adambikenews Napisano 7 Grudnia 2009 Napisano 7 Grudnia 2009 Witam! Chciałbym kupić lekkie, sztywne, wytrzymałe koła. Z czego najważniejsze to wytrzymałość! Ważę 76kg, a rower 12kg. Koła pod tarcze! Mam zamiar kupić do lutego nowe koła, gdyż właśnie od tego okresu zacznę trening na dworze! Znalazłem dwie fajne oferty(co o nich sądzicie?): -Soul kozak race - 32 szprychy, piasty z magnetycznym bębenkiem. Obręcz i szprychy firmy SAPIM. Waga przód: 659g., tył: 790g. -Używane mavic crossmax disc (nie będę rozpisywał bo zapewne każdy wie co i jak) -nowe mavic crosstrail disc (j.w.) Moje obecne ważą zapewne coś wiecej niż 2100gram? Sam nie wiem Czy odczuję dużą różnice ogółem kupując któreś z tych kół?
mati199 Napisano 7 Grudnia 2009 Napisano 7 Grudnia 2009 Chciałbym kupić lekkie, sztywne, wytrzymałe koła. No to Soul Kozak spełnia jedynie ten pierwszy warunek
adambikenews Napisano 7 Grudnia 2009 Autor Napisano 7 Grudnia 2009 Hmm. Na moich alexrimsach problemem jest to, że nie są sztywne i są strasznie cieżkie, dodatkowo po prawie każdych maratonach musiałem je centrować. ! Mam ramę merida hfs 1000(tą bez amora) i alexrimsy były tylko na pierwszy sezon. Choć aktualnie kręcą się super(a nabite ponad 6 tys. km.) i nic im się nie stało ani razu to jednak ta sztywność bardzo denerwowała - jak mocno stawałem na pedałach, ciągnąłem jakąś górkę to niestety vbrake ocierał o koło i opone, gdyż one było wręcz elastyczne! ;/ Nie chce skreślać soul kozaków - strasznie mi się podobają oraz chciałbym poznać opinie innych osób!! To może w tej cenie coś innego? Nie znam się na tym... Słyszałem o ze piasty DT są dobre. Podkreślam, iż kół nie będę szanować. Jestem zawodnikiem dość wymagającym. Planuje w tym roku wyjazd na m.in bike challenge itp. Rocznie będę robił koło 8tys. km. W tym większość szosa.
creative1989 Napisano 7 Grudnia 2009 Napisano 7 Grudnia 2009 Czy odczuję dużą różnice ogółem kupując któreś z tych kół? Znaczącą... i to bardzo.
adambikenews Napisano 7 Grudnia 2009 Autor Napisano 7 Grudnia 2009 Rozumiem. W takim razie lepiej składać samemu - obręcze piasty i szprychy ręcznie składać czy lepiej kupić gotowy zestaw np jakiś mavic czy DT. Ogółem shimano raczej odpada. Gardzę centerlockiem. Hamulców jeszcze nie mam, ale planuje coś w stylu juicy 7 albo te nowe elixir 5/r. a może jest jakaś osoba na forum która składa koła z części które mu się podeśle ;-)? Pytam gdyż osobiście jak do ręki dostanę piaste, obręcz i szprychy to raczej bym miał duże problemy ze złożeniem ;D
mati199 Napisano 7 Grudnia 2009 Napisano 7 Grudnia 2009 Pytam gdyż osobiście jak do ręki dostanę piaste, obręcz i szprychy to raczej bym miał duże problemy ze złożeniem ;D I raczej tego nie zrobisz, nawet po przeczytaniu 20 tutoriali, chyba, że jesteś MacGyver Generalnie do 2000 zł postawiłbym na : Piasty: DT 240s Obręcze: DT 4.2 D / Mavic 717 Szprychy: DT Super Competition Nyple: DT Prolock Zestaw na lata Chyba, że chcesz coś bardziej egzotycznego
Sol Napisano 7 Grudnia 2009 Napisano 7 Grudnia 2009 Z własnych doświadczeń mogę z czystym sumieniem zarekomendować Easton XC One. http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=37986 Dobra waga i doskonała sztywność. Za krótko na nich jeżdżę żeby mówić o żywotności, ale po ok. 800 km nie sprawiają żadnych problemów. To ostatnie mimo faktu, że przez pierwszy miesiąc na bębenku siedziała HG50.
spootnick Napisano 7 Grudnia 2009 Napisano 7 Grudnia 2009 Moim zdaniem w takiej cenie nie ma sensu kupować kół pod dętki. Ja będę składał nowe koła i pod 55kg będzie chyba taki zestaw: -piasty Chosen (ewentualnie XTR): http://allegro.pl/item838106232_chosen_a8077b_black_red_tarcza_tyl_nowosc.html -szprychy DT Revo -nyple alu -obręcze ZTR Podium MMX Zmieszczę się poniżej 2k. Całość może trochę ryzykowna, ale będzie trochę ponad 1300g i mam nadzieje pode mną wytrzymała. W Twoim przypadku wziąłbym cięższe ZTR i szprychy Super Competition.
