19MICHELIN93 Napisano 16 Grudnia 2009 Napisano 16 Grudnia 2009 Witam. Mam pytanie a propo amortyzatora Rock Shox Dart 2. Czy jego cena naprawdę jest tak atrakcyjna? Jak spisze sie dla osoby ważącej 80 kg jeżdżącej w MTB. I czy jest coś porównywalnego w tej cenie?
arroyo Napisano 16 Grudnia 2009 Napisano 16 Grudnia 2009 O jakiej cenie mowa? Z doświadczenia powiem tobie, że amor jest pancerny, ale pracuje jak kołek (moja waga: 75kg).
Desperados Napisano 16 Grudnia 2009 Napisano 16 Grudnia 2009 Zależy ile ważysz i za ile możesz go dostać, tak jak kolega wyżej napisał jest pancerny ale pracuję jak kołek przy niższej wadze bikera.
19MICHELIN93 Napisano 16 Grudnia 2009 Autor Napisano 16 Grudnia 2009 waże dokładnie 79 kg. Czyli nie polecacie zbytnio?? bo musze o jakims pomysleć, ale nie mam pomysłu.mój kolega ma rock shox j4 i jak jeździłem to fajnie chodzi, nie stety nie miałem styczności z dartem..
arroyo Napisano 16 Grudnia 2009 Napisano 16 Grudnia 2009 Dart to nie judy. Trzeba naprawdę sporo ważyć, żeby dart coś z siebie wydusił. Powiedz ile masz kasy do wydania to może coś się znajdzie.
19MICHELIN93 Napisano 16 Grudnia 2009 Autor Napisano 16 Grudnia 2009 do 500zł. Ewentualnie 550zł... więcej nie dam rady wyciagnać
Artro Napisano 16 Grudnia 2009 Napisano 16 Grudnia 2009 To juz lepiej poszukaj jakiejs uzywanej Tory...
heniekkrol Napisano 16 Grudnia 2009 Napisano 16 Grudnia 2009 Sam miałem kilka miesięcy temu ( po kupnie roweru ) sporo pytań odnośnie twardości Darta ( w moim przypadku "3" ale to chyba prawie to samo ). Długo zabierałem się do rozebrania go i w końcu po lekturze bodaj artykułu z MR, w którym to wprost napisali, że nowe amory RS'a b.często wymagają nasmarowania zabrałem się za to. Efekt był taki, że przed nasmarowaniem miałem 5mm. SAGu, a po - 20mm. Wykorzystywałem max. 45mm. skoku, teraz pracuje całym zasięgiem. Różnica kolosalna! Rozebrałem, wyczyściłem, psiknąłem do środka brunoxa i naładowałem naprawdę sporo smaru na całej długości sprężyny ( u mnie żółta ). Ważę ~80 kg. Morał taki, że chłopaki wiedzą co piszą, i trzeba smarować by jechać
19MICHELIN93 Napisano 16 Grudnia 2009 Autor Napisano 16 Grudnia 2009 Nad Tora myślałem. Dogadałem się nawet w sklepie na 560 zł. Ale wole mniej zapłacić i sobie do SPD dołożyć troszke
Fludi Napisano 16 Grudnia 2009 Napisano 16 Grudnia 2009 To lepiej weź tą Torę za te 560 i się z SPD wstrzymaj jakiś czas, lepiej na tym wyjdziesz niż kupując tani beznadziejny amorek. Ewentualnie możesz pomyśleć nad Epicon'em, chyba trochę taniej wyjdzie...
Rzadzu Napisano 16 Grudnia 2009 Napisano 16 Grudnia 2009 Może Epicon? LOD 2008 na allegro za 450zł jest. I używany RLD 2008 za 350zł.
19MICHELIN93 Napisano 17 Grudnia 2009 Autor Napisano 17 Grudnia 2009 A epicon jest na sprężynę czy olej??
amoniak Napisano 17 Grudnia 2009 Napisano 17 Grudnia 2009 Posiadając takie pieniądze nawet na Darta nie zwrócił bym uwagi. Jest to beznadziejnie kiepski amor dobrego producenta. Judy J4 też nie powala pracą te golenie 28 mm + U-turn to tragiczna pomyłka Pry ustawieniu na 120 mm amor jest tragicznie wiotki po de mną. Dart jest prosty w budowie jak cep do tego w prostej linii odziedziczył po Judy słabe cechy jak cienkie, wiotkie stalowe lagi do tego system tłumienia nie zachwyca W cenie do 550 zł polecam Ci z czystym sumieniem Epicona Imo jest lepszy od Eresowej Tory Tu masz takie coś czym warto się zainteresować http://allegro.pl/item848872482_nowy_sr_suntour_epicon_da_100mm_powietrzny.html Co do Twojego pytania to sprężyna powietrzna (dopasujesz go idealnie do swojej wagi) Tłumienie to cartridge olejowy Epicon jak każdy amoe Suntoura wymaga niezbyt czasochłonnej konserwacji Zresztą Eresy też Po każdej jeździe przetrzeć lagi psikać brunoxem a co jakiś czas nzleży zajrzeć do środka.
