Skocz do zawartości

[rower]Co wymienić?


Sigwald

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W związku z tym że leczę teraz kolano(rekonstrukcja wiązadeł) i nie mam co robić pomyślałem o wymienieniu paru części w moim rowerze. Niestety nie bardzo się na tym znam tzn. nie wiem co dobre, co by mi pasowało, a co nie(w sumie to kończe etap laika rowerowego). Kasy nie mam zbyt wiele ale z miesiąca na miesiąc tak do maja myślę(będę na chorobowym chyba), coś sobie będę dokupywał, nie mam tutaj na myśli bardzo drogich części, raczej tańszych ale dobrych:) jeśli takowe są, no może mieszczące się w średniej:). Także jeśli komuś się chce o jakieś sugestie co by tu tego:):D to proszę się nie krępować:P, chodzi mi tu np. o jakieś koła, piasty, kasetę, pedała, korbę, przerzutki itd. Zaznaczam że na razie amora zostawiam w spokoju, niech se umrze śmiercią naturalną i dopiero go wymienię, na razie sprawuje się bardzo dobrze. Jest to mój pierwszy sprzęt i moja przygoda z tym rowerem trwa od maja 2009, zdąrzyłem już rozwalić hamulec(wymieniłem na ten sam). Jeżdżę po górach dużo, w okolicach Myślenic zdąrzyłem już objechać wszystko, w nadchodzącym sezonie planuje dalsze wycieczki:) 179 cm wzrostu i 83 kg wagi. Proszę o odp.

Kross Level A2 XT

Rama Aluminium 6061

Kolor czarno-biały

Rozmiary 21

Widelec SR Suntour SF7-XCR

Biegi 24

Przerzutka przód Shimano Alivio

Przerzutka tył Shimano Deore XT Shadow

Hamulec przód Tektro Auriga Comp, 160 mm

Hamulec tył Tektro Auriga Comp, 160 mm

Manetki Shimano Alivio

Korba Shimano FC-M191

Suport Kaseta Alfred Thun

Łańcuch Shimano CN-HG40

Kaseta Sram PG-830 8-speed

Piasty Joy Industrial

Opony Trax Trail Trax 26 x 2.1

Obręcze Mach 1 EXE

Kierownica HL Corp aluminium

Wspornik kierownicy HL Corp aluminium

Wspornik siodła HL Corp aluminium

Stery Super Express H-142

Siodło Selle San Marco BLAZE

Pedały NATTY CS-90KA

Waga 14kg

Napisano

Szkoda, że hamulec już wymieniłeś. Jeżeli jeden taki już zniszczyłeś na twoim miejscu pomyślałbym nad czymś lepszym. Sam powinieneś wiedzieć z jakich części byłeś najmniej zadowolony, które zawodziły i co było nie tak. Zależy też od tego ile będziesz miał pieniędzy. Zacznij od części najbardziej zniszczonych jeśli takie są. Jeżeli nie skaczesz na rowerze to na ostateczną śmierć amortyzatora możesz długo poczekać. Jeżeli pozycja za kierownicą ci odpowiada, napęd wytrzyma kolejny sezon to zacząłbym od kół i hamulców, ale jeżeli juz wymieniać to na coś mocnego i lekkiego.

Napisano

Ja bym jednak radził zacząć od wymiany amortyzatora, bo XCR pod tą wagę jest za miękki. Nie wiem jakie masz dokładny budżet, czy chcesz jakiś lepszy czy w miarę przystępny cenowo. Z amortyzatorów polecałbym Darta 2(tańszy) lub powietrzną Tore (lepszy).

Reszta przerzutki i inne komponenty są zależne od twoich wymagań. Czy rower służy ci do wyścigów, maratonów, czy do spokojnej, amatorskiej jazdy. Jeśli do tego drugiego to na razie radził bym nie wymieniać niczego póki "nie padnie". A jeśli jeździsz na jakieś wyścigi to z lepszych przerzutek proponowałbym SLXa, a pedałki no to raczej SPD - Shimano PDM 520 lub 540.

