viechooo Napisano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 Witam. Mój pierwszy temat więc postaram się w miarę zwięźle przekazać o co mi chodzi Posiadam taki oto rower. Na chwilę obecną jak widać jest widelec sztywny na 1 cal. Chciałbym w jego miejsce włożyć amorek jakiś. Wiem że większość osób polecała by zmianę ramy, jak nie całego roweru, lecz ze względów finansowych nie jest to możliwe. W związku z chęcią zmiany mam kilka pytań. 1. Wybrałem XCM, Klik czy to dobry wybór w tej cenie? Ew proszę o inne propozycje chociaż wiem że na 1 cal to marnie raczej. 2. Jak zmieni się geometria ramy i jak wpłynie to na warunki jezdne? 3. No i czy będzie odczuwalna różnica w wadze roweru? Obecny widelec jest stalowy lecz nie mam pojęcia ile może ważyć. 4. Czy mimo tych wszystkich problemów z geometrią itp, warto zamienić obecnego sztywniaka na tego XCM'a lub inny amorek w podobnej cenie? Mam na myśli 250-300zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DAMIAN24 Napisano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 ja podłączam się do pytania i dorzucam do rozważań taki amorek http://www.decathlon.com.pl/PL/widelec-grind-1-quot-17902048/ , lepszy/gorszy od XCMa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viechooo Napisano 29 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 ja podłączam się do pytania i dorzucam do rozważań taki amorek http://www.decathlon.com.pl/PL/widelec-grind-1-quot-17902048/ , lepszy/gorszy od XCMa? Jakiś miesiąc temu te GRIND'y były nowe na alledrogo w granicach 100zł więc myślę że raczej XCM. PS:Liczę na konkretne odpowiedzi bo już dość długo zmagam się ze swoim sumieniem w tej sprawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 A zmierzyłeś wysokość ???, bo zapewne widelec sztywny będzie sporo nizszy niż amortyzator, ponadto wyprzedzenie koła będzie różne w widelcu/amortyzatorze - więc możesz się zawieść rezultatem końcowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viechooo Napisano 29 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 Amorek będzie ok 5-6cm wyższy. Czy to kosmos? A z tym wychyleniem do przodu to nie powinno być tragedii, ten jest lekko wygięty w przód a amorek jest prosty no nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 Amorek będzie ok 5-6cm wyższy. Czy to kosmos? Dobrze to ująłeś, taka różnica to jest właśnie kosmos jeśli chodzi o zmianę geometrii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DAMIAN24 Napisano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 no tak ale w takich roweruch zawsze można kierownice bez problemu opuścić , więc zmieni się tylko i aż kąt główki. Na zjazdach będzie lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 Taaa, na zjazdach lepiej tylko się przekrok sporo podniesie no i siodełko pójdzie sporo nad tylne koło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krosiant Napisano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 Nie warto. Zbieraj na nowy rower... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 Ale piekna ramka. Zawsze mi sie takie stalowki podobaly . Ja bym raczej amora do sterow klasycznych nie pakowal. Rower sie zamuli, bo katy sie bardzo zmienia, masa wzrosnie o dobry kilogram w porownaniu do sztywniaka, a takie tanie amory, XCM szczegolnie to bardziej atrapy niz dzialajace widelce. Juz szybciej bawilbym sie w grubsze opony 2.2-2.3 na nizszym cisnieniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 30 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 Kiedyś zamontowałem Spinnera Gnind OS do swojego, obecnego wówczas roweru, Gianta Chicago i było OK. Co więcej jak po jakimś czasie zdemontowałem amora i dałem z powrotem sztywniaka, po czym pojechałem na często przeze mnie jeżdżoną trasę parkowo-offroadową brak amortyzacji bardzo odczułem (sporo mniejsza przyczepność). Tak więc jakiś to sens ma Tak to wyglądało: http://www.pinkbike.com/photo/3011235/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viechooo Napisano 30 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 sznib rozumiem że standardowo był tam sztywniak tak? Czemu zmieniłeś amorek z powrotem na sztywniaka? No i skoro miałeś taki rower to powiedz jak było z tą geometrią? PS:Z oponami próbowałem, założyłem kenda knarly 2.1 nie powiem bo wygodnie było dość, ale jechało się jak czołgiem (to nie dla mnie) to raz dwa to była za szeroka i tarła mi o tylne widły na dole co zobaczyłem po jakimś czasie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pr5Rider Napisano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 Moim zdaniem nie warto pakowac w niego kasy chyba ze masz do tego sentyment... Za zadne skarby nie