n3mo Napisano 2 Grudnia 2009 Napisano 2 Grudnia 2009 Witam. W ramach pierwszego posta na forum mała prezentacja mojego jeździdełka. Rama: Santa Cruz Heckler (150mm) Damper: Fox Float R (216x63mm) (W trakcie zmiany na Roco Air RC WC) Amortyzator: RS Revelation 426 (130mm, bez U-turn) Stery: Dartmoor Moloko Sztyca: Truvativ Team Double Clamp Mostek: Truvativ AKA (70mm, 5*) Kierownica: Truvativ Stylo Team Siodło: Velo które wędruje ze mną od roweru do roweru Korby: XT FC-M770 Suport: XT Kaseta: XTR CS M-970 11-34 Prz. przód: Shimano XT FD-M770 Prz. tył: Shimano XT RD-772 (Shadow) Manetki: Shimano XT SL-M770 Linki i Pancerze: Jagwire L3 Łańcuch: SRAM PC-991 HollowPin Pedały: Dartmoor (platformy) Hamulce: Avid Juicy 7 Koła: Red Metal 5 Waga: 13140g Na początku ostatniego sezonu przekonałem się że sztywniaki, nawet najlepsze, do enduro się nie nadają (stracona jedna nerka i miesiąc w szpitalu) więc złożyłem sobie taką zabawkę. Z założenia miał to być typowy funbike, nadający się na dłuższe wycieczki i szaleństwa na górskich ścieżkach (Bieszczady i Beskidy). Wytrzymałość była ważniejsza niż superniska waga, nie obwieszałem go też szarą biżuterią (XTR). Głównym ukłonem w stronę niższej wagi jest Revelation bez U-turn - oszczędność około 200g, a przy skromnym 130mm skoku nie ma potrzeby skracania go nawet na podjazdach. Do wymiany przed następnym sezonem na pewno jest Float R - strasznie prymitywny, fabryczne ustawienia mi zupełnie nie pasują, na półce czeka już Roco Air RC WC. Miałem obawy odnośnie kół, ale są zaskakująco wytrzymałe, tym bardziej że jestem dość lekki (67kg). W kolejce czekają Deetraksy razem z RS Pike 426, ale poczekam aż Red Metale wyzioną ducha. Zmiana doda jakieś 400g, ale to nie problem - póki nie przekroczy 13,7kg będę zadowolony. Następna zmiana to tarcza z tyłu - 160mm za szybko się przegrzewa, 185 powinna być ciut lepsza. I to by było na tyle Witam wszystkich.
creative1989 Napisano 2 Grudnia 2009 Napisano 2 Grudnia 2009 Kolorystycznie wygląda cudownie! Co do sprzętu to nie rozumiem czemu chcesz zmieniać Revelation an PIKE-a...
mati199 Napisano 2 Grudnia 2009 Napisano 2 Grudnia 2009 Wygląda bardzo ładnie. Świetnie się kolory komponują. Na początku ostatniego sezonu przekonałem się że sztywniaki, nawet najlepsze, do enduro się nie nadają (stracona jedna nerka i miesiąc w szpitalu) więc złożyłem sobie taką zabawkę. Mógłbyś rozwinąć, jak to się stało? Zaciekawiło mnie
Rulez Napisano 2 Grudnia 2009 Napisano 2 Grudnia 2009 A co ty jesteś, sadysta ? Co do sprzętu - podoba mi się , mimo, że jednozawias
n3mo Napisano 2 Grudnia 2009 Autor Napisano 2 Grudnia 2009 Co do sprzętu to nie rozumiem czemu chcesz zmieniać Revelation an PIKE-a... Właściwie to nie chcę, kupiłem go (Pike-a) zanim przypomniałem sobie że Revelation też jest w wersji na sztywną oś. Dlatego Pike leży na półce, niedługo wymienię go na Revelation. Co do koloru to byłem sceptyczny, delikatnie mówiąc, ale dostępny w sensownym czasie był tylko czerwony, na grafitową anodę musiałbym czekać jakieś 9 miesięcy. Okazało się że w sumie nie wygląda to tak źle, w słońcu ma dość intensywny, pastelowy kolor. Mógłbyś rozwinąć, jak to się stało? Zaciekawiło mnie Nic szokującego - zabrakło przyczepności z tyłu przy lądowaniu pod kątem, trochę się przetoczyłem, rower spadł na mnie i dostałem korbą. Diagnoza - nerka w kawałkach, wycięte pół wątroby, obrzęk płuc, krwotok wewnętrzny. Miałem cholerne szczęście że kawałek za mną jechało dwóch innych bikerów którzy od razu zadzwonili po pogotowie, byłem malutki kroczek od wykrwawienia się (karetka przyjechała po kilku minutach, ja już byłem nieprzytomny).
