Pichu Napisano 6 Grudnia 2009 Napisano 6 Grudnia 2009 Jak oceniacie zużycie kasety ze zdjęć poniżej?? Przejechane ma 3000km na jednym łańcuchu.
TocaS Napisano 6 Grudnia 2009 Napisano 6 Grudnia 2009 Widoczne są może jakieś zadziory ale igiełek jeszcze nie ma kaseta nadaje się do dalszej eksploatacji ale nowy łańcuch może się nie przyjąć.
Andrew Napisano 6 Grudnia 2009 Napisano 6 Grudnia 2009 Kaseta jest w dobrym stanie. Czemu prosiłeś o ocenę? Chyba nie chcesz teraz zmieniać łańcucha? Komponenty tak niskiej grupy należy zajechać na śmierć wyrzucić. Jeżeli zmienisz łańcuch w tym momencie, to możliwe, że będziesz się męczyć z przeskakiwaniem przez najbliższe 500km albo i więcej... PS. moja XT po 2000km też ja już malutkie zadziorki. Co ciekawe, gdy przejadę delikatnie jakieś 200km, to zadziorki znikają. Ale wystarczy trochę pocisnąć i znów się pojawiają. Dziwnie miękkie to XT :/
grindz0ne Napisano 6 Grudnia 2009 Napisano 6 Grudnia 2009 Jak oceniacie zużycie kasety ze zdjęć poniżej?? Przejechane ma 3000km na jednym łańcuchu. Wiesz !! Sam chciałbym mieć taką kasetę !! po 3 tysiącach!!! Moim skromnym zdaniem jest w dobrym stanie. I raczej nie wymieniałbym samego łańcucha...jak już wymieniać to komplet. Moją pewnie już dawno miałem wymienić
TocaS Napisano 6 Grudnia 2009 Napisano 6 Grudnia 2009 Toż to kaseta pod napęd ośmiorzędowy, te napędy dużej żyją w porównaniu do napędów dziewięciu-rzędowych.
Pichu Napisano 6 Grudnia 2009 Autor Napisano 6 Grudnia 2009 Broń boże nie mam zamiaru wymieniać łańcucha, chciałem się tylko dowiedzieć o jej ogólnym stanie. Jeśli według was jest w porządku to śpię spokojnie i robię drugie tyle
Mod Team Odi Napisano 6 Grudnia 2009 Mod Team Napisano 6 Grudnia 2009 Myślę że kaseta zakończy żywot przy 3-krotnie wyższym przebiegu
Mod Team Puklus Napisano 6 Grudnia 2009 Mod Team Napisano 6 Grudnia 2009 6-7 juz dość wyciągniete ale kaseta ogolnie jest spoko
Pichu Napisano 6 Grudnia 2009 Autor Napisano 6 Grudnia 2009 6-7 juz dość wyciągniete ale kaseta ogolnie jest spoko Bo na tych najczęściej jeżdżę
adammo Napisano 6 Grudnia 2009 Napisano 6 Grudnia 2009 Mam taką samą kasetę, ale jeżdżę na 2 łańcuchach, po 8000km przymierzyłem nowy łańcuch i nie skakał, teraz kaseta ma ponad 10.000km i wciąż jeździ i nic się nie dzieje.
Mod Team Puklus Napisano 8 Grudnia 2009 Mod Team Napisano 8 Grudnia 2009 Bo na tych najczęściej jeżdżę polecam owym ząbkom naprostowac geometrie jak bedziesz zmieniał łańcuch. Jak nie bedzie skakać to nie koniecznie ale jak bedzie to raczej Oczywiscie ile kaseta tego warta bo to jednak jest troche zachodu ale przy 2 zebach to nie az tyle
Brooce Napisano 11 Grudnia 2009 Napisano 11 Grudnia 2009 Hej! Pozwólcie że skorzystam z tematu i również poproszę kogoś "doświadczonego" o ocenę stanu mojej kasety Patrzcie na 4, 5, 6 zębatkę, na nich najcześciej jeżdżę (wyższe sporadycznie) Nie mam pojęcia ile km zrobiłem, od roku na trzech łańcuchach: (myślę o ich zmianie na przyszły sezon) http://img682.imageshack.us/img682/9617/kaseta.jpg
TocaS Napisano 11 Grudnia 2009 Napisano 11 Grudnia 2009 Ząbki rekina to jeszcze nie są. Kasetę oceniam na 8/10 swoje jeszcze pociągnie spokojnie.
arroyo Napisano 11 Grudnia 2009 Napisano 11 Grudnia 2009 Kaseta w bardzo dobrym stanie, nowy łańcuch może początkowo przeskakiwać jedynie na 5-tej zębatce.
TocaS Napisano 11 Grudnia 2009 Napisano 11 Grudnia 2009 zastanawiam się jak PG 990 wygląda na tle XT, chodzi mi o z używalność, łańcuchy srama wyciągają się szybko bo sam tego doświadczyłem, ale nie wiem jak to do końca jest z kasetami z wysokiej półeczki srama.
piotrulek84 Napisano 19 Lutego 2010 Napisano 19 Lutego 2010 Nowy łańcuch jeszcze powinien chwycić. Ostatnio spózniłem się i w podobnym stanie mam. Łańcuch się przyjął.