Napisano

a ja skoro masz przerzutkę z tyłu taką jak XT Shadow do do kompletu dokupiłbym manetki Shimano XT :D, ewentualnie przednią przerzutkę >> od razu po zamontowaniu poczujesz ogromną różnicę w pracy napędu :P, ale zanim zainwestujesz w przerzutkę przednią kup jeszcze kasetę na 9 biegów i jakiś łańcuch :P

Napisano

ja mimo wszystko zaczol bym od amorka, nawet zostan przy suntour, ale axon, badz epicon. Kasete zmien dopiero jak naped zacznie przeskakiwac. Jesli chcesz zmienic heble, to wg mnie najtansze co mozesz kupic to szimanowskie slx-y, lub soki 5 avida, tanszych hebli sie nie oplaca bo nie poczujesz roznicy

Napisano

no kasete może zmienić dopiero jak zajedzie jeśli nie będzie zmieniał manetek :), inaczej tak trochę dziwnie będzie 9 biegowe manetki i 8mio rzędowa kaseta :), jak dla mnie najważniejszy jest napęd i właśnie hamulce tak jak blair7 napisał SLX albo Juicy 5

Napisano

Dzięki za odpowiedzi

 

Czy rower służy ci do wyścigów, maratonów, czy do spokojnej, amatorskiej jazdy.

 

No, mój rowerek służy do amatorskiej jazdy ale raczej niespokojnej;):)taki rzekłbym amator z większym levelem.

 

A więc ... hamulec wymieniłem na ten sam bo w sumie na niego nie narzekam, zaliczyłem glebę tak że mi klamka z jednej strony wypadła i nie dało się tego niestety naprawić(tak mi powiedzieli w serwisie),także kupiłem taki sam żeby nie przepłacaćB), a tak w ogóle ma fajną modulację:)Z amorem to jest tak, że fakt, jest trochę miękki ale się dobrze sprawuje i nie przeszkadza mi to aż tak bardzo, lubie ciężką jazdę tzn dużo pod górę(oczywiście żeby później nacieszyć się długim zjazdem:)), zazwyczaj wtedy go blokuje(no chyba że cholerne warunki). W czasie zjazdów jakoś nie przeszkadza mi to że jest miękki:) Ale ja nie wiem, bo jak pisałem to jest mój pierwszy rower, nie mam porównania z tym amorem i hamulcami, więc mogę być na wyrost pozytwnie nastawiony do roweru, podjarany, wiecie każdy chwali swoje :) . Jeśli będę zmieniał amora to na Dart 3, taki cenowo dla mnie, ale to jeszcze nie na ten sezon, chyba że się mój XCR rozleci, więc będę zmuszony.

Co mnie denerwuje to właśnie manetki, strasznie cieżką chodzą no i zawodzą, przerzutka przednia, często ją musze regulować(tzn nie ja:))Zmeniłbym właśnie te rzeczy, ale to się także wiąże z wymianą kasety, łańcucha, tak?? Manetki i przerzutka przednia na XT żeby to jakoś wyglądało? Muszę obczaić jakby to wyglądało cenowo.

Aha no i koła mnie denerwują, szybko się scentrowały, no może nie jakoś znacznie ale widać falowania;)Opony też są do wymiany ale to sobie już sam obczaje.

 

Jakby komuś sie chciało coś mi zasugerować, tzn jakiś konkretny produkt:) to byłbym wdzięczny, zwłaszcza jeśli chodzi o koła bo tutaj to w ogóle nie wiem o co biega.

Napisano

Wymiana XCR-a na Darta to skok w bok, a nie do przodu. Zastanów się nad Epiconem, jak zresztą już przedmówcy radzili. Wymiana manetek będzie się wiązać z wymianą kasety i łańcucha - reszta opcjonalnie.

Napisano

co do napędu to jeśli chciałbyś wymienić go na pełnego XT to tak musisz kupić jeszcze nową kasete i łańcuch na 9 rzędów ale ja bym na początek nie wymieniał przedniej przerzutki tylko zobaczył jak będzie chodziła z manetkami XT(może się poprawić praca :))

co do kół to podaj budżet bo tu już są spore rozbieżności w zależności od kieszeni kupującego B)

Napisano

Aurigi zostaw w spokoju. Bardzo dobry hamulec, a na forum spotyka się ze złą opinią, bo wg. niektórych liczy się ''lans'' rowerowy. Jeśli coś nie jest markowe i renomowane to jest automatycznie do dupy. Polecam, żebyś bronił się przed taką opinią i pozostał na swoim.

