adambikenews Napisano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 Witam, aktualnie mam: -łańcuch hg53, -kasete sram 950, -tył/przód SLX -korbę TRUVATIV FIREX 3.3 Od października jezdziłem codziennie na trenażerze po nawet i 2h. Pokonam do lutego(a wtedy dopiero rower na dwór) około 2-2.5 tys. Oczywiście kaseta czy korba mają za sobą jeszcze dodatkowo jeden sezon. Na trenażerze trenowałem tylko na jednym przełożeniu. -I teraz tak: wiem, że łańcuch się rozciąga i przez to kaseta się psuje i jakbym wsadził nowy łańcuch to by przeskakiwało, lecz mam pytanie czy to też się tyczy KORBY? -Czy korba po przebiegu około 5tys po założeniu nowiutkiego łańcucha np hg73 będzie działać dobrze?(nie będzie przeskakiwać itp? oraz jedno BARDZO, ale to bardzo ważne pytanie: Jaki suport by pasował do mojej korby? Czy suport XTR by pasował? Cena suportu firexa - GXP XR - to mniej wiecej cena XTR, lecz XTR jest dostępny wszędzie, a GXP XR spotkałem tylko raz na jakieś stronie z miech temu. Pytam gdyż aktualnie suport do wyrzucenia, grzęcholi, pruka, pryka, rysuje itp, a nie chce się bawić w wymiane łożysk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 Co do zużycia, to korba wytrzyma znacznie więcej niż ten przebieg który podałeś. To najtrwalszy element z zestawu łańcuch-kaseta-korba. Zależy wszystko jak jeździłeś i jak dbałeś o napęd ale teoretycznie korba z 5tys przebiegu powinna przyjąć nowy łańcuch bez problemu. Swoją drogą, mam takiego samego Firexa i przebieg ponad 3tys i tony błota za sobą i kilka czyszczeń karcherem i suport śmiga aż miło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalK Napisano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 W kwestii suportu. Żaden suport sh*tmano nie będzie pasował. Truvativ ma miski o średnicach wewn. 22/24 a sh*tmano 24/24. Możesz kupić suport accenta BB-EX2 o ten link. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adambikenews Napisano 10 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 Co do zużycia, to korba wytrzyma znacznie więcej niż ten przebieg który podałeś. To najtrwalszy element z zestawu łańcuch-kaseta-korba. Zależy wszystko jak jeździłeś i jak dbałeś o napęd ale teoretycznie korba z 5tys przebiegu powinna przyjąć nowy łańcuch bez problemu. Tak też myślałem. Ogółem o sprzęt bardzo dbam, co tydzień czysciłem go. Sprawiało mi przyjemność czyszczenie korby, kasety czy łańcucha szczoteczka do zębów i szmatką wraz z naftą, po czym po wyschnięciu smarowałem fishish line teflon, a następnie kilka kropelek zwyklego finish line. Sprzęt był używany do Lipca głównie na zawodach, mazovia mtb, albo regionalne XC, czy też na ostrych treningach, lecz od Sierpnia już jako podstawowy rower, oczywiście ma nabite teraz około 3 tys, ale mówiłem 5 tys z uwagi, że do lutego tyle zrobie na trenażerze, a właśnie w tym czasie dopiero zrobie wymianę sprzętu. W kwestii suportu. Żaden suport sh*tmano nie będzie pasował. Truvativ ma miski o średnicach wewn. 22/24 a sh*tmano 24/24. Możesz kupić suport accenta BB-EX2 o ten link. Rozumiem, dobrze. Ciekawe jak z trwałością tego Accenta, martwię się, że do końca sezonu mi nie wytrzyma(planuje nie wiecej niz 5tys, ale dość agresywnie). Znacie może jeszcze jakieś inne pasujące do truvativ firex 3.3? Ogółem zestaw będzie taki: Truvativ firex 3.3 hg 73 (nowy) kaseta slx/xt(nowa) tył slx/przód slx. powinno być ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalK Napisano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 Mam ten suport Accenta tylko wersję pod sh*tmano. Konstrukcja i łożyska te same. Także te 5K powinno wytrzymać spokojnie. Chyba, że będziesz się taplał po pas w błocie i katował suport karcherem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adambikenews Napisano 10 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 Chyba, że będziesz się taplał po pas w błocie i katował suport karcherem . hehe, nie no bez przesady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blair7 Napisano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 Uzywam korby truvativ tylko z pakietem powerspline truvativa i w zasadzie troche sie zdziwilem jak po 1,5 tys szumi, huczy i stawia opor. Ale czasami lepiej wymienic lozyska nic kupowac badziewny pakiet na bylejakich lozyskach. Pakiet z korba chce wymienic dopiero na wiosne, a teraz zaloze nowe lozyska ceramiczne. Roweru uzywam do wszech pojetego AM, czy tez enduro. Nie obce sa takze klikumetrowe dropy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 Posiadam tą samą korbę (firex 3.3) z tym samym suportem gxp. Jakiś czas temu suport zaczął