PiTii Napisano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 Witam Pochwale się swoim nowym bikiem, a w zasadzie nową ramą na starym osprzęcie. Jest to jak widać na fotkach author basic sx w narodowych barwach, co mnie cieszy, gdyż wcześniejszy kross a4 miał takie same, i się przyzwyczaiłem. Generalnie ciuchy dobrałem już pod te barwy. No ale powracając do roweru to tak: przeznaczenie jest tak wszechstronne że ciężko to sklasyfikować. Sama konstrukcjia wynika z przeznaczenia głównego- starty w wyścigach(maratony i XC też przewidziane). Jednak nie mam kasy na inne rowery dlatego cały ciężar spoczywać będzie na nim. A poza wyścigami na codzień śmigam po szosie (w sumie to tego nie lubie i występuje głównie zimą i wiosną) mieście (i tu zaliczyć trzeba niestety brutalne droby ze schodów itp), trasy zjazdowe no i oczywiście lżejsze tereny które już raczej są przeznaczeniem tego roweru. No ale tak już lubie a przy moich 58 kg nie wytrzymuje jedynie suport. Samą rame zmieniałem ze względu na rozmiar. Teraz mam 17" przy moich 173cm i myśle jeszcze dać 100mm zamiast 110mm. Specyfikacja: Rama: author sx 17' Kierownica truvativ XR 57cm Mostek truvativ XR 110mm 5 stopni Amortyzator: Rock Shock Dart 3 100mm hamulce: avid single digid 5 klocki merida all conditions koło przód: piasta joytech kulki obręcz alexrims x2100 opona schwalbe smart sam lub panaracer na błoto szprychy jakieś nierdzewne koło tył: piasta joytech kulki obręcz alexrims x2100 opona schwalbe smart sam lub panaracer na błoto szprychy nierdzewne klamko-manetki deore (na dwa palce niestety) kaseta: sram pg 950 przerzutka tył: lx przerzutka przód: deore Łańcuch: kmc/lx Mechanizm korbowy: truvativ iso flow Suport trubativ power spline Sztyca: zoom czarna seatback 400mm, 30,4mm Siodło: San Marco blaze Pedały sh m-540 Koszyki na bidon: specialized rib mtb cage i kellys Gripy: specialized red Szacowana waga na podstawie wagi z neta to niecałe 12,5 kg. Sama waga ramy ze sterami i zaciskiem i hakiem to 2kg, czyli nie jest lekka ale w porównaniu do krossa jest sztywna a nie jakaś wiotka. Przeszkadza mi troszeczke długa główka (przez stery które są na wierzchu) przez co mam wysoko kiere. Planuje kupić krótszy mostek o 1 cm czyli 100mm no i z większym kątem dzięki czemu mógłbym troche kiere obniżyć. Zaraz foto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grondag Napisano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 Jak obniżyć to z mniejszym katem wzniosu. Rama spoko(sam mam Authora i chwalę) tylko kłuci mi się w opisie z nią zastosowanie: trasy zjazdowe, rozumiem że miałeś na myśli szlaki biegnące w dół? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiTii Napisano 9 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 author basic sx foto 2 foto 3 foto 4 Prawda, że ładny? Grondag odnośnie mostka to ja mam go na /-/ dlatego większy kąt obniży kiere. Pisząc trasy zjazdowe miałem na myśli trasy DH, po których np. przebiegają zawody. Dość duże obciąrzenia jak na rower XC no ale lubie po takich jeździć. Oczywiście jak kiedyś znajde fundusze to kupie sobie jakiegoś full'a ze skokiem 160< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 9 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 Jakoś tak nie nadążam za ideą krótszego mostka. Chcesz mieć niżej kierownicę jeżdżąc po trasach DH? Na mój podstarzały umysł, to starcisz na manewrowości i wygodzie - chyba ,że chcesz mieć du..ę wyżej niż czubek głowy. Poza tym , większość mostków do XC ma wznios 6 stopni ( więc tutaj drastycznej róznicy nie będzie),większe wzniosy są bez sensu w XC. Zamiast kombinowac z mostkiem ,pozbieraj na korbę, bo Twoja juz tęskni za grobem. A rowerek całkiem,całkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiTii Napisano 9 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 Nie do końca zostałem zrozumiany. Napisałem, że rower ma służyć przede wszystkim do wyścigów xc i maratonów. DH przy okazji. Generalnie chce go skrócić ze względu na to, że potrzebuje bliżej kiere. Obecnie jestem zbyt wyciągnięty. A odnośnie jazdy to prawdopodobnie rower stanie się bardziej nerwowy chodź nie będzie to problemem bo obecnie jest w miare spokojny. Pozatym sam nie wiem czy ten 1 cm odczuje podczas jazdy i czy jest się tym po co przejmować. Niektórzy używają 9cm w XC i nie