Skocz do zawartości

[napęd] 10 rzędowa kaseta - warto?


dragonflypl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jestem na etapie kupowania kolarki. Generalnie z tego co widze większośc modeli ma napęd 3x8. Jednak zdarzają się takie które mają 2 tarcze i 9-10 kasetę. Czy nie będzie w przyszłości problemu z tymi kasetami 9-10 ? Z tego co kojarze to im więcej biegów z tyłu tym są mniej wytrzymałe zębatki... Generalnie czy jakieś +/- takiego rozwiązania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szosowe kasety w porownaniu z mtb to mistrzostwo swiata, jesli chodzi o wytrzymalosc. Byc moze gra tutaj role wieksza hmm higienicznosc warunkow pracy :), ale u mnie 10 rzedowa kaseta szosowa Ultegry po 8-9 tys km wyglada tak jak kaseta mtb XT po 2-3 tys, i to jezdzona na dwoch lancuchach. A klasa sprzetu niby ta sama :). 8-9 rzedow to nizszej klasy napedy, 105, Ultegra i Dura-Ace sa juz 10 rzedowe, nie wiem jak nowa Tiagra. W kazdym razie bralbym dwie tarcze z przodu, a z tylu kasete jak uwazasz, ale raczej ponizej 9s bym nie schodzil, bo szosowe kasety 8s sa juz malo popularne, a sytuacja na pewno bedzie sie pogarszac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mhm.skuwacz do łańcucha na 11 kosztuje 169 dolców.ciekawe, ile warsztatów w PL takie ma.

jeśli sie człowiek nie ściga to mu ta jedenastka potrzebna jak kurtyzanie ciąża w karnawale.

pod 9,10 jest najłatwiej o przerzutki, piasty (niezależnych producentów jak miche czy novatec), kasety, zębatki, korby, manetki.

i taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trwałości to raczej nie zwiększy, na szosie napęd wytrzymuje dłużej bo pracuje w lepszych warunkach, nic więcej.

 

 

Witam,

 

jestem na etapie kupowania kolarki. Generalnie z tego co widze większośc modeli ma napęd 3x8. Jednak zdarzają się takie które mają 2 tarcze i 9-10 kasetę. Czy nie będzie w przyszłości problemu z tymi kasetami 9-10 ? Z tego co kojarze to im więcej biegów z tyłu tym są mniej wytrzymałe zębatki... Generalnie czy jakieś +/- takiego rozwiązania?

Większość ma 3x8? Jeśli chodzi o nówki, to 8-ka z tyłu spotykana jest tylko w najniższych modelach, takich do 1500 zł. Nawet obecna Sora jest na 9.

Jeśli budżet na to pozwala, poszedłbym w 10-tkę. Z bardzo prostego powodu - w tym przypadku dostępne są dużo lepsze klamkomanetki, a to jest element, który w bardzo dużym stopniu wpływa na komfort użytkowania roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trwałości to raczej nie zwiększy, na szosie napęd wytrzymuje dłużej bo pracuje w lepszych warunkach, nic więcej.

 

 

 

Większość ma 3x8? Jeśli chodzi o nówki, to 8-ka z tyłu spotykana jest tylko w najniższych modelach, takich do 1500 zł. Nawet obecna Sora jest na 9.

Jeśli budżet na to pozwala, poszedłbym w 10-tkę. Z bardzo prostego powodu - w tym przypadku dostępne są dużo lepsze klamkomanetki, a to jest element, który w bardzo dużym stopniu wpływa na komfort użytkowania roweru.

 

No właśnie to będzie moja pierwsza kolarka więc patrze za najtańszymi modelami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schwefel, Tocas --> zdjecie chetnie wrzuce, ale szosowka jest w tej chwili wywieziona na zimowe wakacje do rodziny i bede mial mozliwosc dopiero kolo srody :). A zmiana na kasete szosowa w goralu jezdzacym po szosie jest jak najbardziej ok, lepsze stopniowanie, czesto lepsza cena, a przeciez nawet kaseta Tiagry 12-25 jest kolo 100g lzejsza od kasety XT. To juz nawet pomijajac ta wytrzymalosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy kaseta Tiagry jest na pająku ? Bo teraz nie pamiętam. W terenie też jeżdżę, nie mniej jak zobaczysz mój napęd to kaseta ma pierwszą i drugą koronkę właściwie nietkniętą i tak samo w korbie pierwsza koronka jest jak nowa. Teraz zmieniam dla testów blat na 48 i koronkę środkową na 38. Boje się tylko, że przy kasecie szosowej i jej stopniowaniu będę za mocno krzyżował łańcuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie to będzie moja pierwsza kolarka więc patrze za najtańszymi modelami :wallbash:

No to w takim wypadku nie przejmowałbym się tym zbytnio. Jeśli myślisz o czymś tanim, to zwróć uwagę przede wszystkim na przyszłościową ramę, fajnie, jakby była z karbonowym widelcem - ale to zależy od ceny.

Jeśli chodzi o napęd, to tak jak pisałem - tym nie musisz się przejmować, chociaż gdyby jakiś wybór był, to jednak lepiej wybrać 9 biegów z tyłu zamiast ośmiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tocas --> W zasadzie nie wiem czy Tiagra jest na pajaku, mam do czynienia tylko z Ultegra, a ta na pajaku jest :wallbash:.

No w twoim przypadku zrobilbym tak jak ja mam w zimowce - korba 38-48, a kaseta szosowa o jak najmniejszym rozstawie, np 13-23. Tak od dwoch lat mam w zimowce uzywanej tylko asfaltowo i jak na Poznan jest jak najbardziej ok. Przy szosowej kasecie w Poznaniu i tak nie bedziesz uzywal gornych koronek, tyle ze zwiekszy ci sie ilosc uzywanych najczesciej koronek z 3 do 6-7 :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...