Skocz do zawartości

[przerzutka] Przód alivio - problem z regulacją


P3NNY

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam krossa a4 2009 z przodu alivio z tyłu deore sgs

Problem mam takowy iż przednia przerzutka nie hulała mi podcza jazdy ani w w górę, ani w dół. Teoretycznie na trenażerze wyregulowałem i wskakiwała i zeskakiwała. Podczas jazdy czyli przy obciążeniu alivio nie wrzuca do góry. Muszę po naciśnięciu manetki jeszcze raz do połowy na chwiilę ją przytrzymać-żenada. Jako że przeczytałem poradnik a nie ejstem super wyszkolony w sprawach osprzętu proszę o poradę.

Pozdrawiam P3NNY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przerzutka powinna być równoloegła do osi roweru a prostopadła do osi kół. Równierz powinna być na odpowiedniej wysokości jezeli mamy lancuch na 3 zębie to dolna krawędź prowadnicy przerzutki powinna być ok 2-3 mm nad lancuchem.

 

Wtedy powinna dzialac w miare dobrze oczywiści do perfekcji trzeba probowac rozne ustawienia.

 

podejzrzewam ze moze trzeba naciągnąc linke troszke. Jezeli nie masz mikro indeksacji pozycja prowadnicy jest bardzo wazna. powinna być relatywnie blisko lancucha ale nie za blisko zeby nie obcierało przy mniejszych zebach z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie sproboj zaczac od "skrocenia" linki barylka a jak nie pomaga to

zrób WSZYSTKO KOLEJNO np tak jak tu opisano:

Poradnik z Bikebord

Kiedys moja nowa Alivio regulowali w renomowanym

warsztacie z godzine i nie dali rady (Panie, cos pan? To nie XTR!).

Przeczytalem pare poradnikow w sieci podobnych jak ten powyzej

i jednak dalo rade :P

(a bylem wtedy zupelnie zielonym mechanikiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ten poradnik bike-bordu jest w sam raz, prosto czytelnie i rzeczowo na temat. Bez zbednej polemiki. Jak sie do tego zastosujesz na pewno ustawisz jak trzeba ale wiadomo ze idealna pozycja wymaga dobrze spasowanego sprzetu (korba suport i przerzutka korba) nooo i troche kombinowania. Mi sporo zajeło zanim znalazłem "złoty środek" wiec cierpliwosci i powodzenia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie napisałem ten temat po uprzednim przeczytaniu tuzina instrukcji o regulacji, koniec końców skapitulowałem i zaniosłem do znajomego który od 20 lat zajmuje się rowerami i prowadzi ASO Giant. Bujał się z tą przrzutką z godzinę sam jeździł na rowerze bluźnił i nie mógł za żadne skarby jej wyregulować :/ Powiedział tylko że przez te 20 lat zdarzyły mu się 2 rowery których nie mógł wyregulować jakiś Giant też z przodu alivio i z tyłu deore. Stwierdził że to wina rozmiarów wózków po prostu alivio nie pasuje do deore.

Dodam jeszcze że na trenażerze jak wyreguluje się to przerzutka śmiga a podczas jazdy(obciążenie?) po prostu odmawia posłuszeństwa-opieszałe zrzuca/wrzuca, czasem łańcuch ląduje poza blatem, czsaem z kolei kleszczy się między ramą a korbą-masakra jakaś.

 

Dostałem warna ale to nie post bo mi się nie chciało czytać instrukcji i iść na łatwiznę tylko to jest duży problem.

 

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

czasem łańcuch ląduje poza blatem, czsaem z kolei kleszczy się między ramą a korbą-masakra jakaś.

takie zachowanie swiadczy o nie dokładnie ustawionych granicach (całkowania :D ) pracy prowadnicy przerzutki.

 

Ciezko napisac na odległość w czym moze tkwic problem. Wrzuc przełozenie 3x8. W takim wypadku prowadnica przerzutki powinna być bardzo blisko lancucha ale nie az tak zeby obcierało podczas jazdy. To raz, dwa wysokość nad zebatka ok 3mm. sproboj ok 5-6. Jak nie pomoze sproboj obracac przerzutke delikatnie zgodnie z ruchem wskazówek zegara ale tylko kilka stopni.

 

A najlepiej ja sprzedaj kup jakiegoś LX'a czy XT i ciesz sie z jazdy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak się zastanawiam więc czy możesz mi kolego polecić coś co będzie super i do tego w dobrej cenie- nie jestem wyczynowcem więc zależy mi na harmoni pracy generalnie i bezpieczeństwie a nie jak tu czasem jak przerzuce to jakby łańcuch spadał czuję :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy kolego jaka będzie dla Ciebie ta dobra cena, bo można by zaproponować przerzutkę Shimano SLX cena około 70 zł. Nie mniej ciekawa sytuacja bo jeśli przerzutka nie ma dużego przebiegu, nie ma luzów to powinna się wyregulować bez problemu. Może problem tkwi jeszcze gdzie indziej: linia łańcucha, linka+pancerz, manetki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o duży przebieg to hmmm chyba jakieś 500m bo rower kupiony 2 dni temu a ta przerzutka jest niebezpieczna jak już wspomniałem jej praca to jakby łańcuch spadał. Inne komponenty na 100% dobre