narzekają. Z reguły też w takich rowerach jak scott, merida czy giant przy 17' calowych ramach seryjnie dają 10cm. Do tego chciałbym niżej kiere, żeby lepiej dociążać przednie koło na podjazdach. Jeszcze się namyślam ale chyba zrobie tak jak mówie czyli 10cm mostek i troche więcej stopni w dół, np 8 (10 wydaje mi się za dużo) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 9 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 Jeśli uważasz,że masz za daleko kierownicę to oprócz mostka 100 mm możesz dać sztycę bez offestu, lub kierownicę z większym gięciem . Mostek z wzniosem większym niż 6 stopni to ,wg mnie,ostateczność. Pożycz od kogoś mostek 100mm i spróbuj. Tak na marginesie- amorek działa prawidłowo pod Tobą? Darty są raczej twardawe i raczej są zalecane dla nieco cięższych osób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiTii Napisano 9 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 Bliżej siodło raczej odpada. Wcześniej miałem rame 19' (co prawda niewiele dłuższa) i zdecydowałem się troche pojeździć z wysuniętym do przodu siodłem. No i to jest wg mnie tragedia: mała moc- trzeba szybko kręcić (czego nie lubię) no i do tego wszystkiego po długim maratonie bolą mnie troche kolana, co uznałem za sygnał alarmowy złej pozycji. Tą pozycja siodła którą teraz mam ustawiałem według dwuch wszędzie głoszonych regół: 1. Pedałowanie piętami (bez butów) ma być możliwe bez specjalnych kołysań miednicą na boki 2. Odważnik na nitce spuszczony z rzepki ma przechodzić mniej więcej przez środek pedała (im bardziej do tyłu tym twardziej można pedałować, co moge też uzyskać poprzez maksymalne wysunięcie się na siodle w tył- po prostu lubie piłować dość wolno i mocno na podjazdach) Pozycja jest już niemal idealna, i myśle że 10cm mostek powinien dać mi pozycje optymalną. Martwi mnie jedynie to. że aż 14 cm główka (przez te stery co są na wierzchu a nie wewnątrz główki) nie pozwoli mi dać kierownicy niżej o ile będe tego potrzebował. Dlatego rozmyślam nad większym kątem mostka, no ale jak mówisz, że nie to ok, ale możesz mi wyjaśnić w skrócie czemu nie?? (aha, mostka nie mam od kogo pożyczyć niestety) Dart? No powiem, że przy moich 60kg w szczycie spastwa, amor nie działa najlepiej. Jeśli jest dużo błota i uszczelki się zabłocą to nie wykorzystam nawet 50% skoku. Natomiast jeżeli nie ma takiego błota i dobrze kilkakrotnie zpsikam brunoxem to na trasie DH w niektórzych momentach nawet dobije. Nie zmienia do faktu, że powinien być miększy. Planuje wyruszyć do serwisu gdzie mi już proponowali serwis i powiem im, żeby mi go zmiękczyli przy okazji Aha początkowo ten dart był jeszcze twardszy i powyższy opis tyczy się po 1.5 roku jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 10 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 Bliżej siodło raczej odpada. Wcześniej miałem rame 19' (co prawda niewiele dłuższa) i zdecydowałem się troche pojeździć z wysuniętym do przodu siodłem. No i to jest wg mnie tragedia: mała moc- trzeba szybko kręcić (czego nie lubię) no i do tego wszystkiego po długim maratonie bolą mnie troche kolana, co uznałem za sygnał alarmowy złej pozycji. Tą pozycja siodła którą teraz mam ustawiałem według dwuch wszędzie głoszonych regół: 1. Pedałowanie piętami (bez butów) ma być możliwe bez specjalnych kołysań miednicą na boki 2. Odważnik na nitce spuszczony z rzepki ma przechodzić mniej więcej przez środek pedała (im bardziej do tyłu tym twardziej można pedałować, co moge też uzyskać poprzez maksymalne wysunięcie się na siodle w tył- po prostu lubie piłować dość wolno i mocno na podjazdach) Pozycja jest już niemal idealna, i myśle że 10cm mostek powinien dać mi pozycje optymalną. Martwi mnie jedynie to. że aż 14 cm główka (przez te stery co są na wierzchu a nie wewnątrz główki) nie pozwoli mi dać kierownicy niżej o ile będe tego potrzebował. Dlatego rozmyślam nad większym kątem mostka, no ale jak mówisz, że nie to ok, ale możesz mi wyjaśnić w skrócie czemu nie?? (aha, mostka nie mam od kogo pożyczyć niestety) Dart? No powiem, że przy moich 60kg w szczycie spastwa, amor nie działa najlepiej. Jeśli jest dużo błota i uszczelki się zabłocą to nie wykorzystam nawet 50% skoku. Natomiast jeżeli nie ma takiego błota i dobrze kilkakrotnie zpsikam brunoxem to na trasie DH w niektórzych momentach