alvi88 Napisano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 Witam was wszystkich i chciałbym wam przedstawić mój rower może nie jest to mistrzostwo świata ale wydaje misie że to rozwojowy projekt więc liczę na podpowiedzi: Bar ends: Boplight - 56g Bottle Cage: Specialized Rib cage(alu bolts) - 37g Brake : Promax(alu bolts) - 340g Brake Levers : Avid FR5(alu bolts) - 147g Cables (ze wszystkimi końcówkami fajkami i pancerzami) : - 131g Cassette : CS-HG50 9 11-32 - 362g Chain : Accent AC-901 - 271g Crankset : SLX FC-M660 - 893g Derlr (Front): XT FD-M770(alu bolts) - 149g Derlr (Rear): XTR RD-M952(alu bolts)(alu wózek) - 193g Fork : Manitou R7 SPV Platinum 100mm - 1524g Frame : Accent Tormenta 17" (wraz z miskami i sterami) - 1 843g Grips : Accent Light - 16g Handlebar : Boplight Team 25,4 - 155g Pedals : PD-M520 - 294g Seat : Author ASD Super Sport - 318g Seatpost : Smica 7075 3D Forged 27,2 - 212g Seatpost clamp : Accent Light 31,8 - 24g Shifters : Sram Attack 9 (obcięte)(alu bolts) - 141g Skewers : Dartmoor Bolt P+T - 68g Stem : Boplight Team 100mm - 130g Tire (Front) : Kenda Karma DTC - 487g Tire (Rear) : Kenda Karma DTC - 492g Top Cap : - 17g Tubes : Geax Titanium - 114g + 116g = 230g Wheel Front : WH-M505 - 998g Wheel Rear : WH-M505 - 1 165g Razem: 10 693g To wygląda mniej więcej tak jak opisałem. A w najbliższym czasie planuję wymienić: -Pedały (też liczę na pomoc może EXUSTAR E-PM25) --Koła -Kasetę na XT -Siodło -No i może hamulce na jakieś inne. Proszę ocieniajcie krytykujcie i podpowiadajcie co dalej z tym robić i jak postępować by było lepiej i lżej. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 Pedals : PD-M520 - 294g Raczej 380 g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 14 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 Waga pedałów dotyczy kompletu czy jednej sztuki? Normalnie ważą ok. 420 gram. Twoje jakoś tak mniej troszku. Zamiast kasety XT możesz dać SLX, który jest nieznacznie cieższy a znacznie tańszy. Całość calkiem OK, ale te hamulce Promaxa.... Ups, Mati mnie wyprzedził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 (edytowane) Z wymianą kasety jak i łańcucha poczekałbym dotąd, aż się zajedzie. Rurki, amor,itd masz ok. Według mnie masz 3 wyjścia. Zbierasz kase i : 1. Zmieniasz rame 2. -||- koła 3. -||- hamulce, ofc tarcze ( bo koła posiadają mocowanie CL) Z naciskiem na 1 i 2 Edytowane 14 Grudnia 2009 przez mati199 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 14 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 Z wymianą kasety jak i łańcucha poczekałbym dotąd, aż się zajedzie. Rurki, amor,itd masz ok. Według mnie masz 3 wyjścia. Zbierasz kase i : 1. Zmieniasz rame 2. -||- koła 3. -||- hamulce, ofc tarcze ( bo koła posiadają mocowanie CL) Z naciskiem na 1 i 2 W trzecim przypadku raczej rower przytyje niż straci na wadze. Koła jak najbardziej- 505 to nie jest szyt marzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
accentinferno Napisano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 A wrzucisz fotke??? Miom zdaniem do wymiany rama,koła i zastanów się czy potrzebujesz kasety o stopniowaniu 1-32 która wazy ponad 350 gram czy wystarczy ci 11-28 i slx w tej wersji waży 230gram:) Ja tak zrobiłem że zamieniłem 32 na 28 i spokojnie wystarcza nawet na większych podjazdach. Więc jeżeli ci noga podaje to myśle że jest to dobry wybór zresztą ze oszczedzisz też te kilka gram na krótszym łańcuchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 Ja śmigam na 11-28, nie narzekam, wprawdzie gór nie widziała ale znajomy przeleciał bez problemów masyw śnieżnika na ultegrze 12-27... Do wymiany pierwszorzędnej koła - spokojnie pół kilo zjedziesz tanim kosztem (XT/Sapim Laser/EQ 21 to ~1600g za 650zł), siodło, za 150zł masz całkiem wygodnego Boplighta ważącego 200g, przednia przerzutka na Srama 9.0/XTR TS -40g, pedały może Looki Quartze, no i koniec opony ale to już temat rzeka. Podsumowując kilogram możesz spokojnie urwać, potem dopiero zaczną się schody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 (edytowane) Ja śmigam na 11-28, nie narzekam, wprawdzie gór nie widziała ale znajomy przeleciał bez problemów masyw śnieżnika na ultegrze 12-27... Przelecieć to się praktycznie wszystkie góry da na 11-28, tylko że jest to podjeżdżanie bardzo siłowe. Znam kilka osób startujących w maratonach, które zmieniły kasetę z 11-32 na 34 właśnie ze względu na to siłowe kręcenie i negatywne konsekwencję tego. Mi osobiście tkże dużo lepiej pod większe górki lepiej kręci się na 34 niż 32. Pzdr. Edytowane 14 Grudnia 2009 przez Kubus18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
