cysiek90 Napisano 12 Grudnia 2009 Napisano 12 Grudnia 2009 Hej, szukam niezawodnego amortyzatora z blokadą skoku. Planuje na ten cel przeznaczyć koło 300 zł - wiem, że to nie za wiele, ale niestety więcej aktualnie nie mam, a amortyzator który aktualnie posiadam już się do niczego nie nadaję Od 3 lat jestem szczęśliwym posiadaczem krossa level a2 w którym fabrycznie zamontowano suntoura xcr-lo. Dopóki działał, byłem z niego w miarę zadowolony, ale niestety ciężkie warunki(pełen przekrój - od piachu w lato, przez deszcze aż do śniegu i -20 w zimę, kilka razy zamarzł na sztywno w zimę ) doprowadziły go do tragicznego stanu-bardzo duże luzy(również boczne), bardzo "wyluzowana" sprężyna(zdarza się, że dobije przy zjeżdżaniu z wyższego krawężnika, chociaż naprężenie wstępne jest ustawione na maximum) i... ma dziurę w lewej goleni. Przez dziurę wypływa wszystko to co się w nim znajdzie - woda, olej, brunox.... Teraz zastanawiam się nad trochę wyższym modelem - suntour xcr rl wersja 2009. Miałem okazję pojeździć na nim przez kilka miesięcy i byłem naprawdę zadowolony. Znalazłem go na allegro za 280 zł - xcr rl. Co o nim sądzicie? A może lepiej wybrać coś innego? Głównie zależy mi na tym żeby tanio kupić niezły amortyzator z blokadą(sporo jeżdżę po mieście), który długo wytrzyma. A jeszcze musi mieć pivoty - mam v-brake'i i raczej nie zamierzam kupować tarczówek w najbliższym czasie. Pozdrawiam cysiek
Mod Team durnykot Napisano 12 Grudnia 2009 Mod Team Napisano 12 Grudnia 2009 W załozonym przez Ciebie budżecie nic lepszego niż XCR nie znajdziesz. Oczywiście można dołozyć do RS Darta 2, ale różnica nie jest powalająca. XCR RL to chyba najlepszy obecnie budżetowy amorek.
Fludi Napisano 12 Grudnia 2009 Napisano 12 Grudnia 2009 Ja bym jednak dołożył i kupił tego RS Dart'a 3.
egpaulus Napisano 12 Grudnia 2009 Napisano 12 Grudnia 2009 Ja ostatnio za 330zł kupiłem MX pro 2008 rocznik na gwarancji używany kilka miesięcy więc polecałbym szukać raczej czegoś używanego:D
fotobiker Napisano 12 Grudnia 2009 Napisano 12 Grudnia 2009 jeśli chodzi o trwałość to z xcr'em nie jest tak bardzo dobrze,szybko łapie luzy,po błotnistym maratonie xcr mojego taty stał sie twardy jak kamień,blokada też zaczęła dziwnie działać,jednak rzeczywiście w tej cenie lepiej działającego amora nie znajdziesz
cysiek90 Napisano 12 Grudnia 2009 Autor Napisano 12 Grudnia 2009 Egpaulus - wolałbym uniknąć kupowania używanego sprzętu zwłaszcza na odległość.... Zastanawia mnie trochę czy RS to nie będzie trochę przerost formy(i kosztów ) nad treścią - po lesie niestety mało jeżdżę(brak czasu), amorek przydaje mi się głównie na nierównych drogach gruntowych, więc nie wiem czy kupowanie darta 2/3 na taki teren ma sens... ?
