Skocz do zawartości

[amortyzator] 1 cal, warto?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mój pierwszy temat więc postaram się w miarę zwięźle przekazać o co mi chodzi :)

Posiadam taki oto rower.

2dt3myu.jpg

Na chwilę obecną jak widać jest widelec sztywny na 1 cal.

Chciałbym w jego miejsce włożyć amorek jakiś. Wiem że większość osób polecała by zmianę ramy, jak nie całego roweru, lecz ze względów finansowych nie jest to możliwe.

W związku z chęcią zmiany mam kilka pytań.

1. Wybrałem XCM, Klik czy to dobry wybór w tej cenie? Ew proszę o inne propozycje chociaż wiem że na 1 cal to marnie raczej.

2. Jak zmieni się geometria ramy i jak wpłynie to na warunki jezdne?

3. No i czy będzie odczuwalna różnica w wadze roweru? Obecny widelec jest stalowy lecz nie mam pojęcia ile może ważyć.

4. Czy mimo tych wszystkich problemów z geometrią itp, warto zamienić obecnego sztywniaka na tego XCM'a lub inny amorek w podobnej cenie? Mam na myśli 250-300zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja podłączam się do pytania i dorzucam do rozważań taki amorek http://www.decathlon.com.pl/PL/widelec-grind-1-quot-17902048/ , lepszy/gorszy od XCMa?

Jakiś miesiąc temu te GRIND'y były nowe na alledrogo w granicach 100zł więc myślę że raczej XCM.

PS:Liczę na konkretne odpowiedzi bo już dość długo zmagam się ze swoim sumieniem w tej sprawie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale piekna ramka. Zawsze mi sie takie stalowki podobaly :). Ja bym raczej amora do sterow klasycznych nie pakowal. Rower sie zamuli, bo katy sie bardzo zmienia, masa wzrosnie o dobry kilogram w porownaniu do sztywniaka, a takie tanie amory, XCM szczegolnie to bardziej atrapy niz dzialajace widelce. Juz szybciej bawilbym sie w grubsze opony 2.2-2.3 na nizszym cisnieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kiedyś zamontowałem Spinnera Gnind OS do swojego, obecnego wówczas roweru, Gianta Chicago i było OK. Co więcej jak po jakimś czasie zdemontowałem amora i dałem z powrotem sztywniaka, po czym pojechałem na często przeze mnie jeżdżoną trasę parkowo-offroadową :) brak amortyzacji bardzo odczułem (sporo mniejsza przyczepność). Tak więc jakiś to sens ma :D

Tak to wyglądało:

http://www.pinkbike.com/photo/3011235/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sznib rozumiem że standardowo był tam sztywniak tak?

Czemu zmieniłeś amorek z powrotem na sztywniaka?

No i skoro miałeś taki rower to powiedz jak było z tą geometrią?

 

PS:Z oponami próbowałem, założyłem kenda knarly 2.1 nie powiem bo wygodnie było dość, ale jechało się jak czołgiem (to nie dla mnie) to raz dwa to była za szeroka i tarła mi o tylne widły na dole co zobaczyłem po jakimś czasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

sznib rozumiem że standardowo był tam sztywniak tak?

Czemu zmieniłeś amorek z powrotem na sztywniaka?

No i skoro miałeś taki rower to powiedz jak było z tą geometrią?

 

PS:Z oponami próbowałem, założyłem kenda knarly 2.1 nie powiem bo wygodnie było dość, ale jechało się jak czołgiem (to nie dla mnie) to raz dwa to była za szeroka i tarła mi o tylne widły na dole co zobaczyłem po jakimś czasie

Tak standardowo był sztywniak. Zmieniłem amor na sztywniaka na jakiś czas dlatego bo miałem problem z mostkiem - klin się wyrobił i kierownica za łatwo się obracała. Myślałem z początku że to wina rury sterowej w amorze i na chwilę wróciłem do sztywniaka.

Co do geo to jak dla mnie sporo lepiej z amorem :D. Jak założyłem sztywnego to przednie koło było dziwnie blisko dolnej rury ramy i przy skrętach mi czasami zahaczało o nogę :).

Za Spinnera dałem 109pln i nie żałowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Moj znajomy ujeżdza jeszcze sowj komunijny rower :) piękny Unibike :devil: Ale sztywny niestety. Zaryzykował i kupił takie coś.

 

Skoku ma ok 50mm. rama nie podniosła sie jakoś znacznie. Amor tez nie jakaś tam rewelka (w porownaniu do XCM/XCT ma gumy ochronne co na pewno wydłuzy jego prace) ale jego zdaniem odzyskał nadgarstki :D. Plus zestawu taki ze wszystko jest amor, stery i mostek. Amor dosć miekki, jak na ok 75kg za miekki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jezeli juz XCM to model V2 czyli TAKI tylko pod 1" ale niewiem czy takie wystepują. V2 ma w miare rozsądne uszczelnienie takie jak w XCR a jezeli takiego nie ma to juz lepiej ten RST ktory podałem bo on ma chociaż gumy ochronne a tamten XCM nie ma nic.

 

Spinner tez ma w miare dobre uszczelnienie wiec jak taki znajdziesz to chyba najlepszy wybór. Tylko tobie potrzebny jest mozliwie mały skok zeby jak najmniej zmienic geometrie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno lepszy niż jakieś wynalazki zooma :rolleyes:

Kulturą pracy nie szokuje, ale jako tako spełnia swoją funkcję.

Jeśli v2 mają lepsze uszczelnienie, to powinno być fajniej przy serwisie niż przy moim v1 (po 5 kkm powłoka zeszła z goleni w znacznym stopniu).

XCT/XCM w pierwszej wersji nie polecam, uszczelnienie to porażka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...