mi strzelać (po 3000km), chwilowo wymieniłem na suport accenta jednocześnie starając się zreanimować łożyska w gxp. Udało mi się wybić obydwa łożyska (łatwizna), następnie rozebrać (pomimo, że to maszyny - wciąż łatwizna), wyczyścić oraz ponownie, obficie nasmarować lepszym smarem i złożyć w całość. Przez pewien czas, zanim smar się "rozgrzał" korba chodziła nieco topornie, ale nie było to zauważalne podczas jazdy, w tej chwili po kolejnych ~2000km całość wciąż kręci się jak za nowości. Gdybyś mieszkał bliżej od ręki mógłbym zreanimować łożyska, bo faktycznie dostać nowy suport jest ciężko oraz drogo (kwota rzędu 80-120pln). Wymiana samych łożysk jest jeszcze trudniejsza ze względu na bardzo nietypową budowę łożyska lewego, które wyposażone jest w tulejkę redukcyjną, aby wymienić to łożysko potrzebna byłaby pomoc tokarza. Natomiast co do blatów w korbie - po prawie 5000km widzę że bez problemu przyjmą nowy łańcuch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blair7 Napisano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 Polecam takze jazde na "kilku łancuchach" ja ma 2 szt, ktore zmieniam regularnie co 500 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soliner Napisano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 Moja 'sh*tmanowska' korba po 3 tys nie chciala przyjąc nowego lańcucha, uzywalem wszystkich przelozen ale tarcza 32T poprostu odpadła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blair7 Napisano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 nie dziw sie, 32T jest najczesciej uzywana tarcza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patryke Napisano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 Moja 'sh*tmanowska' korba po 3 tys nie chciala przyjąc nowego lańcucha, uzywalem wszystkich przelozen ale tarcza 32T poprostu odpadła Jaką właściwie masz korbę? Według mnie to jest strasznie mało, od Alivio w górę przynajmniej z dwa, trzy razy tyle powinna wytrzymać. Chyba, że strasznie zaniedbywałeś czyszczenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalK Napisano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 No tak, tylko Alivio i Deore ma stalowe tarcze, a LX ma 32 i 44 alu. A niestety alu znika dość szybko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kllnTToOn Napisano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 blair kupujesz łożyska ceramiczne ? @_@ nieopłacalne to jest. tzn nie w suporcie który masz wymieniać na wiosnę a tak na marginesie ile za nie dajesz ? widzałem ceny 200zł> za jedno łożysko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soliner Napisano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2009 Hehe to była Acera M361, dalej jeździ juz ma 5200km ale 32T juz nie uzywane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blair7 Napisano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2009 blair kupujesz łożyska ceramiczne ? @_@ nieopłacalne to jest. tzn nie w suporcie który masz wymieniać na wiosnę a tak na marginesie ile za nie dajesz ? widzałem ceny 200zł> za jedno łożysko maja mnie kosztowac mniej wiecej cene nowego pakietu, ale nie wykluczone ze wczesniej zmienie cala korbe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
egpaulus Napisano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2009 Składam drugi rower i ostatnio kupiłem używane Stylo na allegro razem z pakietem Shimano:D Pakiet jest przerobiony (jak będę miał czas to podeśle lepsze zdjęcia) http://photos03.allegroimg.pl/photos/oryginal/814/82/37/814823703_2 Poprzedni właściciel zmienił łożysko po jednej stronie i wszystko bardzo dobrze działa i przyznam, że się solidnie zdziwiłem bo już miałem zamawiać jakiś suport dedykowany pod Truvativa... więc jak widać wszystko się da ;] Interesuje mnie wytrzymałość tego zestawu jak zostanie przejeżdżony to zdam większą relację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arting Napisano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2009 mam Krossa A6 2007 z korbą firex 3.3 i postanowiłem poczyścić łożyska suportu (może to pomoże na trzaski jak pisał arroyo ) mam następujące pytanie: -jak zdjąć korbę i jak się dostać do łożysk? -jakich narzędzi potrzebuje? (np po odkręceniu imbusami korby nie chce zejść) -na co powinienem uważać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2009 Żeby zdjąć lewe ramię korby potrzebujesz: Imbusy (chyba 8 i 10mm) Ściągacz do korb np, taki: http://www.allegro.pl/item858301204_sciagacz_klucz_bike_hand_do_zdejmowania_korb.html Aby wykręcić pakiet: Klucz hollowtech II, taki: