Skocz do zawartości

[rama] Trek Fuel - warta uwagi ?


c1ach

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od jakiegoś czasu czaję się na allegro w poszukiwaniu fulla. Budżet mam ograniczony, dlatego szukam sprzętu raczej z drugiej ręki. Co sądzicie o tej ramie ? Warta swojej ceny ? (wygląda na rocznik 2003, ale nie jestem pewien) Zastosowanie - mtb. Planuję jakieś wypady w góry, ale raczej mam spokojny styl jazdy, tak więc bez szaleństw. Na co dzień będziemy pedałować po mazowszu :P

 

Chciałbym zamontować Bombera MX Pro - mam możliwość ustawienia skoku podczas serwisu w zakresie 100 - 120 mm.

 

Lubię pogrzebać w rowerze i w razie co mógłbym nawet kupić coś do lekkiego podszykowania.

Jakiś rozległych opinii o tej ramie niestety nie znalazłem, także czekam na spojrzenie "fullowego wyjadacza" :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak jak każdy właściciel fulla z wiekiem głód na "tyćkę" więcej skoku rośnie. Ja miałem w swojej ramie na początku rebe ustawioną na 100 potem 115 i było super. A jak się nie ścigam to co mi tam :wallbash: przynajmniej w górach można więcej poszaleć.

Rama z 120 skoku będize raczej dobrym rozwiązaniem jak chcesz jeździć po górach. Niech mi nikt nie mówi że 120/120 sie nie nadaje do szutrowej jazdy w xc, wręcz przeciwnie jest to rewelacja kto docenia sobie wygodę pod 4ma literami! a lubi czasem poszalećw górach lub jechać przynajmniej 2 razy szybciej po korzeniach niż zwykle bywało to na HT. U mnie wygladało to tak... Leader Fox Classic, Kross A6, Corratec Bow Fun a teraz full i gdybym tylko wcześniej miał kasę na niego i się przejechał na fullu to byłby wcześniej. 2km jazdy na fullu starczyły mi żeby w zeszłym roku rozebrać rower wystawić na allegro części i szukać ramki full :wallbash:

 

Zakładam że będziesz brał coś z allegro.. poczekaj! coś się pewnie pojawi bo na razie nic ciekawego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co powiesz na coś z rodziny Maestro ? Może Trance ? Trance X ? Anthem X ?

 

Mówię tak, ale to nie ta półka cenowa. Ja szukam czegoś w okolicach tysiaka, a im taniej tym lepiej, bo muszę kupić koło i hamulec. Chyba że ktoś chciałby na tym stracić :D

 

GT może i by się nadał, ale to już rama 20", do tej pory miałem 19" i była w sam raz.

Zima długa, może coś się jeszcze trafi ciekawego :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Klaniam,

Bajer. Ale do tego trzeba jeszcze pare stowek dodac na tlumik... I juz sie z jednego kawalka robi ... poltora...

 

Przegladaj angielskiego i niemieckiego ebajca. Zdazaja sie tam ciekawe oferty. A Niemcy i Brytole maja z reguly mniej zjechany sprzet niz uzywki w Kraju-Raju. Poprostu spoleczenstwa o wyzszym statucie ekonomicznym...

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co wam w tym Fuelu nie pasuje ? Jeździliście chociaż na takim ?

Wszystkie ramy które proponujecie są strasznie ciężkie, ważą ponad 3 kilo bez dampera.

Fuel jest leciutki, a Fuele karbonowe ważą tyle co sztywne ramy aluminiowe.

Sam użytkuję taką ramę, tylko trochę wyższy model, ponieważ tylne widełki i trójkąty łączące damper z wahaczem mam z karbonu.

Współpracuje to z damperem Fox RP3. I muszę przyznać, że pracuje to rewelacyjnie, zawieszenie jest bardzo czułe. Nawet przy wyłączonej platformie prawie nic nie buja przy pedałowaniu na asfalcie, a z maksymalną platformą mamy praktycznie sztywny tył. Fuel na aukcji ma jakiś stary damper Fox-a. Jeżeli wsadzi się do niej nowoczesny damper typu Fox RP3,RP23 czy Swinger X3, to gwarantuje, że każdy będzie zadowolony. Moim zdaniem jest to świetna alternatywa dla hardtaili, ponieważ dokładamy tylko pół kilo wagi, a zyskujemy dużo na komforcie i pewności prowadzenia. Kolejna sprawa to sportowa geometria,

można na tym złożyć fajnego lekkiego fulla do wyścigów i nie tylko.

