michalbike Napisano 7 Grudnia 2009 Napisano 7 Grudnia 2009 Witam! Chciałbym orientacyjnie wiedzieć jak wyglądają koszty utrzymania sprzętu w ujęciu rocznym? Pytając, myślę o rowerze Scott Scale 40, a więc hardtail, ze średniej (tak myślę) półki. Może wypunktuję, będzie bardziej przejrzyście, a więc: 1) Serwis amortyzatora 2) Serwis hamulców 3) Klocki hamulcowe do tarczówek 4) Opony 5) Łańcuchy 6) Ewentualne 'wpadki': dętki, centrowanie koła itp. Czy serwis hamulców lub widelca jest możliwy do wykonania we własnym domowym zaciszu? Czy raczej są to czynności dość trudne i ciężko je wykonać samemu? Z góry dzięki
kllnTToOn Napisano 7 Grudnia 2009 Napisano 7 Grudnia 2009 Jak bęziesz wymieniał łańcuch to licz si z tym, że nie przyjmię Ci się on ze starą kasetą Może jak Ci się uda, to opon nie będziesz musiał wymieniać. Klocki, tak samo. Myślę, że one padną po dwóch latach, a nie po jednym. dalej Ci nie pomogę o ile w ogóle to zrobiłem pozdro Klinton
Zidentyfikowany Napisano 7 Grudnia 2009 Napisano 7 Grudnia 2009 1) Serwis amortyzatora - zależy od twoich umniejętności 2) Serwis hamulców - sam 3) Klocki hamulcowe do tarczówek - sam 4) Opony - sam 5) Łańcuchy - sam 6) Ewentualne 'wpadki': dętki, centrowanie koła itp. - zależy jakie to wpadki
gdy Napisano 7 Grudnia 2009 Napisano 7 Grudnia 2009 żeby było taniej najlepiej wyszukiwać część poza sezonem , na allegro i o ile to jest możlwe w swoim mieście zeby możliwy był odbiór osobisty widze, że jesteś z Poznania więc może jakis sklep handluje w tym serwisie. co kosztów łąńcucha to w zależności jak go bedziesz piłował powinien starczyć na ok 3-5 tys km . cena zależna od jego klasy oczywiście. zamienniki klocków hamulcowych na alledrogo ok 30 pln na jedno koło. oryginalne pewnie troche droższe . co do dętek to nie wiem jak inni ale ja nie łątam tylko wrzucam nowe z tych tańszych z decatlona , chyba 9 pln za dwie sztuki . centrowanie koła ok 30 pln w zależności od tego jak jest zósemkowane . jak dojdzie wymiana szprych to dodatkowa kaska. amortyzatora osobiście jeszczce nigdy nie oddawałem do serwisu (no chyba że w okresie gwarancyjnym jak było coś nie teges) i jakoś mi to wszystko hula . robie w roku średnio 6 tys km. co do opon to im lżejsze tym krótszy zywot , ostatnio kenda negeval praktycznie do wyrzucenia po 3 tys km .
kllnTToOn Napisano 7 Grudnia 2009 Napisano 7 Grudnia 2009 łańcuch od 50zł> Klocki ok 80zł komplet Centrowanie koła w moim mieście 15zł, a jak centrowanie z niemożliwej ósemki to 20zł Serwis amortyzatora (RST NEON) od trekiga w meine miasto to 30zł Nie wiem na czym polega seriwis hamulcow... ale za odpowierzanie ok. 20zł xD Tu podałen ceny z mojego sklepu roerowego, w którym jestem stałym klientem
Andrew Napisano 7 Grudnia 2009 Napisano 7 Grudnia 2009 Amortyzator - fox ma drogi serwis - ok 200zł. Niestety nie znam budowy foxa, ale jeżeli jest podobna do RS, to spokojnie zrobisz wszystko w domu Hamulce - wątpię, czy uda się przeserwisować Juicy w domowym zaciszu. Na początek licz się z wydatkiem rzędu 150zł na zestaw serwisowy. Klocki - tu raczej nie zaoszczędzisz. Juicy są raczej słabymi hamulcami, więc zakup jakiegoś ścierwa za 25zł spowoduje, że nie będziesz hamować. Licz 100-120zł/komplet Opony, łańcuch - tu wszystko zrobisz sam. Dętka - 15zł i masz nową. A możesz kupić zestaw łatek za 10zł i łatać jedną dętkę kilka razy. Centrowanie to koszt ok. 25zł.