http://www.allegro.pl/item862418768_kpl_2_kluczy_shimano_do_hollowtech_ii_rowersport.html (w przypadku truvativa wystarczy sam klucz, bez tego czarnego) Następnie trzeba jakoś przytrzymać każde z dwóch części pakietu i wybić łożyska (uderzając od środka), przy pomocy młotka oraz tulejek. Ja akurat nie mam pod ręką imadła, więc umieściłem każdą część pakietu we wspomnianym kluczu HT2, przytrzymałem go stopą a następnie napie*rzałem młotkiem aż wypadło każde z łożysk. Z początku tylko lekko stukałem młotkiem, ale po chwili zdecydowałem się uderzać bardziej solidnie. Rozebranie łożysk i ich wyczyszczenie wymaga niewielkiej zręczności, to znaczy: zdejmujesz plastikowe uszczelnienia, następnie gumowy wianuszek, przesuwasz wszystkie kulki na jedną stronę łożyska i w tym momencie powinny wypaść. Czyścisz wszystko, następnie obficie smarujesz, składasz do kupy, czyścić z nadmiaru wypływającego smaru i zakładasz z powrotem do pakietu wbijając je młotkiem (koniecznie przez tulejkę, aby nie uderzać bezpośrednio w łożyska). Nie uderzaj młotkiem bezpośrednio w łożyska oraz pakiet. Możesz użyć plastikowy młotek, jeśli taki posiadasz, ja nawalałem metalowym. Nie pogub kulek. Nie sraj się z tym, skoro łożyska już i tak padają to nie ważne czy pakiet będzie lekko czy całkowicie zniszczony. Łożyska wbijaj z powrotem z wyczuciem, muszą leżeć prosto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arting Napisano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2010 Kupiłem klucze, zdjąłem, poczyściłem, imadłem wypchnąłem, nasmarowałem i stwierdzam że muszę kupić suport accenta BB-EX2 Mam popsute jedno łożysko i chyba nic z tym się nie da zrobić, jak mi któreś łożysko padnie w tym bb-ex2 to będę kompletował (zamieniał itd) Oczywiście wielkie dzięki, będę jeszcze kombinował : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2010 W jaki sposób jest ono popsute? Wydaje dźwięki, ma uszkodzone bieżnie? Lekki opór jest ok, podczas kręcenie prawdopodobnie nic nie odczujesz, w moim wypadku serwis był konieczny ponieważ podczas jazdy co obrót pojawiał się strzał dochodzący z łożysk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arting Napisano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2010 W jaki sposób jest ono popsute? Wydaje dźwięki, ma uszkodzone bieżnie? Lekki opór jest ok, podczas kręcenie prawdopodobnie nic nie odczujesz, w moim wypadku serwis był konieczny ponieważ podczas jazdy co obrót pojawiał się strzał dochodzący z łożysk. Zacząłem je rozbierać ponieważ przy silniejszym depnięciu były silne trzaski przy obrocie, po wymontowaniu i wyczyszczeniu łożysk w tym co strzelało przy obrocie czuć lekką "nie płynność" i wydaje mi się że przy większym obciążeniu znów będzie strzelać. Jak będzie cieplej, zobaczę co wyszło z tej naprawy. Jednak wydaje mi się że będę musiał wymienić suport (bo pasujących samych łożysk chyba się nie znajdzie, tylko trzeba by kombinować z mniejszymi). Po przetestowaniu dam znać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2010 Spoko, u mnie też "czuć" niepłynność gdy poruszać łożysko ręcznie, nie mniej jednak podczas jazdy jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ilicz Napisano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 Czy to częsta przypadłość w korbach truvativa takie strzelanie? Przejechałem na swoim firexie 1100 km i od jakiś 200 własnie cos pstryka najpierw myślałem że to w pedałach spd,ale jak wypnę i pedałuję jak na platformach jest tak samo, rozumiem z tych opisów podanych wyżej,że to jednak łożyska, błota jakoś nie widziały,oczywiście dużo jeżdżę po leśnych duktach,pagórkach więc jakiś kurz jest, no i co stwierdzam po dzisiejszej jeździe,że te odgłosy już są bardzo częste. Jakie klucze potrzebne są do korb bo linki już nie działają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ilicz Napisano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 Czy to częsta przypadłość w korbach truvativa takie strzelanie? Przejechałem na swoim firexie 1100 km i od jakiś 200 własnie cos pstryka najpierw myślałem że to w pedałach spd,ale jak wypnę i pedałuję jak na platformach jest tak samo, rozumiem z tych opisów podanych wyżej,że to jednak łożyska, błota jakoś nie widziały,oczywiście dużo jeżdżę po leśnych duktach,pagórkach więc jakiś kurz jest, no i co stwierdzam po dzisiejszej jeździe,że te odgłosy już są bardzo częste. Jakie klucze potrzebne są do korb bo linki już nie działają http://e-bmx.pl/opis/697245/suport-first-do-korb-truvativ-gxp-68-73mm.html Czy ten suport ktoś może przetestował? O oryginał ciężko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.