Skocz do zawartości

[Opony] Kenda Karma vs Maxxis Cross Mark vs Maxxis Larsen


Pablo666

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chcialem sobie w koncu kupic jakis komplecik opon do 4x. I wybralem takie komplety jak wyzej w temacie wymienilem. Czy ktos moglby cos powiedziec na temat tych opon.? Jak z trwaloscia bieznika.? Z pyczepnosci.? Tak jak mowilem oponki bd do 4x, czyli na ubita gline/ziemie..Czasem maly wypad do lasu.. rekreacyjnie. Raczej sklaniam sie za drutem ale to czy bedzie kevlar czy drut to juz bede zastanawial sie potem. Teraz mysle ktory komplet kupic.

Napisano

Wybierałbym pomiedzy tymi Kenda Karma vs Maxxis CrossMark.Duzo dobrego słyszałem o Maxxis'ach małe opory dobra trakcja ale maja jeden wielki minus schodzi szybko bierznik.Ja mam Karmy od jakis 600km moge powiedziec ze guma nie zeszła a jezdze tak ok 70% asfalt 30% las.Dobrze trzymaja na twardej powierzchni ale na szybkich zakretach niekiedy koło ucieka.Maja dyzy balon co daje miły dzwiek dla ucha.Ja bym szedł w strone Karmy ale w kevlarze

Napisano

Aha. Patrzac po allegro to Karma w Kevlarze kosztuje chyba z 60zł to jeszcze nie tak zle.. Ale chyba pewniej bym sie czul na drucie, bo czasem rozne podloze jest.. a nie chce chwile po kupnie opony zmieniac.. No ale dzieki za info ;]

 

PS. bardziej bylem za Crossami ;] a co do zuzywalnosci to zalezy od mieszanki ;]

Napisano

Widzialem aukcje tego goscia na allegro. Jezeli padnie na Karme to wtedy sie dowiem dokladniej ;] Ale czy Karma bedzie lepszym wyborem niz CrossMarki.? A moze jednak te Larseny TT.?

Napisano

Teraz sie troche naczytalem o Karmie ;] i duzo osob ja chwali, wiecej niz Larseny czy CrossMarki i wszystko idzie w tym kierunku ze wlasnie kupie sobie Kende ;] Pewnie bedzie to Kevlar 60TPI 2.0 :rolleyes:

No ale jak ktos cos jeszcze chcialby dopowiedziec to niech mowi ;DD

Napisano

Nie wiem jak z przyczepnością i ogólnym wrażeniem w przypadku Karm i Crossmarków. Jednak za Karmami przemawia waga i cena (<500g) vs. 570 g w standardowej wersji i 480 w wersji eXCeption.

  • 6 miesięcy temu...
Napisano

Pozwólcie,ze sie podepne pod temat.Szukam opon do Kampinosu i MPK.Zależy mi najbardziej na trzymaniu nawet przy stromych podjazdach oraz aby się nie zakopywała momentalnie w grząstkim piasku i nie ślizgała na korzeniach oraz aby znosiła asfalt ponieważ do terenu musze dojechać troche km.Moje typy na dzień dzisiejszy to Karma i CrossMark.Maksymalny budżet to jakieś 120zł - potrzebuje dwóch opon.

  • 5 tygodni później...
  • Mod Team
Napisano

Witam, to już mój kolejny post na temat wymiany opon w moim rowerze, ale decyzje powoli zapadają.

 

Tak więc jeżdżę 60% asfalt, 40% teren (szutry, piach, las, żwir).

Nie poruszam się w warunkach deszczowych, dlatego też trakcja na mokrym mnie nie interesuje.

Zależy mi na tym, aby opona nie ścierała się szybko na asfalcie.

 

Na dwie opony mam do 200 zł.

 

Jednak moje typy pozostały już tylko dwa:

- Maxxis Crossmark

- Maxxis Ridgeline

 

Stwierdziłem, że jednak Maxxis robi opony dla mnie.

Opon innych firm nie biorę raczej już pod uwagę.

 

Obie opony są w podobnej cenie i wadze.

O Crossmarku możemy przeczytać wiele opinii, natomiast o Ridgeline nie ma prawie nic.

 

Która z tych opon lepiej sprawdzi się w warunkach w których jeżdżę?

Która z nich będzie trwalsza na asfalcie?

 

Pozdrawiam.

Napisano

Crossmark mialem mysle ze funkcjonalnie podobna do Karmy.

Karme 2.0 kevlar mam od okolo 1600km i sobie chwale. Bardzo lekka, toczy gladko ale na 3.6-3.8 i nie przebija! Mam porownanie z upierdliwoscia problemu przy innych gumach i jest dobrze. 2.0 ma duzy balon wiec damping spory. Klocki na srodku -twarda mieszanka- scieraja sie dosyc szybko. Po 1.6 kkm jest ich pol tego co w nowej. Dam fote jak chcesz

  • Mod Team
Napisano

Karmę też rozważałem, ale stwierdziłem że bardziej pasuje mi Crossmark.