accentinferno Napisano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 KUbuś kaseta 34 to naprawde chyba sie przyda na himalaje skoro ja na 32 zaliczalem wszystkie napotkane podjazdy w łodzkim i do tego hardkorowe zabawy na jurze krakowsko-częstochowskiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 (edytowane) Na Jurze "hardkorowe" podjazdy? 2 km od mojego domu zaczyna się Jura i żaden podjazd nie może się równać do tych kilkusetmetrowych podjazdów prawie pionowo w górach. Z resztą tutaj możesz sobie poczytać co nt. mają doświadczeni zawodnicy: Link Pozdrawiam Edytowane 14 Grudnia 2009 przez Kubus18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 KUbuś kaseta 34 to naprawde chyba sie przyda na himalaje skoro ja na 32 zaliczalem wszystkie napotkane podjazdy w łodzkim i do tego hardkorowe zabawy na jurze krakowsko-częstochowskiej Ooo tak, bo łódzkie to prawdziwy górski sprawdzian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
accentinferno Napisano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 chłopaki nie pisze oczywiście o kilkusetmetrowych podjazdach z nachyleniem ale i w łodzkim i na jurze nie brakuje kilkunasto,kilkudziesięcio metrowych podjazdów o naprawde dużym nachyleniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 mam nadzieje, ze jest to projekt przejsciowy, czekajacy na nowa rame i kola...poki co mamy idealny przyklad, jak nie nalezy skladac roweru chodzi mi o tragiczna rame i kola z topowymi komponentami, ktore tak naprawdę nie maja wiekszego znaczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek123 Napisano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 Jezdziles na ramie i tych kolach, uwazajac, ze sa tragiczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alvi88 Napisano 14 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 (edytowane) Pedals : PD-M520 - 294gRaczej 380 g PD mają odkręconą jedną stronę ponieważ gniazda śrubek regulacyjnych się wyrobiły dlatego taka waga. Z wymianą kasety jak i łańcucha poczekałbym dotąd, aż się zajedzie. Rurki, amor,itd masz ok. Według mnie masz 3 wyjścia. Zbierasz kase i : 1. Zmieniasz rame 2. -||- koła 3. -||- hamulce, ofc tarcze ( bo koła posiadają mocowanie CL) Z naciskiem na 1 i 2 1. Ramkę kupiłem w tym roku więc jeszcze z rok pojeżdżę szkoda mi teraz wymieniać a jak na razie mi styknie biarąc pod uwagę fakt że kupiłem ją za 200zł nową to mi się opłacało wcześniej miałem Ballistika 2. Koła już mam a dokłądny opis jest w moim 2 temacie założonym natym forum poczytajcie i oceńcie: kółka DT HUGI 3. Na tarcze się nie przerzucę z tego faktu że mam już fajne koła pod v-ki i na razie kupię sobie SD7 a poza tym z tarczy interesowały by mnie modele z wyższej półki np. XTR lub Formula ale to już inne pieniądze A wrzucisz fotke??? Miom zdaniem do wymiany rama,koła i zastanów się czy potrzebujesz kasety o stopniowaniu 1-32 która wazy ponad 350 gram czy wystarczy ci 11-28 i slx w tej wersji waży 230gram:) Ja tak zrobiłem że zamieniłem 32 na 28 i spokojnie wystarcza nawet na większych podjazdach. Więc jeżeli ci noga podaje to myśle że jest to dobry wybór zresztą ze oszczedzisz też te kilka gram na krótszym łańcuchu Nie mam zamiaru przerzucać się na mniejszy zakres przełożeń ze względu na to że planuję na przyszły sezon więcej wyjazdów w góry gdzie będą lżejsze potrzebne a poza tym przeglądając opinie kaset SLX'a to można wywnioskować i że jednak mają mniejszą wytrzymałość od np. XT'ka mam nadzieje, ze jest to