 

W przypadku twojego roweru trudno mówić o jakiejś wymianie po niespełna roku użytkowania. Wszystkie części są w bardzo dobrym stanie, więc jeśli nie masz zbyt dużego budżetu to zbieraj kasę i wymieniaj, jak się rozleci. Jeśli jednak mimo wszystko chcesz coś zmienić to zacznij od kół. Twoje są dosyć ciężkie, więc możesz je opchnąć na allegro, dołożyć trochę swojego grosza i kupić coś na np. piastach XT. Następnie polecam wymianę mostka, sztycy i kierownicy na jakieś markowe, powiedzmy Ritchey Comp lub Tioga. Przydałoby się też pozbyć przerzutki alivio z przodu, bo jest zbyt duża różnica w klasach, żeby to pracowało solidnie - deore lub deore slx lub - jeśli masz więcej kasy - deore xt. Następnie kaseta(weź coś Shimano najlepiej, polecam SLX) i łańcuch, bo te co masz obecnie są strasznie miękkie. Dzisiaj możesz też zakupić korbę, bo twoja jest turystyczna - polecam deore 2010 lub SLX.

 

Aczkolwiek wszystkie te elementy, które wymieniłem(z wyjątkiem kiery, mostka i sztycy) to zakupy na przyszłość. Uważam, że nie ma sensu wymieniać teraz osprzętu, który działa i nie ma możliwości by miał luzy.

Napisano

a moje zdanie jest takie, że nie ma potrzeby wymiany kiery, mostka i sztycy bo one wcale nie poprawią pracy/jakości jazdy na rowerze :) (to się właśnie wymienia na końcu dla poprawienia wyglądu, zbicia wagi, lansu etc.)

i napisałeś wymianę napędu trochę od końca, po co ci lepsze przerzutka z przodu jeśli manetki są słabe(praca i tak się nie poprawi), kasetę i łańcuch lepiej wymieniać przy okazji manetek, żeby robić to przyszłościowo czyli pod 9 biegów

mniej więcej taki zestaw:

- manetki http://www.allegro.pl/item857197137_manetki_shimano_deore_xt_sl_m770_f_vat.html

-kaseta http://www.allegro.pl/item857303125_kaseta_shimano_deore_xt_cs_m770_9speed_f_vat.html

-łańcuch http://www.allegro.pl/item857493701_lancuch_shimano_hg_73_zapakowany_hg73_xtrabike.html

Napisano

Wymiana XCR-a na Darta to skok w bok, a nie do przodu. Zastanów się nad Epiconem, jak zresztą już przedmówcy radzili.

Przeskok cenowy jest nieduży, ale jakościowy to niestety nie wiem, sie nie znam, tutaj się jeszcze zastanowię, ale nie jest to sprawa na teraz. Rzadzu a Ty coś wymieniałeś w swoim Krosie?

 

co do napędu to jeśli chciałbyś wymienić go na pełnego XT to tak musisz kupić jeszcze nową kasete i łańcuch na 9 rzędów ale ja bym na początek nie wymieniał przedniej przerzutki tylko zobaczył jak będzie chodziła z manetkami XT(może się poprawić praca ;))

co do kół to podaj budżet bo tu już są spore rozbieżności w zależności od kieszeni kupującego :)

i napisałeś wymianę napędu trochę od końca, po co ci lepsze przerzutka z przodu jeśli manetki są słabe(praca i tak się nie poprawi), kasetę i łańcuch lepiej wymieniać przy okazji manetek, żeby robić to przyszłościowo czyli pod 9 biegów

mniej więcej taki zestaw:

- manetki http://www.allegro.pl/item857197137_manetki_shimano_deore_xt_sl_m770_f_vat.html

-kaseta http://www.allegro.pl/item857303125_kaseta_shimano_deore_xt_cs_m770_9speed_f_vat.html

-łańcuch http://www.allegro.pl/item857493701_lancuch_shimano_hg_73_zapakowany_hg73_xtrabike.html

Dzięki za propozycję, wszystko jak najbardziej mieści się w moim budżecie. Czyli mógłbym na razie sobie kupić te manetki które proponujesz i spróbować z nimi "popracować":)nie będzie to jakoś przeszkadzało że mam kasete 8(którą też w późniejszym czasie wymienie np. na ta którą proponujesz)?