5Zeta Napisano 7 Grudnia 2009 Napisano 7 Grudnia 2009 Piasty: DT 240s Obręcze: DT 4.2 D / Mavic 717 Szprychy: DT Super Competition Nyple: DT Prolock Uwierz lub nie, ale to jest idealny zestaw kół. Czy mógłbyś jeszcze powiedzieć jakim stylem kolarstwa górskiego jeździsz?? Ewentualnie jeszcze XTR-ki mogą być wporządku KLIK. Pozdrawiam!
mati199 Napisano 7 Grudnia 2009 Napisano 7 Grudnia 2009 Uwierz lub nie, ale to jest idealny zestaw kół. Pamiętaj żadna część nie jest idealna. Tym bardziej w kołach naprawdę wieeelu ludzi jeździ na podobnym zestawie w maratonach, wyścigach i nie narzekają
adambikenews Napisano 7 Grudnia 2009 Autor Napisano 7 Grudnia 2009 Uwierz lub nie, ale to jest idealny zestaw kół. Czy mógłbyś jeszcze powiedzieć jakim stylem kolarstwa górskiego jeździsz?? Ewentualnie jeszcze XTR-ki mogą być wporządku KLIK. Pozdrawiam! Rozumiem, a jaka jest waga tych kół złożonych na piastach DT? ;-) Jaki styl? Hehe zawody: 75% - maratony, etapówki(trophy), 25% - XC. Pamiętaj żadna część nie jest idealna. Tym bardziej w kołach naprawdę wieeelu ludzi jeździ na podobnym zestawie w maratonach, wyścigach i nie narzekają No tak ładny zestaw. Tak czytam różne topice na różnych forach i powiem szczerze, że ludzie bardzo chwalą firmę DT. Tak sobie myślę, może ten zestaw byłby aż za dobry(no wiadomo, zawsze lepiej jak zostanie coś w kieszeni - mialem kask wymienić) Co sądzicie tych kołach: link ;-) ciekawe jaka waga i sztywnośc. Szprychy są te co polecacie! obręcze równnież chyba dobre Info z harfy: [Obręcze XM 819 disc - Najwyższej jakości obręcz MTB do opon bezdętkowych - UST Tubeless, kompatybilna również z oponą i dętką. Wiercenie Fore. Nie stosować opaski na obręcz. Waga: 465 g ]
mati199 Napisano 7 Grudnia 2009 Napisano 7 Grudnia 2009 Co jak co, ale na kołach to bym nie oszczędzał. DT mówi samo za siebie. DT 240s ? Zapytaj jakiego kolwiek szanującego się bikera o te piasty i posłuchaj odpowiedzi CL tak od razu to nie przekreślaj, bo może po za kilkoma wadami, ma też plusy.
5Zeta Napisano 7 Grudnia 2009 Napisano 7 Grudnia 2009 Jak chcesz zaoszczędzić to możesz dać piasty DT 370 zamist 240 i też będziesz zadowolony. W obręczach możesz zainteresować się SUN RIMSami equalizer i też powinno być ok. Pozdrawiam!
Swider23 Napisano 11 Grudnia 2009 Napisano 11 Grudnia 2009 Przejeździłem dwa sezony na CL i nie mam powodu do narzekań, teraz w nowym rowerze mam IS i będę mógł porównać.
miskov17 Napisano 11 Grudnia 2009 Napisano 11 Grudnia 2009 Ten zestaw z bikestacji wychodzi strasznie ciężko, 1.9kg za takie pieniądze to przesada tym bardziej, że piasty nie są jakieś ekstra super. http://www.sklep.bikestacja.pl/product_info.php?cPath=38_102_128&products_id=1533 pomyśl nad tym, ew. dopłać do supercompetition i masz super kółka w rozsądnej cenie. http://allegro.pl/item848820064_nowe_kola_dt_swiss_340_xr_4_2d_z_zaciskami_dt.html też warte zainteresowania.