 

Znalazłem jeszcze jeden ciekawy poradnik od podstaw jutro ją zdemontuję i wszystko od początku i zobaczymy a jak nie to no cóż wymiana

dobra cena to tak właśnie do 70zł jak dla mnie jeśli oczywiśćie Waszym zdaniem do tej ceny mogę oczekiwać dobrego sprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Twoja jazda to spokojne wypady i mały przebieg w ciągu roku to SLX powinien być jak najbardziej adekwatny. Deore w sumie również. Ja dodam od siebie, że używam w drugi rowerze starą przerzutką alivio z przodu z przebiegiem chyba około 22 tyś. km już gdzieś tu na forum o niej wspominałem. Luzy ma takie, że na dziurach ją słuchać, czy na kocich łbach, a mimo wszystko biegi jeszcze zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerzutka przednia to bardzo prosty mechanizm i obawiam się , że przyczyna nie tkwi w przerzutce, czyli może się okazać , że kupisz nową przerzutkę a problem pozostanie. Moim zdaniem powinieneś poszukać lepszego serwisanta.

Jeśli to nowy rower to niech ci sprzedawca doprowadzi do porządku.

Przyczyną trudności w wyregulowaniu może być np. zbyt długi suport.

Reasumując kupując inną przerzutkę ryzykujesz wyrzuceniem pieniędzy w błoto, a problem musi rozwiązać ktoś kto się naprawdę zna na rowerach.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też coś czuję, że przyczyna może być inna, choć przerzutka może być też felerna. W serwisie jak widać też sobie nie radzą, a nic w sumie nie mówią, że problem leży w innym miejscu. Szkoda, że kolega nie z Poznania bo mam leżeć przednią Alivio to byśmy przetestowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dziś Panowie znowu próbowałem z poradnikiem z bikeboard i cóż nie wyszło po raz kolejny-na trenażerze ok ale podczas jazdy kicha-blokowanie między zębatkami, oporne wchodzenie, schodzenie ehh no szkoda gadać. Ja mieszkam w Łodzi a rower z Krakowa więc też tak nie halo jakoś do wysyłki mi.

 

@ tocas też nad tym ubolewam kolego sympatyczny

 

Ogólnie to zachwycony jestem mym nowym rowerem:-[

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Panowie zastanowmy sie rowerj jest nowy, swierzo złozony. przjechał niewiele. Jak by coś było nie tak z manetka od nowosci to by raczej wcale nie działała a ona działa i to raczej dobrze skoro bez obciązenia przerzuca, linki i pancerze tym samym eliminujemy. Moze sie wkraść wada w wykonaniu przerzutki ale to by mozna było wyczuć, tak mi sie wydaje jak by ją sciagna. Kolejna sprawa to dopasowanie pojemnosci przerzutki do korby (choć przerzutki szosowe działają z korba MTB i odwrotnie), czy tez suport. Mozliwe ze jest za krotki/długi, ale mysle ze jak składaja rower to raczej wkładają adekwatna długość do korby. Wodzij jest na pantografie wiec nie przesuwa sie linowo - za długi suport mogłby upośledzać prace.

 

Ale skoro rower nowy ja bym kazał w przeciągu jednej wizyty w serwisie wyeliminowac usterke alebo zwrot pieniedzy i zakup u kogo bardziej adekwatnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to możliwe, ale wiadomym faktem jest , że przerzutki do Hyperdrive obsługują dobrze tylko 42 i 48 zębów, więc może ty masz korbe 44 i tu zaczyna sie problem. Może zamiast przerzutki dla kąta 66-69 masz 63-66 albo odwrotnie. Przerzutka przednia jest tak prostym mechanizmem, ze takie jaja muszą mieć jakąś prostą przyczynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem alivio i 44 zęby to nie był dla niej jakiś problem. W ogóle to jest tak jak Puklus napisał, rower składali fachowcy, więc przerzutki w tym rowerze powinny pracować bez problemu, a kłopot chyba nie występował od samego początku. Przerzutka przednia niby jest prostym mechanizmem ale zauważyłem, że sporo ludzi ma większy problemy z wyregulowaniem przerzutki przedniej w stosunku do tylnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co kaman z tym regulowaniem przedniej wzgledem tylnej. Przednią regulujesz wzgledem korby, a tylną kasety.

 

Tylko strzelałem z tym niedobraniem przerzutki, bo cała sprawa jest dla mnie dziwna. Rower po zakupie powinien byćw 100% sprawny i to obowiązek sprzedawcy to zapewnić.

 

Swoją drogą nowe alivio ma problemy z korba na 44 zęby. Da się wyregulować ale efekt jest dość przeciętny.

 

Po lekturze całego tematu odnoszę wrażenie, że problem leży po stronie regulacji śrubek maksymalnego wychylenia prowadnicy skoro łańcuch kleszczy się między ramą a korbą i nie bardzo chce wrzucać w górę.

 

Nie zauważyłem też aby ktokolwiek zwrócił uwagę, że kręcenie śrubkami H i L przy zbyt dużym naciągu linek ma mały wpływ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...