Skocz do zawartości

[rower] Full do 3,5k! Propozycje?


qla

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No i w końcu plany do zakupu się krystalizują, wiem ile będę miał, żona jest za (uff), zachcianka będzie spełniona :)

 

Ja na razie mam jeden rower na celowniku: Merida

 

Cena ciut wyższa ale myślę, że dało by się stargować :)

 

Zakupu będę dokonywał coś koło września, ale jak się szuka długo, to można dobrze trafić :)

może podam warunki jakie musi spełniać rower:

 

Cena: 3,5k

Przeznaczenie:XC nie, ale DH też nie :) ale żeby dało się normalnie jeździć :) coś a'la ta Merida powyżej podana :)

rama: 22 cale !! (mam 200 cm wzrostu i 115 kg wagi)

Do kupienia w Polsce :P (najlepiej w Poznaniu na miejscu )

Rocznik: 2010 (ew. taki z 2009 co spełnia warunki i bedzie dostępny w 2010 :) )

 

 

No i wiadomo, przydała by sie waga przyzwoita, rower jednak nie do ścigania a dla przyjemności z jazdy :)

Macie jakieś ciekawe pomysły ? :)

Gość R3surrection
Napisano

Nazbieraj wpierw kasę i wtedy się pytaj.

Napisano

Nazbieraj wpierw kasę i wtedy się pytaj.

 

jak będe miał uzbierane to będe kupował, a nie sie pytał.

 

Czy tak trudno odpowiedzieć na pytanie na forum? Kogo obchodzi czy mam pieniądze czy nie? Kiedy kupuję czy nie? Pytam sie o propozycje, czym warto się zainteresować.

Po za tym... jeśli bym nie zaznaczył, że planuje kupić we wrzesniu, tylko napisał : kupuje fula, jaki wybrać; to było by ok? Co za ignoranci....

Napisano

Za 3500 ciężko dostać dobrą ramę z damperem a co dopiero cały rower - w praktyce tegorocznej najlepszą ramę + damper można było dostać u Gianta, Giant Anthem X3 był do dostania w sklepie stacjonarnym za około 4000 pln.

 

Myślę, że w tym roku możesz czaić się na ten sam model, lub X4... Ful bez dobrego dampera i zawieszenia to większe przekleństwo niż wygoda. :)

 

http://www.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/model/anthem.x.4/4721/38922/

Napisano

Za 3500 ciężko dostać dobrą ramę z damperem a co dopiero cały rower - w praktyce tegorocznej najlepszą ramę + damper można było dostać u Gianta, Giant Anthem X3 był do dostania w sklepie stacjonarnym za około 4000 pln.

 

Myślę, że w tym roku możesz czaić się na ten sam model, lub X4... Ful bez dobrego dampera i zawieszenia to większe przekleństwo niż wygoda. :)

 

http://www.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/model/anthem.x.4/4721/38922/

 

 

Możesz sprecyzować ?

 

Zaraz się okaże, ze hardtail za 2k to nie rower bo dobry jest za 5k... ????

Napisano

http://www.extreme-shop.nazwa.pl/poison/harsenn.php

ponizej gornej granicy twojego budzetu

 

http://www.extreme-shop.nazwa.pl/poison/harsenamn.php

ten sam arsen w wersji z wiekszym skokiem, cena w twoim budzecie.

 

zarzucasz ignorancję osobom udzielajacym sie w twoim temacie.

1. po pierwsze doradzenie zakupu roweru ktory to zakup ma byc we wrzesniu 2010 roku to male nieporozumienie. mozna wskazac jedynie to co jest w stałej ofercie poszczegolnych firm, natomiast kompletnie nie mozna ci wskazac okazji - a te są zdecydowanie lepsze od standartowej oferty, jednak przy tym zupełnie nie do przewidzenia, bo nikt nie zna kaprysów sklepów.

2. po drugie okreslasz warunki zakupu, m. in. miejsce w ktorym ma byc ten rower dostepny czyli Poznan, co jest jeszcze smieszniejsze gdyz chyba NIKT nie jest w stanie przewidziec czym będą dysponowały poznańskie sklepy w twoim rozmiarze za prawie rok. :)

3. i po trzecie, co dla mnie jest wielką ingnorancją z TWOJEJ strony, to zakładanie tematu dotyczącego roweru, który przewijał się przez to forum już wielokrotnie, bo budzetowy full interesował interesuje i interesował bedzie wiele osób.

Mógłbym ci zdjąc temat i wysłac przez pw grzeczną prosbę o przegladanie zawartosci forum ZANIM zalozy sie kolejny o tym samym, potraktuje jednak twoje dzieło i twoje uwagi z lekkim przymruzeniem oka.

 

Możesz sprecyzować ?

