stefan2810 Napisano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2009 Witam. Wykręciłem przerzutkę tylną (Shimano Alivio), umyłem, rozkręciłem, założyłem i jest coś co mnie niepokoi tzn. gdy dokręcę przerzutkę dosyć mocno tak jak większość rzeczy się dokręca, czyli solidnie to sprężyna górna umieszczona w sworzniu nie odbija tak jak powinna. Tak mi się przynajmniej wydaje, że tak nie powinno być. Gdy jednak lekko poluzuje śrubę mocującą przerzutkę do haka to śruba szybko odbija. Nie wiem czy tak ma to funkcjonować czy nie. Proszę o jakieś podpowiedzi czy u was też tak to działa czy co? Jest to może słabo zrozumiałe bo ciężko to opisać dlatego dodaje filmik: http://www.youtube.com/watch?v=VCWrj1P54AM. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spons92 Napisano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2009 Popraw link bo nie działa. Jesteś pewien, że hak jest dobrze zamontowany? Czyli, że jego wypust zapiera się o śrubę regulacyjną I czy podkładka pod hak zapiera się o wypust na przerzutce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 20 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2009 Link : http://www.youtube.com/watch?v=VCWrj1P54AM Hak jest dobrze zamontowany na bank (można go w ogóle źle zamontować?), przerzutka też raczej no bo jak inaczej ją zamontować, nie ma chyba w tym nic skomplikowanego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adish Napisano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2009 zaloz linke i sprobuj przerzucac... mi sie zdaje ze jak bedzie dobrze dzialac to gitara Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przeor Napisano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2009 O ile mnie pamięć nie myli to powinno się to oprzeć na sworzniu, który jest jednocześnie śrubą. Na mój gust za ostro przykręciłeś i albo ów sworzeń wlazł w hak, albo też sworzeń się lekko nagwintował. Efekt jest taki, że zmniejszył się dystans między łbem śruby a hakiem co powoduje tarcie i dlatego przerzutka ciężko chodzi. Wykręć to wszystko i poddaj oględzinom miejsca, o których pisałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 20 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2009 Moze sie na filmiku nie przygladałem za dobrze ale wg mnie to działa dorze i ma sie do czego przyczepić. Odbija szybko, zdecydowanie tak jak powinno chyba ze coś przeoczyłem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spons92 Napisano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2009 Moze sie na filmiku nie przygladałem za dobrze ale wg mnie to działa dorze i ma sie do czego przyczepić. Odbija szybko, zdecydowanie tak jak powinno chyba ze coś przeoczyłem ? Obejrzyj filmik do końca. Stefan, a jak przykręcisz do tego momentu co sprężyna pracuje płynnie, to przerzutka jest zamocowana na sztywno, czy ma jakieś poprzeczne luzy? Próbowałeś jeździć na takim dokręceniu? Luzuje się śruba mocująca podczas jazdy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 20 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2009 Wszystko jest na pewno dobrze przykręcone, jednak nie jestem pewien czy takie nie do końca odbijanie sprężyny powinno być. Gdy przykręcę przerzutkę na max (bez przesady na max. po prostu tak jak wszystko się przykręca, do oporu), to sprężyna nie odbija tak samo jak wtedy gdy lekko poluzuje śrubę mocującą przerzutkę do haka. Wtedy sprężyna działa idealnie i nie występują żadne luzy. Lecz nadal śruba jest nie do końca przykręcona. Nie jeździłem na tak przykręconej przerzutce, na razie nie mam linek ani pancerzy. Ale myślę że taka nie do końca przykręcona śruba w czasie jazdy może się powoli bo powoli odkręcać. W ogóle jest to bardzo dziwna sprawa, bo po rozebraniu i sprawdzeniu nie ma tam nic co może niepoprawnie działać. Trzpień (śruba mocująca przerzutkę do haka), a dookoła niej sprężynka wciśnięta i zabezpieczona przed wypadnięciem za pomocą małego zatrzasku. Nie