Mod Team durnykot Napisano 13 Grudnia 2009 Mod Team Napisano 13 Grudnia 2009 Egpaulus - wolałbym uniknąć kupowania używanego sprzętu zwłaszcza na odległość.... Zastanawia mnie trochę czy RS to nie będzie trochę przerost formy(i kosztów ) nad treścią - po lesie niestety mało jeżdżę(brak czasu), amorek przydaje mi się głównie na nierównych drogach gruntowych, więc nie wiem czy kupowanie darta 2/3 na taki teren ma sens... ? W Twoim przypadku- nie ma sensu. Mimo wszystko dalej będę stał na stanowisku wiekszej opłacalności XCR RL. Ewentualnie mozna zaszaleć i zakupić XCR z regulowanym skokiem z manetki. http://www.bike-land.pl/amortyzator-przedni-suntour-xcr-ta-2008-p-284.html Tu akurat warto dołożyć.
kello Napisano 13 Grudnia 2009 Napisano 13 Grudnia 2009 Polecam popatrzenie w uzywkach, w tej cenie mozna dostac bombera mx np http://www.allegro.pl/item851270285_marzocchi_mx_comp_k_l_a_s_y_k_tylko_3dni.html Wiadomo, kazdy sie boi uzywanego sprzetu, ale trzeba to robic z glowa. Nie kupisz za 500zl na maxa przechodzonego sida, ale taki bomber za okolo 350zl bylby dobrym wyborem. W jednym z rowerow mam bombera z 03, w rowerze dziewczyny z 99r i to jeszcze powietrzny i nie mam z nimi zadnych problemow w tym takze ze szczelnoscia.
egpaulus Napisano 13 Grudnia 2009 Napisano 13 Grudnia 2009 Dokładnie Bomber to nie jest kupowanie w ciemno szczególnie że dostałem sprzęt roczny i na gwarancji:) Fakt że akurat z rocznikiem 08 i kilkumiesięcznym amorem to mi się udało ale sprzęt przedni! Nawet przechodzony Bomber będzie dużooo lepszy niż te wszystkei Suntoury czy RST... Ja naprawdę przełamałem się do używek nowe rzeczy to u mnie naprawdę rzadki widok. Polecam bo czasem niewiele używane sprzęty chodzą dużo taniej niż nowe:D
Mod Team durnykot Napisano 14 Grudnia 2009 Mod Team Napisano 14 Grudnia 2009 Panowie- Cysiek wyraźnie napisał ,że woli nie kupowac używanego amorka. Poza tym , jaki sens kupowania używanego amorka tylko dlatego ,że to przykładowy Bomber? Uzywany amorek kupiłem raz i więcej tego nie zrobię. Czy którys z Was kupiłby samochód z Allegro bez obejrzenia na żywo?
kello Napisano 14 Grudnia 2009 Napisano 14 Grudnia 2009 Taki, ze taki bomber bedzie lepiej pracowac i przezyje wiecej niz ten santur albo i dwa. I taka jest prawda. Mam w garazu rower, w ktorym mam bombera z 99r. Nie ma zadnych luzow, jest po wymianie wentyli, nie przepuszcza powietrza. Pracuje wysmienicie i plynnie. Pokaz mi santura xcr, ktory po dwoch latach bedzie bez luzow. A tego bombera kupilem za 150zl...
egpaulus Napisano 14 Grudnia 2009 Napisano 14 Grudnia 2009 Spoko kupujcie sobie Suntoura czy inne RST przecież to nie moja sprawa:p Ja napisałem co o tym myślę od tego jest forum, nie chce kupować jego sprawa ja przekonywać na siłę nie zamierzam:)
Mod Team durnykot Napisano 14 Grudnia 2009 Mod Team Napisano 14 Grudnia 2009 Kello- Twój przypadek niestety nie jest regułą- chociaż chciałbym,aby tak było. Jeździłem na "lekko" używanych amorkach z Allegro, z których akurat Axon był najlepszy. Jakieś Tory czy Piloty , o Blacku nie wspomnę ,to były amorki tylko z nazwy. Czasami kupno Bombera tylko dla nazwy mija sie z celem- tym bardziej,że Cesiek ,jak wywnioskowałem, nie ma wysokich wymagan co do amorka. Chcoaiz faktem jest,że mozna czasami dobrze trafić.
