Skocz do zawartości

[amortyzator] Co polecacie zamiast RST Omni 191 w GT2007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem "zielony" w sprzęcie, jak na razie cieszyłem się jazdą (w tym sezonie ponad 3kkm), a w zimę próbuje nadgonić braki z wiedzy technicznej.

Posiadam GT Outpost 2007 niebieski ( http://www.bikepedia.com/Quickbike/BikeSpecs.aspx?Year=2007&Brand=GT&Model=Outpost&Type=bike ), dedykowany de facto do jazdy trekingowej. Taką zresztą uprawiam, ale jak się przydusi i doda przebieg rower wymaga restrukturyzacji. Wymieniłem napęd na SLX oraz hamulce (zostałem przy V-kach, ale XT`04) i czas na kolejne marzenia - amorek (1szy) i koła (2gie). Obecny amor to namiastka widelca : RST Omni 191, skok 75mm (niby).

Moja waga to 77kg.

1. Co byście radzili na przód, tak w rozsądnej cenie (ok.600zł) i do jazdy terenowej ?

2. Czy wymiana na amorka ze skokiem 100mm nie naruszy geometrii ramy ?

3. Kusi Tora lub Epicon (czyt. Forum) powietrzne , ale wydatek trzeba będzie powiększyć o drogą pompkę wysokociśnieniową ? Może lepsza byłaby sprężyna ?

4. Może jak się by naoliwiło tego RST to jeszcze by się coś z niego wydusiło ? Tylko jak to zrobić ?

Poza modelami na koła 29 - pozostałe modele Epicona mają oznaczenie SF9 - czyli to samo co w tym roku, w innych wątkach podawałem już do kogo uderzyć, żeby wyrwać je cenie około 550 PLN, można też zaatakować Eurobike, tam też bywało taniej niż oficjalnie.

I żeby nie było: modele 07/08 też można przestawić na skok o wartości 80mm :)

A jako, że trwałość Epicona jest zagadką, a i części do niego brak zamiennych, to polecę torę :D

Chyba też bym się skłaniał ku Tora na sprężynie. Widać, że cena poniżej 600zł jest możliwa, zaczynam składać. Zastanawiam się czy są Tory z Poplockiem lub z blokadą na goleni, bo czasami różnic cenowych nie widze, a Poploc jest lub nie ma...

Szkoda też, że z piwotami są tylko czarne Tory :)

Najbardziej pasowałaby niebieska lub srebrna ;)

Może oczywiste, ale nie miałem styczności...