Skocz do zawartości

[przedłużacz rury sterowej] przedłużacz za krótkiej rury sterowej


kello

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ten adapter można zastosować zarówno do rur sterowych gwintowanych, używanych w starszych sterach jak i do rur niegwintowanych. Jeśli zdecydujesz się na zakup musisz wiedzieć jaka jest średnica wewnętrzna rury sterowej oraz musisz zdecydować jaki chcesz wykorzystać mostek (1" lub 1i1/8").

Napisano

Taki klinowy sposób mocowania zalatuje mi makro i może się okazać że, korzeń lub kamień odbije koło, a kierownica dalej zostanie w tym samym miejscu. I będzie się rozkręcać od drgań. No i nie jest kompatybilne z aluminiowymi sterówkami które mają zmienny przekrój wewnętrzny. Ile mm poniżej krawędzi obecnego mostka kończy się sterówka i jaka jest różnica wysokości pomiędzy starym i nowym mostkiem?

Napisano

Roznica w wysokosciach mostkow to centymetr. Obecnie mostek ma 4cm wysokosci i wystaje ponad rure sterowa o 0,5cm, co jest do przyjecia. Chcialbym zalozyc na probe mostek ktory ma 5 cm wysokosci, ale wtedy mostek wystaje o 1,5cm, co jest za duzo, ponadto koniec sterowki wypada w miejscu, gdzie jest gorna sruba mostka. A dzieje sie to wszystko w Rebie. A i prosze nie pytac skad mam taka krotka sterowke bo to skomplikowana historia i nie z mojej winy :D (sterowka ma 15,5cm co przy niskiej glowce w Zaskarze i sterach zintegrowanych starcza na 4cm mostek wcsa)

Napisano

Używałem przez jakiś czas tego.

Kupiłem używany widelec z za krótką rura sterową.

no i czegoś takiego musiałem uzyć. IMO lepiej chyba dospawać ten brakujący kawałek sterówki niż bawić się czymś takim.

Problemem jest to,że to waży i to dość sporo ;) waga tego co mi było potrzebne 255g całość waży dobrze po nad 300

Swoje zadanie spełniało całkiem nieźle.

Napisano

miałem niedawno trekinga i miał on rurę sterową 1 1/8 ale na gwint, i rura była za krótka, miałem mostek do jazdy turystycznej... itd. :)

Kupiłem mostek Na 1 /18 cala i nie pasowało... więc potrzebna mi była taka przedłużka... :D kupiłem taką pzedłużkę, ale na 1" a nie na 1 i 1/8. Nie wiedziałem o tym, wsadziłem przedłużke mimo to, że była za mała i jezdziłem tak nie wiedząc o tym @_@ po jakimś miesiącu (może mniej) skręciłem kierownicą a rower dalej prosto... Po tym skręciłem przedłużke trochę mocniej i jezdziłem dalej. Mimo że była za mała średnica to trzymało bardzo dobrze :) lecz poźniej to kapeć :) Tak więc jestem za taką przedłużką :)

Napisano

Kello, a jakiego masz amorka? ja mam Rock Shox Tora i także miałem za małą rure sterową. I dałem do Rojaxu i mi nabili nową kosztowało mnie to 99zł, i jest świetne wykonanie, myślę że niema co się bawić w jakieś dorabiania czy też używania owego sprzętu do przedłużenia sterówki. Pozdrawiam

Napisano

Ale oprocz problemow wagowych nie miales zadnych innych? Wage moge przebolec :) Chodzi mi tylko, czy jest to bezpieczne i pewne rozwiazanie

Generalnie problemów nie było.

Cały system podkładek i klin są dobrze przemyślane i bardzo przyzwoicie wykonane

Najpierw montujesz tą część z klinem w sterówce potem podkładkami regulujesz wysokość do mostka, fest kontrujesz kluczem 11 sztorcowym, zakładasz podkładki, od tego ustrojstwa potem podkładki pod mostek - o ile są Ci potrzebne na koniec mostek

Grzybkiem dociągasz mostkiem stery kontrujesz mostek i już masz zamontowane.

Teraz co może być problemem ?

Jedynie jak źle dokręcisz klin kluczem 11 moiże to wszystko puścić i wtedy kiera może zostać Ci w rękach :D

Więcej problemów nie widzę.

Napisano

Jeśli chcesz to mogę Ci napisać jak to zrobić samemu, robiłem to w Torze 318 (drążona korona, w Rebie pewnie jest podobna). Sama rura będzie kosztowała 170zł ale jest Marcokowa więc masz pewność, że nie pęknie. No chyba że kupisz stalową która jest 170g cięższa.

  • 1 rok później...
Napisano

odkopię bo kolega zmienia ramę i ma o 1,5cm za krótką sterówkę w fox-e i chce kupić ten przedłużacz czy ktoś wie czy to działa w fox-ach bo spawanie jakoś mnie nie kręci

Napisano

Niewygodniej było by nagwintować sterówkę w środku głęboko i w to wkręcić inną rurkę? To nawet na klej złapać do metalu.

