Skocz do zawartości

[rower] Santa Cruz Heckler


n3mo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

W ramach pierwszego posta na forum mała prezentacja mojego jeździdełka.

 

heckb.jpg

 

Rama: Santa Cruz Heckler (150mm)

Damper: Fox Float R (216x63mm) (W trakcie zmiany na Roco Air RC WC)

Amortyzator: RS Revelation 426 (130mm, bez U-turn)

Stery: Dartmoor Moloko

Sztyca: Truvativ Team Double Clamp

Mostek: Truvativ AKA (70mm, 5*)

Kierownica: Truvativ Stylo Team

Siodło: Velo które wędruje ze mną od roweru do roweru

Korby: XT FC-M770

Suport: XT

Kaseta: XTR CS M-970 11-34

Prz. przód: Shimano XT FD-M770

Prz. tył: Shimano XT RD-772 (Shadow)

Manetki: Shimano XT SL-M770

Linki i Pancerze: Jagwire L3

Łańcuch: SRAM PC-991 HollowPin

Pedały: Dartmoor (platformy)

Hamulce: Avid Juicy 7

Koła: Red Metal 5

 

Waga: 13140g

 

Na początku ostatniego sezonu przekonałem się że sztywniaki, nawet najlepsze, do enduro się nie nadają (stracona jedna nerka i miesiąc w szpitalu) więc złożyłem sobie taką zabawkę. Z założenia miał to być typowy funbike, nadający się na dłuższe wycieczki i szaleństwa na górskich ścieżkach (Bieszczady i Beskidy). Wytrzymałość była ważniejsza niż superniska waga, nie obwieszałem go też szarą biżuterią (XTR). Głównym ukłonem w stronę niższej wagi jest Revelation bez U-turn - oszczędność około 200g, a przy skromnym 130mm skoku nie ma potrzeby skracania go nawet na podjazdach.

 

Do wymiany przed następnym sezonem na pewno jest Float R - strasznie prymitywny, fabryczne ustawienia mi zupełnie nie pasują, na półce czeka już Roco Air RC WC.

Miałem obawy odnośnie kół, ale są zaskakująco wytrzymałe, tym bardziej że jestem dość lekki (67kg). W kolejce czekają Deetraksy razem z RS Pike 426, ale poczekam aż Red Metale wyzioną ducha. Zmiana doda jakieś 400g, ale to nie problem - póki nie przekroczy 13,7kg będę zadowolony. Następna zmiana to tarcza z tyłu - 160mm za szybko się przegrzewa, 185 powinna być ciut lepsza.

 

I to by było na tyle :voodoo: Witam wszystkich.

Napisano

Wygląda bardzo ładnie. Świetnie się kolory komponują.

 

Na początku ostatniego sezonu przekonałem się że sztywniaki, nawet najlepsze, do enduro się nie nadają (stracona jedna nerka i miesiąc w szpitalu) więc złożyłem sobie taką zabawkę.

 

Mógłbyś rozwinąć, jak to się stało? Zaciekawiło mnie ;)

Napisano
Co do sprzętu to nie rozumiem czemu chcesz zmieniać Revelation an PIKE-a...

 

Właściwie to nie chcę, kupiłem go (Pike-a) zanim przypomniałem sobie że Revelation też jest w wersji na sztywną oś. Dlatego Pike leży na półce, niedługo wymienię go na Revelation.

 

Co do koloru to byłem sceptyczny, delikatnie mówiąc, ale dostępny w sensownym czasie był tylko czerwony, na grafitową anodę musiałbym czekać jakieś 9 miesięcy. Okazało się że w sumie nie wygląda to tak źle, w słońcu ma dość intensywny, pastelowy kolor.

 

Mógłbyś rozwinąć, jak to się stało? Zaciekawiło mnie

 

Nic szokującego - zabrakło przyczepności z tyłu przy lądowaniu pod kątem, trochę się przetoczyłem, rower spadł na mnie i dostałem korbą. Diagnoza - nerka w kawałkach, wycięte pół wątroby, obrzęk płuc, krwotok wewnętrzny. Miałem cholerne szczęście że kawałek za mną jechało dwóch innych bikerów którzy od razu zadzwonili po pogotowie, byłem malutki kroczek od wykrwawienia się (karetka przyjechała po kilku minutach, ja już byłem nieprzytomny).

Napisano

Nic szokującego - zabrakło przyczepności z tyłu przy lądowaniu pod kątem, trochę się przetoczyłem, rower spadł na mnie i dostałem korbą. Diagnoza - nerka w kawałkach, wycięte pół wątroby, obrzęk płuc, krwotok wewnętrzny. Miałem cholerne szczęście że kawałek za mną jechało dwóch innych bikerów którzy od razu zadzwonili po pogotowie, byłem malutki kroczek od wykrwawienia się (karetka przyjechała po kilku minutach, ja już byłem nieprzytomny).

Po przeczytaniu tego, stwierdzam że od dziś tylko trenażer!

