Tombstone Napisano 13 Grudnia 2009 Napisano 13 Grudnia 2009 Witam.Nie znalazłem nic o tym rowerze: http://www.allegro.p...e_xt_z_usa.html Czy warto kupić jeżdząc enduro(lekkie- jeśli można takiego określenia użyć) powyższy rower? Czy lepszy Specialized FSR XC Pro 2007? Z góry za wszystkie odpowiedzi.
Schwefel Napisano 13 Grudnia 2009 Napisano 13 Grudnia 2009 Brak [] w nazwie tematu. Tym razem poprawiłem ale następnym razem będą punkty karne.
Mod Team sznib Napisano 14 Grudnia 2009 Mod Team Napisano 14 Grudnia 2009 Tak patrzę na kształt tego roweru i widzę znajome kształty... To przecież prawie to samo co Poison Curare! Jedynie dolna rura przedniego trójkąta inna i łożysko z tyłu wyżej, nad hakami. Co do roweru jako całości... osprzęt nie jest zły, dobry amortyzator, za cene wywoławczą myślę że się opłaca. Tutaj znalazłem recki tego roweru: http://www.totalbike.com/reviews/B000I6NJ22/MountainBikes/
tobo Napisano 14 Grudnia 2009 Napisano 14 Grudnia 2009 owszem jest to prawie jak poison - wiele takich ram pod roznymi nazwami roznych konfekcjonerow. glowna roznica w pracy zawieszenia to lozysko przesunięte z dolnych rurek (przed osią tylnego koła) wahacza na górne. dlaczego? ponieważ jest to rozwiązanie chronione w stanach zjednoczonych patentem posiadanym przez firmę specialized a rower ma naklejki cadillac - czyli jest na rynek amerykanski. w praktyce oznacza to że jest to wielokrotnie omawiana na forum konstrukcja jednozawiasowa wsparta dodatkowymy przegubami, lub inaczej czterozawiasowiec bez ogniwa Horsta. specialized posiada taki sam system zawieszenia - cztery zawiasy - jednak jest ono (teoretycznie) bardziej dopracowane co do kinematyki.
Tombstone Napisano 14 Grudnia 2009 Autor Napisano 14 Grudnia 2009 Przepraszam za naruszenie regulaminu ,dzięki tobo za info i proszę o dalsze rady czy kupić i opinie o powyższym rowerze
skjaatel Napisano 14 Grudnia 2009 Napisano 14 Grudnia 2009 Niemal identyczny jak Poison. Poza wahaczem, dolną rurą, mocowaniem dampera, innym mostem i całkiem inną główką ramy (Curare ma stery zewnętrzne). Prawie taki sam
Grondag Napisano 14 Grudnia 2009 Napisano 14 Grudnia 2009 różnice które zobaczysz po pewnym czasie- nie mówie ze nie wazne ale i tak bardzo podobna ta ramka do poisona
tobo Napisano 14 Grudnia 2009 Napisano 14 Grudnia 2009 Niemal identyczny jak Poison. Poza wahaczem, dolną rurą, mocowaniem dampera, innym mostem i całkiem inną główką ramy (Curare ma stery zewnętrzne). Prawie taki sam mam nadzieję że dobrze się bawiłeś a teraz przejdźmy do konkretów. nie wiem ile żyjesz i jak długo się rowerumi się interesujesz ale skoro piszesz co piszesz to raczej w temacie nie za bardzo jesteś. akurat tak się składa w powyższym przypadku że rama poison currare to tajwanska robota dostępna w wielu malowaniach i ozdóbkach rózniastych firm. to co oferuje cadillac to poison currare sprzed 3 lat lub starszy, z zastrzeżeniem róznicy w umiejscownieniu przegubu nad osią tylnego koła. przez rok ujezdzałem bliżniaka currare - checker piga flasha. krzywki posredniczące z możliwoscia ustawienia wartosci skoku, wahacz z profili o przekroju kwadratowym, wspawka wzmacniająca między rurą górną oraz podsiodłową. cadillac ma tez elementy z arsena - na przykład azurowe dolne mocowanie dampera. mutacji wiele cel jeden - zbudowanie solidniej i taniej ramy do w miarę uniwersalnego uzytkownania, ale bez zapędów do ekstremy, jeśli się jej nie chce złamać kręgosłupa
