stefanX Napisano 24 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 Kupuję adapter PM/PM przedniego hamulca tarczowego avid 185mm. Sprzedawca nie załącza śrub w komplecie. Z kupnem śrub (zwykłych po kilka groszy) nie ma problemu. Chciałbym natomiast wiedzieć, czy śruby nie będą się luzowały samoistnie, gdy wkręcę je bez użycia kleju, którym oryginalnie są pokryte śruby (jak na załączonym rys.) Podsumowując: liczę na wypowiedź kogoś, kto potwierdzi, lub zaprzeczy temu, że śruby mocujące zacisk hamulca tarczowego luzują się samoistnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 24 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 Znam kilka przypadków luzowania się tych śrub ale to wcale nie jest regułą, bo ostatnio wkręciłem śruby bez kleju i się wszystko trzyma kupy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Listopada 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 Mi sie nie zdarzylo zeby mi sie sruby od hamulca oskrecily. Zawsze mozesz zastosowac podkladdke sprezynujaca i nie powinno drgnąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefanX Napisano 24 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 ale ze mnie trąba. Faktycznie, ktoś w końcu wymyślił po coś podkładki sprężynujące. Kupuję zatem adapter bez śrub za 17zł i do tego "normalne" śruby na imbus+podkładki w metalowym. Dziękuję Temat do zamknięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 26 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2009 Ostatnio zastanawiałem się i wydaje mi się, że zamiast takiego adapteru możemy użyć kilka podkładek pod m6 wyjdzie taniej, gorzej może będzie wyglądać. Co do poluzowania to zdarza się np u mnie, że przy ostrym hamowaniu z dużej prędkości czy podczas dużego obciążenia, zacisk trochę przesunie się. Muszę wówczas ustawić go na nowo by była równa odległość z dwóch stron pomiędzy klockiem a tarczą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 niektórzy jak nie mają kleju biorą lakier do paznokci i to zastępuje klej sprawdzałem osobiście i działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 Rozumiem, że śruby mocujące zacisk hamulca montujecie bez smaru tak ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 Pytam bo jest mania smarowania wszystkich gwintów smarem w celu późniejszego bezproblemowego demontażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 ale są śruby których sie nie smaruje w celu zapobiegnięcia samoistnego odkręcania należą do nich po równi do adaptera jak i do montażu tarcz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 28 Listopada 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Listopada 2009 Ostatnio zastanawiałem się i wydaje mi się, że zamiast takiego adapteru możemy użyć kilka podkładek pod m6 wyjdzie taniej, gorzej może będzie wyglądać. Zauwaz ze ten adapten nie bez powodu ma tekie dość masywne łączenie miedzy otworami, jest dodakowe usztywnienie. Przy tych "podkładkach" dzwignia robi sie duzo wieksza, bez zadnego wzmocnienia a siły na hamulcu sa wystarczające to łamania tanszych widelców...wiec mysle ze po jakims czasie mogło by wrwać/urwac sruby mocujące przy mocniejszych hamowaniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 28 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2009 Może i jest w tym jakaś racja. Bo w sumie przy śrubach podczas hamowania głównie występuję moment ścinania. Zaciski hamulcowe, które są od razu przygotowane pod tarcze 180 czy też 200 nie mają w zasadzie jakiegoś dodatkowego wzmocnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.