struktura już może być źle. Mam znajomego co "jeździ" w trialu i ostatnio po jakimś 1.5roku używania porządnej kiery(200-300zł) wymienił na nową ze względu bezpieczeństwa. W sumie możesz się głębiej zastanowić czy nie lepiej zapłacić więcej za kierę czy mostek te 50zł a mieć sprawne zęby czy nawet głowę
Gazda Napisano 30 Grudnia 2009 Autor Napisano 30 Grudnia 2009 O tym samym kokpicie co wyżej boplighta myślałem Mogę go dopaść za około 120zł. W takim razie zrobię wywiad środowiskowy i ocenię, jeśli nie będzie zastrzeżeń kupuję Dzięki wielkie za odpowiedzi! Jeśli ktoś ma coś jeszcze do dodania, chętnie posłucham
pawel1315 Napisano 30 Grudnia 2009 Napisano 30 Grudnia 2009 Ja ze względów bezpieczeństwa nigdy nie kupię używanego kokpitu. Materiały mogą być mocno nadwyrężone przez co w najmniej oczekiwanym momencie możesz się na nich porządnie przejechać. Chodzi tu o wiek, ilość przejechanych km, za mocne skręcenie. Nigdy nie będziesz wiedział, co tak naprawdę działo się z tymi komponentami przez czas ich używania. Takie części mogą Cie zawieść, przez co możesz ucierpieć na zdrowiu.
Gazda Napisano 30 Grudnia 2009 Autor Napisano 30 Grudnia 2009 Jeździec 70kg, bez wgnieceń, pęknięć, zadbane, wytarte jedynie od manetek, gwinty, śruby w idealnym stanie, używane w 'lekkim XC' + kilka lokalnych maratonów, sprzęt ma dwa sezony, sprzedaje bo przesiada się na fulla i zmienia kierownicę na giętą.. Brać czy nie brać, oto jest pytanie.. ?
PoleK Napisano 2 Stycznia 2010 Napisano 2 Stycznia 2010 wg mnie nie, alu ma to do siebie ze ciagle traci wlasciwosci... ( w przypadku stali jest tal ze osiaga graniczna wartosc i na tym poziomie sie utrzymuje...) wykres wytrzymalosci od czasu dla Alu to krzywa majaca asymptote pozioma w 0:D
Crazyk Napisano 2 Stycznia 2010 Napisano 2 Stycznia 2010 Hmm.. Kokpit Karbonowy i wylajtowany to imo tylko nowy, ale takie 150gramowe kierownice i 125gramowe mostki boplighta według mnie starczają na wieeele lat i trudno żeby pękł podczas jazdy w XC... Mówicie nigdy nie kupować używanych kokpitów, ale amortyzatory, ramy itd to już tak?O.o Dużo częściej spotykamy popękane korony amorka, ramy, sztyce, ramiona korby itd.. Ale mostka/kierownicy alu szczerze mówiąc jeszcze nigdy nie widziałem Właśnie według mnie kokpit jest jedną z niewielu rzeczy, którą można kupić używaną (ofc jeżeli stan wizualny jest bdb).
mati199 Napisano 2 Stycznia 2010 Napisano 2 Stycznia 2010 Sami producenci zalecają wymianie carbonowych kierownic co sezon, ale to chyba tylko ze względów finansowych. Ja nie miałbym żadnych oporów żeby kupić używany kokpit
Pablo666 Napisano 2 Stycznia 2010 Napisano 2 Stycznia 2010 Ja kupilem kierownice od kumpla, ktory na niej smigal 2 lata w 4x. Ja jej uzywalem kolejne 4 lata, w 4x,fr. Kiera dalej smiga u innego uzytkownika. Zorientuj sie jaki stan, ile uzywana. Ile kosztuje nowy, a ile z tego moglby gosc spuscic. Wedlug mnie czasem lepiej kupic uzywke w bdb stanie i do tego tanij, niz kupic nowke za 2x wiecej.. ale jak kto woli ;] Ostatnio kupilem na allegro kierownice Easton EA50, stan bdb i do tego LowRise-20mm,za grosze mozna powiedziec bo 60zł z wysylką.. A nowa taka kiera około 150zł ;] jeszcze ciezko jest znalezc LowRise. Wiec jak kto woli ;]
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.