 

 

Aurigi zostaw w spokoju. Bardzo dobry hamulec, a na forum spotyka się ze złą opinią, bo wg. niektórych liczy się ''lans'' rowerowy. Jeśli coś nie jest markowe i renomowane to jest automatycznie do dupy. Polecam, żebyś bronił się przed taką opinią i pozostał na swoim.

 

W przypadku twojego roweru trudno mówić o jakiejś wymianie po niespełna roku użytkowania. Wszystkie części są w bardzo dobrym stanie, więc jeśli nie masz zbyt dużego budżetu to zbieraj kasę i wymieniaj, jak się rozleci. Jeśli jednak mimo wszystko chcesz coś zmienić to zacznij od kół. Twoje są dosyć ciężkie, więc możesz je opchnąć na allegro, dołożyć trochę swojego grosza i kupić coś na np. piastach XT. Następnie polecam wymianę mostka, sztycy i kierownicy na jakieś markowe, powiedzmy Ritchey Comp lub Tioga. Przydałoby się też pozbyć przerzutki alivio z przodu, bo jest zbyt duża różnica w klasach, żeby to pracowało solidnie - deore lub deore slx lub - jeśli masz więcej kasy - deore xt. Następnie kaseta(weź coś Shimano najlepiej, polecam SLX) i łańcuch, bo te co masz obecnie są strasznie miękkie. Dzisiaj możesz też zakupić korbę, bo twoja jest turystyczna - polecam deore 2010 lub SLX.

 

Aczkolwiek wszystkie te elementy, które wymieniłem(z wyjątkiem kiery, mostka i sztycy) to zakupy na przyszłość. Uważam, że nie ma sensu wymieniać teraz osprzętu, który działa i nie ma możliwości by miał luzy.

Muszę przyznać że rower mój nie ma lekko, użytkuję dosyć intensywnie, zdarzają mi sie wywrotki, trochę już jest poobijany. Nie wiem czy ten osprzęt długo wytrzyma. No, na razie jest w stanie spoczynku bo przez moje kolano musi sobie postać w piwnicy. Właśnie przez to że teraz siedze w domu i nigdzie nie wychodzę odłożę trochę kasy i pokupuję sobie parę cześci które niekoniecznie będę od razu zakładać do niego. To jest dla mnie okazją bo ze względu na moją zdolność do wydawania w ciagu mięsiaca całej kasy z wypłaty nie mogę sobie nic odłożyć, nie wiem kiedy nadarzy się taka okazja :)(oby nie prędko).

 

Kiera, mostek... tutaj wydaje mi sie że to też sprawa na później, tym się także zajmę, na razie chodzi mi o te najważniejsze części. Na koła mógłbym przeznaczyć do 400 zeta max. Nie wiem czy do tej kwoty kupie coś lepszego niż ja mam bo po prostu nie znam sie na tym kompletnie. Ale moje koła to raczej słabe są:)

Napisano
Na koła mógłbym przeznaczyć do 400 zeta max.

 

Poszukaj jakichś kół pod tarcze na piastach Deore XT - będą lepsze od twoich(mam te same w levelu a4).

 

Kiera, mostek... tutaj wydaje mi sie że to też sprawa na później, tym się także zajmę, na razie chodzi mi o te najważniejsze części.

