Skocz do zawartości

[napęd] Support + korba


Vlido

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Mam problem, zajechałem suport i korbe, szukałem czegoś na allegro i z tańszych ciekawych korb znalazłem to:

Suntor http://allegro.pl/item865668852_mechanizm_korbowy_suntour_xcm_42_32_22.html#gallery

Cyclone http://allegro.pl/item857190641_korba_z_oslona_42_34_24_aluminium_nowa.html#gallery

 

Opłaca się kupić te tańszą? Nie wiem jak się to będzie sprawować, co do Suntora jestem pewny że będzie dobry.

 

I jak sprawdzić jaka mam długość suportu? to się mierzy od końców czy tylko sam wkład? I jaki kupić? W suportach jestem zielony wiec proszę o pomoc, jak coś mój rower można znaleźć w dziale garaż tam jest krótki opis co to jest konkretnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Z tych dwóch wybrałbym Suntoura, pomimo jego sporej wiotkości.

 

Długość suportu (czyli długość osi suportu) mierzymy od jednego do drugiego końca osi suportowej.

 

Suport weź dowolny, bo z reguły wielkich różnic pomiędzy pakietami na kwadrat nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ten łańcuch i kaseta nie mają sporo nakulane kilometrów to korbę możesz zmienić, bez wymiany kasety i łańcucha. Jak wiadomo szkoda nowej korby do rozciągniętego łańcucha. Korba 48 nadaje się bardzie na asfalt, ubite ścieżki rowerowe czy ubity teren. Zależy od Twojego stylu jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak TocaS napisał, może grać ale nie musi. Wszystko zależy od zużycia. No i 48T to wg mnie za dużo i tylko przeszkadza. Miałem kiedyś okres, że jeździłem na 48 zębach i nie spowodowało to zwiększenia średniej, lepiej wziąć coś mniejszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

imho mi na twardym jak jeżdżę na drugiej koronce brakuje trochę ząbków, a 48 brakowało mi jak jechałem za tirem i miałem za dużą kadencję :) Więc kupiłem i założę je kiedyś dla testów. Faktem jest to, że może zrobię na nich ze 100 km i sprzedam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki wszystkim za pomoc! Teraz tak, Mam tylko 150zł za to kupię korbe (60zł), suport (30zł) i tylna przerzutke (40zl), mogę kupić potem łańcuch i kasetę? Czy jak zmieniam te 3 rzeczy to muszę już wszystko wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na Twoim miejscu do korby dołożył bo nie ma się co szczypać, potem możesz tylko żałować, a na drugim miejscu kupił przerzutkę kasetę łańcuch. Na pytanie czy musisz wszystko naraz wymienić odpowiedziałem wyżej, zależy w jakim obecnie stanie jest Twój napęd, jeśli do około max 2 tyś km. to spokojnie. Jestem jeszcze ciekawy jaki styl jazdy preferujesz i ile robisz rocznie kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sezonie kwiecień-listopad to około 1200km, jeżdzę głównie po ulicach albo twardych drogach, żadne lasy itp. a styl jazdy mam dosyć "agresywny" częsta zmiana przełożeń, hamowanie w ostatniej chwili, rower trochę dostaje po dupie.

 

Wolnobieg już nie tyka jak nie pedałuje ale trzyma przełożenia, a łańcuch nigdy się nie zerwał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sezonie kwiecień-listopad to około 1200km, jeżdzę głównie po ulicach albo twardych drogach, żadne lasy itp. a styl jazdy mam dosyć "agresywny" częsta zmiana przełożeń, hamowanie w ostatniej chwili, rower trochę dostaje po dupie.

 

Wolnobieg już nie tyka jak nie pedałuje ale trzyma przełożenia, a łańcuch nigdy się nie zerwał.

To, że wolnobieg nie cyka to jeszcze nie tragedia i nic to nie znaczy. Daj zdjęcie z bliska wolnobiegu, jak zęby są ok, to ja bym tylko zainwestował w to co padło czyli korbka + suporcik :)

Mógłbyś kupić np taki zestawik http://allegro.pl/it...ielowypust.html W miarę porządnie i niedrogo. Na wymianę reszty przyjdzie czas jak uzbierasz troszkę kasy i będziesz mógł pozwolić sobie na zakup czegoś sensownego, bo 150 złotówek to na wszystko (korba, suport, łańcuch, wolnobieg i przerzutka) trochę przymało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To za rok złożę nowy rower, ale teraz muszę wybrać którąś z tych trzech:

 

http://allegro.pl/item857190641_korba_z_oslona_42_34_24_aluminium_nowa.html#gallery - nowa

 

http://allegro.pl/item867816062_mechaniz_korbowy_na_kwadrat_firmy_lasco_alu.html#gallery -nowa

 

http://allegro.pl/item860011370_korby_korba_shimano_stx_fc_mc32_175mm_kwadrat.html#gallery - używana, pytałem dokładnie o stan, oto odpowiedź "korba jest w swietnym stanie - gwinty i kwadraty sa naprawde idealne."

 

Którą wybrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Teraz pytanie do ciebie. Która zebatke uzywasz najczesciej. Ja np z 3ki praktycznie nie zrzucam nizej wiec brałbym tego stx'a bo blat ma w miare dobry jeszcze srodkowa raczej juz zdechnieta.

 

W kazdym bądź razie ten STX bije na łeb na pysk tamte obie korby razem wziete. na pewno sztywniejsza lzejsza i wytrzymalsza tylko ta srodkowa zebatka martwi.

 

W tej Lasco to nawet kwadrat wyglada podejzanie jak na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja na twoim miejscu faktycznie bym wybral tego STX bo miałem ta korbe cyclone z jednego z twoich linków, i przyznam ze byłem bardzo rozczarowany tą firma..jezdze agresywnie dirt/street i zamowiłem ta korbe na przełomie maja/czerwca i w polowie lipca gwintu w prawej korbie nie było a po zrobieniu gwintu i wyskoku z jednej z górek (wysokosc ok 30 cm..jak na mnie to mało) lewe ramie pękło w poł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...