sebekfireman Napisano 14 Grudnia 2009 Napisano 14 Grudnia 2009 Nawet przechodzony Bomber będzie dużooo lepszy niż te wszystkei Suntoury czy RST No ja bym się nie zgodził z tym. Miałem na początku Bombera Z2, którego zajeździłem, później kupiłem na Allegro używkę Bombera Z3, którego miałem chyba z 2 lata i ostatecznie postanowiłem go zmienić bo wkurzały już mnie wymiany oleju, uszczelek itp. chciałem coś nowego i bezobsługowego więc wymieniłem Bombera Z3 na nówkę XCRa LO i to był strzał w dziesiątkę - praca wcale nie gorsza i kompletna bezobsługowość - obecnie mój XCR ma już prawie 2 lata (16 tys. km za nim) i nadal pracuje rewelacyjnie, rozkręcać i grzebać w nim nigdy nie musiałem (zasługa tu zapewne osłon gumowych, które założyłem na golenie), luzy ma na razie bardzo małe w osi przód/tył i nie zamieniłbym go na jakiegoś starego, używanego Bombera. Następny amor którego kupię to będzie też XCR LO.
egpaulus Napisano 14 Grudnia 2009 Napisano 14 Grudnia 2009 Ale Wy chyba dalej nie rozumiecie... Może powtórzę! Za 330zł kupiłem kilkumiesięcznego MX pro!? Czy to jest wyeksploatowany amor? Po przeglądzie i wymianie oleju na gwarancji... http://www.allegro.pl/item797047130_marzocchi_mx_pro_lo_80mm.html Mówienie że nawet najlepszy SR czy RST nowy jest lepszy od tego i że takiego Bombera kupuje się dla nazwy to śmiech na sali!
Mod Team Puklus Napisano 14 Grudnia 2009 Mod Team Napisano 14 Grudnia 2009 Ja tez jestem zdnia zeby kupić coś uzywanego z wyzszej połki, nawet jesli wymaga serwisowania. Jezeli jestesmy zaradni to ewentualne koszty wyniosły by za wymienione cześci (uszczelki, olej). I tak samo z każda cześcią. Jezeli sobie umiesz naprostowac, naprawić czy odswierzyc - oszczedzasz jeżeli nie to płacisz Ja wole to pierwsze i zawsze dobrze na tym wychodze Fakt ze nie wszystko sie da
Mod Team durnykot Napisano 14 Grudnia 2009 Mod Team Napisano 14 Grudnia 2009 Ale Wy chyba dalej nie rozumiecie... Może powtórzę! Za 330zł kupiłem kilkumiesięcznego MX pro!? Czy to jest wyeksploatowany amor? Po przeglądzie i wymianie oleju na gwarancji... http://www.allegro.pl/item797047130_marzocchi_mx_pro_lo_80mm.html Mówienie że nawet najlepszy SR czy RST nowy jest lepszy od tego i że takiego Bombera kupuje się dla nazwy to śmiech na sali! Cieszymy sie razem z Tobą. I doskonale Cię rozumiemy. Ale , dla powtórzenia Cysiek napisał ,zreszta do Ciebie,że woli uniknąć kupowania uzywanego sprzętu. BTW- jakie sa Twoje doświadczenia z,jak napisałeś, najlepszymi Suntourami czy RST, skoro tak zdecydowanie twierdzisz,jakoby Twój Bomber jest od nich lepszy? Z ciekawości pytam. Jak myslisz,dlaczego ludzie kupują Torę a nie nowego Epicona? bo jest zdecydowanie lepsza czy ze względu na nazwę?
