Skocz do zawartości

[rower] pomoc przy wyborze roweru


przemeqq

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przymierzam się do kupna rowerku, 70% asfalt - 30% teren, codziennie od 50 do 100km. Wzrost 194cm więc rama 21 lub 22. Waga 84kg. Podam kilka propozycji, piszcie co o tym sądzicie :(

MERIDA MATTS TFS XC 300-V

NORTHTEC GRAVITY

Kellys Quartz dsc

ROCKRIDER 5.3

MONGOOSE TYAX

KROSS LEVEL A4

Napisano

Wybranie roweru MTB nie jest złym pomysłem, jednak jeśli przez większość czasu będziesz jeździł po asfalcie to radzę rower crossowy, np: Kross Crow, Kross Evado 1.2, Merida Crossway 40-D

Napisano

Crossowy raczej odpada, kompletnie mi się nie podobają. Waga spora a nawet większa jak mtb, jedynie co za nim przemawia to większe koła.

Napisano

I dużo większy komfort poruszania się po asflacie oraz do lasu też da radę, wiem bo przez 4tyg jeździłem taty rowerem jak mój mtb był niesprawny, tutaj tylko i wyłacznie myślałbym o Crossie. (Kross Crow Fitnes - niska waga poniżej 13kg, dobry osprzęt, cena około 1100zł)

Napisano

widzę że jesteś z okolic Lublina, też szukałam roweru właśnie do takich zastosowań i trafiłam garego fishera advance 2009, zapłaciłam 1200, fajny rower i cena tez całkiem całkiem, jak chcesz coś konkretniej to na PW, żeby reklamy nie robić

Pozdrawiam.

Napisano
  W dniu 30.11.2009 o 21:06, przemeqq napisał:

Przymierzam się do kupna rowerku, 70% asfalt - 30% teren, codziennie od 50 do 100km. Wzrost 194cm więc rama 21 lub 22. Waga 84kg. Podam kilka propozycji, piszcie co o tym sądzicie ;)

MERIDA MATTS TFS XC 300-V

NORTHTEC GRAVITY

Kellys Quartz dsc

ROCKRIDER 5.3

MONGOOSE TYAX

KROSS LEVEL A4

Kross Level A4 - uzasadnienie dostałeś na PW, tylko jaki model masz na myśli? 2009/2008? ja byłbym skłonny ku 2008.

Napisano
  W dniu 30.11.2009 o 21:40, przemeqq napisał:

Crossowy raczej odpada, kompletnie mi się nie podobają. Waga spora a nawet większa jak mtb, jedynie co za nim przemawia to większe koła.

 

Mówiąc delikatnie to troszkę się pomyliłeś. Rowery crossowe nie są absolutnie cięższe niż ogólnie rozumiane rowery mtb.

 

To ma być rower używany czy nowy ?

 

Na czym teraz jeździsz bo wnioskująć po tym, że zamierzasz jeździć 50 - 100 km dziennie przypuszczam, że na czymś jeździsz ? No chyba, że jesteś mocnym optymistą, ale to tylko taka ewentualność...

Napisano

Jeżeli chodzi o Kross level a4 to z 2009r. bardziej mi sie podobają. Rower ma być nowy. Używka odpada.

RadekSki jeździłem na szosówce ale potrzebowałem więkswzej gotówki i byłem zmuszony ją sprzedać :verymad: Postanowiłem kupić teraz górala a za rok konkretną szosówke.

Napisano
  W dniu 1.12.2009 o 19:10, RadekSki napisał:

Mówiąc delikatnie to troszkę się pomyliłeś. Rowery crossowe nie są absolutnie cięższe niż ogólnie rozumiane rowery mtb.

 

To ma być rower używany czy nowy ?

 

Na czym teraz jeździsz bo wnioskująć po tym, że zamierzasz jeździć 50 - 100 km dziennie przypuszczam, że na czymś jeździsz ? No chyba, że jesteś mocnym optymistą, ale to tylko taka ewentualność...

 

Mam crossa i akurat są cięższe od mtb szczególnia gdy planujemu odchudzanie. Uniwersalne obręcze sa cięzsze od tych do mtb(raczej nie kupisz obręczy 400g a bardziej 500g czyli 200g, rama jest cięższa, nie załozysz szprych typu revo (100g straty), opony (chyba , że chcesz szosowe) , często stosowane pełne pancerze

,korba 48z ,kupno lekkiego amora dobrej klasy typu Reba też nie proste itd.

 

Więc chcąc budować lekka maszynę masz w plecy od początku. Chcąc budować rower o wadze poniżej 10 kg muisz albo uciekać w stronę konfiguracji szosowej(bez sensu - bo wywalisz w cholerę kasy a i tak merida 880 za 2 tys bedzie wazyla podobnie) albo wydać kupę kasy. Przekonuje się o tym każdego dnia.

 

Piszę o tym dlatego,ze większość z nas kupując rower nie myśli o takich kwestiach ale z czasem może Cię złapać mania lekkości i wtedy zonk.

Napisano

Idąc tym tropem jak najbardziej masz rację. Ja tu mówiłem o gotowych rowerach w przedziale cenowym zarysowanym mniej więcej przez rowery podane w pierwszym poście. Widać nie wyraziłem się dokładnie, mój błąd.

Napisano
  W dniu 2.12.2009 o 08:07, tompoe napisał:

Mam crossa i akurat są cięższe od mtb szczególnia gdy planujemu odchudzanie. Uniwersalne obręcze sa cięzsze od tych do mtb(raczej nie kupisz obręczy 400g a bardziej 500g czyli 200g, rama jest cięższa (...)