 

Ja uważam, że warto je kupić teraz do zbicia trochę wagi. Reszta osprzętu jest zbyt dobra, żeby opłacało się je wymieniać. Skoro nie umiesz wytrzymać z wydawaniem pieniędzy to włóż je na jakieś konto czy lokatę, bo u ciebie nie ma co wymieniać póki tego nie zajedziesz(oczywiście biorąc pod uwagę również ekonomię, bo jeśli masz gdzieś czy się opłaca to w końcu twoja kasa i rób z nią, co chcesz). Proponowałbym tylko zmianę przedniej przerzutki i korby na co najmniej Shimano SLX.

Napisano

a ja bym poczekał, wyzdrowiejesz, pojeździsz troche i w miare jak sie częśći bedą wysypywac to bym je wyminiał na nowe-lepsze. zwłaszcza, że piszesz ze nie masz szczególnie duzej kasy . moim zdaniem szkoda siana na sama wymiane dla wymiany bo w amatorkim jeżdżeniu i tak nie wiele odczujesz róznice no może poza amortyzatorem

czuwaj !

Napisano

Dzięki za propozycję, wszystko jak najbardziej mieści się w moim budżecie. Czyli mógłbym na razie sobie kupić te manetki które proponujesz i spróbować z nimi "popracować":)nie będzie to jakoś przeszkadzało że mam kasete 8(którą też w późniejszym czasie wymienie np. na ta którą proponujesz)?

 

no właśnie cóż, manetki 9 biegowe raczej nie będą współgrały z kasetą 8 rzędową, więc musiałbyś wymieć wszystko(manetki, kaseta, łańcuch). Jedyne co mógł byś zrobić z nowymi manetkami, to jedną schować do szuflady(żeby poczekała na kasete i łańcuch) a drugą zamontować do przedniej przerzutki :P. Myślę, że przed tym jak wsiądziesz na rower to spokojnie złożysz cały zestaw.

 

Co do kół to ja się średnio znam, ale faktycznie koła pod tarcze na piastach shimano XT/SLX będą dobre(bo shimano w tych kwestiach jest tańsze a dobre), miło by było jak byś znalazł na szprychach DT Swissa, a co do obręczy to nie doradzam bo się nie znam :wallbash:

 

PS. Ludzie czemu mu odradzacie wymiany? Przecież każdy rowerzysta czy to amator czy zawodowiec jest zadowolony jak kupuje nowe, dobrej jakości części. Kiedy napęd zaczyna szybciej i precyzyjniej chodzić, opony lżej się toczą, wreszcie kiedy rower staje się lżejszy. Jeśli nie wymieni napędu teraz to jak myślicie, kiedy jego obecny się skończy>> za 2-5tyś. km? Czy musi tyle czekać :D. Koła też jak najbardziej, na podjazdach od razu poczuje różnicę mniejszej masy rotującej a na zjazdach większej sztywności. Więc kiedy są pieniądze trzeba wymieniać a nie czekać, bo jak mi się KIEDYŚ napęd posypie to sobie wymienię :)

Napisano

Witam

Mam taki sam rower kupiony około 9 miesięcy temu na początku wymieniłem korbe na slx i pedały spd całkiem inna jazda to polecam, potem troche kasy wpadło i kupiłem rebe, amortyzator i korba poszły do drugiego roweru i dalej działają, ogólnie tak jak koledzy poprzednio pisali wymieniaj coś jak sie zepsuje hamulce jak nie ciekną to na samym końcu

Napisano
Przecież każdy rowerzysta czy to amator czy zawodowiec jest zadowolony jak kupuje nowe, dobrej jakości części. Kiedy napęd zaczyna szybciej i precyzyjniej chodzić, opony lżej się toczą, wreszcie kiedy rower staje się lżejszy.

 

Nie mierz wszystkich swoją miarą. Kupowanie dobrej jakości części, kiedy ma się sprzęt, który działa to cecha charakterystyczna ''rowerzystów'' w młodym wieku i lansiarzy dla których logo jest najważniejsze. A w eksploatacji rowerów liczy się również czynnik ekonomiczny, który nie jest w tym wypadku korzystny. Sprzedanie obecnych części byłoby sensowne, gdyby były zdemontowane z nowego roweru, a teraz kiedy mają jakiś tam przebieg to jedyne, co warto z nimi zrobić to zajechać na śmierć i kupić coś lepszego - w międzyczasie możemy zbierać fundusze, co potem innym rowerzystom gały wyjdą na widok lśniącego logo XTR :wallbash: .

