Skocz do zawartości

[kierownica] Luzy na kierownicy


zyga94

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Elo, Mam Problem typy LUZY :wallbash: . Hamuje ciagle przednim hamulcem poniewz tylny jest uszkodzony

NOI pojawiły się luzy (chyba już każdy z tym miał problem) wszystko ok bo juz sobie radzilem z takimi problemami ale w innych rowerach. No więc w tym rowerze nie ma tych dwuch śrub cętrujących czy jak to tam sie mówi tylko jest jakas srebrna obrączka ktora sie obraca w obydwie strony i chyba jest jedna taka sroba "cętrująca" ale jest stabilnie i mocno dokręcona. NIE MAM POJĘCIA JKA TO ZROBIĆ wiec prosze o pomoc, jak mam zlikwidować luzy !!! DODAJE ZDJECIA MOZE POMOGĄ

post-125859-1260891818,74_thumb.jpg

post-125859-1260891858,21_thumb.jpg

Napisano

Nie ma sie czemu dziwic ze sruba 'centrujaca', jak to nazywasz, jest dokrecona bo opiera sie na mostku kotry jest przykrecony do rury sterowej amora.

 

Poluzuj sruby mostka (nie na kierownicy :wallbash: ) zlikwiduj luzy dokrecajac srube 'centrujaca' dokrec sruby mostka i po klopocie.

 

'Srebrna obraczka' to tylko podkladka dystansowa.

Napisano

Może być też tak, iż top cap(ta nakrętka ze śrubą) jest osadzona na rurze sterowej a nie na mostku, przez co nie dociska tak jak trzeba sterów. Jeżeli tak jest u Ciebie, to rozwiązaniem jest dodatkowa podkładka na górę lub minimalne skrócenie rury sterowej.

Napisano

Miałem podobny problem niewiedzialem co jest i zaczalem kombinowac.Wiec zrob tak odkrec mostek z top cap'em zdejmij to z rury sterowej i załoz z powrotem a kiedy bedziesz dokrecac mostek nacisnij go od góry.I zobacz czy łozyska od dołu tam gdzie wchodzi amor do ramy sa prawidłowo ułożone... :rolleyes:

Napisano

Jeżeli wcześniej wszystko było dobrze, no to poluźnij śruby mostka (dwie sztuki), a następnie dokręć śrubę na Top capie (ta od góry) i dokręć mostkiem.

 

Jeśli tak jest od dawna, to sprawdź, czy nie masz za długiej rury sterownej jak pisał Kubus18.

 

Jeśli to są luzy na sterach, no to chyba tylko wymiana została.

Napisano

Zyga94! Z twojego opisu wydaje mi się, że rowery w jakich wcześniej dokręcałeś luzy miały klasyczne stery skręcane, gdzie do ich usunięcia były dwie duże śruby rozmiaru około 36, a tutaj stery są typu ahead, a co za tym idzie zupełnie inaczej się tu likwiduje luzy.

Widzę, że chyba nie masz dużego doświadczenia w naprawach, a więc wyjaśnię wszystko po kolei. Służą do tego 3 śruby imbusowe przy łączeniu wspornika z rurą sterową widelca, dwie "poziome" i jedna "pionowa". Najpierw luzujesz dwie śruby poziome, później w celu usunięcia luzu dokręcasz śrubę pionową, ale nie za mocno, na wyczucie, musi być tak, żeby nie było luzu a jednocześnie kierownica się swobodnie obracała. Gdy już ustawisz w odpowiednim położeniu śrubę pionową następnie dokręcasz mocno obydwie śruby poziome, najlepiej na przemian, pół obrotu jedną, pół obrotu drugą itd. Nie jest to skomplikowane. Jeśli dalej jest luz, albo kierownica obraca się z oporem, powtarzasz cykl. Daj znać czy się udało :D

Napisano

DOkręciłem, szło jak najbardziej lekko bez oporu az sie nie dalo bardziej i wtedy jest opor dosc duzy. NIESTETY LUZY NIE ZNIKŁY, jedyne co zniklo to to że srebrna podkładka dystansowa się nie obraca. brzy obracaniu kierownicą zadnego oporu luzy sa bardziej dokrecic się nie da :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(;):D:wallbash::wallbash::wallbash::wallbash:

  • Mod Team
Napisano

Bo pewnie nie dokrecałeś sumiennie ;) Jak juz dokreciłeś tak ze czuć spory opór to wypadało by sie przejechac po iście dziurawej drodze (naprawde rozpizdzonej) i sporbować jeszcze raz. Mozna tez zacisnąć przedni hamulec i potermosić troche ramą. Jezeli miałeś duzy luz to stery sie mogły poukładac jak im pasowało. Teraz je trzeba ustawić tak jak mają byc. Dciągaj stery do czasu az sie kierownica zacznie z oporem obracac. Wtedy lekko poluzuj i docisnij mostkiem.

Napisano

spoko. czaje ale jak mam docisnąc mostkiem (jakim mostkiem i jak docisnąc?) sory za zechane pytanie ale swoje przygody z majsterkowaniem dopiero rozpoczynam ;)

  • Mod Team
Napisano

Bo to masz tak (rysunku mi sie nie chce robic ani szukać): od główki ramy wychodzi gorny doscisk łożyska, na nim sa podkładki, mostek a na mostku capsel wieńczący całą misterną konstrukcje. zeby cokolwiek zrobic musisz popuścic sruby w mostku ale tez od rury nie kierownicy :) jak juz to masz to krecisz sruba w capslu co sprawia ze mostek sie przesuwa w dół dociskając reszte i kasując luz. Jak juz jest gitara wtedy dokrecasz mostek czyt. : śruby w mostku i ma byc :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...