bartolinii Napisano 17 Grudnia 2009 Napisano 17 Grudnia 2009 Mam darta 2 od ponad roku, używany w różnych warunkach i terenie, w górach ok 10 razy. Ważę tylko 55kg. przez pierwszy rok był bardo tępy, potem po 2500 km wyrażnie zmiękł i pracuje całkiem dobrze. Nigdy nie serwisowany sztywnośc przy hamowaniu taka sobie. na plus jest mocowanie hampla PM nie ma zabawy z adapterami. Od samego początku kapał olej z regulatora tłumienia odbicia. No i ta waga koło 2400g
19MICHELIN93 Napisano 17 Grudnia 2009 Autor Napisano 17 Grudnia 2009 ten epicon powietrzny całkiem ciekawa oferta:) lekki i na pewno lepszy od rst omega którego będe miał zamontowanego w nowym rowerku:D
arroyo Napisano 17 Grudnia 2009 Napisano 17 Grudnia 2009 http://www.forumrowerowe.org/topic/35879-amortyzatorsuntour-epicon-lod/
19MICHELIN93 Napisano 17 Grudnia 2009 Autor Napisano 17 Grudnia 2009 czyli polecają go mimo wszystko. A mam pytanie co do dobicia amorka. Czym to grozi??
Mod Team bogus Napisano 17 Grudnia 2009 Mod Team Napisano 17 Grudnia 2009 Jak chcesz zaoszczędzić trochę kasy to pozostaje jeszcze Raidon. Bardzo fajny amorek, powietrzny, sztywny, od siebie polecam.
arroyo Napisano 17 Grudnia 2009 Napisano 17 Grudnia 2009 Uszkodzeniem sprzętu, osłabieniem lub nawet pęknięciem goleni itp. Nie wiem jak to z epiconem, ale np powietrzne amortyzatory Rock Shoxa posiadają zabezpieczenie przed dobiciem.
19MICHELIN93 Napisano 18 Grudnia 2009 Autor Napisano 18 Grudnia 2009 No i właśnie tu jest moja uraza do powietrznych.. Znając moje szczęście mogę go dobić.
Krosiant Napisano 18 Grudnia 2009 Napisano 18 Grudnia 2009 Jeśli masz dostęp do Tory za 560zł to nie ma się nad czym zastanawiać - SPD nie uciekną, a taka okazja może się nie powtórzyć. Co do Darta 2 to już wielokrotnie opisywałem swój fenomen na tym forum. Ważę malutko(dzięki wspaniałemu metabolizmowi ), a mój darcik pracuje świetnie. Nie mam pojęcia czego to jest zasługa, ale jak na razie nie mam zamiaru go wymieniać, bo wybiera świetnie;)
Felton93 Napisano 26 Grudnia 2009 Napisano 26 Grudnia 2009 Popieram kolegę. Tora to bardzo dobry wybór. Sam używam Tory 302 (U-turn - regulacja skoku 85-130mm, poplock - blokada skoku z manetką na kierownicy), i jestem zachwycony. Kupiłem ją na Allegro za 250zł, potem oddałem na serwis gdzie zostawiłem 90zł (warto to zrobić w przypadku kupna używanego amorka). Wyszło, że za 340zł kupiłem super amorek po serwisie. Myślę że Tora to lepszy wybór od Epicona. Przemawiają za tym: porównywalna (jak nie lepsza) praca, lepsze uszczelki, lepsze tłumienie (w 318 Montion Control) oraz niemalże niezniszczalność (golenie 32mm, oraz pancerna budowa). Jedyna niekorzyść ze strony Tory to jej masa. Moja wersja z U-turnem waży ok 2400g. Jeżeli nie masz nic przeciwko używanym amortyzatorom polecam Torę 318 (z tłumieniem Montion Control) i już zależnie od upodobań: Solo Air (jeżeli wolisz powietrzny jak Epicon) albo U-turn (sprężyna z regulacją skoku 85-130mm). Pozdrawiam!!!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.