 

A tak na serio, świetny rower, kolorki jak Cannondale w roku ~~2005(Prophet 600). Super, szkoda tylko że "tylko" 1-zawias.

Napisano
Super, szkoda tylko że "tylko" 1-zawias.

 

Zastanawiałem się nad Nomadem, ale w Hecklerze jest coś, co mi bardzo pasuje. Jest prosty i brutalny, właśnie czegoś takiego szukałem. Z dobrym damperem (miałem okazję ujeżdżać go trochę z Evolverem ISX-4) działa bardzo sprawnie, nie pompuje przesadnie. Jestem z niego bardzo zadowolony ;)

 

choć co w nim robią opony RR to nie wiem, to niezbyt trwała opona, szczególnie do ostrzejszej jazdy po górach a i trakcja to nie jej domena

 

Wiem. Po niecałych dwóch miesiącach wycieczek w Beskidy nadają się do wyrzucenia. Szukam teraz porządnych opon 2.25-2.35 do enduro, między innymi dlatego zacząłem zaglądać na forum :mellow:

Napisano

nerka w kawałkach, wycięte pół wątroby, obrzęk płuc, krwotok wewnętrzny.

Aż mi się odechciało jeździć na rowerze...

 

Szukam teraz porządnych opon 2.25-2.35 do enduro, między innymi dlatego zacząłem zaglądać na forum :)

Conti Rubber Queen 2.2/2.4- świetne opony(lekkie, przyczepne, baloniaste), tylko póki co słabo dostępne(w szczególnosci kevlar)

Napisano
Conti Rubber Queen 2.2/2.4- świetne opony

 

 

Nie będzie z nimi problemu (2.4) przy dość wąskiej obręczy w RM5 (24mm)? RR 2.25 sprawiają już wrażenie mało stabilnych, chociaż może to tylko moje odczucie.

Napisano

To zmienili politykę? Kiedyś ich 2,25 było jak 2,1 (w przypadku Survivali) w wersji ciężkiej (po dobre 800g sztuka jak nie więcej), ale bardzo chwalonej to opony WTB Weirwolf na przód i jakiś Prowler na tył.

 

Sam sprzęcik bardzo mi się podoba, zwłaszcza ta czerwień :devil: Jak się prezentuje wizualnie nowy mostek Truva? I czy masz jakieś porównanie szybkości zużywania się łańcucha SRAM-a z HollowPin-em, a pełnymi nitami? W sumie jedyne co bym zmienił, to obciął ten komin. Ale skoro sztuciec leci na sprzedaż to raczej nie ma sensu.

Napisano
Jak się prezentuje wizualnie nowy mostek Truva?

 

akab.jpg

 

Wygląda całkiem solidnie.

 

I czy masz jakieś porównanie szybkości zużywania się łańcucha SRAM-a z HollowPin-em, a pełnymi nitami?

 

Na dłuższą metę trudno powiedzieć. Mam od dawna politykę wymiany łańcucha co 500km, HollowPina nie oszczędzałem na szlakach i nigdy mnie nie zawiódł w przeciwieństwie do XTR który kilka razy się urwał. Nic złego poza wyjątkowo upierdliwym czyszczeniem nie mogę HollowPinowi zarzucić.

 

W sumie jedyne co bym zmienił, to obciął ten komin

 

Zostawiłem taki kawałek bo eksperymentowałem z ustawieniem mostka, a potem po prostu mi się nie chciało :rolleyes:

 

Co do kółek to faktycznie przez nowym sezonem chyba od razu zmienię Revelation na wersję ze sztywną osią o założę Deetraksy.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Maszynka rewelacyjna, a tak na marginesie to trzeba mieć cojónez żeby po takim otarciu się o wieko trumny wsiadać jeszcze za kierownik.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Wypadki jak wypadki, zdarzają się wszędzie. A rowerek w nowym sezonie zmienił się dość mocno - doszło białe Revelation na oś 20mm, nowe kółka (MTX29, piasty NS i szprychy DT Competition cieniowane), siodło WTB i inne detale: rockring, przerzutka przód XT. W drodze są Schwalbe Fat Albert evo Double Defense, ale na początku sezonu dojeżdżę stare RR/NN (w ultrapłaskich okolicach Łodzi nic lepszego nie trzeba, a na Beskidy czas będę miał dopiero w środku lata). Hamulce w całości oprawione tytanowymi śrubkami - pod koniec ostatniego sezonu urwałem kilka śrubek stalowych przy zaciskach i nie było to miłe. No i tytanowe ładniejsze ;)

 

Najgorsze jest to, że odsprzedałem znajomemu Roco Air RC WC, po czym spóźniłem się na DHX 5.0 Air w wyprzedży w CRC, więc przynajmniej na początku sezonu będę się musiał męczyć z Float R. Nie odpowiedzieli jeszcze na maila kiedy znów DHX będzie dostępny - w ostateczności kupię Swingera X4.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...