 

Zaraz się okaże, ze hardtail za 2k to nie rower bo dobry jest za 5k... ????

owszem i ma calkowitą racje. o ile w przypadku hardtaila pewne niedociagniecia mozna wybaczyc i dosyc latwo skorygowac to w przypadku fulla dwa czynniki determinują ocene takiego roweru: typ zawieszenia i rodzaj posiadanego tłumika. i nie przeskoczysz tych parametrow zadnymi oszczednosciami.

Napisano

Panie :"drogi moderatorze", czytanie ze zrozumieniem to podstawa...a a więc:

 

 

zarzucasz ignorancję osobom udzielajacym sie w twoim temacie.

1. po pierwsze doradzenie zakupu roweru ktory to zakup ma byc we wrzesniu 2010 roku to male nieporozumienie. mozna wskazac jedynie to co jest w stałej ofercie poszczegolnych firm, natomiast kompletnie nie mozna ci wskazac okazji - a te są zdecydowanie lepsze od standartowej oferty, jednak przy tym zupełnie nie do przewidzenia, bo nikt nie zna kaprysów sklepów.

Gdzie ja napisałem, że chce jakieś okazje cenowe?; rower do 3,5 to rower do 3,5 !!

 

 

2. po drugie okreslasz warunki zakupu, m. in. miejsce w ktorym ma byc ten rower dostepny czyli Poznan, co jest jeszcze smieszniejsze gdyz chyba NIKT nie jest w stanie przewidziec czym będą dysponowały poznańskie sklepy w twoim rozmiarze za prawie rok. :)

Cytuję " Do kupienia w Polsce :) (najlepiej w Poznaniu na miejscu )" , gdzie ja napisałem, że MUSI być w POZNANIU?, Co do rozmiaru, chodziło mi o firmy, które mają takowe wielkości ramy w sprzedaży w ogóle w danych rowerach.

 

3. i po trzecie, co dla mnie jest wielką ingnorancją z TWOJEJ strony, to zakładanie tematu dotyczącego roweru, który przewijał się przez to forum już wielokrotnie, bo budzetowy full interesował interesuje i interesował bedzie wiele osób.

 

Dlatego ten temat, a dlaczego nie założyć nowego aktualnego? Widocznie poprzedni mnie nie zadowalał, a nie chciałem smiecić w nim swoimi wymogami itd. Kto mi zabroni zakłądac temat, który będzie zgodny z moimi oczekiwaniami i może innych osób?

Mógłbym ci zdjąc temat i wysłac przez pw grzeczną prosbę o przegladanie zawartosci forum ZANIM zalozy sie kolejny o tym samym, potraktuje jednak twoje dzieło i twoje uwagi z lekkim przymruzeniem oka.

nie mam 10 lat i umiem sie posługiwać "forum". a Dlaczego nie "zachecacie" inncyh użytkowników, aby o kask pytali w jednym temacie, a nie w 10 róznych.

 

owszem i ma calkowitą racje. o ile w przypadku hardtaila pewne niedociagniecia mozna wybaczyc i dosyc latwo skorygowac to w przypadku fulla dwa czynniki determinują ocene takiego roweru: typ zawieszenia i rodzaj posiadanego tłumika. i nie przeskoczysz tych parametrow zadnymi oszczednosciami.

 

Czyli rozumiem, że full, za 3,5 jest gorszy jakościowo od markowego roweru za 1000zł , i niewiele lepszy od fulla z marketu za tysiaka ? ja nie szukam do scigania fulla. Do zabawy tylko i wyłącznie, do satysfakcji z jazdy.

 

Szkoda, że Wielki moderator prawy i w ogóle, nie umie czytać ze zrozumieniem, przekłamując fakty pod własne teorie...smutne...

Napisano

Chodzi o to ze kupujac w/w meride lub arsena dostajesz w sumie badziewny damper, ktory bedzie cie denerwowal przy kazdej okacji. Merida to jednozawias, wiec bedzie bardziej bujal podczas pedalowania (szczegolnie na 2 blacie).Arsen jest 4-zawiasem na ogniwie Horsta bedzie dzialal o wiele lepiej. No i ma tez lepsze amorki, ale bez szalu. Aczkolwiek merida jest "ladniej wykonana" (mialem taka z 08r, a teraz jezdze na poison curare 09, ale na meride bym nie zamienil)

Napisano

i wersja expert ma tyle ustawien dampera ze w koncu sam sie pogubisz ktore lepsze. Do xc mozna znalezc wiele lepszych ram, zwlaszcza ze ta rama jako caly rower byla sprzedawana z dwupolka

Napisano

za 3,5 - 4 tys to już mógłbyś sobie złożyć rower..., na pewno w Poznaniu lub okolicy jest ktoś kto sie zajmuje składaniem rowerów, można sporo zaoszczędzić..

pzdr

Napisano

W tej cenie to mozna sie zabierac za skladanie ht, ale nie fulla. Poniewaz maraz na poszczegolne czesci wyjdzie wieksza niz bys kupil rower w calosci po podobnych parametrach

Napisano

Na Twoim miejscu poszukałbym używanego fulla, za te pieniądze możesz już wyrwać np. Konę Coiler i w dużo innych przyzwoitych rowerków. Bo nowego w miarę fajnego fulla raczej za tyle nie kupisz.