Rulez Napisano 14 Grudnia 2009 Napisano 14 Grudnia 2009 Otwierasz sobie katalog i wybierasz : rura górna : http://www.kinesis.com.tw/formed_toptubes.php rura dolna : http://www.kinesis.com.tw/formed_downtubes.php rura podsiodłowa : http://www.kinesis.com.tw/formed_seattubes.php górne widełki: http://www.kinesis.com.tw/seat_stays.php Dolne widełki: http://www.kinesis.com.tw/chain_stays.php haki: http://www.kinesis.com.tw/drop-outs.php główka ramy: http://www.kinesis.com.tw/head_tubes.php mufa suportu: http://www.kinesis.com.tw/bb.php Zawiasy, przelotki, łączniki pośredniczące i cała reszta : http://www.kinesis.com.tw/others.php Następnie to co wybrałeś karzesz zespawać pod odpowiednimi kątami i określoną długością oraz karzesz namalować napis "Cadilac" , "Poison" , "Kross" , i masz rower z - USA, Niemiec lub Polski Proste ???
DAMIAN24 Napisano 14 Grudnia 2009 Napisano 14 Grudnia 2009 Rulez a ty nie myślałeś czasem, żeby założyć własną firmę rowerową i produkować rowery pod marką "RULEZ" , pewnie by wzięcie miały i by były o nich długie tematy na forum a wracając do tematu to ten Cadillac wygląda na całkiem fajny rower jak za te pieniądze i można się wyróżnić z tłumu bo i rama i koła nie są zbyt typowe
wojtekkrakow Napisano 14 Grudnia 2009 Napisano 14 Grudnia 2009 Co sądzicie o cenie tego roweru? To okazja? Bo jest podobny wątek, gdzie gość pyta czy można kupić fajnego fulla do do 3,5k , a wszyscy jak w chórku, że nie. A tu się trafia nie najgorszy za równe 3k. Stąd ciekawość co do ceny..
DAMIAN24 Napisano 14 Grudnia 2009 Napisano 14 Grudnia 2009 ja myślę, że to bardzo fajny full do zadań rekreacyjnych i cena jest jak najbardziej atrakcyjna , jeżeli jestem w błędzie to mnie poprawcie
Rulez Napisano 14 Grudnia 2009 Napisano 14 Grudnia 2009 Rekreacynych - jak najbardziej, ale do AM trochę mniej fajny, choć przecież od czegoś trzeba zacząć...a ten na początek może być. Tombstone Czy lepszy Specialized FSR XC Pro 2007 Ten to całkiem odpada do "lekkiego enduro"
Tombstone Napisano 14 Grudnia 2009 Autor Napisano 14 Grudnia 2009 Poison i poison-mnie to nic nie mówi Zapytam tak:czy tym rowerem da się pojeździć po górach(Beskidy) wiadomo szlaki kamieniste,trochę zjazdów no i moje 85 kg-czy on to wytrzyma?Gdzieś wyczytałem,że rama jest made in Indonesia-ale to chyba nie dyswalifikuje.Zapytam nieśmiało co to AM?No i te zmiany związane z patentem specializeda w mocowaniu dampera itp. czy może się przyczynić do "nieznośnego" bujania?
Rulez Napisano 14 Grudnia 2009 Napisano 14 Grudnia 2009 Piszesz o lekkim enduro a nie wiesz co to all mountain ?, poczytaj (trochę namieszali, ale jakieś pojęcie będziesz miał) : http://pl.wikipedia.org/wiki/Kolarstwo_g%C3%B3rskie Tym rowerem (Cadilac) da się pojeźdić po Beskidach.
