siwy84 Napisano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 Witam, jakiś czas temu mój suport od korby LX wyzionął ducha. Stoję teraz przed kupnem nowego suportu. W jednym sklepie powiedziano mi, że do mojej korby będzie pasował suport dura-ace. Czy to prawda? Jeździ ktoś w MTB na supporcie szosowym? Podobno szosowe są nawet lepsze niż "górskie" ponieważ mają większe łożyska. Zastanawia mnie tylko dlaczego producent nie wspomina o ich kompatybilności z korbami MTB. Proszę o pomoc. Pozdrawiam, Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 Szosowe suporty mają takie same łożyska jak MTB. Mogą mieć nieco gorsze uszczelnienie. Suport Dura ace jest kompatybilny z LX:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 Od kumpla z serwisu wiem, że wszystko jest takie same oprócz uszczelnień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy84 Napisano 7 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 Schwefel - domyślam się, że w szosowych są gorsze, tak? Jeśli tak to wiesz na czym to polega? Tzn. czym dokładnie się różnią? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 między uszczelnieniami w LXie a 105 nie widzę różnic za to miski są troszke szersze i mogłem zastosować po jednej podkładce po każdej ze stron. w LXie w takim układzie był niewielki luz. inna ( dłuższa lub krótsza-nie pamiętam ) jest plastikowa tulejka. zastosowałem te z LXa. 105 zastąpiłem Accenta który wytrzymał sam nie wiem jak niewiele km. może z dwa maratony+treningi bezpośrednio przed nimi. nawet kolor jest nietrwały no i 105 to koszt ok 70pln Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy84 Napisano 8 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 O jakich podkładkach mówisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 Pewnie o tych czarnych, które się zakłada między miskę a mufę. Dzięki temu suporty są uniwersalne i pasują do muf 68 oraz 73mm Przy mufie 68 zakłada się 2 na stronę napędową i jedną na non-drive side Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy84 Napisano 8 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 Tak, to by miało sens W accentach ta tulejka łącząca łożyska też jest krótsza niż w LX. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 W accentach ta tulejka łącząca łożyska też jest krótsza niż w LX. w Accencie i LX tulejki sa troche inne i nie porównywał bym tego. przy mufie 68mm sztosując LXa musialem założyć trzy podkładki. przy dwóch był luz. ze 105 mogę zastosować dwie i luzu brak. tulejke zastosowałem od LXa. jutro wstawie jakieś zdjęcia uszczelnień. wyglądają tak samo. może w nowszych suportach MTB coś się zmieniło ja miałem pierwszego LXa który się pojawił. na 105 nie przejechałem dużo ale mogę polecić różnica w cenie spora a budowa praktycznie ta sama Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 ładuję akumulatorki więc zdjęć na razie nie będzie. musicie mi uwierzyć na slowo że uszczelnienia są takie same ale zauważyłem dziś coś-"długość" gwintu. w 105 w lewej i prawej jest go tyle samo. w LX po prawej stronie ( gdzie stosuje się dwie podkładki ) jest go więcej. w 105 miska jest szersza i jedna podkładka po prawej stronie wystarczy więc i tak 2,5mm gwintu więcej wejdzie w rame. korba przy jednej podkładce przesunie się z 1,5mm w lewo. to chyba nawet lepiej. dla mnie było to bez znaczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy84 Napisano 9 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 Czekam(y) na fotki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 ładuję akumulatorki więc zdjęć na razie nie będzie. musicie mi uwierzyć na slowo że uszczelnienia są takie same ale zauważyłem dziś coś-"długość" gwintu. w 105 w lewej i prawej jest go tyle samo. w LX po prawej stronie ( gdzie stosuje się dwie podkładki ) jest go więcej. w 105 miska jest szersza i jedna podkładka po prawej stronie wystarczy więc i tak 2,5mm gwintu więcej wejdzie w rame. korba przy jednej podkładce przesunie się z 1,5mm w lewo. to chyba nawet lepiej. dla mnie było to bez znaczenia Jest tak ponieważ suporty MTB muszą być kompatybilne z mufami o szerokości 68 i 73 mm - więcej gwintu po to, żeby jak masz mufę 68 mm i 2 podkładki zapewnić tyle samo czynnych zwojów po prawej i lewej stronie. W suporcie szosowym nie ma tej potrzeby, bo w standardzie BSA właściwie nie ma szosówek z mufą inną niż 68 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 troche późno ale miałem troche innych zajęć http://img191.imageshack.us/img191/3307/dsc04932i.jpg http://img707.imageshack.us/img707/9764/dsc04929.jpg http://img215.imageshack.us/img215/4849/dsc04933p.jpg LX to ten bardziej ściorany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy84 Napisano 10 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 Słuchaj, a możesz wyciągnąć tą czarną uszczelkę ze 105 i lx'a? Bo póki co wygląda to tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 a masz http://img13.imageshack.us/img13/2017/dsc04938u.jpg w środku to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy84 Napisano 10 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 Mnie się wydaje czy w LX'ie wewnętrzny pierścień ma grubszą ściankę ergo mniejsze kulki.(?) PS.Schwefel - wygląda na to, że Twój kolega nie miał racji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 Mnie się wydaje czy w LX'ie wewnętrzny pierścień ma grubszą ściankę ergo mniejsze kulki.(?) to tylko tak się wydaje. popatrz uważnie jak wyglądają wewnętrzne bieżnie na ostatnim zdjęciu. w 105 jest faza. znaczy ściętą krawędż. w LX tego brak-krawędzie mają 90stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy84 Napisano 10 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 Faktycznie, jak powiedziałeś o tym to zacząłem to dostrzegać. Wcześniej wyglądało jak cieńsza krawędź. Dobra, to będę polował na szosowy suporcik Jeszcze raz dzięki za fotki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy84 Napisano 13 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2010 Z przyjemnością donoszę, że suport dura ace w zastosowaniach raczej mtb spisuje się znakomicie. Może nie przejechałem jeszcze zbyt wielu kilometrów, ale jeżdżę teraz kiedy śnieg i mokro za oknem, a na supporcie nie robi to większego wrażenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Welniak Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 A nie mogłeś po prostu zmienić łożysk. Za dwa zapłaciłbyś 10zł, pół godziny roboty i suport byłby jak nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 łożyska w Shimano są troche nietypowe-węższe o 1mm od ogólnodostępnych. da się to obejść ale cena dobrych łożysk to kwota za którą można mieć najtańszy suport szosowy. oczywiście można stosować też najtańsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Welniak Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 łożyska w Shimano są troche nietypowe-węższe o 1mm od ogólnodostępnych. da się to obejść ale cena dobrych łożysk to kwota za którą można mieć najtańszy suport szosowy. oczywiście można stosować też najtańsze A to jest akurat bardzo ciekawe co mówisz. Ja sam nie mam korby z HTII, ale kilku kumpli ma taki korby i dają mi rowery do serwisowania. Tak się składa, że już kilka razy wymieniałem łożyska w tych suportach i nigdy nie miałem problemów z ich dostępnością. Zawsze kupowałem takie po 5zł za sztukę w sklepie z łożyskami i nic się nie działo z nimi niedobrego, a już na pewno nie padały szybciej niż te Shimanowskie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 15 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 wymienić na pewno się da sam się w to nie zagłębiałem-wymieniłem suport obecnie nawet odszedłem od HT2 na rzecz ISISa. raz miałem przygode z tanim łożyskiem, może pech ale raczej będę takich unikał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.