wiem o co chodzi. Może tak ma być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spons92 Napisano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2009 Podejrzana sprawa. Mam starą, nie używaną już przerzutkę Acera, która jest bardzo podobna do Twojej Alivio, jeśli chodzi o mocowanie. Jest do niej przykręcony hak na maxa i wszystko jest okej, sprężyna chodzi płynnie. Jak hak nie jest przykręcony do ramy też występuje ten problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 20 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2009 No to u Ciebie spons92 sprężyna chodzi dobrze a ja gdy przykręcę przerzutkę do haka to sprężyna chodzić, chodzi ale powoli odbija i nie chodzi płynnie tak jak powinna. Gdy hak jest odkręcony od ramy też występuje ten problem. Chodzi tutaj głównie o mocowanie przerzutka-hak. Jest to bardzo dziwna sprawa zgłupiałem sam. Rozbierałem tą część przerzutki (gdzie mocuje się ją do haka) kilka razy, skręcałem, myślałem gdzie jest błąd, ale tam nie da się popełnić żadnego błędu. Prosta konstrukcja - śruba, dookoła sprężyna, dociskana przez zawleczkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 20 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2009 Dobra fakt nie obejzałem do konca to mocowanie, znaczy śruba zabezpieczona jest takim piercieniem segera o ile dobrze pamietam. mozliwe ze przy wiekszym docisku ten pierscien tam robi krzywą robote. Zrob tak. Przerzutke zpowodzniem mozna wkrecic do nakretki rowerowej jak nie masz to kup jedną za złotego czy dwa dokrec mocno i zobacz jak to tam wyglada. Mozliwe ze ten pirscien trzeba tylko obrócić odpowiednio. EDiT: Mialem podobnie jak kiedyś kasowałem luz w STX RC, rozebralem sprezyne bo tulejki sie wytarły i robilem podkładki. Dzialalo podobnie tyle ze caly czas ale przerzutka smigala jak cza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przeor Napisano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 A masz jakąś inną przerzutkę, co by dokręcić ją do haka. Wtedy byś wiedział po czyjej stronie jest wina:) A może na haku lub przerzutce jest jakiś zadzior? No i nie radziłbym jeździć z niedokręconą przerzutką, chyba żeby zastosować jakiś mocny, specjalistyczny klej do gwintów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 21 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 Nie mam innej przerzutki. Kolegów z przerzutkami też nie mam bo oni pewnie nawet nie wiedzą co to jest. Nie ma też żadnych zadziorów, ubytków czy po prostu wad haku. Myślę że spróbuję tak jak pisał "Puklus". Zamiast tej zawleczki która trzyma sprężynę wkręcę po prostu nakrętkę (po którą nie chce mi się wybrać do sklepu) i zobaczę czy działa. Sam nie wiem dlaczego ale myślę że wina leży w tej całej zawleczce bo co innego może być nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 21 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 Mozesz kupić i zakrecić w imadło, pozniej dokrecic przerzutke i zobaczyć jak to działa. Były tez takie przejściowki do ram ktore nie maja mocowania pod srube, taki hak do ramy kosztował ok 5zł. Ale jak masz hak wymienialny to go odkreć i skreć w rekach i poogladaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 16 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2011 Odkopuje temat... Mam identyczny problem z przerzutka XT model z 2007 roku, sprezyna przy srubie mocujacej do haka nie odbija w 100%, powoduje to (ze na biegach od 1-6 i nizej mam calkowicie luzny lancuch...), da sie jakos dostac do tej sprezyny i ja przeczyscic, bo mam wrazenie ze sie tam duzo syfu dostalo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 17 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 ok, sam znalazłem poradnik, mysle ze serwis pomoże:) podaje link jakby ktos potrzebowal i byl w podobnej sytuacji co ja - http://portal.bikeworld.pl/rower/artykul:a19/1928/Konserwacja+tylnej+przerzutki/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.