Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

wg mnie to ze dt jest sportowym rzeźnikiem jest jego słabością. amortyzatory konkurencji w tej samej kategorii dają użytkownikowi o wiele większe możliwości regulacji i przystosowanie ich do zróżnicowanych potrzeb. można powiedzieć "ale on jest do tego stworzony" - jednak pozostałe również. oczywiście najważniejsze że ci pasuje. :)

Napisano

Tak jak podkreslalem nie mam porownania z innymi amortyzatorami, to co oferuje dt i caly zestaw jest dla mnie wysmienite, co do konkurencji to chyba taka nie istnieje w tej wadze (146g) :D

Napisano (edytowane)

Te bebenki Tuna to jakiś niewypał ,gdzieś na mtbr widziałem temat o King/Kongach ,które miały tą samą przypadłość.Pozatym niesamowity rower !

Edytowane przez RFI
Napisano (edytowane)

No to mnie chłopaki na LB i Twój wcześniejszy post zdemotywował...do kupna I-Linków...nie spodziewałem się, że aż taka kupa z tego będzie. Powrót do standardowych I-Linków ?

Szkoda tego bębenka...no i trochę shame pada na Tune'a za takie akcje.

Edytowane przez Wax
Napisano

Z tymi bebenkami to tak naprawdę nie ma co generalizowac, oprocz mojego znam moze 2-3 inne przypadki, wiec w sumie nie jest az tak zle.

To tak jakby ktos zerknal w ostatnim dniu na kilka for i zobaczyl moj przypadek to wrazenie mogloby byc takie ze bebenki tune sypia sie nagminnie.

 

Zobaczymy jak tune podejdzie do tematu.

 

Co do mini i-linka to nie jest to system ktory zaklada sie i 'zapomina', nawet jak sie ulozy to IMO zabiera to za duzo czasu.

Napisano
Moim zdaniem systemy koralikowe nie warte są zachodu.Może i są lekkie ,ale syfi się to strasznie.

Pojeździj na Nokonie i napisz swoją odpowiedź jeszcze raz.

Napisano (edytowane)

Otóż to. Raz, że od roku w ogóle nie myślę o pancerzach, a dwa, że przetrzeć to, bądź umyć gąbką/karcherem/czymkolwiek to nie jest jakiś wielki problem.

Edytowane przez Wax
Napisano

Z koralikowymi systemami to raczej nie ma problemu 'ze sie syfi', jak kazde inne. Nokon lubi sobie od czasu do czasu poskrzypiec szczegolnie jezdzac w suchych warunkach ale maly psik 'czymkolwiek' i po problemie.

Ja mam porownanie do xtr i wlasnie nokona oba systemy raz ustawione sa bezobslugowe. Nokon jednak dla mnie jest za ciezki, xtr wychodzi juz lzej. Fak nie jest zamkniety ale to jak dla mnie nie ma znaczenia bo w blocku sie nie taplam :)

 

Byl kiedys 'plastik' tuna ok 18g/m ale chyba na dzien dzisiejszy to historai; i ym-sp81 23g/m.

 

Bede chyba sie sklanial ku sp81, biel dodalaby troche uroku :no:

Ciekawe czy jest mozliwe polaczenie sp81 z pc, to by dalo w miare lekki zestaw, tak na oko ponizej 50g w porownaniu z mini i pc 38g, albo normalny i-link i pc....sie zobaczy.

 

Bardziej mnie korci zmiana manetek co za tym idzie przerzutki tyl a to z kolei wymusza zmiane kasety :)

.. na xx.

 

No jak widac walory praktyczne biora gore nad lajtowymi....

Napisano

Microshifty Ci nie leżą ? Ja jestem super zadowolony, no ale Ty pewnie masz problemy przy DA, bo tam sprężyna jest mocna i w terenie to nie bardzo.

Ja nie zmieniam na żadne inne ;D - ewentualnie na 10sp.

Napisano

No wlasnie nie, jak troche utwardzilem przednia manetke to jest ok, bo w oryginalnym ustawieniu, przy zjazdach przy lekkim przesunieciu chwytu w przod zmienial sie bieg, teraz juz tego nie ma.