 

Do tego miejsca zgoda, z tym, że corssówki są cięższe - też.

 

  Cytat
nie załozysz szprych typu revo (100g straty)

Revo mają do 308 mm długości - czyli na dwa krzyże w zupełności wystarczy

 

  Cytat
opony (chyba , że chcesz szosowe)

Przykład dość popularnych SmartSam na drucie: 26" - waga około 650 gram, 28" - 600 - opony na duże koła mogą być i są węższe, przez co są lżejsze.

 

  Cytat
często stosowane pełne pancerze, korba 48z ,kupno lekkiego amora dobrej klasy typu Reba też nie proste

O pancerzach to samo można powiedzieć patrząc na rowery z kołami 26", korba - ja miałem w crossówce korbę 44/32/22, amortyzatory: patrz co się dzieje na rynku amorów do 29erów, masz do wyboru Foksy, RS, RST i z kolekcją 2010 - też SRS, do tego w przypadku dwóch ostatnich firm masz całą gamę amortyzatorów dedykowanych dla grupy cross o skoku od 63 do 75 mm.

 

Za podobną kasę można mieć rower o jakieś pół kilograma cięższy, ale o spokojniejszej geometrii, spokojniej pokonujący nierówności i łatwiej utrzymujący prędkość na asfalcie, za to ciut gorzej zachowujący się w terenie. Ponad rok temu przesiadłem się z crossówki na na rower mtb i co jakiś czas tęsknię do komfortu, jaki duże koła dają na nierównościach, jest jakoś spokojniej, symaptyczniej...

 

 

Ze wskazanych rowerów postawiłbym na Levela A4 :verymad:

Napisano

Chyba poczekam do targów w lutym w Warszawie, wszystko będzie pod ręką więc i łatwiej będzie podjąć decyzje:) Może ktoś jest z Lubelskiego i też się wybiera?:)

Napisano
  W dniu 2.12.2009 o 10:53, rastatajm napisał:

W Polsce jest...heh

 

Tak jak kupowanie samochodów z napędem na 4 koła i odwożenie nimi w mieście dzieci do przedszkola... :woot::wallbash:

 

 

Moim zdaniem do takiej rekreacyjnej jazdy wystarczy ci rowerek Crossowy tego typu

http://www.kross.pl/578-g519-k2160-crow_rubble.html

 

lub Treking http://www.bikeman.pl/Sklep-rowerowy/Rowery-Giant/Rowery-trekkingowe/Rower-trekkingowy-Giant-Tourer-RS-2-2010

 

Rower MTB do jazdy którą napisałeś w poście mija się z celem moim zdaniem. :devil:

Napisano
  W dniu 3.12.2009 o 11:36, grindz0ne napisał:

Tak jak kupowanie samochodów z napędem na 4 koła i odwożenie nimi w mieście dzieci do przedszkola... :wallbash::mellow:

 

 

Moim zdaniem do takiej rekreacyjnej jazdy wystarczy ci rowerek Crossowy tego typu

http://www.kross.pl/578-g519-k2160-crow_rubble.html

 

lub Treking http://www.bikeman.pl/Sklep-rowerowy/Rowery-Giant/Rowery-trekkingowe/Rower-trekkingowy-Giant-Tourer-RS-2-2010

 

Rower MTB do jazdy którą napisałeś w poście mija się z celem moim zdaniem. :devil:

 

W tym problem że ja nie jeżdżę rekreacyjnie i takie rowery odpadają, ten giant to już w ogóle makabra, u mnie przedstawia się to tak 2 dni jazda ostra (z samochodem i tempówkami), 4 dni intensywna (długie dystanse do 130km) oraz 1 dzień "odpoczynku" tzn. na spokojnie jadę się przejechać 30km. Co sądzicie o Kellys Exquiste DSC lub wersja bez tarczówek ale 0,5kg lżejsza:) ? niestety musze na razie szosówke czymś zastąpić bo by mnie rozniosło, dzień bez roweru to dzień stracony, przynajmniej dla mnie. :woot: za wszystkie odpowiedzi:)

Napisano
  W dniu 3.12.2009 o 15:34, przemeqq napisał:

W tym problem że ja nie jeżdżę rekreacyjnie i takie rowery odpadają, ten giant to już w ogóle makabra, u mnie przedstawia się to tak 2 dni jazda ostra (z samochodem i tempówkami), 4 dni intensywna (długie dystanse do 130km) oraz 1 dzień "odpoczynku" tzn. na spokojnie jadę się przejechać 30km. Co sądzicie o Kellys Exquiste DSC lub wersja bez tarczówek ale 0,5kg lżejsza:) ? niestety musze na razie szosówke czymś zastąpić bo by mnie rozniosło, dzień bez roweru to dzień stracony, przynajmniej dla mnie. :thanks: za wszystkie odpowiedzi:)

 

 

Podałem ci tylko wyrywkowo jakiego typu rowery...no teraz co napisałeś to raczej widać że jeździsz na szosie :P

Najlepiej będzie jak się przejedziesz do sklepu z konkretnym zaopatrzonym sprzętem i wybierzesz swego rumaka ;):D

Napisano

Ja osobiście polecam meride. jeździłem nieco innym modelem 4lata i naprawde nie mam zarzutów. rozpędzała się do ok 55km/h(mój rekord) a w terenie pod keżdą górke "no problem"

Napisano

To akurat do jakiej prędkości się rower rozpędza zależy od terenu, (z górki moim rowerkiem dojezdzałem do 58km/h, na prostej 49,3 km/h), od opon, oraz odpowedniej pozycji, więc prędkośc podana powyżej ma się nijak do ewentualnych "zalet" Meridy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.