Skocz do zawartości

[Zaplot isopulse] i jego właściwości


wikrap1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, składam za niedługo koła i nie wiem na jaki zaplot się decydować. Obecnie 3 krzyże trzymają się idealnie i chyba tak pozostanie z przodu. Przechodzę na tarcze, więc to chyba najrozsądniejsze by było.

 

Zastanawiam się nad isopulse(z tyłu) na v-brake. Wydaje mi się to logiczne, prawa strona jest bardziej pionowa i mocniej odbiera walnięcie z dołu- dostaje słoneczko. Lewa za to będzie wspomagać koło w przeciążeniach bocznych.

 

Pytanie do was: Jak to się sprawuje w praktyce? jak przenosi napęd? Czy wymaga częstego centrowania? są jeszcze jakieś inne problemy z nim? Najlepiej, jeżeli możecie odnieście się do 3 krzyży.

 

Dziękuję za pomoc i opinie.:yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Pod v-brakei możesz dać :

Przód na słonko, tył prawa strona na 2 lub 3 krzyze, lewa na słonko, 1,2,3 krzyżze, jeśli umiesz to zapleśćc i dobrać długość szprych.

 

Pod tarczówki :

Przód lewa strona to minimum 2 X, prawa 2 lub 3 X, tył lewa strona min 2 X , prawa strona 2 lub 3 X.

 

Piszemy o standardowych szprychach np 2.0 , 2/1.8, 2/1.5.

Ilosć szprych i krzyży zależna od wagi rowerzysty.

 

Tylko uwaga !!!

 

zmniejszajac sztywnosć koła zmniejszamy skutecznosc hamowania i zwiększamy przeciązenie koła na szprychach, nyplach - większe siły oddziałowywują na szprcyhy przy ich ułozeniu bardziej pionowym ale im szprychy bardziej pionowo ustawione tym sztywniejsze koło w pionie - lepiej dla amortyzatora..

Najabardziej optymalne to 2X i 3X .

 

Ja nie polecam takich róznych kombinacji , raczej dać cieniowane szprychy, alu nypleki , lżejsze obręcze - tutaj mamy zysk na obrocie koła , co za tym idzie przyspieszenie i depnięcie pod góre.

Zauważcie że szprychy 2/1.5 są cieniowane zaraz za nyplem, a 2/1.8 pare cm dalej, daje to do myślenia tym którzy sie ściagają .

Ważniejsza jest mas rotująca koła niż kombinacje słoko 1 X, 2 X itd.itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...