fotobiker Napisano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 Postanowiłem ostatnio zmienić w moim Rockriderze szeroką(640mm),giętą kierownicę na coś prostego i oczywiście węższego,od razu do kompletu kupiłbym mostek 10mm krótszy.Czytałem że z prostą kierownicą lepiej sie podjeżdża,nowy set(najprawdopodobniej Boplight)będzie z pewnością dużo lżejszy i sztywniejszy.Wiem że z prosta gorzej sie zjeżdża jednak nie jest to dla mnie problem.Dodam,że jeżdżę głównie pola,lasy,ale dość dużo również asfalty,planuję wystartować w kilku maratonach i wyścigach xc.Jakie jest wasze zdanie na ten temat,kupić prostą kierę,czy zostawić gięta ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 Zależy jak Ci będzie wygodniej Dla mnie prosta jest lepsza. No i do tego lżejsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fotobiker Napisano 12 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 No właśnie zastanawiam sie czy z prosta będzie lepiej dlatego się was pytam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 Jeśli głównie będziesz się ścigał, wybierz prostą - lepsza kontrola nad rowerem. Gięta natomiast jest wygodniejsza, zapewnia lepszy chwyt i dlatego ogólnie lepiej nadaje się na długie dystanse, do rekreacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 12 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 w trzech moich roweruch mam prostą a w giancie mam giętą i powiem Ci szczerze, że najgorzej mi się nim jeździ. Naukowo nijak tego nie poprę :-) - raczej kwestia przyzwyczajenia. Jedynie będziesz musiał dokupić sobie rogi bo... zresztą sam wiesz po co :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 Gięta kierownica strasznie przypomina mi babcine rowery i prawie wyprostowaną pozycje. Bierzesz prostą 580 lub delikatnie krótszą i dokładasz do tego rogi lub nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exist Napisano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 Ja w swoim rowerku też mam prostą. Gięta daje komfort, proste są bardziej wyścigowe, że tak powiem. Lepiej się z nimi podjeżdża. Na Twoim miejscu wybrałbym prostą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 Kierownica, jej szerokość i rodzaj to indywidualna sprawa, zależy jaki masz kąt mostka, jak długa rura sterowa, jak długie łapy, jak szeroki jesteś w barach. Nie ma bezwzględnie lepszego wyboru, jak uważacie że to bzdury to zerknijcie na to : http://www.singletra...untain-bike.jpg i na to: Prosta kiera to dobry wybór jak chcesz obniżyć pozycję kokpitu np nie usuwając podkładek spod mostka czy nie skracając rury sterowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 Rogi pozwolą na zmianę chwytu, ale nie sprawią, że będzie Ci się wygodniej jeździło. Najlepiej jakbyś się mógł przejechać na obu typach na dosyć długim dystansie (tak powyżej 30 km) - wtedy będziesz wiedział jak jest dla Ciebie lepiej, czy np. przy prostej kierze nie szukasz co chwila możliwości innego ułożenia dłoni. Rogi możesz dać przy obu. Szerokość kiery zależy od twoich warunków fizycznych (głównie od szerokości ramion), ale przy giętej bardzo dużo daje zmiana ułożenia kiery w mostku, co pozwala dopasować nachylenie chwytów względem nadgarstków (dużo kombinacji w połączeniu ze zmianą na + czy - mostka i ilości podkładek pod nim). Nie ma bezwzględnie lepszego wyboru Racja,wojtekkrakow, powinienem był napisać "Jeśli głównie będziesz się ścigał, raczej wybierz prostą". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 gieta+rogi dla wszystkich tych, ktorzy podjezdzaja...prosta kierownica=lepsza kontrola? chyba nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 Tzn. przy giętej chwyt jest lepszy i w tym sensie kontrola też jest lepsza, jasne, ale mi chodziło o panowanie nad rowerem przy zakrętach, przy małej ilości miejsca po bokach, z racji mniejszej szerokości prostej kiery. Hmm , "łatwość manewrowania"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 Hmm , "łatwość manewrowania"? Zwrotność roweru masz na myśli? Fotobiker, a może zastanów się nad takim wyjściem, że na co dzień do rekreacyjnych wycieczek będziesz sobie używał giętej kierownicy, a na maratony zakupisz sobie prostą i przed maratonem po prostu sobie ją przełożysz. Tylko minusem takiego rozwiązania może być zsuwanie gripów, żeby zdjąć klamki i manetki jeśli nie masz ich na zdejmowalnej obejmie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 Nie, "zwrotność roweru" to zbyt ogólnie. Ale chodzi o skręcanie na małej przestrzeni. Myślę też, że pomaga w tym "proste" ułożenie dłoni i węższy chwyt. Na maratony to akurat chyba lepsza by była gięta.