Skocz do zawartości

[rower] Boardman Hybrid Pro


tokarool

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Od dzisiaj jestem posiadaczem roweru Boardman Hybrid Pro ( http://www.halfords.ie/webapp/wcs/stores/servlet/product_storeId_11101_catalogId_15551_productId_502567_langId_-1_categoryId_212377#dtab)

 

I mam do was parę pytań:/ Czy normalne jest że hamulce tra, w przednim wydaje mi się że tarcza jest lekko krzywa(na oko) i trze czasami, tylni slychac jak trze cały czas jednak tarcza wyglada ok. Przednia duża zębatka wygląda jak by straciła parę zębów (doliczyłem się 4) nie wygląda to jak by mechaniczne (eksploatacyjne) zniszczenie tylko jak by już z fabryki wyjechał z ubytkiem (jest to możliwe czy może tak ma być?)

 

Może macie jeszcze jakieś podpowiedzi co sprawdzić świeżo po zakupie?

Napisano

Absolutnie nie jest normalne, że hamulce trą w czasie jazdy. Mogą okazyjnie zadzwonić podczas mocniejszych skrętów ale tylko wtedy. Musisz wyregulować zacisk względem tarczy.

 

Daj zdjęcie tej korby, ale raczej niemożliwe żeby fabrycznie nowa korba miała ubytki zębów.

Napisano

Od dzisiaj jestem posiadaczem roweru Boardman Hybrid Pro ( http://www.halfords.ie/webapp/wcs/stores/servlet/product_storeId_11101_catalogId_15551_productId_502567_langId_-1_categoryId_212377#dtab)

 

I mam do was parę pytań:/ Czy normalne jest że hamulce tra, w przednim wydaje mi się że tarcza jest lekko krzywa(na oko) i trze czasami, tylni slychac jak trze cały czas jednak tarcza wyglada ok. Przednia duża zębatka wygląda jak by straciła parę zębów (doliczyłem się 4) nie wygląda to jak by mechaniczne (eksploatacyjne) zniszczenie tylko jak by już z fabryki wyjechał z ubytkiem (jest to możliwe czy może tak ma być?)

 

Może macie jeszcze jakieś podpowiedzi co sprawdzić świeżo po zakupie?

 

Fajna szoska.

 

Hamulce nie powinny trzeć. Z przodu jeśli tarcza jest lekko zgięta to można próbować ją prostował łapami. Z tyłu trzeba zdaje się ustawić zacisk.

 

Jeśli brakujące zęby w przedniej zębatce wypadają symetrycznie (np pozycje godzina 12,3,6,9) to znaczy że tak ma być - fabrycznie obniżone ząbki dla łatwiejszego zrzucania/wrzucania łańcucha (zwłaszcza pod obciążeniem).

Napisano

Odkręcasz śruby zaznaczone czerwonymi strzałkami, ustawiasz zacisk tak żeby klocki były równoległe do tarczy i nie dotykały jej i tak aż do skutku.

Możesz też spróbować szybszego sposobu ale w większości przypadków on nic nie daje -> odkręcasz te śruby, naciskasz klamkę, zacisk się sam ustawia, trzymasz klamkę i jednocześnie zakręcasz śruby

 

98317949.png

Napisano

Odkręcasz śruby zaznaczone czerwonymi strzałkami, ustawiasz zacisk tak żeby klocki były równoległe do tarczy i nie dotykały jej i tak aż do skutku.

Możesz też spróbować szybszego sposobu ale w większości przypadków on nic nie daje -> odkręcasz te śruby, naciskasz klamkę, zacisk się sam ustawia, trzymasz klamkę i jednocześnie zakręcasz śruby

 

98317949.png

 

 

Dziki za radę przód zrobiony ale tył ciągle problem:/ z jakieś 3godz siedzę i rady dać nie mogę:/ ale co stwierdzam jest za mała szpara;) wyciągnąłem klocki i w porównaniu z przodem tak jak (to co popycha klocki) za bardzo wystawało więc wepchnąłem je do środka (troszeczkę się schował) założyłem klocki i wyregulowałem, chodziło bez tarcia (może malutkie ale naprawdę znikome) lecz po naciśnięciu klamki wszystko wróciło do pierwowzoru trza jak tarły na początku:/ Może jest jeszcze jakaś śrubka czy coś żeby szczęki bardziej odchodziły i nie dociskały tak mocno klocków?

 

Z przednią zębatka wszystko ok tzn "mały" ząbek trzy normalne i znowu mały, pozostałe dwa małe ząbki symetrycznie do pierwszych dwóch.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...