Napisano

Chodzi o to ze kupujac w/w meride lub arsena dostajesz w sumie badziewny damper, ktory bedzie cie denerwowal przy kazdej okacji. Merida to jednozawias, wiec bedzie bardziej bujal podczas pedalowania (szczegolnie na 2 blacie).Arsen jest 4-zawiasem na ogniwie Horsta bedzie dzialal o wiele lepiej. No i ma tez lepsze amorki, ale bez szalu. Aczkolwiek merida jest "ladniej wykonana" (mialem taka z 08r, a teraz jezdze na poison curare 09, ale na meride bym nie zamienil)

Moim zdaniem będzie na odwrót niż napisałeś. Merida z 3 zębatek będzie bujać najmniej na średniej, bo zawias jest umieszczony na wysokości średniej i tym samym siła naprężenia łańcucha będzie dawać najmniejszy moment z tych 3. Horst, o ile się nie mylę, buja bardziej niż jedno zawias bo w kontekście pedałowania ma dłuższą dźwignię.

Napisano

Co do Meridy.Nie ten model ,ale najwyzszy z serii AM poszedl po roku /pekla rama/przy spokojnej jezdzie.Zawieszenie z damperem / RS MC 3.3/ bylo czule i fajnie chodzilo.Ciezko mi porownywac do mojego Horsta,pracuje troszke inaczej.Ja twierdzilem,ze u mnie jest ciut aktywniej.Moze to wina 4 zawiasow moze damperow.Tam MC 3.3 u mnie X-Fusion O2RPV.

Co do porownania 1 i 4 zawiasowca z tej samej stajni,choc technologicznie dosc odlegle...czyli Ghosta,to ciezko porownywac sprezyne i powietrze,1 i 4 zawiasy.Na pewno 4 sa czulsze,bez dwoch zdan,na pewno na ciezkich zjazdach,nawet blokujac tylnie kolo siedzi przyklejone i nic nie kopie po pedalach.Zaznaczam-nic i na zadnej koronce z przodu.1 zawias bardziej bujal,zwlaszcza z malej zebatki,tutaj moze pomaga platforma.

Co do nedznego dampera-proponuje rozebrac Foxa RP2 i tego Fusiona i znalezc istotne roznice.....Moze tyle.

Ja bralbym do strzalu te Meride,ramka dosc pancerna,duze lozyska,damper moim zdaniem nie najgorszy,a jak wiadomo na poczatku i tak powali praca,jak sie nie ma co porownac,reszta z czasem moze byc zmieniona.

Napisano

Czyli rozumiem, że jak rama nie jest ciężka to jest nietrwała ?

 

Jak rozumiem system jednoosiowiy jak i czteroosiowy ma swoje plusu i minusy. Inaczej by jednoosiowych nie robili gdyby całkiem był be?

 

A wg was, jaka jest rozsądna kwota na fulla? On nie ma wygrywać wyścigów :)

Napisano

A gdyby tak? http://www.decathlon.com.pl/PL/rockrider-9-1-25136669/ wiem, że trochę ponad budżet.

"Czyli rozumiem, że jak rama nie jest ciężka to jest nietrwała ?" - Nie - rama lekka może być wytrzymalsza od Ciężkiej. Tu wszystko zależy od procesu technologicznego przy tworzeniu ramy, jak i zastosowanych materiałów. Natomiast oczywistym jest, że jeżeli poziom wytrzymałości ma być zachowany w ramie lżejszej to automatycznie będzie ona droższa. Wielozawiasy i jednozawiasy mają swoje wady i zalety tak jak mówisz, choć wad w przypadku wielozawiasowców jest moim zdaniem mniej.

 

Co do rozsądnej kwoty fulla - wg. mnie jest to 4000zł. Rowery podane przez Tobo, czy choćby ten rockrider podany przeze mnie są jak dla mnie wystarczającymi rowerami jak na pierwszego fulla. Tyle ode mnie. Bo wiem, że nie każdy potrzebuje od razu rower na XTR-ach za 10k zł. Przyjemność z jazdy - szczególnie strikte turystycznej- na w/w rowerach może być równie duża.

 

Pozdrawiam!

Napisano

Czyli rozumiem, że jak rama nie jest ciężka to jest nietrwała ?