michalbike Napisano 7 Grudnia 2009 Autor Napisano 7 Grudnia 2009 Dziękuję za pomocne informacje Tego nie zaznaczyłem, ale chodzi mi o Scale 40 rocznika 2010 - na takiego się grzeję. W nim Fox'a nie ma, jest za to Reba SL, ale Andrew napisał, że można wykonać serwis samemu. Co do hamulców to założyli do niego nie Juicy, lecz Elixiry 5 - podobne konstrukcyjnie, czy zupełnie dwa inne światy? Serwis, to miałem na myśli odpowietrzanie (jak często w ogóle to się wykonuje), ewentualne skrócenie linek, jakieś czyszczenie - tutaj tak może trochę wymyślam, ale z tarczami nie miałem nigdy styczności, całe życie na V-kach... A jeśli chodzi o łańcuch to myślałem o zakupie i wymianie na nowy (co ile km) oraz czy lepiej taki z wyższej półki, czy może przeciętna klasa wystarczy? Dodam, że w modelu 2010 łańcuch będzie pokonywał drogę na korbie XT oraz kasecie SRAM PG-980.
Andrew Napisano 7 Grudnia 2009 Napisano 7 Grudnia 2009 elixiry 5 - jak każde avidy, trzeba je odpowietrzyć już w chwili zakupu. Ich budowa podpowiada mi, że nie będą się zapowietrzać ze względu na specyficzną konstrukcję. Z juicy nie mają nic wspólnego poza tym, że oba modele działają na dot'cie i robi je avid
netta1987 Napisano 8 Grudnia 2009 Napisano 8 Grudnia 2009 zacznijmy od podstaw- zależnie od terenu, przebiegu, wkładu pracy(zachowanie czystości napędu) koszty będą różne mi w scelu 35 to koszty tak: reba 50zł-4kkm łańcuch-120zł jeszcze ten sam ale od nowości xtr smary do łańcucha w sezon 40zł (wiem dużo ale lubię mieć zawsze czysty i nasmarowany) klocki avida jak nie będziesz męczył ich w błocie to starczą na sezon i trochę linki+ pancerze 100zł/sezon ( niektórzy czyszczą ja zmieniam jak się zaczyna mulić) dętki kto co lubi ja mam mleczko wlane do ust co sprawia że mam 50g więcej na kole ale nie martwię się o kapcie opony jak będziesz unikał asfaltu to starczą na sezon a po polecam kupić jakieś z schwalbe rr za 150zł
michalbike Napisano 8 Grudnia 2009 Autor Napisano 8 Grudnia 2009 Dzięki netta1987! A co do Reby, co w te 50zł wliczyłeś? Czy jest to cena samych elementów, które należy wymienić typu uszczelki, płyn, a serwis wykonujesz w pełni samemu? Jeśli tak to podpowiedz jeszcze jak do takiego serwisowania widelca miałbym się przygotować, czy potrzeba jakiś specjalny zestaw narzędzi, czy może wystarczą podstawowe klucze i trochę wiedzy/umiejętności manualnych?