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Napisano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 Zwrotność owszem, ale krótsza kiera to też większa nerwowość sprzętu. Ja osobiście jestem zwolennikiem giętych. A jeśli ktoś chce kierownicę prostą, z dobrym chwytem (bez jej dużego cofnięcia i podniesienia jak w giętej) to Ritchey ma coś takiego w ofercie http://www.ritcheylogic.com/dyn_prodfamily.php?k=283767 stworzona na potrzeby Floriana Vogela i pewnie nie tylko z resztą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 Fotobiker, a może zastanów się nad takim wyjściem, że na co dzień do rekreacyjnych wycieczek będziesz sobie używał giętej kierownicy, a na maratony zakupisz sobie prostą i przed maratonem po prostu sobie ją przełożysz. Tylko minusem takiego rozwiązania może być zsuwanie gripów, żeby zdjąć klamki i manetki jeśli nie masz ich na zdejmowalnej obejmie. Tsaaa, komu by się chciało ciągle kierownice zmieniać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spons92 Napisano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 Rogi pozwolą na zmianę chwytu, ale nie sprawią, że będzie Ci się wygodniej jeździło. Właśnie rogi mogą poprawić komfort jazdy.. można nieco wydłużyć swoją pozycję, a ręce tylko o nie oprzeć, a nie zaciskać(mogą odpoczywać palce i nadgarstki). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fotobiker Napisano 12 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 Chyba w końcu kupie prostą,ostatnio kilku kolegów również mi taką polecało Niedawno na xc w Lublinie podczas niektórych podjazdów podnosiło mi sie przednie koło i dość trudno było je docisnąć,osoby z prostymi i węższymi kierami nie miały tego problemu: http://img222.imageshack.us/img222/2823/dsc1619a.jpg (ja w koszulce MR) Rogi mam założone już do tej kierownicy i musze powiedziec,że gdy z nich korzystam to już trochę za szeroko rozstawione mam ręce i mi niewygodnie Gieta kierownica na pewno daje większą kontrolę na różnych wąskich zjazdach itp. ale w tym sezonie będę jeździł głownie maratony,które sa raczej poprowadzone szerokimi ścieżkami,trudnych technicznych zjazdów tez często nie pokonuję więc z tym nie powinno byc problemu Czytałem też ostatnio na jakimś forum,że na asfalcie też dużo lepsza jest prosta kiera,a ja dosc duzo jeżdżę po utwardzonych drogach Co do pozycji to chyba podłożę jeszcze z jedną podkładkę pod mostek bo pozycja na pewno się obniży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 10 st prostej kiery to juz raczej gieta a nie prosta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 na tej fotce widac, ze sie nie pochylasz na podjezdzie...moze najpierw sprobuj powalczyc technika, po co bawic sie w zakupy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fotobiker Napisano 12 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 trochę niewygodnie pochylić się nad tak szeroką kierą-próbowałem rece są starsznie "wykrzywione" i czuję że w połowie podjazdu musiałbym przejść do innej pozycji ale rzeczywiście nad techniką musze jeszcze popracować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Napisano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 Dokładnie, i co jak co, ale na focie widać że jest ciut za szeroka jak na Twoje gabaryty. Nic dziwnego że z łapami na rogach jest Ci niewygodnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 Tak gdzieś po 15mm z każdej ze stron tnij piłką do metalu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fotobiker Napisano 12 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 jeśli ją zostawię to utnę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 Właściwie to możesz po prostu przesunąć rogi ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sorcerer Napisano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 A ja mam pytanie co jesli prosta waska kiera to za malo? Nie wiem czemu ale ciagle szukam pozycji na pozycji klamek albo blizej centrum... ;/ A kiera to 580mm ale jak wyzej, lubie miec rece rowno wzgledem tulowia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.