 

Jak rozumiem system jednoosiowiy jak i czteroosiowy ma swoje plusu i minusy. Inaczej by jednoosiowych nie robili gdyby całkiem był be?

 

A wg was, jaka jest rozsądna kwota na fulla? On nie ma wygrywać wyścigów :)

systemy jednoosiowe nadal mają wziecie wśród producentów gdyż są najprostrze w produkcji. taką ramę zrobić stosunkowo łatwo i jej nie zepsuc.

co do pierwszego pytania: mój giant warp ważył - rama - 3,5 kilo a popękał jakby ważył kilogram. trwałość zależy oczywiście także od sposobu eksploatacji czyli stylu jazdy. nawet wśród współczesnych ram dh są wydmuszki, gdybam że producent wie co robi bo przecież musi dotrzymać np norm unijnych co do czasu gwarancyjnego.

Napisano

A wg was, jaka jest rozsądna kwota na fulla? On nie ma wygrywać wyścigów :)

 

Na swoim przykładzie...

 

Mój full kosztuje aktualnie ciut poniżej 4k.

Mam go rok, początki to był mój zachwyt nad nim, po przesiadce z HT, raz że zawieszenie, dwa lepszy osprzęt, hamulce itp.

 

Po czasie okazało się:

 

- damper mimo iż płynnie pracował, był kompletnie pozbawiony regulacji, platform itp

a moja rama mimo iż odporna na większość przypadłości związanych z tylnym zawieszeniem, mało jest odporna na

bujanie, tutaj wspomogłem się kupnem lepszego dampera = koszta [używka do 500zł, nowy nawet do 1000zł]

 

- przedni amor, mimo iż że nie najgorszy, zaczął mi nie wystarczać, no bo skoro full, to góry, a skoro góry, to odpowiedni skok i jakość pracy wskazana, i aktualnie myślę nad nowym amorem = koszta [ strzał z biodra i przedział 800 do 1500zł ]

 

- przeciętne i ciężko toczące się piasty i ciężkie obręcze i ogólnie spora waga bazowa bliska 14kg - sam poszukaj ile tematów założyłem na temat odchudzania roweru, bo czeka mnie pare zmian, żeby nie tachać tego pod górkę, bo ja mimo iż maratonów wygrywać nie chcę, to jednak, nie potrzebnie męczyć też się nie chcę = koszta

 

- hamulce - podstawowe hydrauliki Juicy 3, powiem Ci tyle, dziś już działają dobrze, ale co nimi robiłem (odpowietrzanie, nowe większe tarcze, lepsze klocki) to moje, a i tak kiedyś je wypierdzielę i założę coś naprawdę mocnego = koszta

 

Moja jazda?

Z kumplami po górach, czasem maraton, czasem leniwa włóczęga po dolinach, czasem ostra jazda w dół, różnie bywa.

 

Także moja rada, dołóż ile możesz :) albo licz się z tym że bardzo szybko zaczniesz wymieniać większość części.

Ja miałem to szczęście, że moja rama czyli podstawa roweru jest niezła, i z dobrym damperem daje rade, a co jak trafisz na bubel, który niczym nie przeskoczysz?

 

Pomyśl sam :rolleyes:

Napisano

No więc ja mam świadomość, że w miarę jedzenia apetyt rośnie (swoją drogą dziwne to powiedzenie, bo na moje jest zupełnie odwrotnie :confused: ), że lepsze czesci i w ogóle itd, sam mam tak ze swoim rowerem, z tym, że w moim wypadku, to sztuka dla sztuki (lubię zmieniać i grzebać :P) U mnie nawt XCM to swietny amor :(

Ale nie o to chodzi. Rozmawiałem z żoną, po długiej dyskusji dobiłem do kwoty 5k. za rower, z tym, że to nic pewnego. W każdym razie jakie rowery mają skok enduro, a nie bujają za bardzo podczas normalnego deptania po płaskim ?( po płaskim jeżdże na najwiekszej zebatce z przodu ) no i cena jest od 3,5 do 5 k?

Napisano

4-5k to kwota wystarczajaca... W moim przypadku Fox rl, przód , tył fox z platformą, całość xt i lekkie ( w miarę ) koła kosztowały ponizej 4. Gorzej ze zaczynam sie rozgladać za jakims nowym fullem :whistling:. Wracjac - enduro to moim zdaniem ciut za dużo do normalnej jazdy po asfalcie, w lesie itp. Bardziej skupiłbym sie na sztywnej ramie, damperze z platforma np RP2, przód "jakiś" powietrzny amor 100mm (no na upartego max 120 ), osprzet SLX/XT. Taki rower to juz rozsądna konfiguracja a ze ciut na wyrost. Cóż - to jak z mocnym samochodem :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...