kosciczek Napisano 11 Grudnia 2009 Napisano 11 Grudnia 2009 NIe będę zakładał nowego tematu więc się podłącze. Również stoje przed kupnem kół w podobnej cenie. Co myślicie o takim zestawie Piasty: DT 340 Obręcze: DT 4.2d białe Szprychy: DT Super Competition Nyple: DT Alu czerwony Polecacie piasty 370, a jakie są opinie o 340? Wiem że 240s to legenda i na pewno super piasta i całkiem możliwe że wybiorę właśnie ją, ale przed zakupem chciłabym znać wasze opinie o 340. Może jakaś inna konfiguracja, ale raczej coś z DT swiss. Moja waga to 71kg + rower 10kg. Koła oczywiście pod tarcze i będą z hamulcami tarczowymi XT.
zgud Napisano 11 Grudnia 2009 Napisano 11 Grudnia 2009 340 mają labiryntowy system uszczelnień, 370-tki nie... poza tym są troszki lżejsze
Gość R3surrection Napisano 11 Grudnia 2009 Napisano 11 Grudnia 2009 ZTR Olympic/race supercomp/revo 240s/340s/chris king/tune/xtr-aczkolwiek awaryjne
DominikM Napisano 11 Grudnia 2009 Napisano 11 Grudnia 2009 Ja poleciłbym poszukać na niemieckim e-bayu - komplet fabrycznych kół na DT240 można tam dostać czasem w cenie ok 350 euro.
stefanX Napisano 14 Grudnia 2009 Napisano 14 Grudnia 2009 340 mają labiryntowy system uszczelnień, 370-tki nie... poza tym są troszki lżejsze 370 mają labiryntowe uszczelnienia. Ich poprzedniczki - Onyxy miały gorsze uszczelnienia
porcupine Napisano 18 Grudnia 2009 Napisano 18 Grudnia 2009 To ja też pozwolę sobie dołączyć do tematu,bo akurat na wiosne będą interesowały mnie jakieś kółka w takiej cenie tylko że u mnie priorytet to waga, sam waże ok60-62kg,rower 11kg więc myślę że mogę sobie pozwolić na naprawdę lekkie koła. Dziś znalazłem ciekawą ofertę,zwłaszcza cenowo wydaje się atrakcyjna, co o tym sądzicie? http://www.allegro.pl/item857034948_kola_race_vc_1500_pod_v_brakei_nowosc_1500g.html , jestem ciekaw zwłaszcza opinii o tych piastach, co one są warte.
Sorcerer Napisano 18 Grudnia 2009 Napisano 18 Grudnia 2009 tylko ze te piasty chosen'a to straszny syf gdzie sie nie czyta. Przod jeszcze ujdzie, ale tył?
TERMINATOR Napisano 22 Grudnia 2009 Napisano 22 Grudnia 2009 Do 2000 zł to mozna zrobić dużo wariantów kół. Wadą jest Twoja waga, niestety. 76 kg wyklucza superlajtowe koła jakie robie w granicy 1340 g na obręczach No tubes. Dla tej wagi rowerzysty i potrzeb mogę mieć propozycje: Obrecze SunRingle EQ23 - 400 g, lub EQ 21 -400 g , 32 otw, piasty Novatec z serii NT-D7.. http://www.bikeserwis.pl.tl/Piasty.htm ,szprychy 2/1.8 nyple mosiądz, można zrobić także wersje na 36 otw, dać szprychy 2/1.5 i nyple mosiądz,albo alu DT lub Aligatory czerwone. Piasty mozna dać także XTR-y albo XT i nie trzeba wydawać 2tyś aby mieć dobre szybkie koła Piasty Novateca i Chosena mają tę zalete, żeby wymienić szpryche od strony bebenka nie trzeba zciągać kasety. Jesli chcesz gotowe to masz np. tańsze ale i na sezon spokojnie wystarczajace : http://www.allegro.pl/item859499658_kola_pod_tarcze_race_slx_1790g_nowosc.html Jakbyś ważył mniej to i waga byłaby mniejsza - http://www.allegro.pl/item857029928_kola_pod_tarcze_race_light_slx_1655_g.html
porcupine Napisano 23 Grudnia 2009 Napisano 23 Grudnia 2009 A jakaś propozycja kół z V-brake do 2tys. dla bikera ważącego ok 60kg, tylko że wolałbym jakieś lepsze piasty niż te w stylu Chosen (pewnie idealne byłyby DT 240, tylko ta cena...)no i Equalizery też nie mają najlepszej opinii
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.