c1ach Napisano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 Witam, oto mój sprzęt złożony na początku 2008 r. Trochę częśći ze starego, a reszta to okazje z allegro i sklepów internetowych. Rama: Accent El nino 19" Amortyzator: Marzocchi Mx pro 2007 Kaseta: Shimano LX Manetki: Shimano LX Przerzutka tył: Shimano LX Przerzutka przód: Shimano C050 Łańcuch: Deore 9-sp Korba: pozagrupowa (Alivio\Acera) na Octalink Suport: Shimano BB-ES25 Hamulce: Deore v-brake\Deore v-brake Klamki: Sram 5.0 Koło przód: no-name (kulki) Koło tył: Novatec 802SB, obręcz nie wiem jaka Opony: Kenda Karma 2.0 kevlar Pedały: Shimano Pdm-520 Siodło: San Marco Ischia Sztyca: Accent Sp-408 Zacisk sztycy: Kalloy Mostek: Boplight Team 25,4 Kierownica: Ovation 650 mm gięta Chwyty: Accent Chess Stery: Accent Rower służy raczej turystycznie (szeroka gięta kiera to świadomy wybór). Waga około 12,5 kg. W styczniu będę miał jakieś 300 zł na modyfikacje. Na razie w planach przednie koło pod tarcze i nowy hamulec do tego koła (Juicy 3, Avid BB5 ?). Podobają mi się SlX'y , ale w tym wypadku musiałbym naciągnąć budżet, a nie wiem czy warto Tak jak wspomniałem wiele części to były okazje. Przykładowo za manetki LX i kasetę LX wyszło mi razem 110 zł (kaseta praktycznie nowa, manetki po znikomym przebiegu). Amora kupiłem nowego w cenie używanego... Zapraszam do sugestii na temat zmian Kilka fotek : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crashbash1 Napisano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 Jak będziesz kupował hamulec na przód to lepiej brać bardzo dobrego mechanika niż słabego hydraulika. Sam mam z przodu BB5 z tarczą 203mm i daje radę. W połączeniu z dobrą oponą super hamuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 29 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 Zastanawiam się właśnie nad Avidem BB5 albo BB7, ale z tarczą 180. 203 to już trochę za duża patelnia do moich zastosowań, a ciężki też nie jestem jakoś specjalnie Na zdjęciach rower jest na starych oponach ( Schwalbe Hurricane 2.0 ), z obecnymi Karmami lepiej mu do twarzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crashbash1 Napisano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 Mi się wydaje, że jak już kupować to 203mm, chyba że zależy Ci na wadze. Ja też ciężki nie jestem, ale mam 203mm ze względu na to, że się tak nie grzeje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blair7 Napisano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 do tego amorka to max 180, bo na 203 nalapie luzow. Mysle ze powinienes zainwestowan jednak w slx-y lub juicy5, w pozniejszym czasie bedziesz na pewno chcial i na tyle tarcze wiec bedzie juz komplet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 29 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 Wczoraj dostałem komplet Avidów Juicy Three i muszę przyznać, że pierwsze wrażenie robią świetne. Na pewno nie wrócę już do v-ek ani do mechanicznych tarcz. Jeśli nie masz zbyt dużo kasy to J3 to dobry wybór. P.S. Tarcza to maks 180 mm, a nawet 160 mm spokojnie wystarcza. crashbash1 mam wrażenie, że nie do końca wiesz co piszesz i nie miałeś styczności z innymi hamulcami oprócz Avida BB5, nie mówiąc o hydraulice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 Podobają mi się SlX'y , ale w tym wypadku musiałbym naciągnąć budżet, a nie wiem czy warto Warto Dokupujesz do kompletu klocki w pełni metaliczne i masz banan na japie przez cały czas użytkowania Mi się wydaje, że jak już kupować to 203mm Hahahhahaha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crashbash1 Napisano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 Miałem do czynienia z niejednymi hamulcami i wiem co mówię. Jeździłem też na hydraulikach z prawdziwego zdarzenia i wiem jak to działa. Wpisz sobie w google randy-rockstiff i zobacz na jakim rowerze to testowałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 Chlopie daj sobie spokoj z tymi 203mm, chyba ze na sniadanie robisz zjazdy z Rysow 2499npm oczywiscie po polsiej stronie 180 to juz jest przerost formy nad trescia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creative1989 Napisano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 Mi się wydaje, że jak już kupować to 203mm, chyba że zależy Ci na wadze. Ja też ciężki nie jestem, ale mam 203mm ze względu na to, że się tak nie grzeje. Miałem do czynienia z niejednymi hamulcami i wiem co mówię. Jeździłem też na hydraulikach z prawdziwego zdarzenia i wiem jak to działa. Wpisz sobie w google randy-rockstiff i zobacz na jakim rowerze to testowałem... No ten rower to widzę ma porządne hydrauliki- Hope z daleka widzę? Kwestia jak długo miałeś z nim styczność. Kwestia jeszcze, jakie heble, bo siłę jaką możesz w jednych osiągnąć z tarczą 160mm może być porównywalna do takich z tarczą 203mm. A propos- TECHNIKA. Na forum się ostatnio pojawiła wzmianka o zawodach w DH, gdzie Steve Peat je wygrał z hebla i tarczą na przodzie 160mm... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crashbash1 Napisano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 w tej chwili nie pamiętam dokładnie jakie tam są hamulce. Pamiętam tylko, że jakiś Hayes Stroker. A jeździłem na nim sporo, bo to rower mojegń brata... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 30 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 180 mm to absolutne maksimum, 160 też spokojnie wystarczy. crashbash1: Oczywiście można zamontować 203 tylko po co, jak amortyzator dostanie luzów? Widocznie idziesz na wielkość i szpan, a nie jakość działania i zastosowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 Mi się wydaje, że jak już kupować to 203mm, chyba że zależy Ci na wadze. Ja też ciężki nie jestem, ale mam 203mm ze względu na to, że się tak nie grzeje. ta dwiescie trojka to tak sie nie grzeje w gdansku? oczywiscie, mysle ze tam trudno przegrzac nawet 140tke... a tak na powaznie to sugerowalbym ci nie wypisywac ze uzytkownik sztywniaka z takim bomberem znajdzie zloty srodek zapewniajacy odpowiednia prace hamulcow przez zakup tarczy 203 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 ta dwiescie trojka to tak sie nie grzeje w gdansku? oczywiscie, mysle ze tam trudno przegrzac nawet 140tke... Ej, no bez przesady Rok temu leżałem dupą na piachu przez dwa tygodnie właśnie w Gdańsku i z mojego wywiadu wynika, iż mają tam oni dość ciekawe tereny pod rower, może góry to to nie są, ale ostatnie zlodowacenie coś tam u nich zostawiło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 Ej, no bez przesady Rok temu leżałem dupą na piachu przez dwa tygodnie właśnie w Gdańsku i z mojego wywiadu wynika, iż mają tam oni dość ciekawe tereny pod rower, może góry to to nie są, ale ostatnie zlodowacenie coś tam u nich zostawiło... No chyba, jakbyś zjeżdżał z pseudo klifu na plaże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crashbash1 Napisano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 160-tke zagrzewałem bez problemu. Jest w Gdańsku gdzie jeździć i wykorzystać 203. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 30 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 Może nie wiesz, że takie są prawa fizyki iż podczas tarcia wszystko się nagrzewa. Kwestia jest tego żeby się nie przegrzało. A to jest mało prawdopodobne na takim terenie. No możesz jeszcze jeździć ciągle z zaciśniętym hamulcem. P.S. Proszę nie pisz już więcej takich głupot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crashbash1 Napisano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 Ty no sory, ale jeśli tarcza robi mi się fioletowa i tak już zostaje, to jest to chwilowe przegrzanie? Przyjedź do Gdańska to pogadamy. Wydaje mi się, że znasz to miasto tylko ze zdjęć. Gdańsk to nie tylko ścieżki rowerowe, których i tak jest jak na lekarstwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 30 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 Hmmm...w mojej okolicy najdłuższe zjazdy mają może 100-150 m. Gdzie ja tu mam przegrzewać tarcze Rower w lato jedzie w góry, dlatego chcę przynajmniej z przodu mieć pewny hamulec, ale Dh uprawiać nie będę W moim wypadku przewaga 203 nad 180 i 160 jest taka, że jak się zepsuje to dalej poleci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 2 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2010 Rower dostaje nowe przednie koło. Obręcz Alexrims Ace 18, piasta Novatec + szprychy Cn spoke. Grzechem było by nie kupić tego (nowego) koła za 90 zł, mimo że pod v-ki i na 36 szprych. Obok okazji nigdy nie przechodzi się obojętnie Poprzedni no-name miał ponad 30 tys. przebiegu, co dla takiej piasty i w dodatku na kulkach było nie lada wyczynem...zresztą nie dało się już jej dobrze wyregulować konusami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.