Napisano

Nie mierz wszystkich swoją miarą. Kupowanie dobrej jakości części, kiedy ma się sprzęt, który działa to cecha charakterystyczna ''rowerzystów'' w młodym wieku i lansiarzy dla których logo jest najważniejsze.

Heh, uważasz mnie za któregoś z nich?! Poza tym zwróć np. uwagę na Tobo z tego forum, on nie jest ani lanserem ani zawodowcem a ma prawdopodobnie jeden z najlepszych sprzętów na tym globie :wallbash: , ale robi to w poszukiwaniu komfortu i zbicia wagi.

 

A w eksploatacji rowerów liczy się również czynnik ekonomiczny, który nie jest w tym wypadku korzystny. Sprzedanie obecnych części byłoby sensowne, gdyby były zdemontowane z nowego roweru, a teraz kiedy mają jakiś tam przebieg to jedyne, co warto z nimi zrobić to zajechać na śmierć i kupić coś lepszego - w międzyczasie możemy zbierać fundusze, co potem innym rowerzystom gały wyjdą na widok lśniącego logo XTR :D .

 

Czekać można zawsze, ja jakoś nie podniecam się, że mam XTRa tylko po prostu się z niego cieszę. Ja np. osprzęt zdjęty z Reigna wpakowałem do innego roweru(który miał go już bardziej dojechanego), a z tamtego roweru włożyłem do kartonu(a nuż się kiedyś przyda albo najdzie mnie pomysł składania zimówki).

Co by nie było, że dla mnie najważniejsze jest to logo to zauważ, że nie mam ani Speca Enduro S-worska ani jakiegoś najwyższego modelu Santa Cruza. Mój brat ma np. rower na alivio/altusie sprzed 15 lat i jakoś jeździ(ja go czasem pożyczam na długie wyprawy asfaltowe, bo to sztywniak i ma super oponki) ale potem jak wsiadam na swój rower to zupełnie inny świat, napęd chodzi bez zająknięcia, czuję sztywność ramy/kół.

 

Skoro założyciel tematu pyta się co może wymienić to ja mu doradzam. Zawsze można doradzić, że niech poczeka kiedy będzie mógł wsiąść na rower a uzbieraną kasę wyda na wyjazd z rowerem w Alpy(w sumie też nienajgorszy pomysł) :P

Napisano

Damian, po cholerę każesz mu wymieniać cały napęd? Niech to zrobi dopiero jak zajeździ ten co ma...

 

Jeżeli chodzi o jakość jazdy to pierwsze co bym zrobił wymienił bym opony + dętki. Twoje opony ważą 950-1000g/sztuka!! Dętki 250g sztuka. Kupując opony Kenda Karma i dętki maxxis ultralight za około 150zł zejdziesz nawet 1250g! Zejście ponad kilograma na kołach to ostro odczuwalna różnica w jeździe. Jeżeli masz więcej kasy możesz również zakupić koła koła np. Mavic Crossride, sporo wagi możesz zrzucić też na kierownicy, mostku sztycy. Napisz w ogóle ile chcesz wydać bo ciężko co kolwiek doradzić.. :wallbash:

Napisano

Damian, po cholerę każesz mu wymieniać cały napęd? Niech to zrobi dopiero jak zajeździ ten co ma...

 

Crazyk to jest połowa napędu :wallbash:, bez przedniej i tylnej przerzutki :P. Ale dobra kończę wypowiedzi w tym temacie bo mnie zaraz za dużo osób naskoczy a mam dziś za dobry humor :D

Napisano

Weź też pod uwagę, że przednia przerzutka dedykowana pod napęd 9 rzędowy ma węższą prowadnice od ten na 8kę ;> Więc.. Warto było by też wymienić przednią rzutkę. Takie jak dla mnie trochę.. Bez sensu ;s Dużo ważniejszych rzeczy można by wymienić.

