Klak Napisano 19 Grudnia 2009 Napisano 19 Grudnia 2009 Witam, Jak zmierzyć skok amortyzatora? Konkretnie chodzi mi o określenie, którą wersję amortyzatora posiadam. W serwisie zamontowali mi suntoura xcr lo. Prosiłem o wersję 100 mm, ale wydaje mi się, że założyli 120. Najlepiej, gdyby użytkownicy suntourów xcr 100 i 120 mm podali ile w ich amortyzatorach wystają górne golenie.
Schwefel Napisano 19 Grudnia 2009 Napisano 19 Grudnia 2009 Rozłóż go i zobacz ile podkładek masz. Jak 0 to masz 120mm jak 1 to 100mm.
c1ach Napisano 19 Grudnia 2009 Napisano 19 Grudnia 2009 Głowy nie daję, ale wysokość od osi koła do korony widelca powinna wynosić 490 mm dla wersji 100 mm. XCR nawet w wersji 100 mm sprawia wrażenie jakby miał nieco większy skok, taki już jego design
Brooce Napisano 19 Grudnia 2009 Napisano 19 Grudnia 2009 Najlepszym sposobem byłoby odkręcenie korków i sprawdzenie linijką do jakiego momentu uda Ci się ugiąć amorka. Zwykle długość "wystających" goleni górnych nie jest wartością skoku amortyzatora bo przy dobiciu zostaje jakiś 1, 2 cm. Bardzo więc możliwe że - jeśli zmierzyłeś "skok" 120mm - masz wersję 100mm.
Klak Napisano 19 Grudnia 2009 Autor Napisano 19 Grudnia 2009 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Odniosłem wrażenie, że nowo złożony rower ma trochę dziwną geometrię (za wysoki z przodu) i wydawało mi się, że być może założyli mi za duży amortyzator do tej ramy. W egzemplarzu, który mam górne golenie wystają na 127 mm a odległość od osi koła do miejsca, w którym korona amortyzatora styka się ze sterami to około 49 cm (trudno dokładnie zmierzyć) Wychodzi więc, że jest ok.
Wampi Napisano 19 Grudnia 2009 Napisano 19 Grudnia 2009 Rozłóż go i zobacz ile podkładek masz. Jak 0 to masz 120mm jak 1 to 100mm. Przepraszam za mały off top, ale właśnie jestem na etapie poszukiwań xcr lo, ale ze skokiem 80 mm W rowerach są takie montowane, ale samego amortyzatora nigdzie nie mogę znaleźć, a ten temat spadł mi z nieba. Z Twojego posta wnioskuję, że wysokość skoku można regulować poprzez podkładki. Intuicyjnie im więcej podkładek tym skok mniejszy? Czy możliwa jest tylko zmiana z 100 na 120? Czy jest szansa skrócić go do 80 mm? Pozdrower
Brooce Napisano 20 Grudnia 2009 Napisano 20 Grudnia 2009 Nie wiem jak tam w przypadku XCR'a (choć myślę że podobnie co>), ale ja próbowałem kiedyś obniżyć moje stare Duro ze 130mm do 100. Nie miałem czym uciąć sprężyn, więc tylko wsadziłem 3cm podkładek pod sprężyny negatywne. Efekt? Amortyzator "skrócił" się może o centymetr, za to zupełnie zniknął SAG i stał się trochę twardszy. Wydaje mi się że po prostu zamiast sprężyn głównych, scisnęły się sprężyny negatywne - co skutkowało tylko pogorszeniem pracy. ...ale nie piszę że wprzypadku XCR'a też tak będzie
spons92 Napisano 20 Grudnia 2009 Napisano 20 Grudnia 2009 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Odniosłem wrażenie, że nowo złożony rower ma trochę dziwną geometrię (za wysoki z przodu) i wydawało mi się, że być może założyli mi za duży amortyzator do tej ramy. W egzemplarzu, który mam górne golenie wystają na 127 mm a odległość od osi koła do miejsca, w którym korona amortyzatora styka się ze sterami to około 49 cm (trudno dokładnie zmierzyć) Wychodzi więc, że jest ok. W moim SR XCR lo 100mm, golenie górne wystają na 11cm (+ jakieś 0,6cm uszczelki)i nie chce być inaczej. A ta wersja jest na 100% dobra 100mm po pochodzi z seryjnego wyposażenia roweru. Odległość od środka osi także wynosi 49cm, więc tym bym się nie sugerował.
Klak Napisano 20 Grudnia 2009 Autor Napisano 20 Grudnia 2009 Przepraszam za mały off top, ale właśnie jestem na etapie poszukiwań xcr lo, ale ze skokiem 80 mm W rowerach są takie montowane, ale samego amortyzatora nigdzie nie mogę znaleźć, a ten temat spadł mi z nieba. Z Twojego posta wnioskuję, że wysokość skoku można regulować poprzez podkładki. Intuicyjnie im więcej podkładek tym skok mniejszy? Czy możliwa jest tylko zmiana z 100 na 120? Czy jest szansa skrócić go do 80 mm? Pozdrower Jeżeli rzeczywiście skok w tych amortyzatorach zależy tylko od ilości podkładek, to i tak przeróbka na mniejszy nie jest chyba najlepszym pomysłem. Jak rama jest projektowana do amortyzatora 80 mm, to taki przerobiony amortyzator będzie zbyt wysoki i zepsuje geometrię roweru. Wyjdzie taka pseudo zjazdówka o minimalnym skoku W moim SR XCR lo 100mm, golenie górne wystają na 11cm (+ jakieś 0,6cm uszczelki)i nie chce być inaczej. A ta wersja jest na 100% dobra 100mm po pochodzi z seryjnego wyposażenia roweru. Odległość od środka osi także wynosi 49cm, więc tym bym się nie sugerował. Czyli jednak się różnią. Być może, że odległość od środka osi zmierzyłem niedokładnie, bo nie sposób zmierzyć w lini prostej przy zamontowanym amortyzatorze. Raczej wysokość nie może być ta sama, bo oznaczało by to, że wielkością różnią się dolne golenie, lub korona.
Wampi Napisano 20 Grudnia 2009 Napisano 20 Grudnia 2009 Jeżeli rzeczywiście skok w tych amortyzatorach zależy tylko od ilości podkładek, to i tak przeróbka na mniejszy nie jest chyba najlepszym pomysłem. Jak rama jest projektowana do amortyzatora 80 mm, to taki przerobiony amortyzator będzie zbyt wysoki i zepsuje geometrię roweru. Wyjdzie taka pseudo zjazdówka o minimalnym skoku Właśnie o to chodzi, żeby skrócić ten amor na tyle, aby nie był za wysoki Miałem nadzieję, że jest szansa, aby go skrócić bez problemów, ale po wypowiedzi Brooce'a na temat skracania duro, mam wątpliwości czy to nie pogorszy działania samego amora. Wypada w takim razie szukać tego amora oryginalnie w wersji 80 mm. Dzięki za odpowiedzi i jeszcze raz przepraszam za off top
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.