projekt przejsciowy, czekajacy na nowa rame i kola...poki co mamy idealny przyklad, jak nie nalezy skladac roweru chodzi mi o tragiczna rame i kola z topowymi komponentami, ktore tak naprawdę nie maja wiekszego znaczenia Nie wiem co masz na myśli tą tragiczną ramę wg mnie wydaje mi się że nie trzeba od razu wydawać 1,5kzł na topową ramkę typu xtc czy jakąś meridę lub scotta za te pieniądze niektórzy składają całe rowery gdybym miał więcej $$$ to na pewno nie myślałbym o tak taniej alternatywie jak ta rama a ja jestem z niej zadowolony po całym sezonie nie mogę o niej złego słowa powiedzieć no i przede wszystkim wiele się nakombinowałem aby coś uciułać żeby poskładać taki rower. Edytowane 14 Grudnia 2009 przez alvi88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 a poza tym przeglądając opinie kaset SLX'a to można wywnioskować i że jednak mają mniejszą wytrzymałość od np. XT'ka Hmm mój SLX zrobił już ponad 6000 i trzyma się bardzo dobrze(w przeciwieństwie do aluminiowego blatu Race Face...). Tyle że z opinii znajomych wynika iż jest różnica w kulturze zrzucania pomiędzy SLX a Xt, na korzyść XT oczywiście. Następną kasetą będzie właśnie XT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 Nie powiedziałbym, że kultura zrzucania jest gorsza w przypadku SLX. Sam mam SLX 11-28, a kumpel XT 11-32 różnicy w zrzucaniu nie widzę Po za tym, SLX jest miękką kasetą. Jeżeli ktoś ładuje do niej twardy łańcuch typu Campa C9, to nie ma co się dziwić, że kaseta nie jest wytrzymałą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 14 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 Hmm mój SLX zrobił już ponad 6000 i trzyma się bardzo dobrze(w przeciwieństwie do aluminiowego blatu Race Face...). Tyle że z opinii znajomych wynika iż jest różnica w kulturze zrzucania pomiędzy SLX a Xt, na korzyść XT oczywiście. Następną kasetą będzie właśnie XT. Ciekawe rzeczy piszesz. Przesiadłem się z Xt na SLX( ze względów ekonomicznych po zużyciu XT) i jakoś nie widzę różnicy. A skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać. W kwestii kół i SD7 w pełni popieram. I jakoś nie widzę tragizmu w tej ramie. Poza tym XTC pod kiepskim rowerzystą jest gorsza niż Accent pod dobrym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 (edytowane) chlopaki - na kolach jezdzilem, sa tragiczne, nie krytykuje ramy dlatego, ze jest tania, z napisem accent, czy cos w ten desen, bo kazdy jezdzi na tym, na co go stac, ale delikatnie mowiac, nie popieram pakowania r7, xtrow itp w tak relatywnie kiepska rame i kola Edytowane 14 Grudnia 2009 przez nabial Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 "krzysiek.s. napisał/a: pomijając dywagacje na temat wagi wg mnie kasetę slx dyskwalifikuje inna rzecz. Kaseta slx znacząco gorzej pracuje niż kaseta xt (koronki i łańcuch takie same w obu przypadkach)" Posiadam SLX z łańcuchem hg-73 i ma już za sobą 6 tys. Kolega praktycznie identyczny zestaw zajechał po 2000 km Tyle że staram się nie przekaszać łańcucha, dbać o jego czystośc etc. czego o koledze powiedzieć nie można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alvi88 Napisano 15 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2009 chlopaki - na kolach jezdzilem, sa tragiczne, nie krytykuje ramy dlatego, ze jest tania, z napisem accent, czy cos w ten desen, bo kazdy jezdzi na tym, na co go stac, ale delikatnie mowiac, nie popieram pakowania r7, xtrow itp w tak relatywnie kiepska rame i kola Hm nie wiem od czego zacząć ale prawda jest taka że w miarę przypływu $$$ modernizuję sprzęt a jak się nadarza okazja to chyba nie da się odmówić jak coś się trafi tanio np. ten xtr czy r7 koła teraz tez kupiłem na DT hugi240 za grosze więc będzie jakaś zmiana właściwości jezdnych na plus a wagowych na minus a na ramę też przyjdzie czas tylko nie od razu bo może się trafić jakaś super oferta zresztą teraz po sezonie dużo osób z $ modyfikuje swoje ścigacze a niektórzy z mniej zasobnym portfelem też korzystają bo mogą mieć więcej technologii za mniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.