Skocz do zawartości

[koła] Zestaw firmowych kół dla XC


KeenJow

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem początkującym bikerem (4000km), ale szczątkowo ulepszam swoj rower.

W DALSZEJ przyszłości chciałbym zainwestować w lepsze koła.

Rower : MTB, 26"

Użytkowanie : ok.60% teren, 40% asfalt (w tym krawężniki) (Cross Country)

Rodzaj terenu : 95% szuter, piasek lub lasy ; równiny

Waga : 76kg

Hamulce : V-ki (tylko i wyłącznie)

Granica cenowa : ok.800zł

 

Myślałem o np. takich : http://www.sklep.bikestacja.pl/product_info.php?cPath=38_102_129&products_id=1450

Piasty XT, Mavici i szprychy DT za cenę 717zł.

Poradźcie, może są gdzieś jakieś tańsze wystarczające do mojego zastosowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to 800zł jak na lepsze koła to trochę mało... Jak chcesz porządne kółka, które mają być lekkie, wytrzymałe i o małych oporach toczenia, musisz się liczyć z wydaniem kasy ponad tysiaka.

 

No sprawa jest otwarta, bo to daleka przyszłość, może do tego czasu się jeszcze coś zmieni, prawdopodobnie dostępny sprzęt. Chciałem wiedzieć z ciekawości jakiego celu mam się powziąć - piszesz, że powyżej tysiąc - ale koła do cross country też ?

Nie męczę gór (jeszcze), ani nie skacze, nie uprawiam ekstremalnych zjazdów... Koła to chyba jednak inwestycja na dłużej, więc wybierać byle co raczej bym nie chciał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz koła do XC/Crosscountry, to musisz liczyć z tym, że nie będą one tanie. A ekstremalne zjazdy czy skoki kompletnie nie mają nic wspólnego z XC, więc nie mówimy o podobnych kółkach.

Zresztą nie wiem po co chcesz konkretnie firmowe kółka..? Robione na własnych częściach też są dobre. Z tego linka, które podałeś to zasadniczo są całkiem porządne kółka. Dobra lekka obręcz Mavic'a, szprychy i nyple DT (jak nie masz zamiaru się przesiadać na tarczówki to takie będą dobre, ale jak chcesz mieć później tarcze to lepsze będą Competition i mosiężne nyple, a nie aluminiowe). Piasta XT... Co kto lubi ja nie jestem za kulkami i wymieniłbym tą piastę na jakąś maszynówkę DT (np. 370) albo żeby ściąć trochę koszt to Novatec czy Boplight.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie chcesz kupować gotowych kół typu Crossride, max itd., tylko i wyłącznie pod V, ja bym to w inny sposób rozwiązać, bo może się okazać, że chcesz tarcze. Składałbym na obręczach pod V, ale piaste wybrał bym z mocowaniem tarczy :yes: Potem bez problemu zamontujesz tarcze :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mati199 pomysł dobry, ale bezsensowny. Jak się wie, że nie będzie się zakładać tarcz to nie ma sensu takich piast brać.

No chyba, że się ma taki zamiar to niby można, ale to lepiej w tym momencie wymienić jedno koło na obręczy i piaście już pod tarcze i do tego dokupić pierwszą tarczówkę. Jak się znów uzbiera kasę to zrobić tak z drugim kołem.

Ja sam tak robię, chociaż wymianę kółek wymusza u mnie chęć wymiany amorka na reba/sid, który w najnowszych modelach są niedostępne z piwotami, więc chcąc nie chcąc najpierw wymieniam koło z przodu + tarcza, później amorek, a że jak znam życie postęp techniczny i trochę pewnie frajda z tarczy z przodu spowoduje zakup nowego koła na tył z tarczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...