ninetynine Napisano 25 Grudnia 2009 Napisano 25 Grudnia 2009 Witam mam rame ,fulla (o skoku 100mm) ktorej specyfikacje pozwalaja na amorka od 80 do 100mm. Chcialem sie Was spytać czy moge z ta rama używać amora o skoku 130mm? co sie może stać oprócz tego, że zmieni sie geometria? bardzo prosze o odpowiedz, dziekuje
tobo Napisano 25 Grudnia 2009 Napisano 25 Grudnia 2009 nic sie nie stanie. zmienisz jak gdybasz geometrie ramy a przez to wlasciwosci jezdne.
Classified Napisano 25 Grudnia 2009 Napisano 25 Grudnia 2009 Pytanie, cóż to za rodzaj amortyzacji... Horst, single pivot, URT, czy inne? Bo wiesz, rama jest robiona pod konkretny skok i założenie czegoś większego może nie tylko zmienic geo, ale stać się niemożliwe, tj nie wciśniesz go, wiele zależy od konstrukcji samego dampera. Poza tym nie polecam takiej metodyki, tym bardziej że jeżeli z przodu masz krótki widelec (np 100mm skoku) to może się okazać że z tyłu masz wyżej niż z przodu IMO damper musi byc dopasowany do konstrukcyjnych parametrów skoku ramy, inaczej z amortyzacji nie tylko nici, a wręcz można ramę, damper i siebie uszkodzić...
ninetynine Napisano 25 Grudnia 2009 Autor Napisano 25 Grudnia 2009 To santa cruz superlight wiec zwykly jednozawias, czyli rozumiem ze moge uzywac amora o skoku 130 i bedzie mi sie lepiej zjezdzac,prawda?
tobo Napisano 25 Grudnia 2009 Napisano 25 Grudnia 2009 Pytanie, cóż to za rodzaj amortyzacji... Horst, single pivot, URT, czy inne? Bo wiesz, rama jest robiona pod konkretny skok i założenie czegoś większego może nie tylko zmienic geo, ale stać się niemożliwe, tj nie wciśniesz go, wiele zależy od konstrukcji samego dampera. Poza tym nie polecam takiej metodyki, tym bardziej że jeżeli z przodu masz krótki widelec (np 100mm skoku) to może się okazać że z tyłu masz wyżej niż z przodu IMO damper musi byc dopasowany do konstrukcyjnych parametrów skoku ramy, inaczej z amortyzacji nie tylko nici, a wręcz można ramę, damper i siebie uszkodzić... a co ma system amortyzacji wspolnego ze skokiem amortyzatora przedniego?
Classified Napisano 25 Grudnia 2009 Napisano 25 Grudnia 2009 EDIT: sorry, faktycznie mój błąd:) A co do frontu, to w Superlighcie spokojnie 130 będzie działać. Chociaż to ramka do XC i ja bym tam jakieś 180-200 założył jakbym chciał DH jeździć na tej ramie
kello Napisano 26 Grudnia 2009 Napisano 26 Grudnia 2009 Jesli ci sie kiepsko zjezdza to sprobowalbym innych mozliwosci poprawy niz wymiana amora na 130, z ktorym rower stanie sie kiepski do prowadzenia na prostych i pod gorke. Jesli ci sie kiepsko zjezdza to proponuje: 1. Zmienic kierownice na szersza i z wiekszym gieciem, ale nie za szeroka, dostosowana do dlugosci twoich rak i rozstawu barkow. 2. Zmienic mostek na krotszy, np 70-80mm z ewentualnie wiekszym wzniosem. 3. Zmienic opony na szersze, z wiekszym balonem o szerokosci 2,2-2,4.
adriansocho Napisano 27 Grudnia 2009 Napisano 27 Grudnia 2009 nic sie nie stanie. zmienisz jak gdybasz geometrie ramy a przez to wlasciwosci jezdne. jeszcze jest zagadnienie wytrzymałości główki - jak się wstawi dłuższy widelec to może być cienko, tym bardziej w ramce do XC.
netta1987 Napisano 27 Grudnia 2009 Napisano 27 Grudnia 2009 jaką kwotą dysponujesz bo może lepiej wstawić coś z regulacją bo to by był złoty środek
tobo Napisano 27 Grudnia 2009 Napisano 27 Grudnia 2009 jeszcze jest zagadnienie wytrzymałości główki - jak się wstawi dłuższy widelec to może być cienko, tym bardziej w ramce do XC. to tylko 30 mm i do tego widelec jednopółkowy - jesli cos ma zabić ramę to raczej styl jazdy a nie zmiana tego widelca. do tego jeszcze koniecznosc sprawdzenia na ile amor o skoku 130 mm jest realnie wyzszy od poprzedniego. a co do dobierania wartosci skoku w widelcu systemami typu u turn - prawie na pewno na zjazdach pokorci maksymalny skok
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.