 

Zależy mi na opinii na temat Ridgeline.

Jak to się sprawuje i jak się ściera?

 

Chętnie wysłucham nawet subiektywnych opinii.

 

Karma nadal jest w grze, ale przypuszczam że z Maxxisami przegrywa pod względem oporów toczenia.

Tak, wiem że jak na oponę z terenowym bieżnikiem toczy się bardzo gładko.:icon_wink:

Napisano

karma da rade na mokrej ziemi/ błocie?

To cos za cos. Karma ma plytkie klocki a oponki blotne wrecz przeciwnie wiec tocza sie ciezko po twardym. Karma jest srednia, tragedii nie ma z tym blotem, znaczy pod gore w brei raczej nie ale blotko lesne ujdzie

Napisano

Moja po 6tys km jest mniej zużyta od twojej po 1600 ;] Już sporo razy pisałem karma ciśnie w każdych warunkach a w błocie całkiem nieźle sobie radzi bo się szybko oczyszcza ;]

Napisano

Moja po 6tys km jest mniej zużyta od twojej po 1600 ;] Już sporo razy pisałem karma ciśnie w każdych warunkach a w błocie całkiem nieźle sobie radzi bo się szybko oczyszcza ;]

A! Wiec i argument trwalosci dochodzi.

Qr! Co robie zle, zla geometria, amorki, wahacze czy jezdziec wadliwy? :$:'(

  • Mod Team
Napisano

Panowie, przepraszam że wam przerwę dyskusję ale czy moglibyśmy powrócić do Maxxisów?

 

Karmę rozważę jeszcze raz po wysłuchaniu opinii o tych dwóch Maxxisach.:)

Napisano

Panowie, przepraszam że wam przerwę dyskusję ale czy moglibyśmy powrócić do Maxxisów?

 

Karmę rozważę jeszcze raz po wysłuchaniu opinii o tych dwóch Maxxisach.:icon_mrgreen:

 

czytaj uważnie :icon_wink: Pisałem że Crossmarka miałem ale za dobrze go nie wspominam podobnie jak jeszcze jednego modelu Maxxisa. Mam wrażenie, że oni mają jakiś błąd koncepcji w doborze mieszanki/rzeźbie bieznika. Obydwa Maxxisy dobrze jechały prosto natomiast chybotliwie albo źle zachowywały się przy szybkim skręcie na luźnym podłożu. Crossmark sprawiał wrażenie jakby boki były za twarde jak na warunki jakim miały sprostać przy skręcie. Karma jest niby podobna ale jej lekkość i płynność jazdy nawet po twardym rekompensuje wszystko, poza tym boki niby podobne do Crossmarka więc wnioskuję że rzeczywiście bardziej miękka mieszanka musi być bo zakręty biorą bardzo dobrze

 

Jeśli dużo jeździsz to skumasz o co chodzi. Ta symetria bieźnika i ułożenie kolejnych rzędów niemal w linii prostej (crossmark) ładnie wygląda ale niekoniecznie dobrze działa. Zazwyczaj lepiej w zakrętach trzymają opony które mają albo nieregularne klocki na bokach albo z przesunięciem od linii. Tyle w temacie Maxxis, na Larsena TT od zawsze mam chętke ale nie wiem czemu ile razy przychodziło mi go kupić, macałem bieźnik i rozmawiałem ze sprzedawcą ... to mi się odechciewało :icon_cool:

  • Mod Team
Napisano

Nie zrozumieliśmy się w poprzednich postach, ale już wszystko jasne.

 

W takim razie na prowadzenie wychodzi Karma - jednak znowu propozycja którą odrzuciłem powraca jak bumerang.;)

 

Jestem jeszcze ciekaw opinii o tym drugim Maxxisie.

Może ktoś miał okazję na tym wynalazku jeździć?

Napisano

Nie zrozumieliśmy się w poprzednich postach, ale już wszystko jasne.

 

W takim razie na prowadzenie wychodzi Karma - jednak znowu propozycja którą odrzuciłem powraca jak bumerang.;)

 

Jestem jeszcze ciekaw opinii o tym drugim Maxxisie.

Może ktoś miał okazję na tym wynalazku jeździć?

 

haha widze o co biega :( po prostu tak czy inaczej szukasz potwierdzenia na Maxxis a temat posta to taka podpucha że niby rozterki :) No to bierzże te Maxxisy poco się bedziesz pytał! Podstawa to cieszyć się i doceniać to co się ma. Będziesz z Maxxisów w 120% zadowolony ... / pod warunkiem że jeździsz tylko prosto :D /

Napisano

Bez problemu wchodzę w ostre zakręty w terenie i jakoś mi crossmarki się sprawdzają. Może ładujesz po 5 bar, albo oczekujesz mega przyczepności od opony która niewiele różni się od semislicka?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...