Skocz do zawartości

[Amortyzator] Rock Shox Dart 2


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mam pytanie a propo amortyzatora Rock Shox Dart 2. Czy jego cena naprawdę jest tak atrakcyjna? Jak spisze sie dla osoby ważącej 80 kg jeżdżącej w MTB. I czy jest coś porównywalnego w tej cenie?

Napisano

waże dokładnie 79 kg. Czyli nie polecacie zbytnio?? bo musze o jakims pomysleć, ale nie mam pomysłu.mój kolega ma rock shox j4 i jak jeździłem to fajnie chodzi, nie stety nie miałem styczności z dartem..

Napisano

Dart to nie judy. Trzeba naprawdę sporo ważyć, żeby dart coś z siebie wydusił. Powiedz ile masz kasy do wydania to może coś się znajdzie.

Napisano

Sam miałem kilka miesięcy temu ( po kupnie roweru ) sporo pytań odnośnie twardości Darta ( w moim przypadku "3" ale to chyba prawie to samo ).

Długo zabierałem się do rozebrania go i w końcu po lekturze bodaj artykułu z MR, w którym to wprost napisali, że nowe amory RS'a b.często wymagają nasmarowania zabrałem się za to. Efekt był taki, że przed nasmarowaniem miałem 5mm. SAGu, a po - 20mm. Wykorzystywałem max. 45mm. skoku, teraz pracuje całym zasięgiem.

Różnica kolosalna! Rozebrałem, wyczyściłem, psiknąłem do środka brunoxa i naładowałem naprawdę sporo smaru na całej długości sprężyny ( u mnie żółta ). Ważę ~80 kg.

Morał taki, że chłopaki wiedzą co piszą, i trzeba smarować by jechać :)

Napisano

To lepiej weź tą Torę za te 560 i się z SPD wstrzymaj jakiś czas, lepiej na tym wyjdziesz niż kupując tani beznadziejny amorek. Ewentualnie możesz pomyśleć nad Epicon'em, chyba trochę taniej wyjdzie...

Napisano

Posiadając takie pieniądze nawet na Darta nie zwrócił bym uwagi.

Jest to beznadziejnie kiepski amor dobrego producenta. ;)

Judy J4 też nie powala pracą te golenie 28 mm + U-turn to tragiczna pomyłka Pry ustawieniu na 120 mm amor jest tragicznie wiotki po de mną.

Dart jest prosty w budowie jak cep do tego w prostej linii odziedziczył po Judy słabe cechy jak cienkie, wiotkie stalowe lagi do tego system tłumienia nie zachwyca

W cenie do 550 zł polecam Ci z czystym sumieniem Epicona Imo jest lepszy od Eresowej Tory

Tu masz takie coś czym warto się zainteresować

http://allegro.pl/item848872482_nowy_sr_suntour_epicon_da_100mm_powietrzny.html

 

 

Co do Twojego pytania to sprężyna powietrzna (dopasujesz go idealnie do swojej wagi)

Tłumienie to cartridge olejowy

 

Epicon jak każdy amoe Suntoura wymaga niezbyt czasochłonnej konserwacji Zresztą Eresy też

Po każdej jeździe przetrzeć lagi psikać brunoxem a co jakiś czas nzleży zajrzeć do środka.

Napisano

Mam darta 2 od ponad roku, używany w różnych warunkach i terenie, w górach ok 10 razy. Ważę tylko 55kg. przez pierwszy rok był bardo tępy, potem po 2500 km wyrażnie zmiękł i pracuje całkiem dobrze. Nigdy nie serwisowany sztywnośc przy hamowaniu taka sobie. na plus jest mocowanie hampla PM nie ma zabawy z adapterami. Od samego początku kapał olej z regulatora tłumienia odbicia. No i ta waga koło 2400g

Napisano

Uszkodzeniem sprzętu, osłabieniem lub nawet pęknięciem goleni itp. Nie wiem jak to z epiconem, ale np powietrzne amortyzatory Rock Shoxa posiadają zabezpieczenie przed dobiciem.

Napisano

Jeśli masz dostęp do Tory za 560zł to nie ma się nad czym zastanawiać - SPD nie uciekną, a taka okazja może się nie powtórzyć.

 

Co do Darta 2 to już wielokrotnie opisywałem swój fenomen na tym forum. Ważę malutko(dzięki wspaniałemu metabolizmowi :P ), a mój darcik pracuje świetnie. Nie mam pojęcia czego to jest zasługa, ale jak na razie nie mam zamiaru go wymieniać, bo wybiera świetnie;)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Popieram kolegę. Tora to bardzo dobry wybór. Sam używam Tory 302 (U-turn - regulacja skoku 85-130mm, poplock - blokada skoku z manetką na kierownicy), i jestem zachwycony. Kupiłem ją na Allegro za 250zł, potem oddałem na serwis gdzie zostawiłem 90zł (warto to zrobić w przypadku kupna używanego amorka). Wyszło, że za 340zł kupiłem super amorek po serwisie. Myślę że Tora to lepszy wybór od Epicona. Przemawiają za tym: porównywalna (jak nie lepsza) praca, lepsze uszczelki, lepsze tłumienie (w 318 Montion Control) oraz niemalże niezniszczalność (golenie 32mm, oraz pancerna budowa). Jedyna niekorzyść ze strony Tory to jej masa. Moja wersja z U-turnem waży ok 2400g. Jeżeli nie masz nic przeciwko używanym amortyzatorom polecam Torę 318 (z tłumieniem Montion Control) i już zależnie od upodobań: Solo Air (jeżeli wolisz powietrzny jak Epicon) albo U-turn (sprężyna z regulacją skoku 85-130mm).

 

Pozdrawiam!!!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...