kupuj xcm najwieksza porazka..Mam takiego po ok 300km ma luzy słaba praca na nierównosciach istny koszmar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viechooo Napisano 30 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 A masz lepszy pomysł amorka na 1 cal? Bo ja niezbyt :/ Lepiej kupić to? albo to? Skok niby mniejszy więc teoretycznie amorek niższy ale klasa chyba jeszcze niższa niż xcm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 30 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 Najlepszym wyborem byłby XCM, ale co do geometrii to nie mam przekonania. Podłóż sobie np. kawałek drewna o grubości 6 cm to zobrazuje ci to mniej więcej jak podniesie się przód i zmieni geometria. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 30 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 sznib rozumiem że standardowo był tam sztywniak tak? Czemu zmieniłeś amorek z powrotem na sztywniaka? No i skoro miałeś taki rower to powiedz jak było z tą geometrią? PS:Z oponami próbowałem, założyłem kenda knarly 2.1 nie powiem bo wygodnie było dość, ale jechało się jak czołgiem (to nie dla mnie) to raz dwa to była za szeroka i tarła mi o tylne widły na dole co zobaczyłem po jakimś czasie Tak standardowo był sztywniak. Zmieniłem amor na sztywniaka na jakiś czas dlatego bo miałem problem z mostkiem - klin się wyrobił i kierownica za łatwo się obracała. Myślałem z początku że to wina rury sterowej w amorze i na chwilę wróciłem do sztywniaka. Co do geo to jak dla mnie sporo lepiej z amorem . Jak założyłem sztywnego to przednie koło było dziwnie blisko dolnej rury ramy i przy skrętach mi czasami zahaczało o nogę . Za Spinnera dałem 109pln i nie żałowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viechooo Napisano 30 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 No niestety nie ma go już w tej cenie. A nie wycierały Ci się te czarne anody? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 30 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 Przez ten czas co go miałem (dość krótki) nic się nie wytarło. Potem zmieniłem ramkę na Gianta Bouldera, a amorka na Judy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 30 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 Moj znajomy ujeżdza jeszcze sowj komunijny rower piękny Unibike Ale sztywny niestety. Zaryzykował i kupił takie coś. Skoku ma ok 50mm. rama nie podniosła sie jakoś znacznie. Amor tez nie jakaś tam rewelka (w porownaniu do XCM/XCT ma gumy ochronne co na pewno wydłuzy jego prace) ale jego zdaniem odzyskał nadgarstki . Plus zestawu taki ze wszystko jest amor, stery i mostek. Amor dosć miekki, jak na ok 75kg za miekki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viechooo Napisano 30 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 Czyli jednak warto? Lepiej tego Spinnera ? Czy XCM'a? Do XCM'a dawałem link ale Spinnera nie mogę znaleźć :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 30 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 Jezeli juz XCM to model V2 czyli TAKI tylko pod 1" ale niewiem czy takie wystepują. V2 ma w miare rozsądne uszczelnienie takie jak w XCR a jezeli takiego nie ma to juz lepiej ten RST ktory podałem bo on ma chociaż gumy ochronne a tamten XCM nie ma nic. Spinner tez ma w miare dobre uszczelnienie wiec jak taki znajdziesz to chyba najlepszy wybór. Tylko tobie potrzebny jest mozliwie mały skok zeby jak najmniej zmienic geometrie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viechooo Napisano 30 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 No to mam problem bo ani tego XCM V2 nie widzę jakoś, ani Spinnera :/ Może ma ktoś gdzieś jakieś wtyki i jest w stanie to kupić? A XCT-V2? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viechooo Napisano 31 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2009 A co powiecie na ten amortyzator? KLIK Co prawda nie ma go już na allegro ale mógłbym zadzwonić do tego sklepu i zapytać, pasował by taki biały? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2009 Na pewno lepszy niż jakieś wynalazki zooma Kulturą pracy nie szokuje, ale jako tako spełnia swoją funkcję. Jeśli v2 mają lepsze uszczelnienie, to powinno być fajniej przy serwisie niż przy moim v1 (po 5 kkm powłoka zeszła z goleni w znacznym stopniu). XCT/XCM w pierwszej wersji nie polecam, uszczelnienie to porażka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viechooo Napisano 31 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2009 Wyczytałem, że XCT to imitacja amora bo posiada tylko jedną sprężynę Ten XCM to V2 tylko czy biały mi tu będzie pasował ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.