Tombstone Napisano 14 Grudnia 2009 Autor Napisano 14 Grudnia 2009 No wg podanych definicji to bliskie(zwłaszcza dodając do enduro-lekkie) kategorie i rozgraniczyć(przynajmniej dla mnie) nie jest taką sprawą oczywistą.A po prostu nie spotkałem się z określeniem AM i tyle-dzięki za wyjasnienie
tobo Napisano 14 Grudnia 2009 Napisano 14 Grudnia 2009 to uniwersalny, bardzo dobry rower za te pieniadze. te wspomniane przez ciebie zmiany specializeda nie dotycza mocowania dampera tylko rozwiązania całego wahacza. taki typ zawieszenia jest stosunkowo najbardziej neutralny co do pracy i ma porownawczo do innych malo wad. zastosowany w tymze rowerze tłumik nie uchroni cię jednak przed bujamniem, gdyz nie ma zadnej platformy ani blokady. made in indonesia oznacza zapewne miejsce poskladania roweru do kupy. rama za to byc moze powstała na tajwanie
Tombstone Napisano 14 Grudnia 2009 Autor Napisano 14 Grudnia 2009 dzięki tobo za pisanie w zrozumiałym języku,czyli nie powinienem się obawiać,że wahacz się rozpadnie po dwóch dniach w górach.W takim razie bez napału,jak dojdzie do skutku transakcja to opiszę w stosownym dziale wrażenia z jazdy-póki co nie po górach.Jeszcze taz
DAMIAN24 Napisano 14 Grudnia 2009 Napisano 14 Grudnia 2009 ja tylko jeszcze dopisze, że rower wytrzyma praktycznie wszystko o ile nie będziesz na nim skakać , i czekam(jeżeli go kupisz) na wrażenia z jazdy>>bo jak dla mnie to całkiem fajny rower na zimówkę
Rulez Napisano 14 Grudnia 2009 Napisano 14 Grudnia 2009 Trochę słabe te hamulce jak na twoją wage i góry Czy rozmiar (którego zreszta nie widzę) na pewno będzie pasował ? Co do Speca, nie wiem kto klepał dla nich ramy wcześniej, ale teraz robi je Merida, na Tajwanie zresztą ...
DAMIAN24 Napisano 14 Grudnia 2009 Napisano 14 Grudnia 2009 Rulez po tym co pokazała Kubusiowa na zlocie FR to chyba żadnych hamulców nie będę uważał, że są za słabe na góry(no chyba, że ktoś śmiga FR albo DH)
Tombstone Napisano 14 Grudnia 2009 Autor Napisano 14 Grudnia 2009 DAMIAN24 skakał na pewno nie bedę,teraz znowu patrzyłem na zblizenia wahacza i to tak cieniutko(delikatnie) wygląda,że znowu zacząłem się zastanawiać czy warto sobie nim głowę zawracać. Rulez to druga sprawa nie mogę znaleźć nic nt hamulców oprócz tego,żę shimano mechanic i tak sądzę,że to tarcze 160ki czyli takie jak w moim poprzednim czyli od tej strony na moje jeżdżenie to by wystarczyło
Rulez Napisano 14 Grudnia 2009 Napisano 14 Grudnia 2009 skakał na pewno nie bedę,teraz znowu patrzyłem na zblizenia wahacza i to tak cieniutko(delikatnie) wygląda,że znowu zacząłem się zastanawiać czy warto sobie nim głowę zawracać. O ten element to akurat bym się nie martwił, pospawane z solidnych profili połączonych z elementami CNC, czyli nie gorzej niż wspominany Poison
Tombstone Napisano 14 Grudnia 2009 Autor Napisano 14 Grudnia 2009 Oby tak było Rulez,może między świętami a sylwestrem kopnę się do tego Tarnobrzega(mam prawie 300kilosów w jedną stronę) i pooglądam jak to wygląda w realu....no i może go przyholuję
Rulez Napisano 14 Grudnia 2009 Napisano 14 Grudnia 2009 Najlepiej by było obejrzeć na "żywo" oraz się przymierzyć.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.