Skocz do zawartości

[Rower] Czy warto upgradować ramę?


nerdyyy

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Obecnie posiadam rower GT TALERA na kołach 26'', niestety rower ma dość małą ramę i jest dla mnie zdecydowanie za mały. Chciałbym zrobić upgrade.

Ponieważ swego czasu w rower dużo zainwestowałem to ma on dość dobre elementy - tj. cała kierownica z mostkiem (+wszystkie manetki kierownicy), osprzęt, koła, hamulce.

Zastanawiam się czy warto jest zakupić ramę od Krossa A6 o rozmiarze 21'' i przełożyć do niej poszczególne elementy.

Do ramy musiałbym dokupić stery i ewentualnie przedni amortyzator. Resztę elementów przełożyłbym z roweru starego.

 

Czy jest to dobry pomysł? Rama ze sterami kosztowała by około 450zł. Nowy A6 kosztuje 2000 więc różnica jest spora a ja wolałbym mieć w rowerku swoje stare i znajome elementy.

 

I pytanie ostatnie: Czy w domowych warunkach dam radę przełożyć wszystkie mechanizmy czyli : zamontować nowe stery, zamontować amortyzator (stary lub nowy), przełożyć cały mechanizm korbowy? Czy do tego potrzebne są jakieś specjalistyczne narzędzia?

 

Pozdrawiam

Nerdyyy

Napisano

Jeżeli rama jest "zdecydowanie za mała" to z pewnością jej wymiana jest dobrym pomysłem. Jeśli chodzi o przekładanie osprzętu to większość części bez problemu przełożysz przy pomocy zestawu imbusów. Montaż amortyzatora wiąże się z dopasowaniem długości rury sterowej, w domowych warunkach może być piłka do metalu, oczywiście wtedy trzeba uważać żeby uciąć równo i na odpowiedniej wysokości. Do wkładu suportu będzie potrzebny specjalny klucz (a jaki to zależy od suportu), mile widziany byłby też ściągacz do korb ale na upartego można zazwyczaj sobie bez niego poradzić. Stery z kolei trzeba wbić w miskę, czyli w domowych warunkach, młotek i wyczucie... Co do suportu trzeba najpierw sprawdzić czy ma taką samą długość.

Napisano

Dzięki, zakupie więc ramę i jeżeli jakieś elementy ew. nie będą pasować to będę musiał je dokupić. Ale postaram się wykorzystać jak najwięcej z obecnego osprzętu.

Napisano

Oczywiście przy wbijaniu sterów radziłbym użyc jakiegoś drewienka (kawałek deski) żeby samym młotkiem nie zepsuć sobie misek :thumbsup: . A jak bedziesz nabijał gwiazdkę od sterów od amrtyzatora to proponuje śrubę wkręcić do gwiazdki i młotek do wbicia :D . Tak jak pisał nerdyyy mechanizm korbowy dasz radę w garażu, ale proponowałbym jednak zakup ściągacza do korb, bo czasem przydaje się, a kupisz i masz :) .

Napisano

W stracych GT mierzylo sie od srodka suportu do miejsca, w ktorym srodek rury poziomej laczy sie z rura podsiodlowa, bo to jest efektywna wielkosc ramy w sensie przekroku. Pozniej GT weszlo juz w "zly" standard podawania rozmiaru od srodka suportu do samego konca rury podsiodlowej czyli tam gdzie wychodzi juz sztyca.

Napisano

Dziś przyszła rama od krossa A6.

Udało mi się zamontować stery, amortyzator, hamulce, przerzutki tylne, koła, kierownicę

Do zrobienia zostało jeszcze zamocowanie przedniej przerzutki, suportu+mechanizmu korbowego. Wygląda na to, że wszystko będzie pasowało, ale muszę jutro pojechać po narzędzia (zabrakło klucza do suportu) oraz linki i pancerze (zarówno do przerzutek jak i do hamulców).

Mam jednak pytanko: brakuje mi w ramie trzeciego gniazda na pancerzyk - w tym przypadku do przedniej przerzutki. Zamiast normalnego gniazda jest takie jakby wytłoczone gniazdo z dziurą na opaskę zaciskową. Czy powinienem do przedniej przerzutki poprowadzić linkę całkowicie w pancerzu?

 

Czy odsłoniente linki mogę bez obaw osłonić teflonowymi rurkami?

 

Gniazdo na suport ma wymiar 70cm. suport mam pasujący do tego gniazda z osią 115cm. Wygląda na niestandardowy. Czy będzie pasował? Czy nie będzie za krótki ?

 

Czy łancuch na spinkę nie spowoduje problemów?

 

Jaka będzie najsensowniejsza nóżka? Niestety taka tylna mocowana o rury tylnego "widelca" nie pasuje.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...