rafalek940 Napisano 8 Grudnia 2009 Napisano 8 Grudnia 2009 Dzięki netta1987! A co do Reby, co w te 50zł wliczyłeś? Czy jest to cena samych elementów, które należy wymienić typu uszczelki, płyn, a serwis wykonujesz w pełni samemu? Jeśli tak to podpowiedz jeszcze jak do takiego serwisowania widelca miałbym się przygotować, czy potrzeba jakiś specjalny zestaw narzędzi, czy może wystarczą podstawowe klucze i trochę wiedzy/umiejętności manualnych? to kwestia 10/15zł 1 szczerze tez zabardzo nie wiem co netta1987 wliczyl do tego 50 zł poniewaz olej to kwestia 10/15zł za 200 ml a uszczelki to powazny wydatek okolo chyba 100 zł ja w listopadzie tez serwisowalem piewszy raz moj amor (r7 elite absolute) mialem 10 kg w gaciach ze cos popsuje lecz wszystko sprawnie poszlo bez niczego uporalem sie z tym bylo potrzebne do tego amora jednynie duzo szmat w celu wyczyszczenia amorka oraz niezbedny olej oraz podstawowe narzedzia oraz te bardziej wyszukane na pewno serwisu nie robilbym w domu bo to jest robota bardzo brdzaca najlepiej jakis garaz czy piwnica bo ja jeszcze jestem ograniczony ze mama na mnie ryczy jak cos ubrudze z roweru pozdro
netta1987 Napisano 8 Grudnia 2009 Napisano 8 Grudnia 2009 dokładnie olej około 20zł na 2 sezony starczy uszczelki 10 zł to max jak nie będziesz kupował oryginalnych tylko w hydrauliku a reszta to smarowanie goleni bo to podstawa pięknego działania a i jak jeszcze nie masz to musisz doliczyć pompkę radze jakąś mniejszą typu Beto MP-036 wtedy będziesz miał pompkę 2w1 i do amora i do kół kosztuje koło 90zł może nawet mniej a jest fajna Napisz jak i w jakich warunkach chcesz jeździć to ułatwi pomoc
michalbike Napisano 8 Grudnia 2009 Autor Napisano 8 Grudnia 2009 ... poniewaz olej to kwestia 10/15zł za 200 ml a uszczelki to powazny wydatek okolo chyba 100 zł... Oj, to widzę, że nawet jeśli sam będę serwisował to i tak koszty będą całkiem spore (tak uważam, dotychczas na sztywnym fullu jeździłem). Uszczelki, hmm... parę gumek i taki wydatek. PS Ty masz problem w domu, jak coś ubrudzisz, ja natomiast męczę się by uświadomić, że rower chcę trzymać w domu, mieszkam w bloku, a więc i balkon i piwnica niesie jakieś ryzyko kradzieży. Jak nie urok to sraczka... Dzięki za cenne informacje! EDIT: To jak z tymi uszczelkami jest ~10 czy ~100zł? A smarowanie goleni, co tyle kosztuje?
rafalek940 Napisano 8 Grudnia 2009 Napisano 8 Grudnia 2009 nie wiem gdzie kolega kupuje te uszczelki ? na tagru ? heheh na allegro sa ceny http://allegro.pl/item820916718_cml2_uszczelki_enduro_do_marzocchi_monster.html http://allegro.pl/item836895022_uszczelki_boxxer_nowe_pike_reba_rock_shox_oryginal.html http://allegro.pl/item844163075_cml2_uszczelki_enduro_do_manitou_r7_black_minute.html pierwsze lepsze wiec sory z caly szacunkiem ale uszczelkinie kosztuja 10 zł a jak sa jakies podroby to nie polecam do amora ktory kosztuje 1500 zł dawac owych uszczelek za 10 zł bo to jest tak jak do ferari dac skrzynie biegow malucha
netta1987 Napisano 8 Grudnia 2009 Napisano 8 Grudnia 2009 uszczelki zależy jakie kupujesz jak chcesz oryginały do reby to może nawet i koło 120 ale można kupić identyczne w sklepach hydraulicznych i wyjdzie ci koło 10 czyli jak dla mnie wybór jest prosty a mnie smarowanie kosztuje bo po każdej błotnej ( czyli co 3 dni) smaruje takim oto cudem (chyba nie ma tańszego i równie dobrego) a serwis masz pokazany tu: nie jestem pewien kolejności bo nie sprawdzałem ale zobaczysz wszystkie po 2 razy to jak zawodowiec będziesz serwisował
arroyo Napisano 8 Grudnia 2009 Napisano 8 Grudnia 2009 Zupełnie szczerze, w przypadku uszczelek będących kawałkiem gumy i plastiku cena jest absurdalna.