nawet dobije. Nie zmienia do faktu, że powinien być miększy. Planuje wyruszyć do serwisu gdzie mi już proponowali serwis i powiem im, żeby mi go zmiękczyli przy okazji Aha początkowo ten dart był jeszcze twardszy i powyższy opis tyczy się po 1.5 roku jazdy. Według opracowań Specializeda opisany przez Ciebie odważnik ma dotykać przodu korby ( czyli w porównaniu z Twoimi informacjami mamy rozbiezność ok. 1 cm )- chociaż wspomniana przez Ciebie forma też jest praktykowana. Spotkałem się równiez z informacjami, wg których siedząc na rowerze w normalnej pozycji do jazdy kierownica powinna zasłaniac piastę koła. A propos mostka- nie twierdzę,że wiekszy wznios mostka jest złą drogą- traktuję to jako ostateczność. Tylko jeśli chcesz mieć niżej kierownicę,musisz dać dłuższy mostek na minus- krótszy mostek na minus podwyższy Ci kierownicę. Więc chcąc osiągnąć niższe położenie kierownicy niż obecnie chyba musisz zakupić mostek 110 6 stopni. Rower z krótszym mostkiem jest bardziej nerwowy- nie każdemu to pasuje. Skorzystaj z kalkulatora na tej stronie: http://www.wrenchscience.com/ Reasumując, zanim kupisz mostek, dobrze jest się przymierzyć . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiTii Napisano 10 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 Też się spotkałem z twierdzeniem, że kierownica w rowerach XC i enduro ma zasłaniać mostek ale słyszałem też że w rowerach XC ma lekko być przed przednią piastą. To drugie wydaje mi się słuszniejsze, bo bym musiał chyba dać mostek 9cm (o ile nawet nie mniej) do mojego roweru, aby mi zasłaniało piaste. To by raczej kierowało mnie do jeszcze mniejszego rowmiaru ramy, ale czy rama do xc o górnej rurze 55-56cm by się znalazła? Chyba wyłącznie 4women. To jest fakt, że jeżeli chce niżej kiere to dłuższy mostek o tym samym wzniosie powinienem dać. Ale ja chce przede wszystkim ją bliżej i (tylko opcjonalnie) niżej. Czyli, żeby chociaż kierownica nie była wyżej niż teraz powinienem kupić 100mm i wzniosie większym niż 5 stopni. A odnośnie tego serwisu to nie umiem się chyba tym posługiwać. Już kiedyś próbowałem. Pisze mi że kiere mam mieć 38cm. Suma długości górnej rury+mostka 62cm (musiałbym mieć chyba 15" rame i mostek 80mm). Czyli jakieś chore rzeczy mi wychodzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 10 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 Tutaj masz mostek o wzniosie 10 stopni http://allegro.pl/item837692858_mostek_bontrager_sport_105_mm_10_stopni.html i standardowy o wzniosie 6 stopni http://allegro.pl/item837780423_mostek_accent_as_35_ah_1_1_8_100mm_25_4mm.html Prywatnie przerabiałem mostki 90 mm,100 i 110. Staneło na 110 .Przy 90 mm byłem zbyt wyprostowany, 100 mm było w miare dobrze,ale perfekt było przy 110mm . Z mostkiem 110 mm i sztycą bez offsetu lepiej mi się podjeżdża ,przednie koło ma lepszy kontakt z podłożem szczególnie przy wiekszych podjazdach;troszke gorzej natomiast było z manewrowością i zjazdami. Przy 100 mm przednie koło traciło kontakt z rzeczywistością, natomiast trochę lepiej się manewrowało i mogłem się bardziej cofnąć za siodełko podczas zjazdów.kierownica była ustawiona gięciem w moją stronę. Podczas tych "testów" pozostała konfiguracja roweru ( amorek, koła,rama) była bez zmian- na tej samej trasie w prawie tych samych warunkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiTii Napisano 10 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 A to przy giętej, szerokiej kierownicy czy prostej i wąskiej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 10 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 A to przy giętej, szerokiej kierownicy czy prostej i wąskiej? Klasycznej prostej 580 m Easton EA70 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiTii Napisano 10 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 Dzisiaj się przyjżałem dokładnie mostkowi i doszedłem to pewnych wniosków. To, że ten mostek u mnie w rowerze jest zamontowany na \-\ nie znaczy, że przy wydłużeniu kiera będzie niżej (względem podłogi). On nadal idzie do góry, zatem jeżeli zamontuje krótszy mostek o tym samym stopniu to kiera będzie niżej (!). No I po kolejnych przymiarkach myśle, że dobry mostek to będzie 100mm ze stopniem 7-8, aby kiera zniżyła się jeszcze gdzieś o 1cm, bo dzisiaj bawiłem się wagą i tylko 37% nacisku spoczywa na przednim kole, a reszta na tylnym. A według pewnych informacji te naciski mają być jak najbliżej wartości odpowiednio 40% przód i 60% tył. Pozatym sam czuje potrzebe dociążenia przodu, a w zasadzie to odciążenia tyłu. Acha, a czy w Twoim przypadku jest tak, że ta kierownica Ci zasłania piaste? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 10 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 Tak, z mostkiem 110 mm zasłaniała piastę, z 100 mm piasta była " z przodu". Spróbuj pobawić się siodełkiem. Niedawno założyłem sztycę z offsetem i widzę różnicę, zresztą środek ciężkości się zmienił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiTii Napisano 11 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2009 Myśle jeszcze o skoku w moim amorku. Tak się przyglądam i wydaje mi się, że jest do tej ramy za duży i psuje geometrie. Niestety nie mam na razie czym zmierzyć kątów. Szczególnie patrząc na podsiodłową wydaje mi się, że za bardzo ucieka do tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 12 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 Z tego co wyczytałem , Twoja rama jest pod amorek 80 mm. Zakladając amorek 100 mm podniosłeś sobie trochę przód. Chociaż sposób Twojej jazdy raczej usprawiedliwia ten krok. Dopóki działa- nie ma sensu wymieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiTii Napisano 12 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 Mimo wszystko wolałbym mieć lepiej przednie koło dociążone. Za jakiś czas będe miał możliwość testu z amortyzaorem 75mm i zobacze jak mi się będzie siedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ProKreator Napisano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2009 jak będziesz miał możliwość zważenia rowerku to zrób to, ponieważ te 12,5 kg jakoś mi tak optymistycznie się wydaje. 2 kg rama+ 2,5 kg amor + reszta co karbonowa nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moojmisiu Napisano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2009 Amor waży ciut mniej, z niedociętą sterówką - około 2.2 kg, ale za to samo tylne koło bez gum waży około 1.2 kg. Domyślam się, że chodzi o taką ramę, jak z tej aukcji: http://www.allegro.pl/item823071247_author_basic_sx_17_zadbana_warto.html - przynajmniej po kolorach. to chyba model z 2005 roku, jakoś od 2007 roku Basici są cięższe, a jednocześnie mniej sztywne, jeździłem na Basicu właśnie z 2007 roku i nie zaryzykowałbym stwierdzenia, że ta rama jest sztywniejsza od Levela A4/A6 Przez całe 7 km pierwszego podjazdu kląłem na potęgę A rama wizualnie bardzo mi się podoba I jeszcze jedno - producent ramy przewidział odległość między dolną krawędzią główki a środkiem koła na 452 mm, nie wiem czy dobrze zapamiętałem, ale Dart 3 ma tą wysokość jakoś 485 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiTii Napisano 13 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2009 To jest rama właśnie z tej aukcji. Rama jest wyraźnie sztywniejsza od krossa. Sprawdzam to poprzez np, stawanie na jednym pedale. Kross wyraźnie się odginał, a przy tej trzeba bardzo mocno depnąć aby dostrzec lekkie odgięcie przy suporcie. Sprawdziłem też sztywność tylnych widełek. Tamte przy zaciskaniu koła wyraźnie się odginały. Wózek potrafił się nawet ponad 0.5cm odginać a ta minimalnie, a przy lżejszym zaciskaniu nawet wcale. Podczas jazdy jakoś tego specjalnie nie czuje, jednak dostrzegłem jakby mniejsze bujanie na kręcniu pod góre na stojąco. Tak jakbym miał krótszą korbe. Skąd znasz dokładnie te wartości 452 mm?? Wiem tyle, że te ramy były sprzedawane z 80mm. Z tego jakby wnioskuje, że jeżeli obniże skok w moim darcie o 2 cm to będzie to samo, a według tego co piszesz nadal 1 cm za dużo. Chyba, że w widelcach o mniejszym skoku golenie dolne są też krótsze??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moojmisiu Napisano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2009 Golenie są takie same - tu chodzi o rozmiar koła. A 452 mm ze strony producenta, wtedy ma kąty 73/71. Standardowo w tych ramach były jakieś RST ze skokiem 76mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiTii Napisano 15 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2009 Zważyłem Darta i wyszło 2030g z dokładnością do 10g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.