c1ach Napisano 14 Grudnia 2009 Napisano 14 Grudnia 2009 Ale Wy chyba dalej nie rozumiecie... Może powtórzę! Za 330zł kupiłem kilkumiesięcznego MX pro!? Czy to jest wyeksploatowany amor? Po przeglądzie i wymianie oleju na gwarancji... http://www.allegro.pl/item797047130_marzocchi_mx_pro_lo_80mm.html Ty zrobiłeś złoty interes,a ktoś nieźle na tym stracił Zabytkowe Marzocchi to już trochę legenda na forach rowerowych, gdy tylko pada słowo "niezawodny", od razu ktoś wyskakuje z Marzocchi Jeśli ktoś wymienia olej co sezon (Marzocchi zaleca co 100 godzin jazdy - 5 000 km to +/- 250 godzin) i uszczelki zaraz po tym jak pojawi się oznaka zużycia, to taki amor będzie w dobrym stanie nawet po wielu latach, bo w nim nie ma co się zbytnio psuć. Także tutaj wiele zależy od właściciela. To tak jak z samochodami - zły kierowca zajedzie nawet najbardziej niezawodny silnik... Autorowi tematu potrzebny jest amorek na ciężkie warunki atmosferyczne - drugi XCR wytrzyma niestety tyle samo co poprzedni. W tej cenie nie ma co liczyć na fajerwerki. Jeśli odpowiada Ci kolejna zmiana amora za 2-3 lata, to szykuj kasę na XCR'a
egpaulus Napisano 14 Grudnia 2009 Napisano 14 Grudnia 2009 No trochę sprzętu przeszło przez moje łapki... fakt może nie najnowsze RST czy SR-y, ale SR XCR (trochę się nie łapie jakie są ich modele ale ten był bez blokady jeszcze i nie było to za fajne doświadczenie), Axon (ten akurat całkiem fajny:D), no i jakieś XC 60 i 75 ale akurat te to były straszne muły; Duro - po wyjęciu części elastomeru było to znośne fakt że jestem lekki i była to dla mnie czynność niezbędna:D RST: Capa (no wiadomo, za miękki i rozsypujacy się badziew), Omega (za twarda i mulasta), Mozo Pro (stary model z podkową na śruby, powietrznym tłumieniem czy czymś takim śmiesznym ten był nie do zdarcia no i obciachowy żółty mrauu). Porównując do całej reszty towarzystwa to MX pro pracuje najlepiej ze wszystkich! No może trochę przyciężki w porównaniu do Axona a nawet do Mozo (dokładnie nie pamiętam teraz wagi ale wiem że było to coś koło 1800g?). Może nie były to te najwyższe modele, ale mówimy o 300zl a Epicon czy te wysokie RST to już ceny koło 600zł, więc po co o tym pisać? Za 600zł to by mnie nikt nie przekonał do tego żeby nie poszukać właśnie jakiegoś MX-a czy używanego R7. Mam jeszcze Blacka Air Platinum i tego akurat nie będę chwalił, a kupiłem go nowego i na starcie luz (moim zdaniem za duży jak na roboczy) i po miesiącu wyciek z tłumika więc tak sobie to mi się spisuje:| Tory ani Epicona nie miałem więc porównywał nie będę, z niskich RS-ów to j4 i może fajnie wyposażony sprzęt ale jak dla mnie za twardy, złapał luzy i posypał się tłumik, nie było za fajnie:| ps. nie wiem czy takie głupawe dziecinne wymienianie co kto używał i jak ma sens ja napisałem swoje doświadczania i wrażenia Wy swoje autor sam zdecyduje:) PM edit: nie twierdzę że taki Bomber to idealna rzecz ale jakbym miał wybierać między nim a XCR to nie zawahałbym się ani chwili.
