Grondag Napisano 17 Grudnia 2009 Napisano 17 Grudnia 2009 Witam! W łańcuchu wygięła mi się para wewnętrznych blaszek. Chcę od razu załatwić 2 sprawy i również założyć spinkę. Spinka to blaszki zewnętrzne, więc robiąc im miejsce mogę zewnętrzne blaszki włożyć na miejsce wygiętych wewnętrznych? Łańcuch: Shimano CN-HG40
spons92 Napisano 17 Grudnia 2009 Napisano 17 Grudnia 2009 Blaszki wewnętrzne od zewnętrznych różnią się nieco wielkością i otworem na pin- zewnętrzne mają nieco węższy, żeby pin dobrze siedział. Jak założysz zewnętrzne w miejsce wewnętrznych, to łańcuch w tym miejscu się nie będzie uginał. Najlepszym sposobem w celu rozwiązania Twojego problemu jest propozycja kolegi Schwefela. Ew. jakbyś miał dostęp do nie uszkodzonych ogniwek, to mógłbyś je zamontować w miejsce starych. Pozwoli to zachować oryginalną długość łańcucha. Wybór należy do Ciebie.
kllnTToOn Napisano 17 Grudnia 2009 Napisano 17 Grudnia 2009 Ale z tą długością to nie jest aż tak: przecież skraca się tylko o pół ogniwa Czyli tyle co nic P.S. masa spadnie o około 5g
spons92 Napisano 17 Grudnia 2009 Napisano 17 Grudnia 2009 Ale z tą długością to nie jest aż tak: przecież skraca się tylko o pół ogniwa Czyli tyle co nic P.S. masa spadnie o około 5g Wiadomo, że dużo się nie zmienia. Ale ja np. od nowości łańcuch miałem na 108 ogniw, to każdy nowy skracam do tej długości. W końcu producenci rowerów mniej więcej wiedzą, co czynią.
kllnTToOn Napisano 17 Grudnia 2009 Napisano 17 Grudnia 2009 108 ogniw jest chyba standardem w MTB w trekingach 110 w szosie chyba 112 ogniw, ale nie jestem pewien. Widziałem rowery, które miały łańcuchy po 102 ogniwa i napęd działał bez zarzutu. Więc wg mnie pół ogniwa czy jedno ogniwo nie zrobi różnicy, przynajmniej zauważalnej
Mod Team bogus Napisano 17 Grudnia 2009 Mod Team Napisano 17 Grudnia 2009 Taka zmiana może spowodować szybsze zużywanie się napędu i pogorszyć pracę napędu. Osobiście poszukałbym pasujących ogniwek, chyba że łańcuch i kasetę masz na dojechaniu.
flubi Napisano 17 Grudnia 2009 Napisano 17 Grudnia 2009 Grondag, nie wiem jak u Shimanowcow ale u nas (znaczy Sramowcow) to wewnetrzne ogniwa na oko roznia sie od zewnetrznych wiec lepiej nie kombinuj tylko sluchaj Root Admina
Grondag Napisano 17 Grudnia 2009 Autor Napisano 17 Grudnia 2009 Kaseta i łańcuch- 2500km, przed nimi jeszcze sezon(jakieś 3500km). Czy jak skrócę łańcuch to muszę ustawiać na nowo przerzutkę?
kllnTToOn Napisano 17 Grudnia 2009 Napisano 17 Grudnia 2009 Nie musisz. Przerzutka tylna sama napina łańcuch za pomocą wózka. Jeżeli skrócisz to wózek będzie "skierowany ku dołowi" - nie wiem jak to opisać
Mod Team Puklus Napisano 17 Grudnia 2009 Mod Team Napisano 17 Grudnia 2009 Skrócenie łańcucha o jedno ogniwo nic ci nie zaszkodzi raczej. Jezeli łańcuch ma tak jak piszesz ponad 2kkm a dasz nowe ogniwa w to miejsce to moze zrobić wiecej szkody niz ich brak. Co do róznic miedzy zewnetrznymi a wewnetrznymi ogniwami to wew. niedość ze mają ten jak to ktoś pisał otwor wiekszy to jeszcze sa podstawą łożyskowania łańcucha i w nich sie obraca sworzeń a na nich kołeczko zazębiające z korba/kaseta wiec wymiana na inne niz takie jak ma być nie wchodzi w rachube Zewnętrzne tak jak by spina całość zeby sie nie rozpadło
Grondag Napisano 17 Grudnia 2009 Autor Napisano 17 Grudnia 2009 Rozumiem,wózek będzie bardziej przesunięty do przodu- logiczne całkiem.Zapytałem tak z ostrożności. Generalnie zakup spinki sobie na razie odpuściłem, zobaczę ile ten łańcuch jeszcze wytrzyma po skuciu(myślałem o niej żeby załatwić obie sprawy naraz), bo strasznie miękki mi się wydaje- ogniwa się wykrzywiły same z siebie, podczas zwykłej jazdy bez zmiany przełożenia!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.