 

Na koniec chciałbym jeszcze dodać, że te Fuele były robione ręcznie w USA, co jest w wielu miejscach zaznaczone na ramie ;) , żadna masowa chińszczyzna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pół kilograma to w rzeczywistości raczej kilogram. W zestawieniu testowanych rowerów 2009 http://www.bike-magazin.de/?p=2728 najlżejsza sztywna 1132g (Ghost Lector Worldcup), a najlżejsza full+damper 2003g (Trek Top Fuel 9.8). W tym roku pojawiły się jeszcze lżejsze sztywne, a fulle nie schudły według mojej wiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukasz71

Co ty nie napiszesz ;) , a w BB nr 5/2007 czytamy :

DNA Fuela EX i Fuela jest takie samo. Na podjazdach trzeba włączyć ProPedal albo nawet zablokować skok, bo i taka opcje daje nam FOX z Treka. Zawieszenie przedniego i tylnego koła jest zgrane i ma progresywną charakterystykę ugięcia. Ubite ściezki i szutrów ki Trek Fuel EX pokonuje jak burza i nie ma dla niego znaczenia czy to pod górę czy w dół. Ale co jest świetnym rozwiązaniem na szybkich i w miarę gładkich podjazdach nie sprawdza się na technicznych trudnych szlakach. Bo trudno wykorzystać pełny skok. Przy najsilniejszych uderzeniach o ostrokrawędziste „ciała” rower warto wyhamować. Co onnego muldy i gładkie przeszkody. Nawet jeśli stracisz głowę i pojedziesz za szybko, EX zapewnia bezpieczeństwo. Przy pokonywaniu progów czuć odbicie korb, zwłaszcza podczas pedałowania na małej tarczy z przodu. Podczas hamowania jednoosiowe zawieszenie usztywnia się. ..... Na zjazdach zawieszenie pracuje przyzwoicie jeśli nie brać pod uwagę usztywniania się podczas hamowania i mniejszej niż GT czułośći ...

W dodatku Fuel EX jest bardziej "terenowy" niz Fuel z Allegro, i dodajmy małą sztywność wahacza Fuela ;);):down:

na pewno lepiej było by wyrwać tego Fuji o którym pisałem wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spootnick - te pół kilo to dotyczyło konkretnie starszego Fuela. Przypuszczam, że przeciętna waga sztywnej ramy użytkowników na tym forum to 1.8-1.9kg, a te fuele z damperem ważą 2.2-2.5 kg, w zależności od materiału, rozmiaru ramy i dampera.

 

Rulez - tak myślałem, że Twoja opinia opiera się tylko na tym co ktoś napisał, a sam Fuela pewnie nigdy nie miałeś :) .

 

Rama w ostry teren się nie nadaje, ale przecież nie do tego została stworzona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styl jazdy jak napisałem, xc i czasami góry - ale bez szaleństw.

Coraz bardziej skłaniam się do 120 mm skoku po obydwu stronach :)

W tej chwili widzę że nie ma co kupować jak najszybciej...jak znajdę coś co mi będzie odpowiadać oprócz tego Fuela to na pewno zapytam :P A ebay będę przeglądał, bo na allegro coś kiepsko z fullami.

Fuji w sumie też nienajgorsza, zobaczymy jak się potoczy licytacja.

 

Co do wymiany tłumika w Fuelu zaraz po kupnie - raczej odpada...chyba że znacie dobry bank gdzie dają pożyczki na dowód :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

Klaniam,

Nie wiem czy zauwazyles iz ten Trek jakos tak troche 2-u krotnie przekracza budzet c1acha...

 

Fuel zebral niezykle pochlebne recenzje w brytyjskiej prasie branzowej. Byl takze finalista - scislym finalista - wyborow najlepszego roweru roku 2008 i 2009. Jest tu jednak jedno, a w sumie dwa, "ale". W roku 2008 oceniano model tegoroczny w tym zas roku model 2010. I to wlasnie te dwa zdobyly bardzo wysokie noty. Obawiam sie jednak ze jak by to powiedziec jest dosc nierealnym liczenie na znalezienie modelu 2009 lub 2010 w cenie okolo jednego kawalka polskich zlotych...

Starsze modele nie blyszczaly tak bardzo, Trek wzial sie do roboty i poprawil pare detali, zatem sa wyniki...

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również rozglądam się od dłuższego czasu za niezbyt drogim fullem. Podam Ci coś czego nie znajdziesz na liście przedmiotów na allegro :) : Mondraker

Rama wydaje się ok, ja nie moge się jednak przekonać do takiej kolorystyki :) Nie udało mi się też znaleźć informacji o jej masie.

Dowiedziałem się jedynie (od sprzedawcy) że nie ma łożysk ślizgowych.

Może Tobie podejdzie, a ja bede miał problem z głowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak troche dziwne :P pozmieniali pocudowali i sie zrobiła ramka z damperem 165 i 100 skoku. U mnie "ponoć jest" 120 przy 165... nawet element pośredniczący wydaje się być ten sam. Tylko zmienili lekko górę... W tym Factorze xc wywaliłbym damper, nie wiem czy on w ogóle ma jakąś platformę...

Jeszcze swojego czasu była ramka http://allegro.pl/item825089934_nowa_rama_mondraker_factor_damper_fox_rp_2.html i chyba jej nie sprzedali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie,

 

niezobowiązujących poszukiwań fulla ciąg dalszy. Rower do jazdy turystycznej, skok przedniego amora 120 mm.

Co to właściwie jest za rama ?. Niewiele znalazłem o niej w necie...czego można od niej oczekiwać ? Na razie raczkuję w temacie fulli, więc może się okazać że to jakiś market obwieszony markowym osprzętem ;)

 

Przy okazji druga rama - Centurion Numinis - co sądzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...