 

Problem raczej dotyczy sie tylu, no i jak dla mnie triggery bija obrotowce pod wzgledem precyzji.

W akcji przy obrotowcach bardzo latwo zmienic wiecej niz sie chce co wybija z rytmu traci sie przez to czas i rosnie poziom frustracji.

 

No moze naleze do tych co chyba jednak preferuja tirggery (sramy i xtr-y).

 

Nie mowie ze nie da sie jezdzic, scigac tu juz mam duze watpliwosci.

Napisano

Używałem Nokona i na dzien dzisiejszy wole Gore.Nie muszę niczym pisikać ,nie brudzi się ,mniejsze opory.

Napisano

Tylko ze Gore to ok 54g/m, w porownaniu do nokona ok 38g/m, jest mega klocem ale jak mowisz lepiej dzialajacym klocem :)

 

Jak dla mnie to juz bym wolal zalozyc normalnego xtr z ktorego przez lata jazdy bylem zadowolony.

 

Ale moze po prostu mamy inne priorytety :)

Napisano (edytowane)

Faktycznie jeżeli ktoś walczy o każde 16 g ,to Gore można nazwać klocem.Tylko ,że Gore jest systemem zamkniętym ,także jest bezobsługowy przez dłuuugi czas.

Edytowane przez RFI
  • Mod Team
Napisano

 

Bede chyba sie sklanial ku sp81, biel dodalaby troche uroku ;)

Ciekawe czy jest mozliwe polaczenie sp81 z pc, to by dalo w miare lekki zestaw, tak na oko ponizej 50g w porownaniu z mini i pc 38g, albo normalny i-link i pc....sie zobaczy.

...

 

Tak, właśnie taki zestaw planuje do KTMa, pancerze już są :)http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/2404-yumeya-ym-sp81/

 

apropos PC + yumeya

http://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=62698

Napisano

Powiem Ci chris, że u mnie ostatnio jest spokój z mini i linkiem + PC. Nadal jest sztywny i to chyba na PC się nie zmieni (może ze zwykłą linką). Ale jeśli chodzi o pracę układu to działa jak na razie bez zarzutu. Zaraz po założeniu zrobiłem kilkaset kilometrów później rozkręciłem całość, naciągnąłem, wyregulowałem i zamontowałem od nowa (dołożyłem jeden koralik przy RD) i od 150km w ostrym terenie jest spokój.

 

Ja osobiście jeśli będę na coś zmieniał to na XTR lub yumeya.

  • 5 tygodni później...
Napisano

co do linek i pancerzy gore:

- używałem dwóch zestawów, zwykłego i lajta, z kablami z włókna szklanego. niby róznią sie tylko materiałem kabli ale rózniły się również jakością powłoki linki oraz elastycznością wężyka - ogólnie zestaw light wg mnie mimo że droższy to lepszy.

a co do działania: tylna przerzutka chodziła na ride on'ie dwa lata, bez regulowania, czysz. czenia, ogólnie robienia czegokolwiek. jeździłaby jeszcze dłużej ale nie pasowała do nower ramy długością. ta sama linka, pancerz i liner trafiły do przedniej przerzutki gdzie pracowały kolejne dwa lata, nadal bez jakiejkolwiek ingerencji z mojej strony. zmieniłem, bo nabyłem cały nowy zestaw.

Napisano

tobo pytalem juz w twoim temacie, jak sprawuje sie kaseta ti?

 

ja gleboko mysle nad nowymi manetkami i w zaleznosci na co padnie, nowa kaseta i przerzutka.....?

 

Mi pancerze juz 'osiadly' i nie ma z nimi problemu.

Napisano

kaseta recon? ok i nie ok :P

na plus: działa, łańcuch zmienia biegi. jest ok.

na minus: o niebo ciszej i płynniej zmienia biegi łancuch na kasecie alivio :D

 

podsumuję tak: nie ma problemów ale kultury shimano jej brak. wg mnie wina leży po stronie niezbyt sztywnych koronek.

tyle ;)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Po rewelacyjnej klapie inauguracji nowego xtr, jedno jest pewne ze kaseta spod tej marki nie zagosci juz w moim rowerze, a tak liczylem ze skosnoocy sie spreza..... a tu du....pa.