netta1987 Napisano 8 Grudnia 2009 Napisano 8 Grudnia 2009 oryginały fakt temu ja kupuje inne i nie widać różnicy
michalbike Napisano 8 Grudnia 2009 Autor Napisano 8 Grudnia 2009 Cena powala na kolana, nie ma co... A czy te uszczelki z hydraulicznego mają faktycznie taką samą budowę i strukturę (tutaj chodzi mi o elastyczność, twardość uszczelek)? Z pracy widelca na takich za 10zł jesteś zadowolony, nic nie strzela, nie trzeszczy itd? Nie żebym od razu oszczędzał na starcie, ale skoro gumki w zasadzie podobne to po co za 140, skoro można za 10
netta1987 Napisano 8 Grudnia 2009 Napisano 8 Grudnia 2009 masz o tym cały temat ( dostrajanie reby) tam masz wszystko ja jestem zadowolony choć nie ukrywam że poluje na inny
Mod Team Odi Napisano 9 Grudnia 2009 Mod Team Napisano 9 Grudnia 2009 Klocki - tu raczej nie zaoszczędzisz. Juicy są raczej słabymi hamulcami, więc zakup jakiegoś ścierwa za 25zł spowoduje, że nie będziesz hamować. Licz 100-120zł/komplet Dwa razy wymieniałem klocki kupując takie po 25-35zł (na 1 koło) i nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy w stosunku do kosmicznie drogich oryginałów.
michalbike Napisano 9 Grudnia 2009 Autor Napisano 9 Grudnia 2009 A jakie klocki używacie? Czytałem, że są jakieś organiczne, metaliczne. Stosuje się, je w zależności od terenu w jakim jeździmy, warunków pogodowych? Jak to wygląda w praktyce?
pawel1315 Napisano 9 Grudnia 2009 Napisano 9 Grudnia 2009 Lecimy od najsilniejszych i do najbardziej ekstremalnej jazdy: -ceramiczne/metaliczne spiekane -metaliczne -półmetaliczne -żywiczne/organiczne Ja osobiście jeżdżę, na Kool-stopach organicznych i więcej siły już nie potrzebuję. Są to drogie, ale bardzo dobre klocki. Więcej w TYM temacie
Gość R3surrection Napisano 10 Grudnia 2009 Napisano 10 Grudnia 2009 myślisz że uszczelki do foxa też w hydrauliku będą? to jakiś standard !?!??!
blair7 Napisano 10 Grudnia 2009 Napisano 10 Grudnia 2009 Amortyzator - fox ma drogi serwis - ok 200zł. Niestety nie znam budowy foxa, ale jeżeli jest podobna do RS, to spokojnie zrobisz wszystko w domu Hamulce - wątpię, czy uda się przeserwisować Juicy w domowym zaciszu. Na początek licz się z wydatkiem rzędu 150zł na zestaw serwisowy. Klocki - tu raczej nie zaoszczędzisz. Juicy są raczej słabymi hamulcami, więc zakup jakiegoś ścierwa za 25zł spowoduje, że nie będziesz hamować. Licz 100-120zł/komplet Opony, łańcuch - tu wszystko zrobisz sam. Dętka - 15zł i masz nową. A możesz kupić zestaw łatek za 10zł i łatać jedną dętkę kilka razy. Centrowanie to koszt ok. 25zł. Co ty mowisz?!?!? Serwis avidow to bajka, robota jedna z najlatwiejszych, latwiej to chyba tylko hujesy sie serwisuje. A zestaw skonstruowany przezemnie kosztowal 5 zl + olej Co do innych kosztow, to w zaleznosci od intensywnosci jazdy i terenu w jakim bedziesz sie poruszal, musisz sie liczyc przynjajmniej z jednym kompletem klockow, hebli nie trzeba odpowietrzac co pol roku, moga i 2 lata podzialac. (klocki Alligator to koszt ok 35 zł) Naped: polecam jezdzic na dwoch lancuchcach na zmiane (niektorzy mowia nawet o 3 szt) wydłuża ten zabieg zywotnosc kasety.(nowy lancuch od 70 do ....) Amor: serwis robi sie dopiero w tedy jak zaczyna gorzej pracowac, wczesniej nie ma sensu. Opony: na pewno
michalbike Napisano 10 Grudnia 2009 Autor Napisano 10 Grudnia 2009 Też właśnie miałem zamiar skonstruować sobie własnoręcznie taki zestawik do odpowietrzania. Za strzykawki z napisem AVID, jestem zdania, że nie warto przepłacać, a frajda będzie, że zrobiło się samemu... Dzięki za przybliżone koszty, wiem (mniej więcej) czego się spodziewać w przyszłości.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.