Skocz do zawartości

[rower] enduro hardtail 2000-2500


seno

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

To mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość, jeśli nie podałem ważnych informacji to dajcie znać.

Zbliżają się zimowe przeceny, więc jest to chyba dobry okres na zakup sprzętu. Potrzeby: rower do lekkiego enduro (ale tak żeby się po mieście też dało pojeździć), hardtail dlaczego? - bo w razie czego muszę zapiąć fotelik i pojechać z 3 letnią pasażerką :-).

Mój wzrost 176-178 zależy jak się wyśpię, waga 83-86 zależy od pory roku.

Napisano

Mosquito chyba bardziej się nadaje do wygłupów (FR) niż do enduro. Bardzo krótki jest, jazda "na wprost" może być męcząca (IMHO).

Ponadto zwróć uwagę na łączenie rury podsiodłowej z tylnym trójkątem - tam jest dość szeroko, może być problem z fotelikiem(trzeba by przymierzyć). Bo o ile wiem bagażnika zamontować się nie da.

Napisano

Do FR z widelcem 130 mm ???

Krótki ? przy 18" ma 585 mm horyzontalnie, czyli tyle co rower XC 18".

Przy 16" ma 565 mm czyli tyle co ... rower XC 16" .

Różni się głównie większą baza kół i kątami, ale to chyba normalne ...

Napisano
Krótki ? przy 18" ma 585 mm horyzontalnie, czyli tyle co rower XC 18".

Przy 16" ma 565 mm czyli tyle co ... rower XC 16" .

 

To prawda, wymiary ok.

Ale, mając 175cm wzrostu, nie mogłem jakoś znaleźć na nim miejsca. Miałem wrażenie "krótkiego" kokpitu w połączeniu ze sporą "krowiastością".

Choć to może być bardziej moja wina niż roweru. :D

 

I pozostaje problem montażu fotelika. Pamiętam że np. w GT był z tym problem (choć tam jeszcze szerzej).

Napisano

Krowiasty to on będzie , długa baza kół i łagodne kąty + wysoko umieszczona szeroka kiera , ale to w końcu nie rower do XC :D .

Jednak wyciągnąć sie na nim można, wystarczy trochę dłuższy mostek, bez tego kokpit jest krótki .

Ale przecież o to chodzi , rower enduro z możliwością jazdy po mieście, teoretycznie rozm 18".powinien umożliwić jazdę po mieście .

Napisano

Podoba mi się ten rowerek, będę musiał się przymierzyć do niego. Jest jeden problem w trójmieście go jeszcze nie widziałem. Jakieś inne propozycje macie Panowie??? Tego jak znajdę to przetestuję a co sądzicie o A-gangu 7 mm???

Napisano

Wielkiego wyboru nie ma...

Romet "na papierze" wygląda najlepiej. Wspomniana przeze mnie "mułowatość" może się okazać błogosławieństwem na zjeździe.

Jeszcze ew. KTM El Paso. Ale pewnie też będzie problem z przymiarką.

 

Ja zdecydowałem się w podobnej sytuacji na Mongoose Amasa. Przyznaję że to taki trochę półśrodek - ze względu na rozstaw kół właśnie.

Napisano

KTM mi się widzi ale bez szans się przymierzyć w trójmieście Mongoose też nie mogę znaleźć romet podobno jest w gdańsku może w weekend jakoś spróbuje. A jaki rozmiar ramy ewentualnie przy moim wzroście? Teraz jeżdżę na authorze outset z amorem 100mm skoku rama 17,5 i jest wygodnie do normalnej jazdy.

  • Mod Team
Napisano

KTM mi się widzi ale bez szans się przymierzyć w trójmieście Mongoose też nie mogę znaleźć romet podobno jest w gdańsku może w weekend jakoś spróbuje. A jaki rozmiar ramy ewentualnie przy moim wzroście? Teraz jeżdżę na authorze outset z amorem 100mm skoku rama 17,5 i jest wygodnie do normalnej jazdy.

 

 

Chyba nie jest tak tragicznie z KTM-ami w 3-city. Onegdaj dilowal nimi Zuchlinski. Nie za fajowy to moze i sklep ale warto zadryndac i przepytac. A noz-widelec maja na stanie. Kolezka moj swego czasu kupowal od nich crossa kateemowskiego...

 

Szacunek...

I.

Napisano

425mm tylnych widełek to chyba przydużo do tricków?

KTM przede wszystkim ma nienadzwyczajną rozmiarówkę. 17" jest krótkie, następne jest 19" które z kolei może być za wysokie, szczególnie do agresywniejszej jazdy i z widelcem 130mm).

 

Nie ma bata - bez przymierzania ryzyko brać.

Napisano

Fakt , że KTM tył ma długi a rozstaw krótki, nie wiem do czego tak dokładnie ma służyć, rozmiarówka jak sam zauważyłeś nie jest zbliżona do Authora , Mosquito zapewnia pozycje dosyć zbliżoną do Authora z amorem 100 mm, tylko zapewne trzeba wziąć poprawkę na krótszy mostek.

Napisano

ktm za to waży trochę ponad 13 kg a mosquito ponad 15 rożnica pewnie spora szczególnie pod górkę. zobacze w weekend co się da przymierzyć. A z inne beczki - czy ceny jeszcze spadną, czy brać w tej chwili? jeśli coś znajdę.

  • Mod Team
Napisano

Klaniam,

Blokada skoku... Hmmm... Ale to ma byc enduro a nie krosiak do sciagania takze jak dla mnie zbedny patent.

I wagi 13.6kg nie bralbym powaznie. Wydaje mi sie ze spokojnie kilogram-potora trzeba do tego dolozyc.

 

Szacunek...

I.

Napisano

Potwierdzam...mój endurak na Amstaffie i Pike'u waży 14,8, reszta osprzętu jest powiedzmy klasy "wyższej średniej" a co za tym idzie całkowity koszt mojej maszyny szacuje na ponad dwa razy więcej niż to co masz do dyspozycji więc waga w Twoim przypadku może wyjśc jeszcze większa chociaż nie jest to przesądzone, wszystko zależy od tego czy umiejętnie dobierzesz części...a uwierz że 15 kilo do tachania to jest sporo więc warto kombinowac...skolei z drugiej strony uważam że kupowanie przesadnie wylajtowanych części mija się z celem bo są znacząco bardziej podatne na uszkodzenia itp. co mogę potwierdzic ja sam jak i reszta znajomych mi endurowców...

  • 4 tygodnie później...
  • Mod Team
Napisano

Klaniam,

Fajno :) Dwa plusy - cena i hardtail - i jeden minus. Z enduro to ten rowerek ma tyle wspolnego co kangur z kontenerami.

Szacunek...

I.

Napisano

Te heble MPH hmm...do tego co masz zamiar z nim robić więcej w sumie nie trzeba.

Poza tym daj znac jak ci geo ramy leży, ciekawe jak będzie się sprawować z fotelikiem.

W ogóle ten Giant taki narowisty mi się wydaje, nieomal jak damka, a może to tylko wrażenie?

Suntour XCR - to taka absolutna podstawa.

Po dłuższym namyśle, w sumie dobra ta geometria, bo jak będziesz hamować i zanurkujesz to fajnie aby dziecko nie latało w foteliku :) Nie wiem ile ważysz, ostatnio na XCR jeździłem szmat czasu temu, może teraz są to miększe amory.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...