Skocz do zawartości

[kierownica] prosta czy gięta ?


fotobiker

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem ostatnio zmienić w moim Rockriderze szeroką(640mm),giętą kierownicę na coś prostego i oczywiście węższego,od razu do kompletu kupiłbym mostek 10mm krótszy.Czytałem że z prostą kierownicą lepiej sie podjeżdża,nowy set(najprawdopodobniej Boplight)będzie z pewnością dużo lżejszy i sztywniejszy.Wiem że z prosta gorzej sie zjeżdża jednak nie jest to dla mnie problem.Dodam,że jeżdżę głównie pola,lasy,ale dość dużo również asfalty,planuję wystartować w kilku maratonach i wyścigach xc.Jakie jest wasze zdanie na ten temat,kupić prostą kierę,czy zostawić gięta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

w trzech moich roweruch mam prostą a w giancie mam giętą i powiem Ci szczerze, że najgorzej mi się nim jeździ. Naukowo nijak tego nie poprę :-) - raczej kwestia przyzwyczajenia. Jedynie będziesz musiał dokupić sobie rogi bo... zresztą sam wiesz po co :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownica, jej szerokość i rodzaj to indywidualna sprawa, zależy jaki masz kąt mostka, jak długa rura sterowa, jak długie łapy, jak szeroki jesteś w barach.

 

Nie ma bezwzględnie lepszego wyboru, jak uważacie że to bzdury to zerknijcie na to :

 

http://www.singletra...untain-bike.jpg

 

i na to:

 

 

Prosta kiera to dobry wybór jak chcesz obniżyć pozycję kokpitu np nie usuwając podkładek spod mostka czy nie skracając rury sterowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rogi pozwolą na zmianę chwytu, ale nie sprawią, że będzie Ci się wygodniej jeździło. Najlepiej jakbyś się mógł przejechać na obu typach na dosyć długim dystansie (tak powyżej 30 km) - wtedy będziesz wiedział jak jest dla Ciebie lepiej, czy np. przy prostej kierze nie szukasz co chwila możliwości innego ułożenia dłoni. Rogi możesz dać przy obu.

 

Szerokość kiery zależy od twoich warunków fizycznych (głównie od szerokości ramion), ale przy giętej bardzo dużo daje zmiana ułożenia kiery w mostku, co pozwala dopasować nachylenie chwytów względem nadgarstków (dużo kombinacji w połączeniu ze zmianą na + czy - mostka i ilości podkładek pod nim).

 

Nie ma bezwzględnie lepszego wyboru

Racja,wojtekkrakow, powinienem był napisać "Jeśli głównie będziesz się ścigał, raczej wybierz prostą".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. przy giętej chwyt jest lepszy i w tym sensie kontrola też jest lepsza, jasne, ale mi chodziło o panowanie nad rowerem przy zakrętach, przy małej ilości miejsca po bokach, z racji mniejszej szerokości prostej kiery. Hmm , "łatwość manewrowania"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm , "łatwość manewrowania"?

Zwrotność roweru masz na myśli?

 

Fotobiker, a może zastanów się nad takim wyjściem, że na co dzień do rekreacyjnych wycieczek będziesz sobie używał giętej kierownicy, a na maratony zakupisz sobie prostą i przed maratonem po prostu sobie ją przełożysz. Tylko minusem takiego rozwiązania może być zsuwanie gripów, żeby zdjąć klamki i manetki jeśli nie masz ich na zdejmowalnej obejmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwrotność owszem, ale krótsza kiera to też większa nerwowość sprzętu. Ja osobiście jestem zwolennikiem giętych. A jeśli ktoś chce kierownicę prostą, z dobrym chwytem (bez jej dużego cofnięcia i podniesienia jak w giętej) to Ritchey ma coś takiego w ofercie http://www.ritcheylogic.com/dyn_prodfamily.php?k=283767 stworzona na potrzeby Floriana Vogela i pewnie nie tylko z resztą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotobiker, a może zastanów się nad takim wyjściem, że na co dzień do rekreacyjnych wycieczek będziesz sobie używał giętej kierownicy, a na maratony zakupisz sobie prostą i przed maratonem po prostu sobie ją przełożysz. Tylko minusem takiego rozwiązania może być zsuwanie gripów, żeby zdjąć klamki i manetki jeśli nie masz ich na zdejmowalnej obejmie.

 

Tsaaa, komu by się chciało ciągle kierownice zmieniać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rogi pozwolą na zmianę chwytu, ale nie sprawią, że będzie Ci się wygodniej jeździło.

 

Właśnie rogi mogą poprawić komfort jazdy.. można nieco wydłużyć swoją pozycję, a ręce tylko o nie oprzeć, a nie zaciskać(mogą odpoczywać palce i nadgarstki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba w końcu kupie prostą,ostatnio kilku kolegów również mi taką polecało

Niedawno na xc w Lublinie podczas niektórych podjazdów podnosiło mi sie przednie koło i dość trudno było je docisnąć,osoby z prostymi i węższymi kierami nie miały tego problemu: http://img222.imageshack.us/img222/2823/dsc1619a.jpg (ja w koszulce MR)

Rogi mam założone już do tej kierownicy i musze powiedziec,że gdy z nich korzystam to już trochę za szeroko rozstawione mam ręce i mi niewygodnie

Gieta kierownica na pewno daje większą kontrolę na różnych wąskich zjazdach itp. ale w tym sezonie będę jeździł głownie maratony,które sa raczej poprowadzone szerokimi ścieżkami,trudnych technicznych zjazdów tez często nie pokonuję więc z tym nie powinno byc problemu

 

Czytałem też ostatnio na jakimś forum,że na asfalcie też dużo lepsza jest prosta kiera,a ja dosc duzo jeżdżę po utwardzonych drogach

 

Co do pozycji to chyba podłożę jeszcze z jedną podkładkę pod mostek bo pozycja na pewno się obniży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...