afly Napisano 29 Lipca 2010 Napisano 29 Lipca 2010 Na jaki przebieg oceniacie moją kasetę SRAM PG-830 jeżdzoną z dwoma łańcuchami KMC Z52 oraz Wippermann 800 zmiana co 300/400km? Mam nadzieje że zdjęcia nie są bardzo fatalne, bo wyczysciłem kasetę i zapomniałem zrobić jej zdjęcia zanim wrzuciłem ją z powrotem na "koło" i dlatego są takie a nie inne . Fotki: http://img293.imageshack.us/img293/949/hexagonkaseta.jpg http://img704.imageshack.us/img704/2962/hexagonkaseta2.jpg http://img180.imageshack.us/img180/7818/hexagonkaseta3.jpg http://img230.imageshack.us/img230/3874/hexagonkaseta4.jpg
Miecho87 Napisano 29 Lipca 2010 Napisano 29 Lipca 2010 Na ile km to nie wiem - mniej niż moja . Zębatki 4, 5 i 6 dość mocno zajechane, trochę 3. Nowego łańcucha by pewnie nie przyjęła. I pierwszy raz widzę na kasecie początki płetw rekina, chyba, że Sram ma od początku niesymetryczne zęby.
afly Napisano 29 Lipca 2010 Napisano 29 Lipca 2010 .... Zębatki 4, 5 i 6 dość mocno zajechane, trochę 3. ... Masz bardzo dobre oko :) (albo ja takie dobre zdjęcia zrobiłem ), na tych przełożeniach co podałeś jeżdżę najczęsciej, z przodu przy korbie tylko zębatka 32T. A ile byś/byście mniej wiecej dał/dali tej kasecie? Pytam ponieważ myśle czy kolejną kasetę wziąśc taką samą czy może Shimano HG-50 (taka jak na zdjęciu na samym początku tego wątku), a poczytałem i są opinie że SRAM to masło - w sumie ja mam podobną bo kaseta miała problemy z przyjęciem nowego łańcucha po 650km (40-50km przyjmowała nowy łańcuch). Dobra Kaseta ma przejechane lekko ponad 3100km, teraz jak możecie porównajcie z kasetą w tym wątku Shimano HG-50 (mój sram jeździ na dwóch łańcuchach), ale z tego co wstępnie widzę Shimano wygląda lepiej, zgadza się?
Miecho87 Napisano 29 Lipca 2010 Napisano 29 Lipca 2010 No to Shimano wygląda tak po ok. 5-6 kkm jak się dba o napęd i nie jeździ na jednym biegu.
beetlebum Napisano 5 Sierpnia 2010 Napisano 5 Sierpnia 2010 Nie chcę zaczynać nowego tematu, więc... Ostatnio zauważyłem że przeskakuje mi łańcuch i to dosyć znacznie. Nie wiem, z czego może to wynikać. Załączam parę zdjęć kasety, możliwe że jest zużyta, ale ja się na tym na tyle nie znam. Co do łańcucha, to rower kupiłem używany i nie znam jego przebiegu; dotychczas sam przejechałem na nim prawie 500 km i przeskakiwanie zaczęło się w małym stopniu już jakiś czas temu, ale na ostatniej trasie to już było nie do wytrzymania. Jeśli to wina łańcucha, to czy wystarczy skrócić go o jedno ogniwo, czy konieczna jest wymiana? Czytałem też, że przyczyną może być tylna przerzutka, wózek nie jest idealnie równoległy do ramy. Jak na razie wszystko wyczyściłem i tyle:)
beetlebum Napisano 6 Sierpnia 2010 Napisano 6 Sierpnia 2010 To te zdjęcia kasety: http://my.imageshack.us/v_images.php Błagam o pomoc!
bikeman1 Napisano 7 Września 2010 Napisano 7 Września 2010 A jezeli kaseta ma juz zadziory, czy wpływa to na żywotnosc łańcucha i korby? Bo sprawa ma sie tak: kaseta uzywana ( na 6biegu mam delikatne zadziory ), starszy łancuch KMC oraz nowy XTR ( nic nie przeskakuje ), nowa przerzutka, nowa korba XT. Czy te zadziorki nie beda wplywac na niszczenie pozostałych podzespołów napedu, ktore sa nowe? Fotka kasety:
ursusek Napisano 7 Września 2010 Napisano 7 Września 2010 Powiem Ci tak - spokojnie możesz jeżdzić skoro nic nie trzeszczy i nie przeskakuje.Są rózne szkoły,jedni jeżdzą na trzy łąńcuchy po to aby zwiekszyć żywotność kasety miedzy innymi.Pytam się po co ?,ile ta kaseta kosztuje ? 100 - 200 zł,a koszt trzech łańcuchów ? - coś koło 200 zł,zależy oczywiście jakiej klasy.Teoria teorią,a praktyka sobie.Ja tam poza łańcuchami nic nie wymieniam,wszystko działa poprawnie,jeśli coś się zacznie dziać to wtedy pomyslę o wymiane napędu.
intruz Napisano 8 Września 2010 Napisano 8 Września 2010 A jezeli kaseta ma juz zadziory, czy wpływa to na żywotnosc łańcucha i korby? Bo sprawa ma sie tak: kaseta uzywana ( na 6biegu mam delikatne zadziory ), starszy łancuch KMC oraz nowy XTR ( nic nie przeskakuje ), nowa przerzutka, nowa korba XT. Czy te zadziorki nie beda wplywac na niszczenie pozostałych podzespołów napedu, ktore sa nowe? Fotka kasety: Kaseta wygląda prawie jak nowa. Ja co prawda na wolnobiegu, ale jeździłem tak długo aż stracił większośc zębów na najmniejszej zębatce (bo tej najczęściej używam). Potem zmieniłem wolnobieg i łańcuch i znów mogę śmigać. No ale zmieniłem dopiero kiedy były już naprawdę duże problemy. W pewnym momencie materiał dochodzi do kresu wytrzymałości i dosłownie w ciągu dwóch dni mogą zostać wyłamane poszczególne zęby, więc nie jest tak że będziesz jeździł przez 400 km i denerwował się z przeskakiwaniem, bo kiedy już jest tak to wtedy trzeba wymienić.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.