Napisano

dobra wypowiem się jeszcze :D, ważniejsze rzeczy to koła, opony i dętki. Opony i dętki napisał, że sam sobie znajdzie, a w kołach inni mu doradzają. Uważasz, że sztyca, mostek i kiera są ważniejsze od napędu??? :)

Napisano

Rzadzu a Ty coś wymieniałeś w swoim Krosie?

Do tej pory sztycę (bo seryjna była za krótka), opony (bo seryjne ważyły ~1kg/sztuka...), pedały (bo chciałem zatrzaski) i dokupiłem akcesoria typu licznik, oświetlenie - jak widać wszystkie zmiany raczej z musu, niż mojego widzimisię. Następny do odstrzału jest amortyzator (gdyby nie kontuzja kolana - od września nie wsiadłem na rower i pewnie jeszcze ze 2-3 miesiące będę musiał poczekać - już by go najprawdopodobniej nie było). Napędu nie zamierzam ruszać, dopóki nie zacznie przeskakiwać (a że życia mu nie zamierzam przedłużać i jeżdżę na 1 łańcuchu... :) ).

Napisano

W związku z tym że leczę teraz kolano(rekonstrukcja wiązadeł) i nie mam co robić pomyślałem o wymienieniu paru części w moim rowerze. Niestety nie bardzo się na tym znam tzn. nie wiem co dobre, co by mi pasowało, a co nie(w sumie to kończe etap laika rowerowego). Kasy nie mam zbyt wiele ale z miesiąca na miesiąc tak do maja myślę(będę na chorobowym chyba), coś sobie będę dokupywał, nie mam tutaj na myśli bardzo drogich części, raczej tańszych ale dobrych:) jeśli takowe są, no może mieszczące się w średniej:). Także jeśli komuś się chce o jakieś sugestie co by tu tego:);) to proszę się nie krępować:), chodzi mi tu np. o jakieś koła, piasty, kasetę, pedała, korbę, przerzutki itd. Zaznaczam że na razie amora zostawiam w spokoju, niech se umrze śmiercią naturalną i dopiero go wymienię, na razie sprawuje się bardzo dobrze. Jest to mój pierwszy sprzęt i moja przygoda z tym rowerem trwa od maja 2009, zdąrzyłem już rozwalić hamulec(wymieniłem na ten sam). Jeżdżę po górach dużo, w okolicach Myślenic zdąrzyłem już objechać wszystko, w nadchodzącym sezonie planuje dalsze wycieczki:) 179 cm wzrostu i 83 kg wagi. Proszę o odp.

Kross Level A2 XT

Rama Aluminium 6061

Kolor czarno-biały

Rozmiary 21

Widelec SR Suntour SF7-XCR

Biegi 24

Przerzutka przód Shimano Alivio

Przerzutka tył Shimano Deore XT Shadow

Hamulec przód Tektro Auriga Comp, 160 mm

Hamulec tył Tektro Auriga Comp, 160 mm

Manetki Shimano Alivio

Korba Shimano FC-M191

Suport Kaseta Alfred Thun

Łańcuch Shimano CN-HG40

Kaseta Sram PG-830 8-speed

Piasty Joy Industrial

Opony Trax Trail Trax 26 x 2.1

Obręcze Mach 1 EXE

Kierownica HL Corp aluminium

Wspornik kierownicy HL Corp aluminium

Wspornik siodła HL Corp aluminium

Stery Super Express H-142

Siodło Selle San Marco BLAZE

Pedały NATTY CS-90KA

Waga 14kg

 

Wymienilbym naped jak sie zuzyje na kompletny slx. Potem kola na cos na novatecach i obreczach np alexrimsa fd26. opony na Nobby Nic 2,25 albo mountain kingi continentala 2.2. A caly czas zastanawialbym sie czy najpierw nie kupic jakis pedalow wpinanych (polecam time) i butow. Nastepnie uderzylbym w wymiane amora na Tore ,nastepnie wymienil wszystkie rurki na albo lzejsze np smica , pro albo fajniejsze, np syncrosa , thomsona, kore'a. Potem zmienilbym hamulce na Juicy 7, SLXy. Potem zmienilbym znow naped bo znow by sie zuzyl :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...