Rozwazalem recona ale za duzo mieszanych opini, cos musi byc na rzeczy.

 

Zatem wybor ogranicza sie do srama, xg999 najprostsze rozwiazanie, zmiana tylko kasety ale jest tylko 32t, co moze byc troch malo, lub xx tu juz troche wiecej zmian i ta opcja bardziej mnie kreci.

Napisano

dostałem od znajomego który męczy xx'a trochę mało optymistycznych informacji:

zębatki dostały w dupeczkę, podobnie kaseta która po 750 km nosi podobno znaczne ślady zużycia. pozbywa się xx na rzecz x0.

zmartwiło mnie to, bo myślałem nad kasetą, 9tka jest zrobiona w tej samej technologii i pewnie z tego samego materiału...

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Pare zdjec, po wczorajszym blocie byla okazja umyc dokladnie (w miare) rower.

Zmiany wzgledem najlzejszej specyfikacji:
opony Furious Fred - Conti RK 2.2 SS, RoRo 2.1 Evo,
rogi brak - KCNC
chwyty manetek gabka - guma Nobu
linka przerzutki przedniej Power Cordz - stalowa mini I-link
gorny ster Tune BuBu - FRM

BB: Lightning steel 85.8g
Brakes (Front): Formula R1 154.6g
- Rotor Hope Pro Light 160mm 79.5g
- Calliper Bolts Alu Pro-Bolt 3.8g
- Rotor Bolts Ti 7.7g
Brakes (Rear): Formula R1 168.4g
- Rotor Hope Pro Light 160mm 79.7g
- Calliper Bolts Alu Pro Bolt 8.1g
- Rotor Bolts Ti 7.7g
- Adapter Custom alu/carbon 9.1g
Cables: Mini I-link /Power Cordz 1.2 37.6g
Cassette: Shimano XTR 970 11-34 244.7g
Chain: KMC 10sl ti n gold 105+link 231.9g
Chainrings: FRM Pro 40/26 68.7g
Chainring bolts: XTR/Lightning + spacers 20.2g
Crank: Lightning SL 382.8g
Derlr (Front): Dura Ace 7900 + speen 82.2g
Derlr (Rear): Shimano XTR RD-972 Ti bolts, AFC wheels 163.8g
Fork: Magura Durin SL 100 190mm 1343.3g
- Gwiazdka: 9.9g
Frame: Pronghorn PR6 SW 20.5" 2097g
Grips: HiTemp 42 7.7g
Handlebar: AX Lightness Poseidon 25.4 580mm 82.7g
Hanger: 27g
Head Set: FRM D-Set Team/Tune BuBu 73g
Pedals: Crank Brothers Egg Beater SL 4Ti 169.9g
Seat: Tune Speedneedle Alcantara 85.6g
Seatpost: Thomson Masterpiece 31.6 x 350 carbon craddle, Mack, Ti bolts 149.3g
Seatpost clamp: FRM 34.9mm 12.8g
Shifters: Microshift Nobu Alu bolts 91.2g
Skewers: Kcnc mtb 43.6g
Spacers: BBB Ultra Space 7.4g
Stem: Rotor SL 105mm 89.4g
Top Cap: Soul Kozak 4.3g
Tyre (Front): Furious Fred 26x2.0/sealant 329.1g
Tyre (Rear): Furious Fred 26x2.0/sealant 329.2g
Tube: Stan 2 x 50g 100g
Wheel Front: ZTR Olympic, King, Sapim CX-Ray, valve + tape 661.2g
Wheel Rear: ZTR Olympic, Kong, Sapim CX-Ray, valve + tape 733.7g

Total 8283.6g

Pare aktualnych zdjec:

Napisano

Na chwilę obecną to zdecydowanie mój ulubiony rower na forum. Jako że ostatnio nie jestem w temacie to mam pytanie - jak wygląda sprawa z lżejszą wersją wahacza?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...