Kubus18 Napisano 2 Grudnia 2009 Napisano 2 Grudnia 2009 Nic szokującego - zabrakło przyczepności z tyłu przy lądowaniu pod kątem, trochę się przetoczyłem, rower spadł na mnie i dostałem korbą. Diagnoza - nerka w kawałkach, wycięte pół wątroby, obrzęk płuc, krwotok wewnętrzny. Miałem cholerne szczęście że kawałek za mną jechało dwóch innych bikerów którzy od razu zadzwonili po pogotowie, byłem malutki kroczek od wykrwawienia się (karetka przyjechała po kilku minutach, ja już byłem nieprzytomny). Po przeczytaniu tego, stwierdzam że od dziś tylko trenażer! A tak na serio, świetny rower, kolorki jak Cannondale w roku ~~2005(Prophet 600). Super, szkoda tylko że "tylko" 1-zawias.
wojtekkrakow Napisano 2 Grudnia 2009 Napisano 2 Grudnia 2009 Fajny rowerek , choć co w nim robią opony RR to nie wiem, to niezbyt trwała opona, szczególnie do ostrzejszej jazdy po górach a i trakcja to nie jej domena.
n3mo Napisano 2 Grudnia 2009 Autor Napisano 2 Grudnia 2009 Super, szkoda tylko że "tylko" 1-zawias. Zastanawiałem się nad Nomadem, ale w Hecklerze jest coś, co mi bardzo pasuje. Jest prosty i brutalny, właśnie czegoś takiego szukałem. Z dobrym damperem (miałem okazję ujeżdżać go trochę z Evolverem ISX-4) działa bardzo sprawnie, nie pompuje przesadnie. Jestem z niego bardzo zadowolony choć co w nim robią opony RR to nie wiem, to niezbyt trwała opona, szczególnie do ostrzejszej jazdy po górach a i trakcja to nie jej domena Wiem. Po niecałych dwóch miesiącach wycieczek w Beskidy nadają się do wyrzucenia. Szukam teraz porządnych opon 2.25-2.35 do enduro, między innymi dlatego zacząłem zaglądać na forum
creative1989 Napisano 2 Grudnia 2009 Napisano 2 Grudnia 2009 nerka w kawałkach, wycięte pół wątroby, obrzęk płuc, krwotok wewnętrzny. Aż mi się odechciało jeździć na rowerze... Szukam teraz porządnych opon 2.25-2.35 do enduro, między innymi dlatego zacząłem zaglądać na forum Conti Rubber Queen 2.2/2.4- świetne opony(lekkie, przyczepne, baloniaste), tylko póki co słabo dostępne(w szczególnosci kevlar)
n3mo Napisano 2 Grudnia 2009 Autor Napisano 2 Grudnia 2009 Conti Rubber Queen 2.2/2.4- świetne opony Nie będzie z nimi problemu (2.4) przy dość wąskiej obręczy w RM5 (24mm)? RR 2.25 sprawiają już wrażenie mało stabilnych, chociaż może to tylko moje odczucie.
