Skocz do zawartości

[rower] Level A4 2009 czy A6 2008?


Nehre

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Specyfikacje:

 

A4, cena 1500zł + serwis gwarancyjny gratis.

 

Widelec Rock Shock Dart 2 Lock Out z kierownicy 100mm

Biegi 27

Przerzutka przód Shimano Alivio

Przerzutka tył Shimano Deore SGS

Hamulec przód Tektro Auriga Comp, 160 mm

Hamulec tył Tektro Auriga Comp, 160 mm

Manetki Shimano Deore

Korba Trvativ X-FLOW

Suport Cartridge VP-BC73

Łańcuch Shimano CN-HG53

Kaseta Sram PG-950 9-speed

Piasty Joy Industrial

Opony Schwalbe Black Jack 26 x 2.1

Obręcze Mach 1 EXE

Damper -

Kierownica Aluminium

Wspornik kierownicy Trvativ XR

Wspornik siodła HL Corp aluminium

Stery Super Express H-142

Siodło Selle San Marco BLAZE

Pedały NATTY CS-90KA

 

 

A6, cena 2000zł kupowany na allegro.

 

Widelec ROCK SHOX TORA SL

Biegi 27

Przerzutka przód Shimano Deore LX

Przerzutka tył Shimano LX

Hamulec przód Avid Single Digit 7

Hamulec tył Avid Single Digit 7

Manetki Shimano Deore LX Dual Control

Korba Truvativ Firex 3.3

Suport Truvativ

Łańcuch KMC Z 9900

Kaseta SRAM PG-950

Piasty Novatec

Opony Schwalbe Racing Ralph 26x2.1

Obręcze AlexRims G2000

Damper -

Kierownica Truvativ Team

Wspornik kierownicy Truvativ Team

Wspornik siodła Zoom Alu

Stery VP-AC41

Siodło Active

Pedały VP 519

 

 

Opłaca sie dopłacić te 500zł? Roweru będę używał dopiero od wiosny, wypady jak czas pozwoli dwa razy w tygodniu, głownie las. Większość osprzętu się różni ale moje wiadomości nie pozwalają ocenić jak bardzo i na czyją korzyść..tak czy siak, chyba w obu przypadkach rowery powinny spełnić moje wymagania i pozwolić na bezawaryjną jazdę przez jakiś czas?

Dzięki za pomoc, pozdrawiam!

Napisano

A4: kiepski system zmiany biegów, miękka korba (mało sztywna, zębatki potrafią się odkształcić), kiepskie koła, kiepskie opony oraz okropnie twardy amortyzator.

 

Z modelu A6 będziesz bardziej zadowolony, jednak do amortyzatora będziesz musiał dokupić pompkę (wydatek ok. 100pln) albo prosić o napompowanie w serwisie.

Napisano

Przepraszam za błąd w temacie, to się więcej nie powtórzy.

 

A co do rowerów, to wiadomo, że A6 jest lepszy; ) tylko czy ta lepszość będzie dla mnie tak odczuwalna i czy warta jest wydania 500zł więcej..

 

Miałem okazję jeździć na tych rowerach, jak dla mnie DART 2 jest miękki, prawie jak niedopompowana tora na której tez jeździłem (chwilkę). Manetki w A6 są jak dla mnie troche denerwujące, czyt. system dual control, który to w rowerze jedno letnim złapał duże luzy.

 

Pan Fludi poleca model A6 2009, co jak dla mnie jest już kompletnym nieporozumieniem patrząc na stosunek osprzętu do ceny - cena ok. 2100 z V-brakeami. (oczywiscie ciągłe porównanie do A4).

Napisano

A6 2009 ma dużo lepszą ramę o tego z 2008 - potrójnie cieniowana, hydroformowana...a cena jest niższa niż piszesz, bo za 2169 można mieć właśnie disc http://www.mudserwis.com/kross-level-a6-disc-2009-p-56.html

 

Sądzisz, że dla ramy warto zrezygnować z amortyzacji TORY na rzecz DART'a 3, który to prawie nie różni się od DART'a 2? bo jeśli tak to A4 ma taką samą ramę, a wyrażna róznica jest tylko w przerzutkach i korbie, prawda?

Napisano

W nowej A6, przede wszystkim masz o wiele lepszy napęd i komponenty typu mostek, kierownica, hamulce, no i nie ma choćby tych nie podobających Ci się manetek. A jak chcesz jeździć na maratony to tak czy inaczej, będziesz musiał wywalić tego klocka z przodu niezależnie od tego czy to będzie Dart 3, czy o wiele lepsza od niego Tora.

Nowa A6 jest dobrą bazą do dalszej modyfikacji roweru i jego odchudzania, chociaż sama rama najlżejsza też nie jest, zresztą jak i stara...

Napisano

Dzięki za odpowiedzi!

 

Z waszych rozważań rozumiem, że powinienem przestac zastanawiać się nad modelem A6 2008 a zacząć nad wersją z 2009r. A ta z kolei od A4 różni się tylko korbą (suportem) i przerzutkami? Warto za to dawać ok 500 - 600zł? Skłaniam się ku zostawieniu tej kasy na SPD'ki i co tam jeszcze wyjdzie w praniu..

Napisano

Mam takie samo zdanie jak Fludi w tym temacie.

 

ja rowniez mam takie samo zdanie

 

/posiadacz a6 2009 na v-brakach !

Napisano

Level A6 2009 ma bardzo dobrą ramę jak na cenę za jaką można go kupić. Rama jest o 35% sztywniejsza od modelu 2008 do tego

hydroformowana potrójnie cieniowana ze szlifowanymi spawami. Nie jest to rama produkowana przez Krossa. Tą jaki większość innych ram Kross

kupuje w firmie Kinesis. Polecam A6 2009 w wersji z ham tarczowymi zamiast A4 2009. A gdzie znaleźć? w internecie :D

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Kupuje rower górski. Też zastanawiam się pomiędzy level a4 i a6 2009. Chciałbym zadać pytanie. Czy rama w a4 i a6 2009 różni się geometrią albo jakością? Ponieważ i tak będę wymieniał na dużo lepsze komponenty, a nie chce mi się dokładać 500zł. Wolę to wydać na akcesoria na wyprawy.

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...