Napisano

Kiepski pomysł. Gwintowana rura będzie osłabiona, pod obciążeniem może pęknąć. Zwróć uwagę, że w przypadku tradycyjnego rozwiązania (stery na gwintowaną rurę, mostek "fajka") mostek nie jest zamocowany bezpośrednio na gwintowanym fragmencie rury, tylko na "pełnym".

Jeżeli już koniecznie chcesz przerabiać to _może_ się udać pomysł ze spawaniem z dwóch fragmentów sterówki, a pomiędzy nimi tuleja. Najpewniejsze rozwiązanie to i tak wymiana zbyt krótkiej rury, bądź przywoływana już tutaj "przedłużka".

Napisano

No ja Cie proszę osłabiona a temp spawania już bardziej osłabia, wystarczy to zrobić dobrze i dorobić coś w rodzaj wkrętki gdzie dokręci się ją na stałe na równo ze sterówką.

 

Kiedyś ktoś coś podobnego wrzucał w galerii pod hasłem przedłużki kierownicy.

Napisano

Czy nie lepiej zamiast bawić się w spawanie,gwintowanie bądź klejenie rury sterowej wymienić (wprasować)nową i dłuższą?

Zorientuj sie tylko w okolicy czy jakiś warsztat rowerowy coś takiego robi(można też ją wykorzystać ze starego np. zatartego amora i przełożyć).

Napisano

Wymiana rury sterowej odbywa się najczęściej za pomocą odpowiednio dużej prasy tylko problem polega w jej znalezieniu - żaden serwis nie powie komu zleca taką usługę :) Druga jeszcze ważniejsza kwestia to zrobienie tego dobrze czyli równo. Wszelkie spawania są niedopuszczalne! Owszem technicznie jest to możliwe tylko znalezienie kogoś kto to pospawa naprawdę dobrze jest bardzo trudne a wszelkie awarie mogą spowodować dramatyczne konsekwencje. Nagwintowanie rury i tuleja też jest wykonalna ale pamiętajcie, że główka ramy to jest jedno z najbardziej obciążonych miejsc w rowerze dlatego ja osobiście unikam patentów w tamtej okolicy.

 

Jeżeli szukamy rury sterowej to proponuję kupno nówki sztuki tak jest najbezpieczniej, ale najlepiej byłoby wymienić całą górę amora. Kiedyś rury sterowe można było kupić jak jest z dostępnością w tej chwili nie wiem. Nie pozostaje nic innego jak szukanie po sklepach i dystrybutorach. Po wymianie rury sterowej trzeba naprawdę pilnować tego miejsca czy coś tam się nie dzieje.

 

 

Napisano

Opiszę jak to wyglądało u mnie.

Kupiłem Revelationa z za krótką sterówką. Postanowiłem więc kupić przedłużkę BBB. Kupiłem ją, jednak okazało się, że sterówka ma zmienną średnicę.

Postanowiłem więc, zeszlifować przedłużkę i wbić ją w sterówkę.

Tak też zrobiłem, jednak już po paru kilometrach pojawiły się luzy.

kolejnym pomysłem było spawanie.

Odnalazłem warsztat i razem z fachowcem doszliśmy do wniosku, że dobrze będzie w sterówkę wsadzić rurkę o mniejszym rozmiarze, właściwy kawałek sterówki nałożyć i zostawić 2-3 mm przerwy na zalanie tego spawem.

Pomysł wypalił i tak zrobiliśmy.

przejechałem 30 kilometrów i sterówka pękła poniżej spawu. Jak się okazało z przegrzania i zmęczenia materiału.

Postanowiłem wykonać ten numer ze spawaniem jeszcze raz. Spawacz zapewniał, że nie przegrzeje spawu.

Kolejne kilka kilometrów i spaw pękł.

 

Poszedłem załamany do serwisu i serwisant powiedział, że wprasowywali już sterówki.

Zakupiłem więc na allegro stalową sterówkę marcoka i wprasowałem.

 

Śmiagam tak już 3 lata ( po górach ) i nic się nie dzieje ( odpukać :icon_lol: )

Łączny koszt z tą sterówką, wyszedł coś koło 300 zł... :wallbash:

 

Podsumowując:

Polecam wymianę na nową, nie bawcie się w spawanie i przedłużki, bo na 99% nie uda się zrobić tego poprawnie i pewnie.

Napisano

enduroriderPL, serwisant powiedział, że sterówka weszła bardzo ciasno i na 100% nie ma opcji, żeby wyszła.

Pierwsze kilometry były stresujące,testy, stawianie roweru " dęba" i nic. Zaczęły się wywrotki w beskidach przez kierownicę i nic. W końcu zapomniałem o wymianie sterówki na trzy lata, aż przypomniał mi o tym fakcie niniejszy temat :rolleyes:

Napisano

No właśnie też nie widziałem ostatnio sterówek ( choć nie szukałem jakoś specjalnie )

Jeśli nie ma już wyjścia, to chyba jedyna rada, to wyciąć z jakiegoś starego amortyzatora :icon_lol:

Napisano

Z wycinaniem to trzeba naprawdę uważać żeby samej sterówki nie naruszyć :) Gdybym miał teraz szukać to w pierwszej kolejności gregorio (marcok na Polska) oni kiedyś tam mieli takie rzeczy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...