johny19911022 Napisano 17 Grudnia 2009 Napisano 17 Grudnia 2009 Mam pytanie. Co można zrobić z płynem w amortyzatorze żeby nie zamarzał on nocą w komórce?? Niestety nie mam miejsca w domu żeby trzymać rower.
Schwefel Napisano 17 Grudnia 2009 Napisano 17 Grudnia 2009 A o jakim płynie mowa? Bo olej na pewno nie zamarznie, co najwyżej zgęstnieje.
c1ach Napisano 17 Grudnia 2009 Napisano 17 Grudnia 2009 Jaki płyn ? Woda ? Olej nie powinien zamarznąć (może gęstnieć). Co to za amor ? Może masz w środku elastomer, dlatego po zimnej nocy ciężko go rozruszać (elastomer twardnieje pod wpływem zimna). Jeśli trzymasz rower w komórce, to staraj się po prostu chronić go przed wilgocią. W murowanej komórce nie powinno być jakiś zabójczych temperatur dla roweru, pod warunkiem że jest sucho.
johny19911022 Napisano 17 Grudnia 2009 Autor Napisano 17 Grudnia 2009 Jaki płyn ? Woda ? Olej nie powinien zamarznąć (może gęstnieć). Co to za amor ? Może masz w środku elastomer, dlatego po zimnej nocy ciężko go rozruszać (elastomer twardnieje pod wpływem zimna). Jeśli trzymasz rower w komórce, to staraj się po prostu chronić go przed wilgocią. W murowanej komórce nie powinno być jakiś zabójczych temperatur dla roweru, pod warunkiem że jest sucho. Chyba jest to olej ponieważ po pewnym czasie jak wsiąde na rower to amor zaczyna normalnie działać. Nie wiem czy to w jakiś sposób szkodzi amortyzatorowi czy jest to normalne zjawisko? Widelec to Rock Shox Dart 2 z LockOut'em TurnKey 100mm skoku
arroyo Napisano 17 Grudnia 2009 Napisano 17 Grudnia 2009 Na mrozie olej gęstnieje i otępia pracę amortyzatora, nic nadzwyczajnego. Mógłbyś wymienić olej na rzadszy (5w), chociaż w dart 2 w prawej goleni: u góry powinno być wlane 93ml 5w, na dole 10ml 15w, w lewej goleni: góra nic, dół 15ml 15w.
soliner Napisano 18 Grudnia 2009 Napisano 18 Grudnia 2009 Arroyo, nie wiem czy wiesz ale 5W oznacza ze ten olej zamarza(albo traci swoje wlasciwosci) przy -5, zas najlepszym i zarazem najdroższym wyborem jest olej 75W bardzo żadki olej, nie wiem czy takie robią do amorów
c1ach Napisano 18 Grudnia 2009 Napisano 18 Grudnia 2009 Arroyo, nie wiem czy wiesz ale 5W oznacza ze ten olej zamarza(albo traci swoje wlasciwosci) przy -5, zas najlepszym i zarazem najdroższym wyborem jest olej 75W bardzo żadki olej, nie wiem czy takie robią do amorów Brednia Powodzenia w laniu 75W do amora - zmuli go nawet w normalnej temperaturze.
adriansocho Napisano 18 Grudnia 2009 Napisano 18 Grudnia 2009 Arroyo, nie wiem czy wiesz ale 5W oznacza ze ten olej zamarza(albo traci swoje wlasciwosci) przy -5, zas najlepszym i zarazem najdroższym wyborem jest olej 75W bardzo żadki olej, nie wiem czy takie robią do amorów Jedno i drugie nie jest prawdą. Proszę oznaczaj posty gdzie sobie żartujesz jakimś uśmieszkiem.
blair7 Napisano 18 Grudnia 2009 Napisano 18 Grudnia 2009 dziwne rzeczy opowiadasz, w takim razie w moim silniku w samochodzie powinien byc lod, a dzisiaj przy -12* zapalilem bez problemu, a mam olej 5w. 75w to jest olej przekladniowy ktory jest bardzo gesty. Dobrze myslisz ale w odwrotnym kierunku (im mniejsza liczba "w", tym zadszy olej bedzie).
rainier Napisano 18 Grudnia 2009 Napisano 18 Grudnia 2009 jest jeszcze w2,5 lałem taki do comp coila i było git,
blair7 Napisano 18 Grudnia 2009 Napisano 18 Grudnia 2009 Jest taki olej, ale jesli wlekesz mniej gesty olej, to w momencie kiedy zrobi sie cieplej nie bedziesz mial wogole tlumienia
soliner Napisano 18 Grudnia 2009 Napisano 18 Grudnia 2009 Jesli zle mówie, to prosze poprawcie mnie. Ale tak mi mówił mechanik-nauczyciel. Tak podany przeze mnie przyklad to byl mineralny olej przekladniowy. Wybaczcie za offtop
wikrap1 Napisano 18 Grudnia 2009 Napisano 18 Grudnia 2009 Wie ktoś, czy w RS j4 jest elastomer? Bo po kilku kilometrach działa, jakby był na blokadzie. Czy to objaw "zgęstnienia" oleju? Amor minimalnie się ugina, ale trzeba się przyłożyć... Gdyby to był elastomer, to była by skała totalna, tak?
SzPECU Napisano 19 Grudnia 2009 Napisano 19 Grudnia 2009 Witajcie! W swoim rowerku posiadam Rock Shox'a Dart 2, ostatnio wyjechałem na krótką przejażdżkę po mieście, wszystko w normie oprócz temperatury (-13oC) :/, po kilku minutach jazdy amorek praktycznie przestał działać, skok zmalał do ok.2 cm, praktycznie zero tłumienia. Co to może być? Pomyślałem sobie, może zamarzł xD, ale to trochę głupia myśl.. Teraz rowerek stoi w cieplutkim garażu i wszystko pięknie działa. Pomóżcie proszę bo trochę się niepokoje. Z góry dzięki, SzPECU
Mod Team Puklus Napisano 20 Grudnia 2009 Mod Team Napisano 20 Grudnia 2009 Liczba przy W w olejach okraśle lepkość ale to pojęcie zbyt szerokie by tutaj tłumaczyc zreszta nie potrzebnie. Moim zdaniem jak olej zgestnieje to nie przestaje tłumić tylko tłumi ze zwiększona siłą proporcjonalnie do zgestnienia oleju. Zeby amor nie tłumił w cale musiało by nie być oleju w goleni.
egpaulus Napisano 21 Grudnia 2009 Napisano 21 Grudnia 2009 wikrap1: tak w J4 jest elastomer i to dość pokaźnej długości:D
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.