Skocz do zawartości

[support] dura-ace zamiast lx/xt/accenta ?


siwy84

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

jakiś czas temu mój suport od korby LX wyzionął ducha. Stoję teraz przed kupnem nowego suportu. W jednym sklepie powiedziano mi, że do mojej korby będzie pasował suport dura-ace. Czy to prawda? Jeździ ktoś w MTB na supporcie szosowym? Podobno szosowe są nawet lepsze niż "górskie" ponieważ mają większe łożyska. Zastanawia mnie tylko dlaczego producent nie wspomina o ich kompatybilności z korbami MTB. Proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam,

Marcin

Napisano

Schwefel - domyślam się, że w szosowych są gorsze, tak? Jeśli tak to wiesz na czym to polega? Tzn. czym dokładnie się różnią?

Napisano

między uszczelnieniami w LXie a 105 nie widzę różnic ;)

za to miski są troszke szersze i mogłem zastosować po jednej podkładce po każdej ze stron. w LXie w takim układzie był niewielki luz.

inna ( dłuższa lub krótsza-nie pamiętam ) jest plastikowa tulejka. zastosowałem te z LXa.

105 zastąpiłem Accenta który wytrzymał sam nie wiem jak niewiele km. może z dwa maratony+treningi bezpośrednio przed nimi. nawet kolor jest nietrwały ;)

no i 105 to koszt ok 70pln :P

Napisano

Pewnie o tych czarnych, które się zakłada między miskę a mufę. Dzięki temu suporty są uniwersalne i pasują do muf 68 oraz 73mm :thumbsup: Przy mufie 68 zakłada się 2 na stronę napędową i jedną na non-drive side

Napisano

W accentach ta tulejka łącząca łożyska też jest krótsza niż w LX.

w Accencie i LX tulejki sa troche inne i nie porównywał bym tego.

przy mufie 68mm sztosując LXa musialem założyć trzy podkładki. przy dwóch był luz. ze 105 mogę zastosować dwie i luzu brak. tulejke zastosowałem od LXa.

jutro wstawie jakieś zdjęcia uszczelnień. wyglądają tak samo. może w nowszych suportach MTB coś się zmieniło ja miałem pierwszego LXa który się pojawił.

na 105 nie przejechałem dużo ale mogę polecić ;)

różnica w cenie spora a budowa praktycznie ta sama :)

Napisano

ładuję akumulatorki więc zdjęć na razie nie będzie.

musicie mi uwierzyć na slowo że uszczelnienia są takie same :)

ale zauważyłem dziś coś-"długość" gwintu. w 105 w lewej i prawej jest go tyle samo. w LX po prawej stronie ( gdzie stosuje się dwie podkładki ) jest go więcej.

w 105 miska jest szersza i jedna podkładka po prawej stronie wystarczy więc i tak 2,5mm gwintu więcej wejdzie w rame.

korba przy jednej podkładce przesunie się z 1,5mm w lewo. to chyba nawet lepiej. dla mnie było to bez znaczenia :confused:

Napisano

ładuję akumulatorki więc zdjęć na razie nie będzie.

musicie mi uwierzyć na slowo że uszczelnienia są takie same :D

ale zauważyłem dziś coś-"długość" gwintu. w 105 w lewej i prawej jest go tyle samo. w LX po prawej stronie ( gdzie stosuje się dwie podkładki ) jest go więcej.

w 105 miska jest szersza i jedna podkładka po prawej stronie wystarczy więc i tak 2,5mm gwintu więcej wejdzie w rame.

korba przy jednej podkładce przesunie się z 1,5mm w lewo. to chyba nawet lepiej. dla mnie było to bez znaczenia :D

Jest tak ponieważ suporty MTB muszą być kompatybilne z mufami o szerokości 68 i 73 mm - więcej gwintu po to, żeby jak masz mufę 68 mm i 2 podkładki zapewnić tyle samo czynnych zwojów po prawej i lewej stronie. W suporcie szosowym nie ma tej potrzeby, bo w standardzie BSA właściwie nie ma szosówek z mufą inną niż 68 mm.

Napisano

Mnie się wydaje czy w LX'ie wewnętrzny pierścień ma grubszą ściankę ergo mniejsze kulki.(?)

 

PS.Schwefel - wygląda na to, że Twój kolega nie miał racji.

Napisano

Mnie się wydaje czy w LX'ie wewnętrzny pierścień ma grubszą ściankę ergo mniejsze kulki.(?)

to tylko tak się wydaje. popatrz uważnie jak wyglądają wewnętrzne bieżnie na ostatnim zdjęciu. w 105 jest faza. znaczy ściętą krawędż. w LX tego brak-krawędzie mają 90stopni.

Napisano

Faktycznie, jak powiedziałeś o tym to zacząłem to dostrzegać. Wcześniej wyglądało jak cieńsza krawędź. Dobra, to będę polował na szosowy suporcik :whistling: Jeszcze raz dzięki za fotki.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Z przyjemnością donoszę, że suport dura ace w zastosowaniach raczej mtb spisuje się znakomicie. Może nie przejechałem jeszcze zbyt wielu kilometrów, ale jeżdżę teraz kiedy śnieg i mokro za oknem, a na supporcie nie robi to większego wrażenia.

Napisano

łożyska w Shimano są troche nietypowe-węższe o 1mm od ogólnodostępnych. da się to obejść ale cena dobrych łożysk to kwota za którą można mieć najtańszy suport szosowy. oczywiście można stosować też najtańsze

Napisano

łożyska w Shimano są troche nietypowe-węższe o 1mm od ogólnodostępnych. da się to obejść ale cena dobrych łożysk to kwota za którą można mieć najtańszy suport szosowy. oczywiście można stosować też najtańsze

 

A to jest akurat bardzo ciekawe co mówisz. Ja sam nie mam korby z HTII, ale kilku kumpli ma taki korby i dają mi rowery do serwisowania. Tak się składa, że już kilka razy wymieniałem łożyska w tych suportach i nigdy nie miałem problemów z ich dostępnością. Zawsze kupowałem takie po 5zł za sztukę w sklepie z łożyskami i nic się nie działo z nimi niedobrego, a już na pewno nie padały szybciej niż te Shimanowskie.

Napisano

wymienić na pewno się da :)

sam się w to nie zagłębiałem-wymieniłem suport :)

obecnie nawet odszedłem od HT2 na rzecz ISISa.

raz miałem przygode z tanim łożyskiem, może pech ale raczej będę takich unikał :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...