wikrap1 Napisano 30 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 Witam, składam za niedługo koła i nie wiem na jaki zaplot się decydować. Obecnie 3 krzyże trzymają się idealnie i chyba tak pozostanie z przodu. Przechodzę na tarcze, więc to chyba najrozsądniejsze by było. Zastanawiam się nad isopulse(z tyłu) na v-brake. Wydaje mi się to logiczne, prawa strona jest bardziej pionowa i mocniej odbiera walnięcie z dołu- dostaje słoneczko. Lewa za to będzie wspomagać koło w przeciążeniach bocznych. Pytanie do was: Jak to się sprawuje w praktyce? jak przenosi napęd? Czy wymaga częstego centrowania? są jeszcze jakieś inne problemy z nim? Najlepiej, jeżeli możecie odnieście się do 3 krzyży. Dziękuję za pomoc i opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 30 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 A tył nie jest odwrotnie? Napędowa strona na 3 krzyże, "pusta" na słoneczko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TERMINATOR Napisano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2009 Pod v-brakei możesz dać : Przód na słonko, tył prawa strona na 2 lub 3 krzyze, lewa na słonko, 1,2,3 krzyżze, jeśli umiesz to zapleśćc i dobrać długość szprych. Pod tarczówki : Przód lewa strona to minimum 2 X, prawa 2 lub 3 X, tył lewa strona min 2 X , prawa strona 2 lub 3 X. Piszemy o standardowych szprychach np 2.0 , 2/1.8, 2/1.5. Ilosć szprych i krzyży zależna od wagi rowerzysty. Tylko uwaga !!! zmniejszajac sztywnosć koła zmniejszamy skutecznosc hamowania i zwiększamy przeciązenie koła na szprychach, nyplach - większe siły oddziałowywują na szprcyhy przy ich ułozeniu bardziej pionowym ale im szprychy bardziej pionowo ustawione tym sztywniejsze koło w pionie - lepiej dla amortyzatora.. Najabardziej optymalne to 2X i 3X . Ja nie polecam takich róznych kombinacji , raczej dać cieniowane szprychy, alu nypleki , lżejsze obręcze - tutaj mamy zysk na obrocie koła , co za tym idzie przyspieszenie i depnięcie pod góre. Zauważcie że szprychy 2/1.5 są cieniowane zaraz za nyplem, a 2/1.8 pare cm dalej, daje to do myślenia tym którzy sie ściagają . Ważniejsza jest mas rotująca koła niż kombinacje słoko 1 X, 2 X itd.itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikrap1 Napisano 28 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2009 ok, ostatecznie doszedłem do wniosku, że przód i tył po prostu na 3 krzyże będzie. Napędowe nie będzie dostawać tak po tyłku, a z przodu tarcza, więc nie będę szalał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.