Schwefel Napisano 3 Grudnia 2009 Napisano 3 Grudnia 2009 2,4" to będzie maksymalna szerokość jaką zakładał producent. Oczywiście jeżeli wierzyć tej tabelce ciśnień -> http://www.fulcrumwheels.com/repository/file/en/7225354-Red_metal_5-0607.pdf
creative1989 Napisano 3 Grudnia 2009 Napisano 3 Grudnia 2009 Zapomniałem, że w w tym rowerku masz kółka do XC, więc 2.2 by przypasiło, bo i tak Conti mają większy balon niż zazwyczaj
Robert Napisano 3 Grudnia 2009 Napisano 3 Grudnia 2009 To zmienili politykę? Kiedyś ich 2,25 było jak 2,1 (w przypadku Survivali) w wersji ciężkiej (po dobre 800g sztuka jak nie więcej), ale bardzo chwalonej to opony WTB Weirwolf na przód i jakiś Prowler na tył. Sam sprzęcik bardzo mi się podoba, zwłaszcza ta czerwień Jak się prezentuje wizualnie nowy mostek Truva? I czy masz jakieś porównanie szybkości zużywania się łańcucha SRAM-a z HollowPin-em, a pełnymi nitami? W sumie jedyne co bym zmienił, to obciął ten komin. Ale skoro sztuciec leci na sprzedaż to raczej nie ma sensu.
n3mo Napisano 3 Grudnia 2009 Autor Napisano 3 Grudnia 2009 Jak się prezentuje wizualnie nowy mostek Truva? Wygląda całkiem solidnie. I czy masz jakieś porównanie szybkości zużywania się łańcucha SRAM-a z HollowPin-em, a pełnymi nitami? Na dłuższą metę trudno powiedzieć. Mam od dawna politykę wymiany łańcucha co 500km, HollowPina nie oszczędzałem na szlakach i nigdy mnie nie zawiódł w przeciwieństwie do XTR który kilka razy się urwał. Nic złego poza wyjątkowo upierdliwym czyszczeniem nie mogę HollowPinowi zarzucić. W sumie jedyne co bym zmienił, to obciął ten komin Zostawiłem taki kawałek bo eksperymentowałem z ustawieniem mostka, a potem po prostu mi się nie chciało Co do kółek to faktycznie przez nowym sezonem chyba od razu zmienię Revelation na wersję ze sztywną osią o założę Deetraksy.
RysStepowy Napisano 8 Marca 2010 Napisano 8 Marca 2010 Maszynka rewelacyjna, a tak na marginesie to trzeba mieć cojónez żeby po takim otarciu się o wieko trumny wsiadać jeszcze za kierownik.
n3mo Napisano 21 Marca 2010 Autor Napisano 21 Marca 2010 Wypadki jak wypadki, zdarzają się wszędzie. A rowerek w nowym sezonie zmienił się dość mocno - doszło białe Revelation na oś 20mm, nowe kółka (MTX29, piasty NS i szprychy DT Competition cieniowane), siodło WTB i inne detale: rockring, przerzutka przód XT. W drodze są Schwalbe Fat Albert evo Double Defense, ale na początku sezonu dojeżdżę stare RR/NN (w ultrapłaskich okolicach Łodzi nic lepszego nie trzeba, a na Beskidy czas będę miał dopiero w środku lata). Hamulce w całości oprawione tytanowymi śrubkami - pod koniec ostatniego sezonu urwałem kilka śrubek stalowych przy zaciskach i nie było to miłe. No i tytanowe ładniejsze Najgorsze jest to, że odsprzedałem znajomemu Roco Air RC WC, po czym spóźniłem się na DHX 5.0 Air w wyprzedży w CRC, więc przynajmniej na początku sezonu będę się musiał męczyć z Float R. Nie odpowiedzieli jeszcze na maila kiedy znów DHX będzie dostępny - w ostateczności kupię Swingera X4.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.