Mod Team Puklus Napisano 14 Grudnia 2009 Mod Team Napisano 14 Grudnia 2009 Oj niema co polemizowac ja kupilem nowego Manitou Splice za 160 bo była okazja i sie ciesze(z drobnym haczykiem ale swiadom tego ze sobie to usune :] ), jak ktoś bedzie czatował na aukcjach przez poł roku predzej czy pozniej coś trafi ale na okazje trzeba czekac, niestety. Jeszcze trzeba wziaść pod uwage im lepszy sprzet kupisz - tym droższe jego uzyanie. Serwis XCRa sprowadzi sie do rozczłonkowania, czyszczenia, smarowania i złozenia. Koszt żaden o ile ma sie troszke w miare dobrego smaru w domu. Uszczelek nie ma co wymienieac bo wytrzymaja dłuzej niż ślizgi na ktorych sie zrobi luz. Z koleji serwis wymienianego Marcoka to juz wyzsza szkoła jazdy. Trzeba mieć olej, dbać o stan uszczelek i wymieniać. Równiez stan tłumikow obadac ewentualnie wymienić co trzeba. I to w miare czesto jak sie chce mieć sprawną płynna prace wiec sa zmartwienia i wydatki. Ja osobiście lubie cuś wydrzeć z mojego pędzidła i poczyścić troszke, posmarować to i owo i wymienic jak trzeba ale nie kazdy może bądź chce
cysiek90 Napisano 14 Grudnia 2009 Autor Napisano 14 Grudnia 2009 Ech... sam już nie wiem co wybrać... chyba powoli zaczynacie mnie przekonywać do używanego sprzętu.... Nie wiem czy lepiej wziąć prosto ze sklepu suntoura xcr rl za 280 czy półrocznego rock shox dart 3 za 300 zł. Z tego co czytałem dart 3 jest dobry dla osób powyżej 80 kg, a ja ważę tylko 63 i chociaż idą święta to raczej nie przytyję 20 kg Sebekfireman - z którego roku jest Twój xcr lo? Mój jest z 2006 i po 3 latach nadaję się na śmietnik... :/ Jeździłem przez kilka miesięcy na xcr rl z 2009 roku i był sporo lepszy niż lo(nawet za czasów swojej świetności). Czyżby suntour przez 2-3 lata zrobił tak duży postęp? A i jeszcze jedno pytanie - jak założyłeś na golenie gumowe osłony? Rozebrałeś cały amorek czy może zrobiłeś to w jakiś bardziej "wyszukany" sposób? Osłony kupiłeś nowe czy zdjąłeś z jakiegoś innego amorka?
Mod Team Puklus Napisano 15 Grudnia 2009 Mod Team Napisano 15 Grudnia 2009 Co do gum na golenie - przednia sprawa, golenie sie nie brudzą, tym samym nie zacieraja i znacznie wydłużaja długość życia amora. Jest w tym kilka ale: 1. nie do kazdego da sie załozyć. Znaczy co ma sie nie dac ALE np. moj manitou przy max skoku dobija goleniami dolnymi prawie do samej korony wiec gumy by sie podarły po kilku wiekszych skokach amora (dlatego ichnie załozyłem). 2. takowe gumy ze świeczka szukać ... jak kiedys kupilem do mojej gili t5 i od tamtego czasu zaczeła pracowac a nie tylko być. 3. Gila nie zblizała sie nawet do korony goleniami wiec to sie sprawdzało dobrze ale gumy były lekko krotkawe ale to nie przeszkadzało. 4. Zeby to załozyć musisz rozebrac amora ,czyli go "rozszczepić". Nie wiem jak w przypadku nowych amorów czy traci sie gwarance przy takim zabiegu czy nie. W XCR bedzie to raczej proste. Jak sie da i ma skąd na pewno oplaca sie takie gumy załozc ale to wygląda nie za estetycznie moim zdaniem. No ale zato działa.
egpaulus Napisano 15 Grudnia 2009 Napisano 15 Grudnia 2009 Co do "gum" to nie wiem czy dobrze kojarzę ale widziałem kiedyś takie neoprenowe te akurat były dość estetyczne:) Co do używanego sprzętu to jak napisałem polecam ale trzeba się trochę poczekać na okazję i szperać po allegro a nie rzucić się na pierwszy lepszy amor=D Teraz martwy sezon więc myślę że uda się coś utrafić=D
Morox Napisano 15 Grudnia 2009 Napisano 15 Grudnia 2009 Ech... sam już nie wiem co wybrać... chyba powoli zaczynacie mnie przekonywać do używanego sprzętu.... Nie wiem czy lepiej wziąć prosto ze sklepu suntoura xcr rl za 280 czy półrocznego rock shox dart 3 za 300 zł. Z tego co czytałem dart 3 jest dobry dla osób powyżej 80 kg, a ja ważę tylko 63 i chociaż idą święta to raczej nie przytyję 20 kg Ja też bym nie polecał darta przy twojej wadze... Mój dart 2 jest bardzo wrażliwy na temperaturę Wczesną jesienią pracował przyzwoicie, a teraz jak jest poniżej 5 stopni to praktycznie odmawia współpracy xD
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.